KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 10.11.2015 / 151.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Küçük Grup eğitimi.
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
Klinik Yetiştiricilik
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Uzaktan eğitimde etkili teknikler. Uzaktan eğitimdeki eğilim verilen eğitimi aktif ve dinamik bir hale öğrenim deneyimi haline getirmek.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖĞRENME GALERİSİ.
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Öğrenme Öğretme Süreci
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Probleme Dayalı Öğrenme
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
KLİNİK BECERİ EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
Sınıf Dersi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
PROBLEM ÇÖZME.
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
Sunum transkripti:

KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151

GİRİŞ Sağlık eğitiminde küçük grupların önemi giderek artmaktadır. Sosyal-davranışsal faydaları – Motiavsyonu artırma – Sosyal bağları artırma – Gerçeğe uygunluk Kognitif faydaları – Önceki bilgiye başvurmayı ve ayrıntılandırmayı kolaylaştırır – Öğrenme materyali ile daha anlamlı bir bağ kurmayı sağlar Eğiticilerin küçük grup eğitimlerine katılımlarının teşvik edilmesi için yollar bulunmalıdır. / 152

[Ne Zaman Hangi Eğitim?] BilgiTutumProblem ç.İletişim b.El becerisi Sınıf dersi73420 Tartışma89672 GİA dest. ders63414 Oyunlaştırma48883 Vaka57934 Koçluk56879 Demonstrasyon64749 / 153

KÜÇÜK GRUP NEDİR? Küçük grup eğitimleri sıklıkla sınıf derslerini desteklemek içindir. Birden fazla konunun entegre edilmesi sağlanabilir (örn. Göğüs ağrısı > anatomi + fizyoloji + patoloji) 5-8 kişilik gruplar önerilse de bu kesin bir kural değildir. Sayı, öğrenim hedeflerine ve eğitici tecrübesine göre değişebilir. / 154

Küçük gruplarda üç ayırt edici özellik vardır: – Aktif katılım – Amacı olan bir etkinlik – Yüz yüze olması Bu bileşenlerden birisinin eksik olması, küçük grup eğitiminin amaca ulaşmasını engelleyecektir. / 155

KÜÇÜK GRUP NE ZAMAN KULLANILMALI? Amaç ve hedeflere göre eğitim yöntemi seçilmelidir. Öğrenilecek içeriğin zor olması Küçük grup formatı en fazla kaynak gerektiren yöntem olduğundan dikkatle seçilmelidir. Avantaj ve dezavantajları iyi değerlendirilmelidir. / 156

Avantajları arasında; – öğrenenin bilgi, beceri ve ihtiyaçlarını daha iyi anlama, – bireysel geribildirim verebilme – akran etkileşimi ve değerlendirmesi – akranlarına güvenme ve soru sorabilme – kendi eğitim sorumluluğunu alma – problem çözme becerileri kazanma – iletişim becerilerini geliştirme / 157

Hangi küçük grup? – Probleme dayalı öğrenme (PDÖ) Eğiticinin rolü: kolaylaştırma – Vaka temelli öğrenme (CBL) Eğiticinin rolü: kolaylaştırma ve oturum sonunda toparlayıcı yorum yapma – Ekip temelli öğrenme (TBL) Eğiticinin rolü: kolaylaştırma ve içerikle ilgili tecrübe aktarma / 158

Oturumun amacını tanımlayın Yönerge ve ders bağlantısını kurun ve netleştirin Katılımcılardan bilgi ve görüş alın Eksik kalan bilgileri sağlayın Önerilen çözümlerin pratikte uygulanabilirliğini kontrol edin – Sessizlik, bilememe ve belirsizliğe hazır olun – Olumlu eğitim ortamı sağlayın – Olumlu geribildirim verin; “zihnimi oku” soruları sormayın. – Çok bilgi sunmayın (ders anlatmayın) / 159 – Düşünmeyi teşvik edin – Herkesin katılımını sağlayın – Üst düzey hedeflere yönlendirin – Sesli düşünün – Farklı fikirleri ve fikirlere saygıyı teşvik edin – Katılımcı etkileşimini, ekip çalışmasını teşvik edin – Bir konuya farklı açılardan nasıl yaklaşılabileceğini vurgulayın – Öğrenim hedeflerini gözden geçirin – Zamana uyun – Düzenli ve zamanında geribildirim verin Başarılı bir küçük grup eğitimi için:

/ 1510 Küçük grup eğitimi için eğitim yöntemleri:

ETKİN BİR KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ YÜRÜTME Oturumun öğrenim hedeflerini belirleyin Öğrenenleri tanıyın Oturumun başarısının ne olacağını düşünün Grup dinamikleri bilinmeli Hazırlık yapılmalı Eğitici oturum sonrasında da ulaşılabilir olmalı Küçük grup eğitiminde eğiticinin rolü kolaylaştırıcılıktır. Bazı eğiticiler bu rolü üstlenmekte zorlanabilir. / 1511

/ 1512

/ 1513 Küçük gruplarda aşamalar:

KÜÇÜK GRUP EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Öğrencilerin ve eğiticinin değerlendirilmesini içerir Öğrencilere değerlendirme kriterleri bildirilmelidir. Formatif ve summatif değerlendirme yapılmalıdır. / 1514

ÖZET Yerinde kullanıldığında küçük grup eğitimleri şarttır. Amaç ve hedefleri iyi değerlendirerek fayda artırılabilir. Uygun materyal ve altyapı sağlanmalıdır. Öğrenci ve eğitici değerlendirmesi unutulmamalıdır. / 1515