Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ADR KONVANSİYONU 18.09.2018.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ADR KONVANSİYONU 18.09.2018."— Sunum transkripti:

1 ADR KONVANSİYONU

2 ADR KONVANSİYONU Tehlikeli Eşyaların Karayoluyla Uluslararası Taşınmasına İlişkin Avrupa Anlaşması – ADR tehlikeli madde taşımalarına yönelik olarak bir dizi tedbiri zorunlu kılmaktadır. ADR Konvansiyonu 30 Eylül 1957 tarihinde Cenevre’de imzalanmış ve 29 Ocak 1968 tarihinde yürürlüğe girmiştir. 21 Ağustos 1975 tarihinde New York’ta Madde 14 (3)’te değişiklik öngören bir Protokolün imzalanmasıyla değişikliğe tabi olmuştur. Söz konusu Protokol 19 Nisan 1985 tarihinde yürürlüğe girmiştir. ADR KONVANSİYONU (TEHLİKELİ MADDELERİN KARAYOLUYLA ULUSLARARASI TAŞINMASINA İLİŞKİN AVRUPA KONVANSİYONU) Uluslararası tehlikeli eşya taşımalarını düzenleyen ADR Konvansiyonu (Tehlikeli Eşyaların Karayoluyla Uluslararası Taşınmasına İlişkin Avrupa Anlaşması) tehlikeli madde taşımalarına yönelik olarak bir dizi tedbiri zorunlu kılmaktadır. Bu tür maddeleri taşıyan araçlar ve sürücüleri için özel birer sertifika düzenlenmesi gerekmektedir. Halen Tehlikeli eşya taşıması yapacak Türk sürücüler için Almanya’daki yetkili kurum tarafından akredite edilen bir eğitmen tarafından UND Eğitim Merkezi bünyesinde düzenlenen ADR eğitimlerine katılım sonucunda Almanya’daki resmi kuruluş tarafından verilen ADR sürücü sertifikaları kullanılabilmektedir. Ancak Türkiye’de üretilen araçlara ait sertifikalar, ADR Konvansiyonu’na taraf olmadığımızdan dolayı AB ülkelerinde kabul edilmemektedir. Bu sebeple söz konusu belgelerin yurtdışından temin edilmesi gerekmektedir. ADR Konvansiyonu uyarınca yılda 50 tondan fazla tehlikeli madde taşıyan firmaların mutlaka bir “Dangerous Goods Safety Advisor” (Tehlikeli Eşya Güvenlik Danışmanı) bulundurmaları gerekmektedir. ADR Konvansiyonu’na Türkiye henüz resmen taraf olmamıştır. Son olarak Konvansiyona taraf olunmasına ilişkin yasa tasarısı 2005 yılında TBMM tarafından onaylanmıştır. İlgili onay yazısı Birleşmiş Milletlere iletilmiş olup, onayın ardından Konvansiyonun ülkemizde de yürürlüğe girmesi beklenmektedir. Tehlikeli Eşyaların Karayoluyla Uluslararası Taşınmasına (ADR) ilişkin Yönetmelik çalışmaları sürmekte olup, bu çalışmaların 2007 yılı başlarında tamamlanması beklenmektedir. ADR Konvansiyonu’nun Türkiye’de uygulanması konusunda Ulaştırma Bakanlığımız ile Hollanda Hükümeti işbirliğiyle gerçekleştirilen bir proje kapsamında Hollanda ile Avusturya bu konuda Türkiye’ye destek vermektedir. ADR, esasen AB Müktesebatının bir parçasıdır. Avrupa Birliği ve üye ülkeleri söz konusu Konvansiyonun maddelerini ve hükümlerini 94/55 sayılı AB Direktifi aracılığıyla iç hukukuna aktarmıştır. Dolayısıyla, Avrupa Birliği’ne üye olmak için aday ülkelerin ADR Konvansiyonu’nu iç taşımacılıkta uygulamaları zorunludur.

3 ADR KONVANSİYONU itibariyle söz konusu konvansiyona taraf olan 41 ülke bulunmaktadır: Avusturya, Azerbaycan, Beyaz Rusya, Belçika,Bosna-Hersek, Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Kazakistan, Litvanya, Liechtenstein, Letonya, Lüksemburg, Fas, Hollanda,Norveç, Polonya, Portekiz, Moldova Cumhuriyeti, Romanya, Rusya Federasyonu, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, Makedonya, Ukrayna, Birleşik Krallık, Sırbistan ve Karadağ, Güney Kıbrıs, Arnavutluk, Kazakistan.

4 ADR KONVANSİYONU Amaçları:
Karayoluyla uluslararası taşımacılıkta güvenliğin artırılması, Tehlikeli maddelerin taşınmasına ilişkin BM Tavsiyelerine dayanarak tehlikeli atıklar dahil olmak üzere tehlikeli malların sınıflandırması, paketlenmesi, etiketlenmesi ve test edilmesiyle alakalı hükümlerin, diğer taşıma şekilleri ile uyumlu biçimde ortaya koyulması, Karayoluyla tehlikeli mal taşıyan araçların yapımı, donanımı ve işleyişine yönelik koşulların ortaya konmasıdır.

5 ADR KONVANSİYONU Bu tür maddeleri taşıyan araçlar ve sürücüleri için özel birer sertifika düzenlenmesi gerekmektedir. Halen Tehlikeli eşya taşıması yapacak Türk sürücüler için Almanya’daki yetkili kurum tarafından akredite edilen bir eğitmen tarafından UND Eğitim Merkezi bünyesinde düzenlenen ADR eğitimlerine katılım sonucunda Almanya’daki kuruluş tarafından verilen ADR sürücü sertifikaları kullanılabilmektedir.

6 ADR KONVANSİYONU - Türkiye
Türkiye Haziran 2005’te TBMM Ulaştırma Alt Komisyonu’nda onaylanan ADR Konvansiyonuna taraf olunmasına ilişkin yasa tasarısı, TBMM Genel Kurulu’nun 30 Kasım 2005 tarihinde yapılan oturumunda kabul edilerek kanunlaştı. Ve karar 6 Aralık 2005 tarihli Resmi Gazete’de şöyle yayınlandı: “Madde 1 - Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu bünyesinde hazırlanan ve 30 Eylül tarihinde Cenevre’de imzalanan "Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması"na katılmamız uygun bulunmuştur.”

7 ADR KONVANSİYONU ADR, esasen AB Müktesebatının bir parçasıdır. Avrupa Birliği ve üye ülkeleri söz konusu Konvansiyonun maddelerini ve hükümlerini 94/55 sayılı AB Direktifi aracılığıyla iç hukukuna aktarmıştır. Dolayısıyla, Avrupa Birliği’ne üye olmak için aday ülkelerin ADR Konvansiyonu’nu iç taşımacılıkta uygulamaları zorunludur. Türkiye’nin bu konvansiyona taraf olması ile birlikte, Türkiye’de açılacak ADR eğitim merkezlerinin verecekleri sürücü sertifikaları, yine akredite edilmiş bir Türk kurumu tarafından onaylanacak ve üye ülkelerin tümünde geçerli olacaktır.


"ADR KONVANSİYONU 18.09.2018." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları