Materyal sunumU SUNUMU HAZIRLAYAN: BEKTAŞ TAGUR OKUL NUMARASI: ÖĞRENİM TÜRÜ: 1. ÖĞRETİM SUNUM TESLİM: Yrd.Dç.Dr.Mustafa Nuri Ural
ASURRE MODELİNİN AŞAMALARI AŞAMALARI Öğrencilerin Analizi Hedeflerin Belirlenmesi Öğretim Yöntem Medya Ve Materyalin Seçimi Medya Ve Materyallerin Kullanımı Öğrenelerin Katılımı Değerlendirme Ve Gözden Geçirip Düzeltme
1)ÖĞRENCİLERİN ANALİZİ
Genel Karakretistik Özellikler Yaş: 20/25 (ortalama) Sınıf mevcudu: 37 öğrenci Meslek veya Statü: Öğrenci Öğrenim Durumları: Ünüversite 3. Sınıf
Giriş yeterlilikleri Başlangıç esnasındaki bilgi seviyelerine bakıldığınız bu öğrencilerin hazırlanan materyali anlamaları güç olmayacaktır. Materyalin uygulanacağı öğrenci grubuyla ayrıca konuşularak, sorular sorularak yada bir ön test yaparak giriş yeterlilikleri saptanabilir.
Sosyal Özellikleri Burada kazandırılmak istenen hedef davranışa uygun olarak farklı sosyokültürel özelliklere sahip öğrenci kardeşlerimizin özelliklerine yer verilmiş ve her birinin farklı coğrafya ve kültürden geldiği göz ardı edilmemiştir
2)HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Belirlenen Hedefler 1. Tek boyut kavramını tanımlar. 2. İki boyut kavramını tanımlar. 3. Üç boyut kavramını tanımlar. 4. Gerçek nesnelerin tanımını arkadaşlarına söyler.
Hedefler Devam.. 5. Modellerin tanımını arkadaşlarına söyler. 6. Çoklu Ortam Takımlarının örneklerini sayar. 7. Üç boyutlu modelleri tanımlar. 8. Üç boyutlu modellerin avantajlarını söyler.
Hedefler Devam.. 9. Üç boyutlu modellerin dezavantajlarını söyler. 10. Çoklu Ortam Takımlarına ve Gerçek nesnelerin farkını arkadaşlarına söyler. 11. İki boyut kavramı ile Tek boyut kavramının farkını söyler. 12. Üç boyutlu modellerin dezavantajlarını ve dezavantajlarından 3’er tane sayar.
3)ÖĞRETİM YÖNTEM,MEDYA VE MATEYALİN SEÇİMİ
Elde edilebilir materyalin seçimi Bu noktada arkadaşlarımızla iş serimine birebir uymasada / / / vb. sayabileceğimiz çeşitli tarihlerde toplanarak hangi materyali seçeceğimiz konusunda da uzunca araştırmalar yaptık. Sonuç olarak sizlerede sunduğumuz hem 2 boyut hemde 3 boyuta sahip diyebileceğimiz bu materyalin seçimin de karar kıldık.Bu materyali seçerken özellikle çok büyük olmamasına aynı zamanda ‘’görme ve algılama’’ konusunda sıkıntı yaşanmamasına dikkat etmeye çalıştık.
Ayrıca arkadaşlarımızla bu materyali sunuş yoluyla anlatım gerçekleştikten sonra ‘’anlatım ve problem çözme’’ yöntemleri kullanılarak sınıfın daha iyi kavratıbileceği konusunda uzlaştık. Burada yine materyal sunulmadan önce son kontrollerin ne zaman ve nasıl yapılacağı konusunuda belirledik.
4)MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANIMI
Materyal Kullanım Klavuzu 1. Üç boyutlu modeller hakkında gerekli bilgiler aktarılır. 2. Hazırlanan materyal tahtaya asılır. 3. Sırayla öğrenciler gelip çarkı çevirir. 4. Çarkın denk geldiği rakama göre bilgi kutuları sınıfa dönülerek sesli olarak söylenir. 5. Verilen cevaplara göre öğrencilere dönütler verilir.(Aferin,olmadı...) 6. öğrencinin cevapları % 65 ve üzeriyse + değilse - şeklinde öğretmen çizelgesine işlenir. NOT=Çarktaki iki adet 8 rakamı süpriz soruyu işaret eder.
5)ÖĞRENEN KATILIMI
Öğrenci Nasıl Katılır Materyalin sol üst köşesinde ki çark öğrenciler tarafından çevrilir.(tek tek)Çarktaki hangi rakam denk gelirse öğrenci sınıfa dönerek o rakamdaki bilgi kutusunu arkadaşlarına anlatmaya çalışır.Bu esnada öğretmen ise öğrencinin vermiş olduğu cevaba göre çizelgesinde + ve – şeklinde öğrencilerin bireysel değerlendirmesini yapar. Eğer 8 rakamı gelirse öğretmen herhangi bir başlıktan öğrenciye soru sorar ve onu fazla bir + puanla değerlendirir.
Materyalin kullanımı bölümünde de öğrenci katılımdan da bahsedilmişti. Ek olarak:öğrenciler öğretmen tarafında tutulan çizelgeden de haberdardırlar dolayısıyla materyalin kullanımı ve başarı düzeylerinin de onlara not olarak döneceğini bilirler.Bu da onları tatlı bir rekabete yada ortak hareket etmeye teşvik edecektir.
6)DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRİP DÜZELTME
SUNUMU HAZIRLAYAN: BEKTAŞ TAGUR OKUL NUMARASI: ÖĞRENİM TÜRÜ: 1. ÖĞRETİM SUNUM TESLİM: Yrd.Dç.Dr.Mustafa Nuri Ural