Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Yaratıcı Drama Atölyesi
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Öğrenci Merkezli Eğitim
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
Başlıca Öğrenme Stratejileri
ROL OYNAMA.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
MERHABA.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
Akran destekli öğrenme
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ROL OYNAMA ve DRAMA.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Grupla Öğretim Teknikleri
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri

Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek, bir deneyi sonuçlandırmak, bir konuyu öğrenmek ya da öğretmek gibi amaçlara ulaşmak için bilinçli olarak seçilen ve izlenen düzenli yol.(Demirel, 2008)

 Öğretim yöntemi seçerken ; Belirlenen kazanımlara, Öğrenci özellikleri ve sayısına, Öğretmenlik becerilerine, Ortama, araç ve gereçlere, Zamana ve ekonomik duruma dikkat edilmelidir.

Anlatım Yöntemi  Öğretmenin ya da onun yerinde olan bir öğrencinin bilgilerini ve deneyimlerini; pasif bir şekilde oturarak dinleyen öğrencilere otokratik bir biçimde ilettiği geleneksel bir yöntemdir.  Öğretim yöntemi bir dersin planlamasında ‘Nasıl?’ sorusuna cevap aramak için kullanılmaktadır.  Anlatım yöntemi bir dersin girişinde, öğrencileri güdülemek, konuların açıklanmasında, özetlenmesinde ve anlaşılması güç olan konuların açıklanmasında kullanılır.

Anlatım Yöntemi  Sınırlılıkları Dinleyiciler çok PASİFTİR, dinleyicileri tanımak güçleşir. Duygusal tutumlar ve psikomotor öğrenme çok ender oluşur, yüksek seviyeli bilişsel öğrenme olmaz.  Faydaları Anlatım yöntemi etkin bir şekilde kullanıldığında kalabalık sınıflarda bilgi düzeyinde öğrenme kazanımları gerçekleştirmede, gerekli zaman, enerji, materyal ve ortam bakımından en ekonomik ve etkili yöntem olabilmektedir.

Soru Cevap Yöntemi  Bu yöntemin esası öğretilmek istenen bilgilerin soru sorularak öğrencinin kendisine buldurulmasıdır.  Soru-cevap yöntemi; anlatım yönteminin sıkıcılığını ve monotonluğunu az da olsa ortadan kaldırarak öğrencileri aktif hale getirmeye çalışır.  Soru-Cevap yönteminin asıl amacı : Öğrencilerin bilgilerini yoklamaktan çok; öğrencileri düşündürmek, önemli noktalara öğrencilerin dikkatini çekmek, cevapları öğrencilere buldurmaktır.

Soru Cevap Yöntemi  Faydaları Öğrenme geç olmasına karşın; öğrencilerin hatırlama, düşünme, muhakeme, analiz, sentez ve değerlendirme yeteneklerini geliştirir. Öğretim sürecinde öğretmene dönüt- düzeltme sağlar.  Sınırlılıkları Anlatım yöntemine göre daha yavaş, daha fazla zaman alıcıdır. Kalabalık sınıflarda uygulanması güçtür. Konuların işlenmesinde sadece bu yöntemi uygulamak hem mümkün değil hem de öğretim ilkelerine aykırıdır.

Yaratıcı Drama Yöntemi  Doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerden yararlanarak bireylerin bir yaşantıyı, bir olayı, bir kavram ya da davranışı bir grup çalışması içerisinde canlandırdığı oyunsu süreçler.(San,1991)  Bu yöntemle hem öğrencilerin hedeflenen akademik beklentilere etkin bir şekilde ulaşması hem de sosyal gelişim, birlikte çalışma alışkanlığı, imgelem gücünü geliştirme, dil ve iletişim becerileri geliştirme, kendine güven duyma, sanat ve estetik gelişimi sağlama, eleştirel düşünme yeteneği geliştirme gibi becerileri kazanması amaçlanmaktadır.(Üstündağ,2006)

Yaratıcı Drama Yöntemi  Faydaları İlköğretimden yüksek öğretime örgün eğitimin her basamağında kullanılabilir olması. Öğrencinin doğrudan kendi yaşantılarından yola çıkarak öğrenmede etkin bir rol almasını sağlar.  Sınırlılıkları Amaçları açıklıkla belirtilmezse yalnızca bizzat faaliyete katılanlar için yararlı olur. Küçük grup ve zaman gerektirmesi.

Nur Gizem AK Arda CERİT