Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK."— Sunum transkripti:

1 ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK

2 ÇOKLU ORTAM TASARIMI

3 ÖN B İ LG İ LER

4 İ K İ L İ KODLAMA

5 ÇOKLU ORTAM İLKESİ KİŞİLEŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ GEREKSİZLİK İLKESİ YAKINLIK İLKESİ BÖLÜMLEME VE ÖN BİLGİLENDİRME İLKESİ

6 ÇOKLU ORTAM İ LKES İ Resim ve yazının birlikte sunulduğu ortamlarda öğrenme, sadece yazıdan oluşan öğrenme ortamlara göre daha iyi olur. Resim ve yazının birlikte sunulduğu ortamlarda öğrenme, sadece yazıdan oluşan öğrenme ortamlara göre daha iyi olur. DİKDÖRTGENKARE ÜÇGEN SİLİNDİR Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

7 K İŞİ LE Ş T İ RME İ LKES İ Günlük dil kullanılan ortamlarda yani kişinin daha iyi anladığı dilin kullanıldığı ortamlarda akademik dil kullanılan ortamlara göre öğrenme daha iyi olur. Kısaca : «Nabza göre şerbet vermek» Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

8 TUTARLIK İ LKES İ Konu dışı materyalleri öğretim tasarımı dışında tutulduğunda öğrenme daha iyi olur. Konu ile alakası olmayan, birbirinden farklı materyallerin kullanılması öğrenenler üzerinde farklı anlamalara, kavram kargaşasına, konu dışına sapmalara neden olabilir. Konu dışı materyalleri öğretim tasarımı dışında tutulduğunda öğrenme daha iyi olur. Konu ile alakası olmayan, birbirinden farklı materyallerin kullanılması öğrenenler üzerinde farklı anlamalara, kavram kargaşasına, konu dışına sapmalara neden olabilir. Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

9 GEREKS İ ZL İ K İ LKES İ Öğrenme açısından resimlerin ve sözlü anlatımın birlikte kullanıldığı durumlar; resim, sözlü anlatım ve metnin birlikte kullanıldığı durumlara göre daha iyi sonuçlar vermektedir. Aynı anda yazı, resim ve sesli anlatım olursa bilişsel kanala fazla yükleme olacaktır. Örneğin ; öğrenenler, ekrandaki resim ve yazı arasında bağ kurmaya çalışacağı için bilişsel yüklenme fazla olur. Öğrenme açısından resimlerin ve sözlü anlatımın birlikte kullanıldığı durumlar; resim, sözlü anlatım ve metnin birlikte kullanıldığı durumlara göre daha iyi sonuçlar vermektedir. Aynı anda yazı, resim ve sesli anlatım olursa bilişsel kanala fazla yükleme olacaktır. Örneğin ; öğrenenler, ekrandaki resim ve yazı arasında bağ kurmaya çalışacağı için bilişsel yüklenme fazla olur. Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

10 YAKINLIK İ LKES İ Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

11 BÖLÜMLEME VE ÖN B İ LG İ LEND İ RME İ LKES İ Bölümleme İlkesi : Konunun uygun biçimde bölümlere ayrıldığı durumlarda öğrenme, konunun bölümlere ayrılmadan verilmesine göre daha iyi olur. Örneğin; 2 saatlik bir dersi iki saat işlemek yerine 1+1 parçalara bölüp de öğrenenlere aktarmak, öğrenme açısından çok faydalı olacaktır. Aksi takdirde bütün olarak aktarılırsa öğrenenlerin konu ile alakası bir süre sonra kesilecek ve ders amacına ulaşamayacaktır. Ön Bilgilendirme İlkesi : Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olur. Öğrenenlere konuyu aktarmadan önce konunun akışını aktaran bir modelleme yapılabilir. Bölümleme İlkesi : Konunun uygun biçimde bölümlere ayrıldığı durumlarda öğrenme, konunun bölümlere ayrılmadan verilmesine göre daha iyi olur. Örneğin; 2 saatlik bir dersi iki saat işlemek yerine 1+1 parçalara bölüp de öğrenenlere aktarmak, öğrenme açısından çok faydalı olacaktır. Aksi takdirde bütün olarak aktarılırsa öğrenenlerin konu ile alakası bir süre sonra kesilecek ve ders amacına ulaşamayacaktır. Ön Bilgilendirme İlkesi : Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olur. Öğrenenlere konuyu aktarmadan önce konunun akışını aktaran bir modelleme yapılabilir. Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

12 Oyun Nasıl Oynanır ? Oyunumuz 6 adet sorudan oluşmaktadır. Ana sayfada oyuna başla butonuna basıldığı zaman isim girilerek oyuna başlanılıyor. Soruları cevaplamak şıklara tıklamanız yeterli olacaktır. Ayrıca verdiğiniz cevabın doğru olup olmadığı geri bildirimi alınıyor. Soruların altındaki Sola ok(Bir önceki sayfaya gitmenize), Sağa ok(Bir sonraki sayfaya gitmenize),Ev butonuda(Ana sayfaya) gitmenize yardımcı oluyor. Soruların tamamını cevapladığınız zaman sonuçları görmeniz için «Sonuçlarını Görmek İçin Tıklayınız» butonuna bastığınızda doğru ve yanlış sayınız ekranda gösterilmektedir.

13 Aşağıdakilerden hangisi bilginin daha kalıcı hale gelebilmesi için sunumlarda uygulanabilir? Sadece okuma.Sadece duyma.Sadece görme.Hem görme hemde duyma.

14 Öğrenme ortamlarında alakası olmayan ses ve resimlerin kullanılması hangi prensibe ters düşmektedir ? Gereksizlik Prensibi.Tutarlılık Prensibi.Çoklu Ortam Prensibi.Kişileştirme Prensibi.

15 Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesini en iyi şekilde açıklamaktadır ? Grafik,yazı ve metnin birlikte sunulması öğrenmeyi engeller.Metin ve seslendirme öğrenmeyi engeller.Animasyon ve seslendirmenin birlikte verilmesi öğrenmeyi engeller.

16 Aşağıdaki maddelerden hangisi veya hangileri kişileştirme ilkesinin özelliklerinden biridir? Resmi bir dil yerine konuşma dili kullanın.Öğrenmeyi geliştirmek için ekrandaki antrenörü etkili kullanın.Öğrenme desteklemek için yazarı görünür yapın.Hepsi.

17 Aşağıdaki maddelerden hangisi dikkat çekme ilkesine uygun değildir? Başlıkların büyük harfle yazılması.Anahtar sözcüklerin altı çizili ifade edilmesi.Tüm sözcüklerin aynı puntoda yazılması.Hiçbiri.

18 Aşağıdaki maddelerden hangisi uzamsal yakınlık ilkesine aykırıdır? Görsel ve metin birbirinden uzak olmamalıdır.Görselin tek başına gösterilmesi daha etkilidir.Görsel ve metin aynı sayfada yer almalıdır.

19


"ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları