ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
HAYRİ ASLAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ. BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ A LANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
2016- KPSS Ortaöğretim(Lise) Sınavı
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
MADENBOYU İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
ALAN SEÇİMİ Ali PARMAKSIZ Rehberlik Öğretmeni. Alan seçimi ne zaman yapılır? Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında; Alan seçimi 9 uncu sınıfın sonunda.
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME SÜRECİ NASIL OLACAK ? TEOG TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK? Tercihler öğrencinin; Yerleştirme Esas Puanı(YEP) doğrultusunda açıklanan.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
Mali Müşavirlik Mesleği ve Sınavları
TEOG PUANI İLE LİSE TERCİH AŞAMALARI AYSEL ÖZMUTLU 24 KASIM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
9. SINIFLAR ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ BİLGİLENDİRME SUNUMU VE ALANLARIN TANITIMI
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI 1-TANIMI VE KAPSAMI işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri,
 SINAVSIZ GEÇİŞ SİSTEMİ VE ALANLARIN SINAVSIZ GEÇİŞ BÖLÜMLERİ.
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU YAŞLI BAKIMI PROGRAMI “YAŞLILARIMIZ İÇİN EL- ELE GÖNÜL GÖNÜLE” kermesi. Yaşlı Bakımı Programı öğretim yılında.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
T.C. ALTINDAĞ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM - YÖNELTME Ankara, 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
MEHMET SALİH BAL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ DAL SEÇİMİ (10. sınıftan, 11.sınıfa geçen öğrenciler için)
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
ÖZEL AKILLI OKUL SİNCAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.
BEYŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Neden Mesleki ve Teknik Eğitim Okulları?
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
HAZIRLAYANLAR: ARZU KİLİTCİ CALAYIR Bilişim Teknolojileri Alan Şefi
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
Çevre teknikeri kimdir?
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ

Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı onun gelecekteki başarılarının temelini oluşturacaktır. Meslek seçiminin de temelini oluşturan bir seçim olduğundan ötürü alanın içerdiği meslekleri iyi tanımak gerekmektedir.

SEÇİLEN ALAN;  ÖSYS’de yarışılacak aday sayısını,  Hangi bölümlerin- mesleklerin tercih edilebileceğini belirler. BİR MESLEK İSE:  Nasıl bir işte çalışılacağını,  İlerde iş bulup bulunamayacağını,  Toplumsal saygınlığı-sosyal prestiji  Kimlerle etkileşim-iletişim içinde bulunacağını,  Nerde oturulacağını,  Yaşam tarzını,  Kiminle evlenileceğini,  Yaşam başarısını, yaşam doyumunu ETKİLEYECEKTİR…

1-KİŞİNİN YETENEKLERİNİN BELİRLENMESİ (BEN NELER YAPABİLİRİM, HANGİ EĞİTİM PROGRAMINDA BAŞARILI OLABİLİRİM 2-İLGİ ALANLARININ BELİRLENMESİ. (BEN NELERİ YAPMAKTAN HOŞLANIRIM) ‏ 3-İŞ DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ (BEN NE İSTİYORUM) MESLEKTE NEYE ÖNEM VERİYORSUNUZ, MESLEKTEKİ BEKLENTİNİZ NE?

4-KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ(KARAKTERİM NASIL) MESLEK SEÇİMİNDEKİ İSABET, KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİ ÇOK İYİ TANIYIP BUNLAR DOĞRULTUSUNDA MESLEKLERE YÖNELMEYE BAĞLIDIR. 5-İLGİ DUYULAN MESLEKLERİN TANINMASI. NE KADAR KAZANABİLİRİM YERİNE BEN HANGİ İŞİ EN İYİ VE SEVEREK YAPABİLİRİM.

 ELEKTRİK - ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ  METAL TEKNOLOJİSİ  MUHASEBE VE FİNANSMAN

 Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı, altında yer alan dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.  Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı bugün diğer tüm alanları geliştiren, temel ve üretken bir sanayiye dönüşmüş durumdadır. Elektrik-Elektronik Teknolojisi

 Bobinaj,  Büro Makineleri Teknik Servisi,  Elektrik Tesisatları ve Pano Montörlüğü,  Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisi,  Elektromekanik Taşıyıcılar Bakım Onarım,  Endüstriyel Bakım Onarım,  Görüntü ve Ses Sistemleri,  Güvenlik Sistemleri,  Haberleşme Sistemleri,  Yüksek Gerilim Sistemleri, dallarında eğitim verilmektedir.

 Meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Sınavsız yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.  Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanında eğitim almış kişiler, kamuya veya özel sektöre ait işletmelerde çalışabilirler, kendi iş yerlerini de açabilirler.

NOT: DİJ. – İŞ SAĞ.- UÇAK ELEK. Bölümlerini tercih edenlere OBP’nin 0,06 ile çarpılmasıyla elde edilen puan da eklenecektir. ( tarihinden sonrakiler hariç!!!!!!!! )

 Metal Teknolojisi alanı; metal ve metal alaşımlarının sıcak ve soğuk olarak şekillendirildiği, ısıl işlemlerin uygulandığı, kaynak uygulamalarının yapıldığı, mekanik ve otomatik yöntemlerle kesme, bükme, delme ve birleştirmelerin yapıldığı, metal ve plastik doğrama işleri, metal süsleme uygulamaları ve çelik konstrüksiyon işlerinin yapıldığı bir alandır. Metal Teknolojisi  Türkiye’de metal sektörü hızla gelişmekte ve büyümektedir. Ülkemizde küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerde çok sayıda nitelikli elemana ihtiyaç duyulmaktadır.

 Kaynakçılık,  Isıl İşlem,  Çelik Konstrüksiyon,  Metal Doğrama dallarında eğitim verilmektedir.

 Meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Ayrıca sınavsız yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.  Eğitimini tamamlayarak iş hayatında gerekli yeterlilikleri kazanan meslek elemanları, Metal teknolojisi ile ilgili işletmelerde kariyer yapabilirler.

Rüzgâr türbini üretimi (büküm sistemi) Otomotiv üretim bandı

NOT: GEMİ MAK.Bölümünü tercih edenlere OBP’nin 0,06 ile çarpılmasıyla elde edilen puan da eklenecektir. ( tarihinden sonrakiler hariç!!!!!!!! )

 Muhasebe ve finansman, işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri, raporlama, analiz etme, dış ticaret mevzuatı, gümrük işlemleri, muhasebe kayıtları, finans ve borsa hizmetleri yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. Muhasebe ve finansman

 Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci, Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu,meslek içinde kademelendirme getirdiğinden muhasebe ve finansman alanından mezun olanlar Kanun’da belirtilen şartları yerine getirmek suretiyle bu unvanları kazanabilirler.

 Bilgisayarlı Muhasebe,  Dış Ticaret Ofis Hizmetleri,  Finans ve Borsa Hizmetleri dallarında eğitim verilmektedir.

 Meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda başarılı olanlar lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Sınavsız yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.  Meslek eğitimi, meslek liselerinin muhasebe ve finansman alanında ve meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler.

 Meslek mensupları; muhasebe ve mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili bölümleri ile ticari işletmelerin muhasebe servislerinde çalışabilirler. Ayrıca her türlü kuruluşun mali işlerle ilgili bölümlerinde çalışabilirler. Mesleğin oldukça geniş bir çalışma alanı mevcuttur.

 Teknoloji Fakültelerinin aşağıda yer alan lisans programlarının mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları(M.T.O.K) mezunları için ayrılan kontenjanlarına mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının aşağıda belirtilen alan/dallarından mezun adaylar yerleşecektir.M.T.O.K kontenjanlarını genel lise mezunları ile mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının diğer alan/dallarından mezun adaylar yerleşemez!!!

 Alana yerleştirme puanı, öğrencinin 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanının %60 ı ile ortaokul sınıflarının yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %40 ı toplanarak belirlenir.  AMP meslek alanlarını seçmek isteyen öğrenciler sadece kendi okullarında bulunan alanları öncelik sırasına göre tercih edeceklerdir. Yerleştirme işlemlerinden sonra diğer okullarda kontenjan bulunması ve öğrencinin istediği okula puanının yetmesi durumunda nakil yoluyla geçiş yapabilecektir.

 Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programına geçmek isteyen öğrenciler başvuru yapabilecek, ancak ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 55 olan öğrencilerin başvuruları geçerli sayılacaktır.  Öğrenciler, 9 uncu sınıf matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler.

 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir.  ATP meslek alanlarına geçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışında diğer okullarda bulunan ATP meslek alanlarını da seçebilirler. ATP na mesleki ve teknik Anadolu liseleri dışındaki diğer okulların 9 uncu sınıfını doğrudan geçen öğrenciler de başvurabilir.

 Tercihler Mayıs 2016 tarihleri arasında yapılacaktır.  Tercih işlemleri veli tarafından bireysel olarak e- Okul Sistemi üzerinden yapılacaktır. Ancak internetten başvuru yapamayan veliler için EK-1 ve/veya EK-2 formların doldurulup imzalı olarak okul idaresine verilmesi durumunda veli adına okul idaresince de bireysel başvuru ekranından başvuru yapılabilecektir.EK-1 ve/veya EK-2

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler Cengiz ADA Okul Psik. Dan. ve Rehber Öğretmeni