Materyal sunumU SUNUMU HAZIRLAYAN: BEKTAŞ TAGUR OKUL NUMARASI: 1304031020 ÖĞRENİM TÜRÜ: 1. ÖĞRETİM SUNUM TESLİM: Yrd.Dç.Dr.Mustafa Nuri Ural.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
“AYIN ÖĞRENCİSİ” PROJESİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Durumlarını Planlama
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Çarpma İşlemi.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
BÖLÜM 6.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
H.Ahmet Kanatlı Anadolu Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
MODELLER.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİ VE MATERYAL DERSİ
KONU : ASSURE MODELİ DİKAB: BİRİNCİ ÖĞRETİM GRUP ÜYELERİ: EMİNE RÖZGAR HABİBE ÜNÜVAR TUĞBA ÖZEN.
BASILI MATERYALLER. CİHAT YAĞIZ AHMET AKTAŞ ENES UZUN EBRU AKBAŞ.
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
GÖREV ANALİZİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
DENETİM YAKLAŞIMININ BELİRLENMESİ
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İleri Algoritma Analizi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

Materyal sunumU SUNUMU HAZIRLAYAN: BEKTAŞ TAGUR OKUL NUMARASI: ÖĞRENİM TÜRÜ: 1. ÖĞRETİM SUNUM TESLİM: Yrd.Dç.Dr.Mustafa Nuri Ural

ASURRE MODELİNİN AŞAMALARI AŞAMALARI Öğrencilerin Analizi Hedeflerin Belirlenmesi Öğretim Yöntem Medya Ve Materyalin Seçimi Medya Ve Materyallerin Kullanımı Öğrenelerin Katılımı Değerlendirme Ve Gözden Geçirip Düzeltme

1)ÖĞRENCİLERİN ANALİZİ

Genel Karakretistik Özellikler Yaş: 20/25 (ortalama) Sınıf mevcudu: 37 öğrenci Meslek veya Statü: Öğrenci Öğrenim Durumları: Ünüversite 3. Sınıf

Giriş yeterlilikleri Başlangıç esnasındaki bilgi seviyelerine bakıldığınız bu öğrencilerin hazırlanan materyali anlamaları güç olmayacaktır. Materyalin uygulanacağı öğrenci grubuyla ayrıca konuşularak, sorular sorularak yada bir ön test yaparak giriş yeterlilikleri saptanabilir.

Sosyal Özellikleri Burada kazandırılmak istenen hedef davranışa uygun olarak farklı sosyokültürel özelliklere sahip öğrenci kardeşlerimizin özelliklerine yer verilmiş ve her birinin farklı coğrafya ve kültürden geldiği göz ardı edilmemiştir

2)HEDEFLERİN BELİRLENMESİ

Belirlenen Hedefler 1. Tek boyut kavramını tanımlar. 2. İki boyut kavramını tanımlar. 3. Üç boyut kavramını tanımlar. 4. Gerçek nesnelerin tanımını arkadaşlarına söyler.

Hedefler Devam.. 5. Modellerin tanımını arkadaşlarına söyler. 6. Çoklu Ortam Takımlarının örneklerini sayar. 7. Üç boyutlu modelleri tanımlar. 8. Üç boyutlu modellerin avantajlarını söyler.

Hedefler Devam.. 9. Üç boyutlu modellerin dezavantajlarını söyler. 10. Çoklu Ortam Takımlarına ve Gerçek nesnelerin farkını arkadaşlarına söyler. 11. İki boyut kavramı ile Tek boyut kavramının farkını söyler. 12. Üç boyutlu modellerin dezavantajlarını ve dezavantajlarından 3’er tane sayar.

3)ÖĞRETİM YÖNTEM,MEDYA VE MATEYALİN SEÇİMİ

Elde edilebilir materyalin seçimi Bu noktada arkadaşlarımızla iş serimine birebir uymasada / / / vb. sayabileceğimiz çeşitli tarihlerde toplanarak hangi materyali seçeceğimiz konusunda da uzunca araştırmalar yaptık. Sonuç olarak sizlerede sunduğumuz hem 2 boyut hemde 3 boyuta sahip diyebileceğimiz bu materyalin seçimin de karar kıldık.Bu materyali seçerken özellikle çok büyük olmamasına aynı zamanda ‘’görme ve algılama’’ konusunda sıkıntı yaşanmamasına dikkat etmeye çalıştık.

Ayrıca arkadaşlarımızla bu materyali sunuş yoluyla anlatım gerçekleştikten sonra ‘’anlatım ve problem çözme’’ yöntemleri kullanılarak sınıfın daha iyi kavratıbileceği konusunda uzlaştık. Burada yine materyal sunulmadan önce son kontrollerin ne zaman ve nasıl yapılacağı konusunuda belirledik.

4)MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANIMI

Materyal Kullanım Klavuzu 1. Üç boyutlu modeller hakkında gerekli bilgiler aktarılır. 2. Hazırlanan materyal tahtaya asılır. 3. Sırayla öğrenciler gelip çarkı çevirir. 4. Çarkın denk geldiği rakama göre bilgi kutuları sınıfa dönülerek sesli olarak söylenir. 5. Verilen cevaplara göre öğrencilere dönütler verilir.(Aferin,olmadı...) 6. öğrencinin cevapları % 65 ve üzeriyse + değilse - şeklinde öğretmen çizelgesine işlenir.  NOT=Çarktaki iki adet 8 rakamı süpriz soruyu işaret eder.

5)ÖĞRENEN KATILIMI

Öğrenci Nasıl Katılır Materyalin sol üst köşesinde ki çark öğrenciler tarafından çevrilir.(tek tek)Çarktaki hangi rakam denk gelirse öğrenci sınıfa dönerek o rakamdaki bilgi kutusunu arkadaşlarına anlatmaya çalışır.Bu esnada öğretmen ise öğrencinin vermiş olduğu cevaba göre çizelgesinde + ve – şeklinde öğrencilerin bireysel değerlendirmesini yapar. Eğer 8 rakamı gelirse öğretmen herhangi bir başlıktan öğrenciye soru sorar ve onu fazla bir + puanla değerlendirir.

Materyalin kullanımı bölümünde de öğrenci katılımdan da bahsedilmişti. Ek olarak:öğrenciler öğretmen tarafında tutulan çizelgeden de haberdardırlar dolayısıyla materyalin kullanımı ve başarı düzeylerinin de onlara not olarak döneceğini bilirler.Bu da onları tatlı bir rekabete yada ortak hareket etmeye teşvik edecektir.

6)DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRİP DÜZELTME

SUNUMU HAZIRLAYAN: BEKTAŞ TAGUR OKUL NUMARASI: ÖĞRENİM TÜRÜ: 1. ÖĞRETİM SUNUM TESLİM: Yrd.Dç.Dr.Mustafa Nuri Ural