Dünyada meydana gelen hızlı değişim, birçok alanda olduğu gibi Eğitim-Öğretim sisteminde de kendini göstermiştir. Gelişmekte olan ülkelerin nitelikli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
Advertisements

Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
ERASMUS+ Oryantasyon Programı Erasmus Kurum Koodinatörlüğü erasmus.erciyes.edu.tr
Ahmet SARI Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi Rehberlik Öğretmen.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
Bitlis Eren Üniversitesi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ULUSLARARASI CAMBRIDGE PROGRAMLARI
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
ADR KONVANSİYONU
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
Görev ve Sorumluluklar
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
Farabi Değişim Programı
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ uygulamasI
Kanada’da Eğitim.
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Akademik yılı MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
Liselere Geçiş Sınavı;
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

T.C. 19 MAYIS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER

  Dünyada meydana gelen hızlı değişim, birçok alanda olduğu gibi Eğitim-Öğretim sisteminde de kendini göstermiştir. Gelişmekte olan ülkelerin nitelikli ve meslek sahibi yetişmiş insan ihtiyacı, uluslararası öğrenci hareketliliğini ön plana çıkarmış, ülkelerarası yapılan akademik protokoller, eğitim anlaşmaları ve bu alanda yapılan çalışmalar uluslararası öğrenci alımına ya da öğrenci değişimine yönelik olmuştur.

Bu bağlamda Sovyetler Birliğinin 1991 yılında dağılması, Kafkasya’da Azerbaycan, Orta Asya’da Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan ve Türkmenistan’ın bağımsızlıklarını ilan etmesi ve Türkiye Cumhuriyeti devletinin 1992-1993 Eğitim-Öğretim yılından itibaren ilgili ülkelerle yaptığı ikili anlaşmalar ve “Büyük Öğrenci Projesi” kapsamında “Devlet Burslusu” olarak, Türk Cumhuriyetleri ile Orta Asya ve Balkanlarda Yaşayan Türk ve Akraba Topluluklarından uluslararası öğrenci alımı başlamıştır.

Üniversitemize ilk uluslararası öğrenci alımı, 1992- 1993 Eğitim-Öğretim yılı Bahar yarıyılında Lisans ve Önlisans olmak üzere, 12 Devlet Burslusu ve 28 Kendi İmkanı ile gelen toplam 5 ülkeden (Azerbaycan, Tataristan, Kazakistan, Uygur, Eski Yugoslavya) 40 Öğrenci ile başlamış, 2016-2017 Eğitim – Öğretim yılı itibariyle bu sayı oldukça dikkat çekici bir noktaya gelmiş, Üniversitemizin Uluslararası öğrenci sayısı 102 ülkeden toplam 2.619 olmuştur.

BURSLANDIRILMIŞ YA DA KENDİ İMKANIYLA GELEN Uluslararası öğrencilerimizi Üniversitemize geliş durumlarına göre ‘burslandırılmış ya da kendi imkanıyla gelen’ olarak iki ana başlıkta ifade edebiliriz.

TÜRKİYE BURSLARI Türkiye Bursları, ülkemizde yükseköğretim seviyesinde öğrenim görecek öğrencilere verilen karşılıksız burs programlarından oluşmaktadır. Türkiye Burslusu olmaya hak kazanan uluslararası öğrenciler, ülkemizdeki üniversitelerde akademik geçmişlerine uygun bir bölümde öğrenim gördükleri süre boyunca burslandırılırlar.

BURSLU ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER Lisans Bursları; Türk Dili Konuşan Ülkeler Burs Programı, Balkanlar Burs Programı, Karadeniz Burs Programı, Harran Burs Programı, Türkiye-Afrika Burs Programı ve Boğaziçi Burs programı

BURSLU ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER Lisansüstü Burslar; Ali Kuşçu Bilim Teknoloji Burs Programı ve İbni Haldun Sosyal Bilimler Burs Programı şeklinde, Branş Bursları; İbni Sina Sağlık Bilimleri Burs Programı, İlahiyat Burs Programı ve Yunus Emre Türk Dili Burs Programı şeklinde, Kısa Dönemli Burslar ise; Araştırma Bursları, Başarı Burs Programı ve Destek Burs Programı olarak Uluslararası Öğrencilere verilmektedir.

BURSLU ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Afganistan İslam Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlıklarınca imzalanan Mutabakat Zaptı gereğince, Uluslararası öğrencilerin tüm masraflarının Afganistan Hükümeti tarafından karşılandığı “Afganistan Hükümeti Burslusu” Tıp Fakültesinde (16) On altı, Mühendislik Fakültesinde ise (8) Sekiz Afganistan uyruklu öğrenci öğrenim görmektedir.

BURSLU ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER Türkiye-İslam Kalkınma Bankası İşbirliğiyle uygulanmakta olan ve Merkezi Cidde’de bulunan, Başbakanlık İslam Kalkınma Bankası Burslusu olarak Üniversitemiz Tıp Fakültesinde; Etiyopya (1)bir, Tanzanya: (9) dokuz, Kenya: (1) bir, Malawi: (3) üç ve Mühendislik Fakültesinde Tanzanya: (1) bir, Kenya: (2) iki olmak üzere toplamda (17) On Yedi Uluslararası öğrenci öğrenim görmektedir.

Yemen Hükümeti tarafından desteklenen «Yemen Hükümeti Burslusu» olarak yine Üniversitemiz Tıp Fakültesinde (4) Dört, Mühendislik Fakültesinde ise (1) bir öğrenci öğrenim görmektedir.

SURİYE UYRUKLU ÖĞRENCİLER 31.08.2013 tarih ve 28751 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2013/5172 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 4. maddesi 2. bendi uyarınca, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin, şiddet olayları ve krizler nedeniyle eğitim öğretimin sürdürülemez olduğu tespit edilen Suriye'den gelen öğrencilerden öğrenim ücreti alınmamaktadır. Üniversitemizde Türkiye Burslusu olarak 93 ve Kendi İmkanı ile öğrenim gören 147 Suriye uyruklu Uluslararası öğrenci öğrenim görmektedir.

KENDİ İMKANIYLA GELEN 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılına kadar yapılan merkezi YÖS (Yabancı Öğrenci Sınavı) ,2011-2012 Eğitim-Öğretim yılından itibaren her Üniversite kendi sınav koşullarını oluşturmuştur. 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Üniversitemizde OMÜ-YÖS sınavı uygulanmaya başlamıştır.

KENDİ İMKANIYLA GELEN 11.04.2012 tarih ve 28261 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 6287 sayılı Kanun’un 14/f maddesi uyarınca, Yurtdışından Öğrenci Kabul Kontenjanı ile müracaat edecek Uluslararası öğrencilerin kabul şartları, akademik takvim ve kontenjanlar her yıl Ocak ayındaki Senatoda alınan Senato Kararı ile belirlenerek, YÖKSİS üzerinden kontenjanların girişi yapılmaktadır. Yükseköğretim Kurulunca onaylanan Uluslararası Öğrenci Kontenjanlara, Akademik Takvimde belirlenen sürelerde Uluslararası öğrencilerin başvurmaları sağlanarak, yerleştirmeleri yapılmaktadır.

KENDİ İMKANIYLA GELEN Yurtdışından Öğrenci Kabul Kontenjanı ile başvuran adayların yerleştirilmelerinde,Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesine göre, Üniversitemizin yapmış olduğu OMÜ-YÖS sınav sonucu ile müracaat eden öğrencilere kesin kayıt hakkı verilmesi ilk önceliğimizdir. OMÜ-YÖS sonuçlarına göre yerleştirme işlemi yapıldıktan sonra kalan boş kontenjanlara diğer ulusal ve uluslararası sınav sonuç belgeleriyle başvuru yapan adaylar ve akabinde Orta Öğretim Not Ortalaması (ONO) sonuçlarına göre tercihleri alınarak boş kalan kontenjanlara yerleştirilmektedir.

KENDİ İMKANIYLA GELEN Uluslararası Öğrenci Giriş Sınavı (OMU-YÖS), Ondokuz Mayıs Üniversitesinde eğitim görmek isteyen uluslararası öğrencilerin girecekleri ve sonuçlarını 73 Devlet ve 47 Vakıf üniversitesi olmak üzere toplamda 120 Üniversitenin kabul ettiği bir sınavdır. Bu sınav, OMU-YÖS Sınav Koordinatörlüğü tarafından yapılmakta, Türkçe, İngilizce, Rusça, Arapça, Fransızca, Almanca, Boşnakça ve Arnavutça olmak üzere 8 farklı dilde gerçekleştirilmektedir.

ADAY/KAYITLI ÖĞRENCİLERİMİZ Türkçe bilmeyen uluslararası öğrencilerimize, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde (OMÜ TÜRKÇE) Türkçe Yeterlik Sınavı yapılmakta, ya da 1 yıl süreyle Türkçe eğitimi verilmektedir.

KENDİ İMKANIYLA GELEN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER Öğrencilerimizin Aday Başvuru aşamasından kesin kayıt olarak adlandırdığımız fakültelerine yerleşme sürecine değin yapılan bütün işlemler, Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı bünyesinde gerçekleştirilmektedir.

Uluslararası evrak yoğunluğu oldukça fazla olan bu sürecin Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında tamamlanması, başvuru evraklarının güvenli bir şekilde alınıp kendi ülkesinin resmi dilinden Türkçe’ye yapılan tercümelerin kontrolünün sağlanması gerekmektedir.

İKAMET İŞLEMLERİ Üniversitemize kayıtlanan Uluslararası öğrencilerin ikâmetgâh izni alabilmesi için, gerekli evraklar hazırlanarak ilgili öğrenci Samsun Valiliği İl Göç İdaresine yönlendirilmektedir. Öğrencinin ikametgah tezkeresi alabilmesi için sigortalı olma zorunluluğu bulunmakta, sigorta özel ya da tüzel olabilmektedir.

İKAMET İŞLEMLERİ İÇİN GEREKLİ BELGELER Pasaport Öğrenci Belgesi ve Eki Fotoğraf Gelir Belgesi Geçerli Sağlık Sigortası İkamet izin harcı ve belge bedeli

KAYITLI ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ Uluslararası öğrencilerin öğrenci vizesi alabilmeleri, kabul mektubunun ulaştırılabilmesi, ikamet izni ve vize işlemleri gibi konularda bürokratik işlemlerin kısaltılması ve karşılaşılan problemlerin önüne geçilebilmesinde büyük bir başarı sağlanmıştır.

KAYITLI ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ Uluslararası öğrencilerin ülkelerinden askerlik için istenen belgeler, sınır geçişleri ve ülkeler arası eğitim denklik kabulü için konsoloslukların kendi arşivinde öğrenci dosyası oluşturmasında farklı işlemler uygulaması sebebiyle, evrakların hazırlanması, öğrenciye verilmesi ve kendi dillerinde doküman sıkıntısı yaşamamaları için (İngilizce, Arapça, Farsça) belge arşivi oluşturulmuş, bu sayede talep edilen belgeler geciktirilmeden sonuçlandırılmıştır.

Katılımlarınızdan dolayı Teşekkür Ederiz…