Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
STAJ HAREKETLİLİĞİ ORYANTASYON
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
1 ECTS VE DİPLOMA EKİ ETİKETLERİ YENİLEME SÜRECİ Hazırlayanlar: Yrd. Doç. Dr. Sinan YILMAZ Okt. Dinçer BİÇER
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Erasmus Öğrenim Görme Öğrencilerinin Sorumlulukları Dış İlişkiler Ofisi
Staj Bilgilendirme 2016 Lütfen Sitemizde Bulunan Staj Açıklamalarını Dikkatlice Okuyunuz!
ERASMUS+ Oryantasyon Programı Erasmus Kurum Koodinatörlüğü erasmus.erciyes.edu.tr
KOORDİNATÖRLER TOPLANTISI (no:2) ECZACILIK FAKÜLTESİ.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
HAZIRLANMASI GEREKEN BELGELER BİRİNCİ BÖLÜM.
HAZIRLANMASI GEREKEN BELGELER BİRİNCİ BÖLÜM.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
Farabi Kurum Koordinatörü: Prof. Dr. M. Banu DURUKAN
 Seçim Duyurusu Öncesi  Seçim Duyurusu, Yerleştirme  Erasmus Hazırlık  Erasmus Dönemi  Erasmus Sonrası Dönem.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
AKADEMİK YILI ERASMUS+ ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
ERASMUS STAJ HAREKETLİLİĞİ (Erasmus+ Student Mobility for Traineeships)
Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Başvuruları   Değerli Koordinatörler, Sevgili Öğrenciler,   Üniversitemizin Erasmus+ Öğrenci.
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ERASMUS+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Erasmus+ Toplantısı.
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı Bilgilendirme Toplantısı
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS+ DEĞİŞİM PROGRAMI STAJ HAREKETLİLİĞİ GİDEN ÖĞRENCİ ORYANTASYONU
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Öğrenim Öğrencileri Learning Agreement For Studies (Öğrenim Anlaşması)
Staj Öğrencileri Learning Agreement For Traineeship (Staj Anlaşması)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
ESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BİLGİ’DE ULUSLARARASI DEĞİŞİM
Akademik yılı MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı 18 ekim 2016 Avrupa Birliği Ofisi

GÜNDEM -AB Ofisi Yapılanma -2014-2015 Akademik Yılı Değerlendirme -KA-103 Öğrenci Hareketlilikleri Öğrenim Faaliyeti: Giden Öğrenci-Gelen Öğrenci Staj Faaliyeti: Giden Öğrenci-Gelen Öğrenci -KA-103 Personel Hareketlilikleri Ders Verme-Eğitim Alma Faaliyeti -KA-107 (ICM) Öğrenci Hareketlilikleri KA-107 (ICM) Personel Hareketlilikleri Ders Verme Faaliyeti -Hatırlatmalar İkili anlaşmalar İntibak Süreç Takvimi AB Ofisi web sayfası -Soru-Cevap Avrupa Birliği Ofisi

AB OFİSİ YAPILANMA Rektörlük Prof. Dr. Bahri Şahin Kurum Koordinatörü Koordinatör Yrd. Eğitim-Öğretim Rektör Yrd. Strateji Geliştirme Daire Başk. Öğrenci İşleri Daire Başk. Prof. Dr. Galip Cansever Doç. Dr. Bayram Ali Ersoy Yrd. Doç. Dr. Celile Eren Argıt Doç. Dr. Arzu Özsözgün Çalışkan Doç. Dr. Aslan İnan Öğrenim Faaliyeti Gelen Öğrenci Personel Faaliyeti Gelen Personel Giden Öğrenci Staj Faaliyeti Gelen-Giden Öğrenci Giden Personel Hibe Destekleri International Credit Mobility ICM (KA-107) Nurdan Y. Gündüz Asena Doğru Gökhan Açıkel Eren Gözcü Nurdan Y. Gündüz Asena Doğru Armağan B. Akkoç Gökhan Taraç Armağan B. Akkoç Gökhan Taraç Avrupa Birliği Ofisi

2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-ÖĞRENİM FAALİYETİ Avrupa Birliği Ofisi

2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-ÖĞRENİM FAALİYETİ Avrupa Birliği Ofisi

2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-ÖĞRENİM FAALİYETİ Avrupa Birliği Ofisi

2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-STAJ FAALİYETİ Avrupa Birliği Ofisi

2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-İKİLİ ANLAŞMALAR Ülkelere Göre İkİlİ Anlaşma sayIlarI Avrupa Birliği Ofisi

2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-İKİLİ ANLAŞMALAR BÖLÜMLERE Göre İkİlİ Anlaşma sayIlarI Avrupa Birliği Ofisi

2015-2016 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME-BÜTÇE 2016-2017 Öğrenim : 1.135.100,00 € Staj : 20.000,00 € Ders Verme : 10.250,00 € Eğitim Alma : 6.200,00 € Öğrenim : 1.218.850,00 € Staj : 53.800,00 € Ders Verme : 9.050,00 € Eğitim Alma : 6.150,00 € Avrupa Birliği Ofisi

KA-103 HAREKETLİLİKLERİ ÖĞRENCİ ve PERSONEL Gelen Öğrenci Staj Traineeship Öğrenim Study Giden Öğrenci Personel Gelen Personel Eğitim Alma Training Ders Verme Teaching Giden Personel Avrupa Birliği Ofisi

ÖĞRENİM FAALİYETİ GİDEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (1) Faaliyet Süresi Aynı Akademik Yıl İçerisinde Tamamlanmalıdır. Öğrencilerin Planlanan Faaliyet Döneminde Bir Yarıyıl İçin 30,İki Yarıyıl İçin ise 60 Ects Ders Yüküne Sahip Olmaları Gerekmektedir. Başarılı veya Başarısız Olunan Derslerin Tam Akademik Tanınması Yapılmalıdır. Öğrencilerin yapması gereken işlemlere yönelik http://www.eu.yildiz.edu.tr/sayfa/7/Erasmus-Takvim/33 linkinde yer alan öğrenim hareketliliğine ilişkin süreç takvimine ve öğrenim hareketliliği başvuru kılavuzuna hakim olmak ve öğrenciyi ilgili işlemleri yapma konusunda yönlendirmek. Öğrenciye, anlaşmalı olunan üniversiteye ilişkin konularda bilgi akışı sağlamak Yeni ikili anlaşmalar yapmak ve bu amaç doğrultusunda araştırmalar yapmak. Avrupa Birliği Ofisi

ÖĞRENİM FAALİYETİ GİDEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (2) Öğrencileri yerleştirildikleri okul hakkında doğru bilgiye yönlendirmek (Başvuru Süreci, Yabancı Dil Sertifikası vb.) Başarı sırasına göre sıralanan öğrencileri anlaşmalı olunan üniversitelere yerleştirmek (Bölüm İkili Anlaşma Kriterleri çerçevesinde) öğrencilerin değişiklik taleplerini onaylamak/reddetmek Bu değişiklik taleplerine istinaden bölüm Giden Öğrenci listesinde güncelleme yapmak Öğrencileri karşı okullara bildirmek (Nomination) Öğrencileri gidiş izinleri hakkında uyarmak Öğrencinin Öğrenim hareketliliğine ilişkin ders seçimini kontrol etmek (Learning Agreement-30 ECTS-60 ECTS & İntibak A) Avrupa Birliği Ofisi

ÖĞRENİM FAALİYETİ GİDEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (3) Öğrencinin ekle-sil (Changes) işlemi yapması halinde öğrenci ile iletişim içinde olmak ve İntibak A formunun uygun şekilde güncellenmesini sağlamak. Ekle-Sil işlemi yapan öğrencinin değişiklik belgesini onay sonrasında AB Ofisi Koordinatörlüğü’ne ulaştırmak ve ders değişikliği dolayısıyla ihtiyaç duyulan İntibak-A formunun güncellenmesi için bölümde gerekli işlemin başlatılmasını sağlamak. Yapılan değişiklikler ile ilgili evrakları muhafaza etmek. Öğrenci yurtdışındayken akademik boyutta yaşayacağı sıkıntılara çözüm önerisi sunmak ve sorularını cevaplamak. Çözülemeyen sorunlarla ilgili olarak AB Ofisi ile iletişim halinde olmak. Avrupa Birliği Ofisi

PERSONEL HAREKETLİLİĞİ GİDEN PERSONEL Koordinatör Sorumlulukları Gidecek olan personele anlaşmalı olunan kurumlar ve kontenjanları hakkında bilgi vermek, gerek görülmesi halinde anlaşmalı kurum ile personel arasındaki koordinasyonu sağlamak Gidecek olan personele karşı kurumdaki iş planını hazırlamasında yardımcı olmak ve gerekli onay işlemlerini gerçekleştirmek Avrupa Birliği Ofisi

ÖĞRENİM FAALİYETİ GELEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (1) Gelmeden Önce Ders Listesi ve İçeriği hakkında bilgi Learning Agreement ve Online Başvuru Onayı Letter of Acceptance Avrupa Birliği Ofisi

ÖĞRENİM FAALİYETİ GELEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (2) Geldiğinde Nihai ders programı hakkında bilgi vermek Changes to Original Learning Agreement Avrupa Birliği Ofisi

ÖĞRENİM FAALİYETİ GELEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları (3) Dönmeden Önce Gerekli belgeler: Transcript of Records Certificate of Attendance Belgelerin öğrenciye teslim edilmesi (şahsen/e-posta/posta) Avrupa Birliği Ofisi

PERSONEL HAREKETLİLİĞİ GELEN PERSONEL Koordinatör Sorumlulukları Eğitim/öğretim programı hakkında görüşmek Gelmeden Önce Teaching/Training Agreement onayı Letter of Acceptance hazırlanması ve gönderilmesi Avrupa Birliği Ofisi

PERSONEL HAREKETLİLİĞİ GELEN PERSONEL Koordinatör Sorumlulukları (2) Geldiğinde Bölümde karşılama Derslik bilgisi ve katılımcı sağlama Uğurlamak Dönmeden Önce Certificate of Attendance hazırlamak Avrupa Birliği Ofisi

STAJ FAALİYETİ GİDEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları Staj Hareketliliği Faaliyeti, yükseköğretim kurumunda, öğrencinin öğrencisi olduğu mesleki eğitim alanında uygulamalı iş deneyimi elde etmek üzere 2 ila 12 ay arasında bir süre içerisinde yurtdışındaki bir işletmede staj yapmasıdır. Learning Agreement İntibak A Changes İntibak B Staj Komisyonu Bölüm Koordinatörü Avrupa Birliği Ofisi

STAJ FAALİYETİ GELEN ÖĞRENCİ Koordinatör Sorumlulukları Learning Agreement Letter of Acceptance Evaluation Traineeship Certificate Mentor Bölüm Koordinatörü Kabul edilen öğrencinin staj süresinin 90 günden fazla olmaması tavsiye edilir. Avrupa Birliği Ofisi

INTERNATIONAL CREDIT MOBILITY-ICM ULUSLARARASI KREDİ HAREKETLİLİĞİ KA 107 PROJELERİ ´International Credit Mobility-ICM (KA-107 ), Erasmus+ programı altında 2015 yılında faaliyete geçen, Erasmus+program ülkeleri ile partner ülkeler (ortak ülkeler) arasında öğrenci ve personel değişimini mümkün kılan proje temelli yeni bir hareketlilik faaliyetidir.     Amaçlar: Ortak ülkelerle güçlü bir işbirliği yaparak uluslararası boyut elde etmek, Avrupa yükseköğretimine olan ilgiyi artırmak, ve Avrupa yükseköğretiminin dünya çapında rekabet edilebilirliğini desteklemek, Avrupa dışındaki yükseköğretim kurumlarının uluslararasılaşmasına ve modernizasyonuna destek vermek Avrupa Birliği Ofisi

INTERNATIONAL CREDIT MOBILITY-ICM ULUSLARARASI KREDİ HAREKETLİLİĞİ KA 107 PROJELERİ Avrupa Birliği Ofisi

INTERNATIONAL CREDIT MOBILITY-ICM ULUSLARARASI KREDİ HAREKETLİLİĞİ KA 107 PROJELERİ Seyahat desteği Personel Ders Verme Eğitim Alma Gelen Personel Giden Personel Öğrenci Öğrenim Gelen Öğrenci Giden Öğrenci Min. 3 mak. 12 ay Min. 5 gün mak. 2 ay 100-499 km 180 € 500-1999 km 275 € 2000-2999 km 360 € 3000-3999 km 530 € 4000-7999 km 820 € 8000 km … 1100 € 160€ (14 güne kadar) 112€ (14 günden sonra) 140€ (14 güne kadar) 98€ (14 günden sonra) 650€ 800€ Avrupa Birliği Ofisi

ICM Koordinatör Sorumlulukları (1) İkili Anlaşma Giden Öğrenci Gelen Öğrenci Giden Personel Gelen Personel Avrupa Birliği Ofisi

ICM Koordinatör Sorumlulukları (2) Giden Öğrenci Gelen Öğrenci Giden Personel Gelen Personel Nomination Ders seçimi yardım Learning Agreement Ekle-Sil yardım Changes Ders içeriği-programı Learning Agreement Letter of Acceptance Changes Transcript of Records Certif. of Attendance Nomination Teaching Agreement Eğitim-öğretim prog. Teaching Agreement Letter of Acceptance Derslik ve katılımcı Certif. of Attendance Avrupa Birliği Ofisi

HATIRLATMALAR Yerleştirme işlemleri sonrasında karşı kuruma muhakkak öğrenci bilgileri(nomination işlemi) gönderilmelidir. AB Ofisi web sayfasında yer alan Nomination belgesini kullanabilirsiniz. İkili anlaşmalara bağlı kalınarak yerleştirme işlemi yapılmalıdır. Kontenjan bilgisi,dil seviyesi,ders içerikleri hakkında öğrenci bilgilendirilmelidir. Öğrenciler ders seçimi yaparken learning agreement formunu ve intibak A formunu bölüm koordinatörleri ile birlikte hazırlanmalı. Ders seçimi yaparken karşı kurumdan bir dönem için 30 ECTS ders seçimi yapılması gerekmektedir. (bazı olağan dışı durumlarda;ders açılmaması,ders çakışması,ders saydıramama gibi ) bir dönem için 25-35 ECTS aralığında ders seçimi yapılabilmektedir. Ancak 25 ECTS’in altında ve 35 ECTS’in üzerinde ders seçimi yapılmamalıdır. Seçilen tüm derslerin YTÜ’de karşılığının bulunması gerekmektedir. YTÜ’de karşılığı bulunmayan ders learning agreement formuna eklenmemelidir. Seçilen derslerin tamamının intibakı yapılmalıdır. Giderken intibak A düzenlenmelidir. Öğrenci ders değişimi yapması durumunda değişiklik sayfası ile birlikte güncel intibak A formu düzenleyip,bölümde ilgili birimlere ulaştırılması için maille bölüm koordinatörüne ulaştırmalıdır. Döndükten sonra learning agreement formunda(değişiklik sayfaları dahil) yer alan tüm derslerin intibakı yapılmalıdır. Öğrencinin başarılı veya başarısız olması intibak yapmasına engel değildir. Öğrenci tüm derslerden kalmış olsa dahi her dersin intibakı muhakkak yapılmalıdır. Bölüm koordinatörlerimiz izinli olduklarında yerine vekaleten başka birini bırakmalarını ve bu vekalet bilgisinin bölüm tarafından AB Ofisi’ne gonderilmesinin sağlanmasını önemle rica ederiz. Avrupa Birliği Ofisi

Inter-Institutional Agreements Koordinatör Sorumlulukları Geçerlik süresi takibi Anlaşma yenileme (renewal) Yeni anlaşma teklifi Anlaşma etkinlik takibi AB Ofisine bildirme Avrupa Birliği Ofisi

HATIRLATMALAR Süreç Takvimi: http://www.eu.yildiz.edu.tr/sayfa/7/Erasmus-Takvim/33 Bölüm Erasmus Koordinatörleri Platformu: http://www.eu.yildiz.edu.tr/sayfa/7/B%C3%B6l%C3%BCm-Erasmus-Koordinat%C3%B6rleri- Platformu/70 Avrupa Birliği Ofisi

HATIRLATMALAR AB Ofisi web sayfası: http://www.eu.yildiz.edu.tr/ Avrupa Birliği Ofisi

SORU-CEVAP Avrupa Birliği Ofisi

Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası A-1004 TEŞEKKÜR EDERİZ Avrupa Birliği Ofisi Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası A-1004 0212 383 5650 erasmus@yildiz.edu.tr Avrupa Birliği Ofisi