Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GOOGLE TRENDS Fatih Akdaş 12-B ATL 51 Ders: Veri Tabanı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GOOGLE TRENDS Fatih Akdaş 12-B ATL 51 Ders: Veri Tabanı."— Sunum transkripti:

1 GOOGLE TRENDS Fatih Akdaş 12-B ATL 51 Ders: Veri Tabanı

2 GOOGLE TRENDS NEDİR? Google Trends aslında son dönemlerde Google tarafından Webmasterlara sunulan en güzel çalışmalardan birisi olarak ele alınabilir. Aslında birçok webmaster tarafından ya bilinmeyen ya da bilinse bile ne kadar önemli bir araç olduğu anlaşılamayan servislerden birisidir. Google Trends, kullanıcıları tarafından kendisine sorgulanan anahtar kelimelerin ne sıklıkta arandığını gösteren bir sistemdir. Örneğin SEO aramasının hangi coğrafyalarda hangi zamanlarda ne kadar arandığını Google Trends aracılığıyla öğrenebilirsiniz.

3 GOOGLE TRENDS’İN YARARI
Örneğin;hayvancılık sektörü üzerine bir web sayfası açmayı düşünüyorsunuz.Siteye zaman ayıracak ve belli bir miktarda para yatıracaksınız. Ancak sektörün internet âlemindeki durumunu bilmiyorsunuz. Yani web sitesini açarak günlük 50 – 100 kişiye bağımlı kalmak yerine web sayfasını açmamayı düşünüyorsunuz.İşte bu noktada Google Trends devreye giriyor.Giriyorsunuz Google tarafından verilen bu hizmete. Anahtar kelime olarak düşündüğünüz kelimeleri bir bir yazıyorsunuz ve sonuca bakarak kaç kişilik bir hedef kitle için web sayfası açacağınız konusunda bir bilgi sahibi oluyorsunuz. İşte bu noktada Google Trends sizi belki de harcayacağınız emekten ve zamandan etmemiş oluyor.

4 ÖRNEK Sözler kelimesi üzerine yeni bir site açtım ve anahtar kelime seçimlerinde nasıl bir yol izleyeceğimi bilmiyorum. Google Trends‘e giriyorum. Web sitem örnekte de sözler üzerine olduğu için doğal olarak arama çubuğuna sözler yazıyorum.

5 Ve bu işlemden sonra bana ilk olarak;
Zaman içerisinde gösterilen ilgiyi sunan bir grafik çıkıyor; Bu grafikle sözler kelimesinin yıllara göre aranma istatistiklerini görüyorum. İstenildiği taktirde bu süre uzaltılıp kısaltılabiliyor. Hatta tahmin sekmesine tıklarsanız. 6 aylık olası tahminide görebilirsiniz. 

6 Bir alt sekmede ise Bölgesel ilgi grafiğimiz var;
Buradan da ülkelere göre olan ilgiyi görebiliyoruz. Fakat bizim için en önemli olan grafik şu ilgili aramalar;

7 İşte olay burada başlıyor
İşte olay burada başlıyor. Bu güne kadar en çok aranan güzel sözler, anlamlı sözler ve komik sözler.Bu 3 anahtar kelimeyi de kullanabiliriz. Çünkü popüler ve rakiplerime giden trafiğin büyük bölümü, arama motorlarından bu anahtar kelimeler ile gidiyor.  Hatta google bunu daha da geliştirip size şöyle bir olanak daha sunuyor. Güzel sözleri kendinize anahtar kelime olarak belirleyip, güzel sözler sekmesine tıkladığınızda; Güzel sözler ile alakalı diğer anahtar kelimelerimize ulaşabiliyoruz.  Yani anahtar kelimlerimize, alt anahtar kelimeler bulabiliyoruz. Bu bir döngü ve google bu döngüye izin verdiği sürece bir çok alt kelime bulabilirsiniz. Hangisi işinize gelirse, hangisinde başarıya ulaşabileceğinize inanırsanız, onu seçmekte özgürsünüz.

8 Yalnız bu kelimelerde, rekabet fazla olacağından hemen yanındaki grafikte ise google bize başka bir grafik sunuyor; Bu grafikte ise aramalarda yükselen kelimeleri görebiliyoruz ki bence anahtar kelimeleri buradan seçmek, yeni açılan bir websitesi için daha mantıklı.

9 ÖZETLE; Google Trends üzerinden kullanıcı girdiği herhangi bir kelimenin coğrafyalara ve tarihlere bağlı olarak kaç kez arandığının istatistiğini görebilmektedirler. Bu sayede daha optimize web sayfaları ve daha optimize Google reklamları oluşturulabilmektedir.

10 Sunumu izlediğiniz için teşekkür ederim


"GOOGLE TRENDS Fatih Akdaş 12-B ATL 51 Ders: Veri Tabanı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları