Beden Eğitimi Öğretmeni Mehmet Yalçın ŞAHİN Beden Eğitimi Öğretmeni
TOP SÜRME TEKNİKLERİ
Hareketi topsuz, sınırlı alanda ve hayali olarak uygulama, Topu, tek ayakla yavaş ve kontrollü olarak sürme, 2. alıştırmayı hızlı olarak uygulama Her iki ayakla, düz bir çizgi üzerinde normal tempoda top sürme, 4.alıştırmayı hızlı olarak uygulama, Bir oyuncu iki topu belirli bir alanda, ayaklarından kaçırmadan sürer, Bir engel etrafından top sürerek dönme, Bir daire etrafında, her oyuncuda iki top olarak üzere iki oyuncu sırayla birbirlerini yakalamaya çalışırlar
İki kişi sırayla, sekiz çizerek karşılıklı olarak top sürer, Zikzaklı çizgiler üzerinde her iki ayakla top sürme Belirli işaretler arasından dolaşarak yapılan dripling Bir düz, bir zikzak şeklinde iki ayakla top sürme Eşler yan yana durur. Bir eşin pasif savunmasına karşı,diğer eş top sürer, Slalomlar arasından ve düz şekilde top sürme
Eşlerden biri sabit, diğeri slalom yapıp sağa, sola giderek eşinden gelen topu tekrar geriye pas olarak gönderir,
Koridor dizilişi konumunda karşılıklı olarak Koridor dizilişi konumunda karşılıklı olarak. iki sıralı huniler arasından zikzaklı slalom ve düz şekilde top sürme, Sınırlı bir alan içerisindeki her oyuncuda bir top bulunur.Oyuncular iç içe hızlı bir şekilde top sürerler.Top sürerken antrenörün işaretiyle topun üzerine oturup kalkarlar, Sınırlı alanda iç içe top sürerken oyuncular bir işaretle topları değiştirirler. Sınırlı alanda, bir grup yerde veya topların üzerinde otururken, diğer grup iç içe ve oturanların etrafında top sürer,
Sınırlı alanda, 1-1 oyuncu ile oyun oynama Sınırlı alanda, 3-1 oyuncu ile oyun oynama.Oyun, top sürme sonrası top değişerek oynanır, Çeşitli açılarla orta sahadan top sürerek gelip,kalecili kaleye şut atma, Orta sahadan ikili ve üçlü örme yaparak gelip kaleye şut atma, 5. 24.Alıştırma, pasif ve yarı aktif durumdaki savunmayla uygulanır,
Karşılıklı grupların birbirlerinin içinden geçerek top sürmesi Karşılıklı grupların birbirlerinin içinden geçerek top sürmesi. alıştırma, yarışma şeklinde de uygulanabilir,
Arka arkaya sıralanmış öğrenciler, her birinde top bulunmak kaydı ile sırasıyla huniler Arasından geçerek slalom yaparlar. Bu şekilde alıştırma tamamlanır.
Futbola yeni başlamış sporcuların topa değil,takım arkadaşlarına ve çevreye (sahaya) bakmaları için yapılan çalışma aşağıdaki şekilde gösterilmiştir.
Arka arkaya sıralanmış futbolcular sırası ile karşıda bulunan antrenöre doğru dripling yaparlar, antrenör sporcuya bir yön gösterir,öğrenci de ona göre hareketi yapar. Sırası gelen harekete aynı şekilde devam eder.
İKİLİ ÇALIŞMA:. iki oyuncu aralarında 1 İKİLİ ÇALIŞMA: iki oyuncu aralarında 1.5m uzaklık olmak kaydı ile yüz yüze dururlar Ayağında top olan oyuncu karşısındaki arkadaşına doğru ve topu ona kaptırmayacak şekilde dripling yapar Diğer oyuncu ise dripling yapan oyuncuyu kontrol ederek yavaş yavaş geriye doğru gider 25-30m itibaren sonra oyuncular rollerini değişirler, hareket böyle devem eder.
İKİLİ ÇALIŞMA: iki oyuncu aralarında 1 m uzaklık olmak koşulu ile arka arkaya dururlar. Öndeki oyuncu topla ileriye doğru dripling yapar. Diğer oyuncu ise öndeki dripling yapan oyuncunun sağına ve soluna giderek topu kapmak ister.Dripling yapan oyuncu ise topu kaptırmamak için kendisini rakibi ile topun arasına alır ve değişik yönlere doğru dripling yapar. 25-30m bu çalışma yapıldıktan sonra rollerini değişirler ve aynı çalışmayı yaparlar. Bu çalışmadaki amaç, futbolcunun her iki ayağı ile tüm dripling tekniklerini uygulayarak topu rakibinden saklamasını öğrenmesidir.
İKİLİ ÇALIŞMA: İki oyuncu aralarında 1 İKİLİ ÇALIŞMA: İki oyuncu aralarında 1.5m uzaklık olacak şekilde karşı karşıya dururlar Ayağında top olan oyuncu dripling yaparlar ı rakibini geçmeye çalışır. Diğer oyuncu ise dripling yapan oyuncuyu kontrol eder. Dripling yapan oyuncu bu çalışmayı birkaç kez tekrarladıktan sonra arkadaşları ile rolleri değişirler.
ÜÇLÜ ÇALIŞMA: İki hücum bir savunma oyuncusu bulunmakla beraber savunma oyuncusunu ikiye bir yaparak ekarte edilip rakip alana hızlı bir şekilde geçilmesi çalışmasıdır. (verkaç çalışması da denilebilir)
ÇOKLU ÇALIŞMA: Belli bir alan içinde herkes de bir top bulunur ÇOKLU ÇALIŞMA: Belli bir alan içinde herkes de bir top bulunur. Burada amaç ; topun kontrolünü sağlamak ve arkadaşlarına çarpmadan top sürmektir.
ÖRNEK ÇALIŞMA: 15’er metrelik bir aranda kare bir alan oluşturulur ÖRNEK ÇALIŞMA: 15’er metrelik bir aranda kare bir alan oluşturulur. Her birer huni ve karenin merkezine bir huni konur. Köşelerdeki her hunini başına 3 ’er oyuncu ayaklarında top olacak şekilde dururlar. Verilen işaretle 3 ‘ erli gruplar merkezdeki huninin etrafında dolaşarak yerlerine geri dönerler.
Dripling-Çalım-Vuruş Örnek Çalışmalar: Futbolcular iki gruba ayrılır,Kaleye 25-30m uzaklık:tan futbolcular dripling yaparak inerler. Kaleye 10-12m yak!aşınca her hangi bir vuruş tekniği uygulanır. Oyuncular şut çektikten sonra diğer grubun sonuna katılmalıdırlar.Böylece diğer ayaklarıyla dripling yapmaları ve şut çekmeleri sağlanmış olur.
ÖRNEK ÇALIŞMA: Kaleye 9-11m uzaklıktan doğru ağır bir tempoda ı koşularak dripling yapmaya başlanır. Altı pas çizgisi üzerinde top ileri doğru çıkmakta olan kalecinin yanından kaleye vurulur.Bu çalışmanın devamlı bir şekilde yapılabilmesini sağlamak amacıyla, sıra ile dripling yapan oyuncunun üzerine çıkacak iki kaleci kullanılmalıdır. Böylece iki hareket arasında kaleciler dinlenmiş olur.
ÖRNEK ÇALIŞMA: Oyuncular kaleye doğru yanlamasına dripling yaparlar ÖRNEK ÇALIŞMA: Oyuncular kaleye doğru yanlamasına dripling yaparlar. Ceza sahasının köşelerinin biraz iç tarafına konan huniler etrafından döndükten sonra kalenin ters köşesine şut atarlar.Oyuncular şut attıktan sonra diğer ayaklarını kullanmak için diğer grubun sonuna katılırlar.
ÖRNEK ÇALIŞMA: Oyuncular iki grup oluştururlar ÖRNEK ÇALIŞMA: Oyuncular iki grup oluştururlar.Top ayaklarında olmak koşuluyla koşarak üç huni arasından slalom yaparlar.En son huni geçildiği anda kalenin ters köşesine şut atarlar.Her iki yönden şut atmak amacıyla ya oyuncular hareketten sonra diğer grubun sonuna katılırlar, ya da gruplar belli bir süre sonra yer değiştirirler.