AKIL (ZİHİN) HARİTASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Advertisements

SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Bilgisayar Temelli Materyaller Arş. Gör. Esin ERGÜN Dr. Ümmühan AVCI YÜCEL Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
Altı Uygulama Ayakkabısı
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
DİYARBAKIR 2008.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Toplu Taşıma Araçlarına Biniş ve Araçlardan İnişler
DESEN.
Sunularımız ALFABET98 fontu ile hazırlanmaktadır.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Yükseltgenme-İndirgenme (Redoks) Tepkimeleri
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
İmg 7 -içgörü.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
GOOGLE TRENDS Fatih Akdaş 12-B ATL 51 Ders: Veri Tabanı.
Uçak Bileti Değiştirme
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
GÖRSEL KÜLTÜR 9. Görüntü Teknolojileri II İmgenin Yeniden Üretimi. Yrd
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün.
DÜŞÜNME.
KAVRAM HARİTALARI.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kemal AKYOL, Şafak BAYIR, Baha ŞEN
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
CİSİMLERİN GÖRÜNÜŞLERİNİ ÇIKARMA
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
seyahat zeyno zeyno seyahat
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Wiki Eğitim – Artık Hayal Değil
Etkinlik ayrıntılarınızı buraya yazın
Sunum transkripti:

AKIL (ZİHİN) HARİTASI

Zihin haritası kelimeleri ve düşünceleri birbirine bağlamak ve bunları bir anahtar kelime veya düşünce etrafında toplamak için kullanılan bir diyagramdır

Akıl haritaları metodu ile kolay not tutma, sözel dersleri eğlenceli bir şekilde çalışma veya planlama becerilerinin geliştirilmesi , okudukları metinleri anlama, yorumlayabilme ve ders başarılarının yükselmesi hedeflemektedir.

Akıl Haritası, beynin tüm potansiyelini açığa çıkarmayı sağlayan güçlü bir grafik tekniğidir

Konsantrasyon ve gözlem gücünüzü geliştirirsiniz. Düşünüyorsunuz ... o halde değişiyorsunuz. Konsantrasyon ve gözlem gücünüzü geliştirirsiniz. Geniş bir alana / konuya yukarıdan bakmanızı sağlar. Rotanızı belirlemenizi / kararlar almanızı, nerelerden geçtiğinizi ve nerelere gideceğinizi görmenizi sağlar. Sizin için büyük miktarlarda veri toplar ve bunları tutar. Yeni ve yaratıcı yollar göstererek problem çözümüne katkıda bulunur. Son derece etkin olmanızı sağlar. Bakması, okuması, üzerinde düşünmesi ve hatırlaması eğlencelidir. Gözünüzü / beyninizi uyararak dikkatini çeker. Resmin genelini ve detayları aynı anda görmenizi sağlar. Notlarınız olmadan konuşma yaparsınız. Zihinsel çevikliğinizi artırırsınız. Kendinize olan güveniniz artar.

Beynin korteksindeki tüm alanları- sözcükler, görüntüler, sayılar, mantık, ritim, renk ve uzamsal farkındalık- tek bir yöntemle güçlü bir biçimde devreye sokar. Bu sayede size, beyninizin sonsuz derinliklerinde özgürce dolaşma fırsatı sunar.

AKIL HARİTASI NASIL HAZIRLANIR?

Zihin haritalama, temel bir düşünce ve düşünceye bağlı fikirleri detaylandırarak, ilişkiler kurma yöntemidir

Kişiye özel anahtar kelimeler ve simgeler kullanılarak gerçekleştirilir. Uzun, uzun cümleler yerine, en fazla üç kelimeden oluşan anahtar kelimeler kullanılır.

Öncelikle, boş beyaz bir A4 yada A3 kağıdı ve birkaç renkli kalem ile hayal gücünüzü yanınıza alın. Ardından üzerinde çalışma yapmak istediğiniz bir konuyu belirleyerek, aşağıdaki uygulamaları gerçekleştirin

1. Ana konuyu merkeze yerleştirin Belirlemiş olduğunuz konu başlığını, kağıdınızın merkezine KALIN BÜYÜK HARFLER ile yazın. Yanına o konuyu çağrıştıracak bir resim ya da simge çizin. Hayal gücünüzü kullanın!

2. Temel başlıkları, merkez etrafındaki kollara büyük harflerle yazarak yerleştirin Ana konuyu destekleyecek temel alt başlıkları, merkezden çıkan kalın dallara yazın. Gerekli gördüğünüz başlıkların yanına, o başlığı en güzel şekilde ifade edecek sembolü, resmi, şekli vb. çizin. Dalların çiziminde farklı renkleri kullanmaya dikkat edin.

3. Daha sonra kolları alt başlıklar kullanarak detaylandırın Temel Başlıklar, ince dallar yardımıyla detaylandırılır. İnce dallara, temel başlıkları destekleyici alt başlıklar yazılır. Sembol yada şekillerle görselleştirilir.

4. Haritanızın tümünü inceleyerek alt başlıkları birbirleriyle ilişkilendirin

BİZE NE YARARI OLACAK? 1. Not tutarken planlama yaparken ya da bir kitaptan önemli yerleri not ederken sıradan insanlar gibi sayfalarca kağıda ihtiyacınız olmayacak. Çünkü tüm bunları tek bir sayfa üzerinde gerçekleştirebileceksiniz.

2. Konuları kendinize özgü anahtar kelimeler simgeler ve resimlerle ifade edeceğiniz için beyninizin sağ ve sol bölümünü birlikte kullanıyor olacaksınız.

3. Tuttuğunuz notları yıllar sonra da hatırlıyor olacaksınız hem de bütün halinde. (Sıradan not tutma yönteminde bütünlük sağlanamaz ve hatırlama oranı üzerinden zaman geçtikçe azalır)

4. Hedeflerinizi belirlerken konular arasında daha önce hiç fark etmediğiniz ilişkileri göreceksiniz.

5. Zamandan kazanacaksınız.

6. Bu yöntemi kullanmanın verdiği özgüveni hissedeceksiniz 6. Bu yöntemi kullanmanın verdiği özgüveni hissedeceksiniz. Bu yöntemle çalışmaya başladığınızda zihninizin nasıl yapılandığını daha iyi görecek ve yeni bilgileri beyninizin sağ bölümünü de kullanarak kaydetmeyi alışkanlık haline getireceksiniz.

7. Arkadaşlarınız arasında havanız olacak.

ÖRNEK AKIL HARİTALARI