BASILI MATERYALLER. CİHAT YAĞIZ AHMET AKTAŞ ENES UZUN EBRU AKBAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Resimlerin Kullanımı.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
BİLİM ADAMI OLMAK İSTERMİSİNİZ?
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
Bayan Stembel Tarafından Hazırlanmıştır
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretim Durumlarını Planlama
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
Test Driven Development (TDD) Nedir?
Yapım Aşamaları (Production Steps)
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Kütüphane Oryantasyonu
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Öğrenme Öğretme Süreci
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
PARA BİRİKTİRİYORUM.
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
Hazırlayan: Mustafa Akdağ & Salman Çakır
Yapım Aşamaları (Production Steps)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Çalışma Yaprağı.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
DUYURU ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERSİ ARASINAVI
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİRİKİM YAPACAĞIM.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
YAPIM KUŞAĞI. İHTİYAÇ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ İhtiyaç:Resim yaparken kullanacağımız guaj boyaların tüpler içinde olması ve bu tüplerin ağızlarının kapalı olması.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİ VE MATERYAL DERSİ
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
EĞİTSEL KURAMLAR PROJE: Bir Ok Atana Bir Soru Bedava Grup Üyeleri; Murat YILMAZ Cebrail SE Ğ MEN MEHMET Ş ER İ F TEK İ N.
BİLGİ ÇARKI. ELİF KÜTÜK ŞEYMA NUR AĞIRTOPÇU MERCAN ÖZEN DİN KÜLTÜRÜ AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
Materyal sunumU SUNUMU HAZIRLAYAN: BEKTAŞ TAGUR OKUL NUMARASI: ÖĞRENİM TÜRÜ: 1. ÖĞRETİM SUNUM TESLİM: Yrd.Dç.Dr.Mustafa Nuri Ural.
GRUP ÜYELERİ  Faruk Eryılmaz  Nebi Çiçek  Fikri Aslan  Hayat Demirci  Mehmet Akyıl.
My Colorful World.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
COLOR CUPS İREM AKSOY HÜSEYİN YÜKSEL.
Hazırlayan: Rabia Ayşenur Kurnaz
SALİM ÖZATA – BAYRAM TUNÇ – MUHAMMET GÖCEN
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

BASILI MATERYALLER

CİHAT YAĞIZ AHMET AKTAŞ ENES UZUN EBRU AKBAŞ

 Gurubumuz 4 kişiden oluşmaktadır,  Konumuz Basılı Materyaller,  Yapmayı planladığımız ilk materyalimizi yaptık ve üzerinde ufak tefek geliştirmeler yaptık,  Materyalimizin yapım aşaması raporlarımızda mevcut olduğu için buraya almamaya karar verdik.

KAZANIMLAR  Basılı materyallerin avantajlarını sayar.  Ders kitapları hakkında bilgi yazar.  Basılı materyallerin maliyete uygunluğunu söyler.  Basılı materyal türlerini sayar.  Basılı materyallerin sınırlılıklarını söyler.  Basılı materyallerin tarihsel gelişimini yazar.  Basılı materyallerin tanımını yazar.  Öğretim materyali hazırlarken kullanılan yazı şeklinin özelliklerinden 4 tanesini sayar.

 Basılı materyallerin yararlarını söyler.  Basılı materyallerin işlevlerini söyler.  Basılı materyallerin en etkili materyal olma sebebini söyler.  Posta yazışmalarının sınırlılıklarını söyler.  Posta yazışmalarının avantajlarını yazar.  Ders kitaplarının sınırlılıklarını söyler.  Ders kitabının avantajlarını yazar.  Gazete ve dergilerin faydalarını yazar.  Çalışma rehberlerinin ne amaçla kullanıldığını yazar.  Resimlerin yararlarını söyler.

 Grafik çeşitlerini sayar.  Resimlerin sınırlılıklarını sayar.  Basılı materyalleri kullanabilme.

TASARIM MODELİ ADDIE Bu modelin ismi aşamaların baş harflerinden oluşmaktadır. Aşamalar ; -Analysis (Analiz) -Desing (Tasarım) -Develapment (Geliştirme) -İmpiementation (Ugulama) -Evalvation (Değerlendirme)

ANALİZ  Öncelikle konumuzla ilgili kazanımlar belirledik,sonra öğrencilere bu konuyu nasıl anlatacağımıza karar verdik ve kafamızda materyal tasarlamaya başladık. Aynı zamanda daha önceden yapılmış materyalleride inceledik. Bunu yapmamızın nedeni hem yapacağımız materyalin özgün olmasını istememiz hemde daha önce yapılan materyallere bakarak fikir sahibi olmak istememiz. Daha sonra öğrencilerin isteklerine uygun olacağını düşündüğümüz bir materyal yapmaya karar verdik…

TASARIM  Bu aşamada analiz aşamasında yapmaya karar verdiğimiz materyalimizi tasarlamaya başladık. Görev dağılımı ayrıntılarıyla raporumuzda yer aldığı için burada yer vermedim ama genel hatlarıyla boyama işi Enes ve Ahmet arkadaşımda, el işleri Ebru ve Cihat ta idi. Yaptığımız materyalin herbir parçasını bu aşamada test ettik.

GELİŞTİRME  Tasarım aşamasında yaptığımız materyalimizi bu aşamada test ettik. Yaptığımız hataları görmeye çalıştık. Ebru arkadaşımızın yaptığı kutunun olmayacağına grup üyeleri tarafından kanaat getirdik ve yeni kutu yaptık. Bu kutunun yapımını Cihat arkadaşımız boyama işini ise Enes ve Ahmet arkadaşımız yaptı. En başta karar verdiğimiz pipetlerin ince, dayanıksız ve kullanışsız olduğuna karar verdik ve yerine A3 boyutunda bayraklara sap olarak takılan plastik boruları kullanmaya karar verdik.

UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME  Kendi aramızda test edip kusurlarını giderdiğimizi düşünsekte materyalimizin eksik kısımları olacaktır bunları görebilmek için sınıftaki uygulamayı bekliyoruz.

MATERYAL TÜRÜ  Materyalimiz genel olarak 2 ve 3 boyutludur. Oyun türü olduğu için bu materyal türünün tüm özelliklerini kapsamamaktadır.  MATERYALİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI Avantajları; - Öğrenciyi ders boyunca aktif tutar, kullanımı kolay, maliyeti uygun. Dezavantajları; - Kartondan ve ince tahtadan olduğu için yıpranması, kırılması ve yırtılması kolay, 3 boyut özelliği olduğu için taşınması zor.

MALİYET  Kullandığımız malzemeler genel olarak kırtasiyeden çok cüzi miktara alınabilecek malzemelerden oluşmaktadır. Mukavva = 3tl Maket bıçağı = 8tl Yapıştırıcı(502) = 3 buçuk tl Plastik boru (5) = 2tl Tahta boyası ve fırça = 12tl Boş kalemlik = ücretsiz :) Abeslang (20) = 3tl Metro (4) = 1buçuk tl Kurdele = ücretsiz Toplam= 33 tl

İŞ BÖLÜMÜ  Fazla detaya inmeden iş dağılımı ve materyalin tasarımı hakkında bilgi vermek istiyorum; - Öncelikle konumuza uygun bir materyal seçtik - Bu materyal için gerekli olan malzemeleri belirledik - Enes ve Ahmet arkadaşlarım abeslang bulma ve onu boyama işini üstlendiler. Ebru arkadaşım mukavvadan kutu yapma işini üstlendi. Ben de soruları içerisine koyacağımız pipetleri alma ve boyama işini üstlendim. - Yazısı güzel olduğu için materyalin yazı işlerini Enes arkadaşım yaptı

- Maliyet grup üyelerinin hepsi tarafından paylaşıldı, - Yapım aşamasında herkes üstlendiği görevi elinden geldiğince yerine getirdi, - Yapım işi bittikten sonra biyerde toplanıp malzemeleri birleştirmeye karar verdik ve toplandık - Ufak tefek sorunlar ortaya çıktı, bunları gidermeye çalıştık ( bu sorunlar raporlarda mevcuttur. )

ZAMAN  Tasarımımızın teori, düşünce, planlama, malzemeleri tamamlama, iş dağılımı kısımları yaklaşık iki hafta sürdü.  Üretim, değerlendirme ve hataları giderme de iki haftada tamamlandı.

MATERYALİN KULLANIMI  Mukavvadan hazırladığımız üzerinde abeslang girecek boyutta delikler olan kutumuza üzerine konuyla ilgili bilgileri yazdığımız abeslangları yerleştiriyoruz. Bayraklara sap olarak takılan plastik boruların içlerine abeslangların üzerine yazdığımız konuyla alakalı sorular yazılır ve yerleştirilir. Bu plastik borularda kırtasiyeden alınan boş bir kalemliğin içine koyulur. Sınıfta belirlediğimiz bir grup öğrenci veya da sınıfta bulunan bütün öğrenciler sırasıyla tahtaya çıkarlar ve birtane abeslangı seçerek sınıfa sesli bir şekilde okurlar. Bu aşama abeslanglar bitene kadar devam eder. Dada sonra bu öğrenciler yine sırasıyla veya da öğretmenin seçtiği öğrenci tahtaya çıkar ve kalemlikte takılı olan borulardan birisini seçerek içindeki soruyu çıkarır ve cevaplamaya çalışır.

 Doğru cevap verdiği taktirde boruların üzerlerinde bağlı olan hediyeyi kazanır. Eğer yanlış cevap verirse hediyeyi alamaz.

KENDİ ELEŞTİRİLERİMİZ  Mukavvadan yaptığımız kutu gereksiz büyüklükte, biraz daha küçük olabilirdi.  Boruların üzerine sürdüğümüz guaj boya sonradan renk attı, onun yerine sprey boya kullansak daha sağlam olabilirdi.  Boruların üzerine bağladığımız hediyeler karmaşıklığa neden oluyor, boruların üzerine hediye bağlamaktansa küçük kartlar bağlasak ve hediyeleri başka bir kutunun içinden çıkarıp kartlar karşılığında versek kullanım kolaylığı açısından daha kolay olurdu.  Materyalimiz 3 boyutlu olduğu için taşınması zor, lakin bu şekilde öğrenci bizzat dokunarak öğreniyor, buda öğrenme oranını arttırıyor. ( diye düşünüyoruz )

 SON.