TED ANKARA KOLEJİ VAKFI OKULLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
YURTDIŞI ÜNİVERSİTE DANIŞMANLIK OFİSİ’NİN YAZ OKULLARI SUNUMUNA HOŞGELDİNİZ.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Başvuruları   Değerli Koordinatörler, Sevgili Öğrenciler,   Üniversitemizin Erasmus+ Öğrenci.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ULUSLARARASI CAMBRIDGE PROGRAMLARI
ZAFER İLKOKULU BENGİ FAALİYETLERİ
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
KOCASİNAN RAM 2016 YILI FAALİYETLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
İlgilerin Ölçülmesi, ilgi envanterleri ve sorunları
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Farabi Değişim Programı
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

TED ANKARA KOLEJİ VAKFI OKULLARI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ REHBERLİK ve YURTDIŞI EĞİTİM DANIŞMANLIĞI ÇALIŞMALARI UZM. PSK. BİLGE ONURSAL YURTDIŞI EĞİTİM DANIŞMANI DENİZ MEMİŞOĞLU TED Ankara Koleji PDRM, 2007

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞMALARI Organizasyon ve Koordinasyon Çalışmaları Oryantasyon Çalışmaları Öğrenci Tanıma Çalışmaları Psikolojik Danışma Çalışmaları Mesleki Rehberlik ve Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Çalışmaları Projeler TED Ankara Koleji PDRM, 2007

meslekler arasında gerçekçi Mesleki Rehberlik, bir bireyin kişisel özelliklerini, tutumlarını, ilgilerini, yeteneklerini, amaç ve sınırlılıklarını tanıyarak bu özelliklerle meslekler arasında gerçekçi bir ilişki kurması ve mesleğini seçmesi oluşumuna yapılan yardımdır.

Mesleki gelişim sürecinin, bireyde çocuklukta bir meslek fikrinin oluşmaya başlamasından itibaren, yetişkinlikte bir meslek sahibi oluncaya kadar geçen gelişim evrelerini kapsadığı göz önüne alınarak okulumuzda gelişimsel mesleki rehberlik hizmeti sunulmaktadır.

Mesleki Rehberliğin Amacı Bireyin; - Kendi özelliklerini tanıması - Mesleğin özelliklerini tanıması - Kendi özellikleri ile mesleğin özellikleri arasında uyum sağlayarak sağlıklı seçimler yapması TED Ankara Koleji PDRM, 2007

Mesleki Rehberlik Çalışmalarında Süreç İlköğretim Lise Üniversite TED Ankara Koleji PDRM, 2007

Mesleki Rehberlik Çalışmalarının Önemi Öğrencilerin, Kendi ilgi ve yeteneklerinin farkına vararak kendilerini tanımalarına, Mesleklerin özelliklerini ve farklılıklarını tanımalarına, Karar verme sürecinin önemini öğrenerek sağlıklı kararlar vermelerine ve bu yönde tutum geliştirmelerine yardım eder. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

İlköğretim I. Kademe Mesleki Rehberlik Çalışmaları Hayal döneminde olan bu yaş grubunda: Meslek seçimi konusunda düşünmeye başlamalarına, Olabildiğince çok uyaranla karşılaşmalarına, Taklit ederek denemeler yapmaya başlamalarına, yardımcı olmak amaçlanmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

İlköğretim I.Kademe Birimi 2006–2007 öğretim yılında İlköğretim I. Kademe biriminde yürütülen mesleki rehberlik çalışmaları “İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sınıf Rehberlik Programı” kapsamında yer alan kazanımlara dayanan rehberlik etkinlikleri şeklinde gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 4.sınıf düzeyinde öğrencilerin çalışmaları velileri ile paylaşılmıştır.

İlköğretim I.Kademe Birimi Etkinlik Adı: “Anne Babamın Mesleği” Kazanım: Anne babasının ve çevresindeki diğer çalışanların mesleklerini tanır.(1.sınıf) Etkinlik Adı: “Hoşlandıklarım” Kazanım: Yapmaktan hoşlandıklarını ve hoşlanmadıklarını ifade eder.(2.sınıf) Etkinlik Adı:”Meslekler” Kazanım: Mesleklerin birbirine benzer ve farklı özelliklerinin olduğunu açıklar.(3.sınıf) TED Ankara Koleji PDRM, 2007

Etkinlik Adı: “Meslekler Konuşuyor” Kazanım: Çeşitli mesleklerde çalışanların yaptıkları işlerden örnekler verir. (3.sınıf) Etkinlik Adı: “Gelin Meslek Seçelim” Kazanım: Yerel çevresinde bulunan işlerden örnekler verir.(4.sınıf) Etkinlik Adı: “Emek Olmadan Yemek Olmaz” Kazanım:Çalışmanın insanlar ve toplum için önemini açıklar. (5.sınıf) TED Ankara Koleji PDRM, 2007

İlköğretim II. Kademe Mesleki Rehberlik Çalışmaları Geçici seçim döneminde olan bu yaş grubunda: İlgi ve yeteneklerinin farkına varması, İlgi ve yetenekleri ile meslekler arasındaki ilişkinin fark ettirilmesi, Karar verme basamaklarını öğrenmesi, Geçici seçimler yapması, amaçlanmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

2006–2007 öğretim yılında İlköğretim II 2006–2007 öğretim yılında İlköğretim II. Kademe biriminde yürütülen mesleki rehberlik çalışmaları “İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sınıf Rehberlik Programı” kapsamında yer kazanımların yanı sıra farklı etkinliklerle de sunulmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

İlköğretim II.Kademe Bu kapsamda: 6, 7 ve 8. sınıf düzeyinde rehberlik etkinlikleri, “Gelin Meslek Seçelim” (6. sınıf) Akademik Benlik Kavramı ölçeği uygulaması (8. sınıf) (Prof. Dr. Yıldız Kuzgun) Meslekler Günü Etkinliği (8. sınıf) Meslek Tanıtım Afişleri (6-8. sınıf) uygulamaları yapılmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

Mesleki Rehberlik Çalışmaları Lise Mesleki Rehberlik Çalışmaları Gerçekçi dönemde olan bu yaş grubunda Kendini tanıması, Mesleki tercihin billurlaşması ve sınırlandırılması, Çevredeki olanak ve sınırlılıkları öğrenmesi, Kendi özellikleri ve mesleklerin özellikleri ile ilişki kurarak kendine gerçekçi kararlar vermesi, amaçlanmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

Lise Birimi A.Öğrencilerin Kendilerini Tanımalarına Yönelik Çalışmalar Mesleki Olgunluk Ölçeği (9.sınıf) (Prof. Dr. Yıldız Kuzgun, Dr. Feride Bacanlı) Mesleki Yönelim Envanteri (9.sınıf) (Prof. Dr. Muharrem Kepçeoğlu) Kendini Değerlendirme Envanteri (10.sınıf) (Prof. Dr. Yıldız Kuzgun) Knowing Yourself – Kendini Tanıma Uygulaması (10.sınıf) TED Ankara Koleji PDRM, 2007

B.Öğrencilerin sistem ile ilgili olarak bilgilendirilmelerine yönelik Alan seçimi ve ÖSS hakkında bilgi aktarımı (TED Ankara Koleji Web Sayfasında da yer almaktadır) C.Öğrencilerin meslekleri ve üniversiteleri tanımalarına yönelik Meslek ve üniversite tanıtım konferansları ve geziler Yazılı ve görsel dökümanlar Yurtdışı eğitim fuarı Üniversite Tanıtım Fuarı D.Mesleki Rehberlik Dosyalarının Hazırlanması TED Ankara Koleji PDRM, 2007

ÖSS tercihlerine yönelik; BİM ile taslak tercih listesinin oluşturulması Yazılı ve görsel dökümanlarla bilgilendirme Bireysel danışma ile tercih listesinin son haline getirilmesi TED Ankara Koleji PDRM, 2007

Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Çalışmaları TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

NEDEN YURTDIŞI EĞİTİM? Yeni ilgi alanları geliştirmek Yeni kültür, ülke, teknoloji tanıma arzusu ve bunlarla başa çıkabilmeyi öğrenebilme Globalleşme ve iş sahalarıyla sıcak ilişkiler geliştirme İmkanlarını geliştirme Yeni insanlarla tanışma Kendine bakabilme, yeni bir hayat kurma Seçilen alanı uluslararası bir bakışla okuma Üniversitelerde öğrenci seçme sınavı ile bağlantılı stres, başarısızlık, kontenjan yetersizliği Ailevi nedenler Kalitesi onaylanmış okullarda eğitim almak Uluslararası bir eğitim belgesine sahip olmak Kendinize yaptiğiniz bu önemli yatırımdan bir ömür boyu fayda sağlamak TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

NEDEN TERCİH ETMİYORUZ? Maliyetinin çok yüksek olması Öğrencinin yaşadığı kaygılar Ailenin yaşadığı kaygılar TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

9. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar – I Öğrenci ve velilerle tanışılması ‘Neden Yurtdışı Eğitimi’ konusunda bilgi alışverişinde bulunulması Öğrencinin kendini tanımasına yönelik “Knowing yourself – Kendini Tanıma” ölçeğinin uygulanması Öğrenciye CV tanıtımı yapılması ve öğrencinin kendi CV sini hazırlamasında yardımcı olunması Danışmanlık Aşaması TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

10. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar – I Öğrencilerin yurtdışı üniversitelerini tanımaya başlamaları – fuarlar, okul ziyaretleri, görsel kaynaklar, kitap ve broşürler Sınavlarla ilgili bilgilerin verilmesi ve hazırlık safhasının başlaması Öğrencilerin akademik gelişiminin kontrolü Öğrencilere “Knowing Yourself – Kendini Tanıma” ölçeğinin tekrar uygulanması ve bir önceki sene ile karşılaştırma yapılması Öğrencilere kendi alanlarıyla ilgili olan yaz okulları hakkında bilgi verilmesi Öğrencinin sosyal alandaki eksiklerin tanımlanması ve telafi edilmesi için gerekli önlemlerin alınması Sanat alanında eğitim almak isteyen öğrenciler için portfolyo çalışmalarının başlatılması TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

11. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar – I Üniversite tercihlerinin en son hale getirilmesi Listede belirtilmiş olan üniversitelerin web sitelerinden kabul koşulları ile ilgili tüm bilgiyi edinme, bu koşulları kendi koşullarımızla karşılaştırma ve eksiklerin telafi edilmesi Referansların temin edilmesi Portfolyo çalışmalarının son aşamaya getirilmesi Ülkemizi ziyaret eden üniversite temsilcileriyle görüşülmesi ve öğrencinin kendilerini bizzat tanıtması Taslak olarak hazırlanmakta olan öğrencinin ‘Kendini Tanıtma’ komposizyonunun (Statement of Purpose) son halini alması ve kontrol aşamasına gelmesi Öğrencilerin son sınavlarına girmeleri Öğrencilere üniversitelerin yaz programları hakkında bilgi aktarılması ve katılımlarının sağlanması TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

11. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar – II Transcriptlerin öğrenci işlerinden alınması Deneme sınavlarına girmeye başlanması Sınav neticelerine göre öğrencilerin takviyelendirilmesi Okul CVsinin hazırlanması ve/veya güncellenmesi Öğrencilerin 4 yıllık rankinglerinin temin edilmesi TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

12. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar En geç Ekim ayı içerisinde öğrencilerin en son sınavını almalarını sağlamak Erken Başvuru öğrencilerin başvurularını yapmak Öğrenci velileriyle birlikte dosyaların hazırlanması ve postalanması işlemleri Özellikle US Okulları için en son dosya teslim tarihi Aralık 31 dir.

GEREKLİ KAYNAKLAR Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Ofisinden temin edilecek kataloglar, dergiler, broşürler Web sayfaları Fuarlar (okul içi ve okul dışı) Okulda, yurtdışından gelen temsilcilerle yapılacak olan seminerler TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

DOSYA İÇERİĞİ AKADEMİK Kompozisyon Transkript Başarı belgeleri Yabancı Dil Sınav Puanları Yaz Okulu Bilgileri Referanslar Okul Profili SOSYAL Aktiviteler - Sanatsal - Kültürel - Sportif Toplumsal faaliyetlere katılım belgeleri İş tecrübesi Hobiler TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

SINAVLAR TOEFL SAT 1 ve SAT 2 IELTS DAF TCF TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

YAZ OKULLARI 4,5,6,7,8. sınıf düzeyleri için yaz kampları 9. sınıf düzeyi için öğrencilerin yurtdışında yaşamaya yönelik kendilerini tanıma deneyimi kapsamında muhtelif yaz okulları 10. sınıf düzeyi için tercih edilen üniversite kampüslerindeki yaz programları TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

Referanslardaki gizlilik prensibi büyük önem taşımaktadır. Öğrencinin, okuyacağı alanla ilgili olabilecek, üniversite tarafından da belirlenmiş olan derslerin öğretmenlerinden referans temin edilmesi Öğrencinin gelişimiyle ilgili bilgi verebilecek ve bu bilginin üniversiteler tarafından da kabul edilebileceği kişi ve kuruluşlardan referans temin edilmesi Öğrencinin özel dosyasına konmak üzere yapmış olduğu uluslararası çalışmalardan edindiği referansların temin edilmesi Referanslardaki gizlilik prensibi büyük önem taşımaktadır. TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

BURSLAR Burs kazanmak için gerekli koşullardan bazıları: Öğrencinin not ortalamasının yüksek olması, Öğrencinin gitmek istediği ülkenin ana dilini çok iyi bilmesi, Öğrencinin sosyal, kültürel, bilimsel ve sportif alanlarda ulusal ve/veya uluslararası düzeyde başarı kazanmış olması olarak sıralanabilir. TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

BURS VEREN BAZI KURUMLAR YÖK MEB BRITISH COUNCIL FULBRIGHT VAKIFLAR YURTDIŞI ÜNİVERSİTELER (yüksek lisans düzeyinde daha fazla) BANKA veya FİNANS KURUMLARI TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

BURS BAŞVURUSU NASIL YAPILMALIDIR? - I Kurumun başvuru formunun temin edilmesi Okuldan ve / veya yakın çevreden referansların temin edilmesi Başvuruda, diğer başvuraların özelliklerinden farklı kılacak bir özelliğin vurgulanması TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

BURS BAŞVURUSU NASIL YAPILMALIDIR? - II Öğrenci CVlerinin hazırlanması Öğrencinin kendisini tanıtabileceği bir kompozisyonun hazırlanması Öğrenim yapılacak okulun belirtilmesi Okul hakkında bilgi verilmesi Okula kabul edilip edilmediği hakkında bilgi verilmesi Okulun maliyetinin belirtilmesi TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

BİZE NASIL ULAŞABİLİRSİNİZ? TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Müdürlüğü Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Deniz Memişoğlu Tel. 0 312 586 90 00 / 1714 dmemisoglu@tedankara.k12.tr Mesleki Rehberlik Birimi Uzm. Psk. Bilge Onursal Uzm. Psk. İpek Yokuş Tel: 0 312 586 90 00 / 1713 -1711 bonursal@tedankara.k12.tr iyokus@tedankara.k12.tr TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007