GÜADEK İzleme ve Yönlendirme Komitesi Prof. Dr. F.Çiğdem Güldür Bologna Süreci ve EUA Temsilcisi BOLOGNA SÜRECİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yüksek Öğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ.
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kalite Güvence Sisteminin Bir Adımı Program Yapılandırma
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sunum transkripti:

GÜADEK İzleme ve Yönlendirme Komitesi Prof. Dr. F.Çiğdem Güldür Bologna Süreci ve EUA Temsilcisi BOLOGNA SÜRECİ

ABD ile yarışabilir ve onu geçebilecek bilgi temelli bir Avrupa ekonomisi için: Öğrenci, öğretim elemanı ve yönetsel kadro hareketliliği yüksek, Ulusal eğitim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, Eğitimi Avrupa boyutunda ele alan, Eğitim ve araştırma etkinliklerini birbiri ile sıkı ilişkilendirmiş Tüm süreci iç ve dış paydaş katılımı ile sürekli denetleyen ve izleyen Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı ve Bilgi Toplumu oluşturmak

Bologna “Magna Charta Universitatum”1988 Üniversiteler Anayasası 2 sayfalık bir metin, 388 Avrupa Üniversite rektörü tarafından onaylanmış Üç temel görüş Geleceği, kültürel, bilimsel ve teknolojik gelişmeler belirleyecek Topluma hizmet üniversitelerin de bir fonksiyonu Çevre duyarlı kuşaklar yetiştirilmesi hedeflenmeli Dört temel prensip Özerklik Öğretim ve araştırma birlikteliği Öğretim ve araştırmada özerklik İnsancıl anlayış

Kolay anlaşılan ve karşılaştırılabilir bir derece sisteminin uygulanması Lisans ve lisansüstü olmak üzere iki dereceli bir sistemin uygulanması Kredili bir sistem oluşturulması (ECTS/AKTS) Hareketliliğin önündeki engellerin kaldırılması Kalite güvencesinde Avrupa boyutunun oluşturulması Yükseköğretimde Avrupa boyutunun güçlendirilmesi BOLOGNA DEKLARASYONU 1999

LİSBON Toplantısı 2000 “Sürdürülebilir ekonomik büyüme becerisi ile vatandaşlarına daha iyi iş/yaşam ve sosyal bütünlük sağlayarak dünya genelinde rekabetçi ve bilgiye dayalı bir ekonomiye sahip olmalıdır” BOLOGNA SÜRECİNİN SİYASAL HEDEFİ

BOLOGNA DEKLARASYONU Milat  Bologna Bildirisi 1999  Salamanca Kongresi 2001 EUA  Prague 2001Türkiye’nin katılımı  Graz Kongresi 2003 EUA  Berlin 2003 Glasgow 2005 EUA  Bergen 2005  Londra 2007

BOLOGNA SÜRECİ EYLEM PLANI Bologna Deklarasyonu ile: Bologna Deklarasyonu ile: 1. Kolay anlaşılan ve karşılaştırılabilir bir derece sisteminin uygulanması 2. Lisans ve lisansüstü olmak üzere iki dereceli bir sistemin uygulanması 3. Kredili bir sistem oluşturulması (ECTS/AKTS) 4. Hareketliliğin arttırılması 5. Kalite güvencesinde Avrupa boyutunun oluşturulması 6. Yükseköğretimde Avrupa boyutunun güçlendirilmesi Prag Bildirgesi ile: 7. Yaşam boyu öğrenim 8. Yüksek Öğrenim Kurumları (EUA) ve Öğrencilerin (ESİB) sürece katılımı 9. Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı’nın cazibesinin arttırılması Berlin Bildirgesi ile:Berlin Bildirgesi ile: 10. Avrupa Yükseköğrenim Alanı ve Avrupa Araştırma Alanı arasında sinerji, doktora programları

Bu iddialı hedefi gerçekleştirmek için ekonominin radikal dönüşümünün yanı sıra sosyal refah ve eğitim sistemlerinin de modernleştirilmesi gereklidir yılı itibariyle Avrupa, eğitim sistemi ve eğitim kalitesi ile dünyanın lideri olmalıdır. Bu hedef Avrupa genelinde eğitim sisteminin kökten reformunu gerektirmektedir. Her ülkedeki ulusal durum ve kültürle uyumlu olmak kaydıyla, Avrupa genelinde ortak deneyimlerinin paylaşılması, ortak hedeflere yönelik işbirliği yapılması ve birbirinin deneyiminden faydalanılması suretiyle gerçekleştirilecektir. EĞİTİM ÖĞRETİM HEDEFİ-1

GENEL DEĞERLENDİRMELER Eğitimde farklılıklar korunarak ortak hedeflerin benimsenmesi Açıklık Karşılıklı güven ve tanıma Birbirinin deneyimlerinden yararlanma EĞİTİM ÖĞRETİM HEDEFİ-2

BOLOGNA SÜRECİNİN GİRDİLERİ Hareketlilik ve Tanınma Müfredat Yenileme Avrupa Kredi Transfer Sistemi ve Diploma Eki Yaşam Boyu Öğrenim Ortak Dereceler Kalite Güvencesi Göstergeleri Doktora programları

Yüksek öğrenimde Avrupa çapında hareketlilik uygulamaları pilot projeler ile 1987 ‘de başlamıştır yılından itibaren öğrenci/öğretim üyesi değişim programları şeklindeki hareketlilik Sokrates-Erasmus Programı ile yapısal bir çerçevede ve giderek artan bir boyutta devam etmiştir. Sokrates Programı kapsamında en yüksek bütçe Erasmus programına; Erasmus içinde de en büyük pay öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğine ayrılmıştır. HAREKETLİLİK

Hareketlilik kısaca “Yeni Avrupa”ya doğru değişimin motoru Bologna sürecinin temeli Yüksek öğrenimde Avrupa boyutunun anahtarı Avrupa yüksek öğrenim alanının cazibesinin arttırılmasının itici gücüdür. Geniş çaplı bir hareketlilik sağlanmadıkça Bologna’nın ulusal bir kapsamla sınırlı kalacağı ifade edilmektedir. HAREKETLİLİK

Hareketliliği Destekleyen AB Programları ERASMUS  Öğrenci/öğretim üyesi LEONARDO  Öğrenci/öğretim üyesi/çalışan ERASMUS MUNDUS  Öğrenci DİĞER İKİLİ PROGRAMLAR HAREKETLİLİK

2010 Hedefine Doğru Akademik hareketliliğin sadece öğrenci /öğretim üyesi değişim programları kapsamında değil, ortak diploma programları, ortak eğitim programları ve ortak araştırmalar kapsamına doğru genişletilmesi Akademik hareketlilik yanında mesleki hareketliliğin de teşvik edilmesi (Leonardo, Europass) amaçlanmaktadır yılı itibariyle hareketliliğe katılan öğrenci sayısının 3 milyona ulaşması beklenmektedir. HAREKETLİLİK

ORTAK DERECELER Değişik ülkelerden en az iki üniversite tarafından birlikte Tasarlanan/geliştirilen, Organize edilen/uygulanan derece programı. Öğrenci değişik üniversitelerde eğitimini tamamlar. Diploma/Derece: Tek, Tek ortak, Çift (single, single joint, double, multiple)

NEDEN ORTAK DERECELER? Bologna Sürecinin tüm boyutları ile ilişkili: Kalite güvencesi Tanınma Şeffaflık ve yükseköğretim sistemlerinin yakınsaması Hareketlilik Yükseköğretimde Avrupa boyutu Avrupa yükseköğretiminin çekiciliğinin artırılması İstihdam edilebilirlik. YARATICI BİR MEKANİZMA

Projenin önem verdiği konular/temalar:  Kalite güvencesi ve denklik  Öğrenci deneyimi ve hareketliliği  Müfredatın Entegrasyonu ve Sürekli Yürütülebilirliği

ERASMUS MUNDUS Avrupa yüksek öğrenim alanında kaliteyi yükseltmeyi, ortak dersler yaratmayı ve üçüncü ülkelerden iyi öğrencileri Avrupa’ya taşımayı hedefleyen bir program Hedef: 250 ortak yüksek lisans programı Destek: 230 milyon Euro Dört Eylemi var

ERASMUS MUNDUS Eylem 1: Ortak Yüksek Lisans Programları (En az 3 ülkeden en az 3 üniversite konsorsiyumu, 1-2 yıllık Master programları) Eylem 2: Erasmus Mundus Bursları (Üçüncü dünya ülke öğrenci ve akademisyenlerine yönelik) Eylem 3: Üçüncü Ülkelerle Ortaklıklar (Partnerships: Eylem 1’de kabul edilen programlara üçüncü ülke üniversitelerinin katılımı) Eylem 4: Avrupa Yüksek Öğrenim Alanının Cazip Hale Getirilmesi

ERASMUS MUNDUS Türkiye, Bulgaristan ve Romanya halihazırda üçüncü ülke kabul edilmekteler Maalesef Eylem 2 kapsamında öğrencilerimiz üçüncü ülke vatandaşı kabul edilmiyor Katılımımız için görüşmeler sürüyor. Mutlaka bu programa katılmamız gerekli.

NİTELİKLER ÇERÇEVESİ AVRUPA NİTELİKLER ÇERÇEVESİ- European Qualifications framework ULUSAL NİTELİKLER ÇERÇEVESİ- National Qualifications Framework

ULUSAL NİTELİKLER ÇERÇEVESİ Bir eğitim sistemi içerisindeki genel nitelikleri tanımlar ve bunlar arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu belirtir. Ulusal nitelikler çerçevesi  uluslararası alanda anlaşılabilir olmalı  her eğitim seviyesinde kazanılan niteliklere,  Yeterlikleri de içeren öğrenme ürünlerine(çıktıları),  Öğrenci İş yükü ve kredilere (ECTS)  Kalite ve kalite güvencesine odaklı olmalıdır.

AVRUPA NİTELİKLER ÇERÇEVESİ Berlin Bildirgesi- Üye ülkeler yüksek öğrenim sistemlerindeki her derece için karşılaştırılabilir ve karşılıklı anlaşılabilir nitelikleri belirlemek için çalışacaktır. Avrupa yüksek öğrenim alanı için en üstte bir (Avrupa) nitelikler çerçevesi oluşturulacaktır. Şemsiye çerçeve- framework for frameworks. Neden? Uluslararası şeffaflık Niteliklerin uluslararası tanınması Öğrenenler ve mezunların uluslararası hareketliliği için...Bologna hedefleri

Nitelikler çerçevesi belirli bir eğitim sistemi içinde tüm düzeylerdeki niteliklerin sistematik bir tanımını ve öğrencilerin bu nitelikler arasında hareket edebildiği bir genel çerçeve sağlar. Bu yüzden nitelikler eğitimin tüm amacını kapsayacak bir şekilde tanımlanmalı ve çerçeve çok yönlü olmalıdır. NİTELİKLER ÇERÇEVESİ

ÖĞRENME ÇIKTILARI bilgi, beceri ve yeterlikler Öğrenme çıktıları belli bir öğrenme süreci sonunda öğrenenlerin sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yeterlikler olarak tanımlanmaktadır. Öğrenme çıktıları, bir öğrencinin bilmeyi, anlamayı ve/veya öğrenme sürecinin sonunda yapabilmeyi beklediklerinin ifadesidir.

KALİTE GÜVENCESİ Kaliteye SİSTEMATİK, BELİRLİ BİR YAPI İÇERİSİNDE DÜZENLİ OLARAK dikkat edilerek sürekliliğinin sağlanması ve geliştirilmesidir

KALİTE GÜVENCESİ Kalite güvencesinde en önemli araçlar SWOT ANALİZİ (Güçlü yanlar, zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler), PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ, ÖZ DEĞERLENDİRME SÜREÇ TAKVİMİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME

KALİTE GÜVENCESİ? Bir bilim değil ortak bir duyarlılıktır Bir kara kutudur Ne olduğu bu başarılınca öğrenilir Herkes için bir sorumluluktur Süreçlerin ve yönetimin bir parçası olmalıdır Herkesin iyiliği ve mutluluğu için bir araçtır Kalite güvence sisteminin uygulanması kalitenin iyi olmadığı anlamını taşımaz. Öz değerlendirmenin yapılması kalite eksikliği nedeniyle değildir.

KALİTE GÜVENCESİNDE AVRUPA BOYUTU Bergen 2005 Yükseköğrenim Kurumlarının iç ve dış kalite güvencesinde ENQA (European Network for Quality Assurrance) Standart ve İlkelerini uygulaması Formal olmayan ve informal olan öğrenmelerin de tanınmasını geliştirmek için yüksek öğretim kurumlarıyla ve diğer kurumlarla birlikte çalışılması.

NEDEN KALİTE GÜVENCESİ ? Eğitim, araştırma ve yönetimde daha iyiye gitme isteği Çağın gereği olarak sürekli iyileşme, dönüşüm Bologna süreci girdileri için  Avrupa Yükseköğrenim Alanının oluşturulması  Değişim programları  AKTS  Diplomaların tanınırlığı Yükseköğrenimde artan rekabet Yükseköğrenimin diğer sektörlerle işbirliği/rekabeti Memnuniyet/güvenilirlik/tanınırlık

DOKTORA PROGRAMLARI Hareketlilik Avrupa boyutu ve işbirliği Bütünleşik doktora programları Araştırmada Avrupa alanı yaratmak Ortak projelerin yürütülmesini sağlamak Doktora eğitiminde uyum oluşturmak Doktora eğitiminde kaliteyi yakalamak ve ABD ile buluşlarda yarışabilmek

DOKTORA PROGRAMLARI Danışmanlık ( yükleri,eğitimi,sorumlulukları,gereksinimleri) İzleme ve doktora programı çıktıları Değerlendirme ve Ölçümleri Avrupa’da aynı olmalı Orijinal çalışmaların çıkması için kriterlerin olması Ortak doktora programların olması

NASIL SAĞLANIR? Bologna süreci girdilerinin program içine yansıması ve sürekli iyileştirilmesi ile Yeterliklerin belirlenmesi ile Müfredat Geliştirme ve Ayarlama ile Gösterge nedir? Eğitim Müfredatının yeniden yapılandırılması AKTS DE

AKTS European Credit Transfer System ECTS) Öğrencilerin çeşitli yükseköğretim kurumlarından almış oldukları eğitimlerin, Avrupa’daki diğer yükseköğretim kurumları tarafından da tanınması ile ilgili sorunlara çözüm getirmek üzere Avrupa Kredi Transfer Sistemi geliştirilmiştir.

Lizbon Konvansiyonu(11 Nisan 1997)  Avrupa’da yükseköğretimde herhangi bir ülkede kazanılan niteliklerin başka bir ülkede tanınması ve Avrupa genelinde hareketliliğin desteklenmesidir Bologna Bildirgesi (1999)  Avrupa’da öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinin arttırılmasını hedeflemiştir. Berlin Konferansı (2003)  Hareketliliğin Avrupa Yüksek Öğretim Alanının oluşturulmasında temel özelliklerden biri olduğu vurgulanmıştır..

Programın amaçları, öğrenim çıktıları (learning outcomes ) ve yeterlikler (competences) belirlenmiş olmalıdır. Her bir ders için belirlenen “Öğrenme çıktıları”na ulaşmak için ortalama bir öğrencinin iş yükü tahmin edilerek verilmelidir. AKTS KREDİ SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ

DİPLOMA EKİ Diplomanın anlaşılması için diplomaya ek olarak verilen bir dokümandır yılından itibaren tüm birinci ve ikinci kademe program mezunlarına ücretsiz olarak verilen “ akademik tanınma” ve “şeffaflık” dokümanıdır.

ÜNİVERSİTEMİZDE DURUM Hareketlilik Erasmus kapsamında Yapılan ikili anlaşma sayısı: 45 Giden Sayısı: 141 öğrenci 28 öğretim eleman Projeler kapsamında Leanardo projeleri: 225 öğretim elemanı 426 öğrenci Comenius projeleri: 19 öğrenci FP6 projeleri: 4 Öğretim elemanı

GÜADEK tarafından yürütülmektedir. Kurumsal değerlendirme başvurusu yapılmıştır. SWOT analizleri, memnuniyet anketleri yapılmıştır. Akademik Birimlerin özdeğerlendirmeleri yapılmıştır. Üniversitenin özdeğerlendirme çalışmaları devam etmektedir. KALİTE GÜVENCESİ

Bu kapsamda programların yeterliklerinin ve program çıktılarının belirlenmesi gerekmektedir. (Akreditasyon) AKTS formları için müfredat düzenlemeleri yapılmaktadır. Diploma Eki verilmektedir. NİTELİKLER ÇERÇEVESİ

Yürütülen herhangi bir ortak dereceler programımız bulunmamakta fakat çalışmalar devam etmektedir. DOKTORA PROGRAMLARI Avrupa’ya göre oldukça iyi durumdayız. Kredilendirilmiş bir programımız bulunmaktadır. Diğer programlarda olduğu gibi genel yeterliliklerin belirlenmesi ve program çıktılarının yapılması gerekmektedir. ORTAK DERECELER

SONUÇ BOLOGNA süreci Eğitim ve Öğretim hedeflerinin tümünü içeren, Üniversiteyi Avrupa boyutlarına taşıyacak, Eğitim programlarını akreditasyona götüren, Sürekli iyileşmeyi ve yapılanmayı sağlayan bir süreçtir......

TEŞEKKÜRLER