BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları :
Advertisements

Bölüm/Program Amaçlarının Tanımlanması Öğrenme Çıktılarının Yazılması
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
Bologna Süreci (Yeterlilikler ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi)
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
PROGRAM ÇIKTILARI ve DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Program Geliştirme Çalışmaları Dr.Melek Gül.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Problem Çözme Becerileri
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 05 Haziran 2012 TIP FAKÜLTESİ.
Program Geliştirmede Hedef
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
SONLU ELEMANLARA GİRİŞ DERSİ
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
DERS PLANLARI OLUŞTURULURKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA EŞGÜDÜM KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME ÇIKTILARI YAZIMINDAKİ FİİLER
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI 2016-2017 YENİ AÇILAN BÖLÜMLER BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI MAYIS, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü GÜNDEM Program Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenir? Dersin Öğrenme Çıktıları Nasıl Yazılır? Ders İçerikleri Girilirken Dikkat Edilecek Konular Bologna Bilgi Paketine Veri Girişlerinin Yapılması Öneriler ve Sorular Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Programın Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenir? Programın eğitim amacı, programın nasıl bir mezun profili istediğini ortaya koyan genel bir ifadedir. Program çıktıları, mezun olacağı program sonunda öğrencinin hangi niteliklerle/ yeterliliklerle donanmış olacağını tanımlar. Nasıl bir mühendis, nasıl bir öğretmen, nasıl bir hemşire…? Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Programın Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenir? - Ekip oluşturularak ihtiyaç analizinin yapılması  iç ve dış paydaşların gereksinimleri ve beklentilerinin incelenmesi Bireyler (Mezun ya da öğrenciler) Programı yürütenler (Öğretim Elemanları, Bölüm Personeli, Öğrenci işleri Daire Başkanlığı gibi) Toplumsal birimler (İşverenlerin, Meslek Odası Temsilcileri, Sendikalar, Dernekler, Danışma Kurulları, İş Alanları, ilgili Kamu Kuruluşları…) Disiplinin/çalışma alanının yönelimleri Çevresel olanakların durumu Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Programın Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenir? Elde edilen veriler çerçevesinde programın gereksinimlerinin belirlenmesi  Programın amacının yazılması Programın amacı tek bir cümleyle ifade edilmeli Örnek: Kırklareli Üniversitesi Matematik Bölümü Programının Amacı Analiz, cebir, lojik, geometri, topoloji ve uygulamalı matematik dallarında temel matematik bilgileri ile donatılmış bir bölüm olarak, analiz yapabilme gücüne sahip, matematik modelleme yapabilen ve bilgisayar kullanabilen mezunlar vermektir. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Programın Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenir? Programın amacı göz önüne alınarak «Olası Program Çıktıları»nın oluşturulması Olası program çıktıları “Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi, TYYÇ” ve ilgili mesleğin gerektirdiği yeterlilikleri (Temel Alan Yeterlilikleri) ne ölçüde karşılamaktadır? Program çıktıları ilgili mesleğin etik kuralları dikkate alınarak yazılmış mı? Olası program çıktıları Kırklareli Üniversitesinin ve buna bağlı olarak da bağlı bulunduğunuz fakülte ya da yüksekokulun vizyon, misyon ve hedefleriyle tutarlı mı? Öğrenciler olası program çıktılarıyla ortaya konulan yeterliliklere sahip olabilirler mi? Harcanan zaman, emek, para vb. açılardan olası program çıktıları gerçekçi olarak dile getirilmiş mi? Bu çıktılar istenilen becerileri kazandırma anlamında ekonomik mi? Olası program çıktıları toplumsal gerçeklerimize uygun olarak belirlenmiş mi? Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Programın Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenir? Örnek: Kırklareli Üniversitesi Matematik Bölümü Program Çıktıları 1. Matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri işe koşabilme. 2. Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme. 3. Karşılaşılan problemleri analiz edebilme. 4. Kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme. 5. Güncel problemlerin matematiksel modellerini ortaya koyarak çözümleme kabiliyeti. 6. Soyut düşünme yeteneğini geliştirebilme. 7. Matematik konularında ileri düzey çalışmaları bireysel ve ortaklaşa yürütebilme kabiliyeti. 8. Matematik bilimindeki uluslar arası bilgileri takip edebilme. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Dersin öğrenme çıktıları nasıl yazılmalıdır? Öğrenme çıktıları: dersin sonunda öğrencilerin sergilemesi gereken özellikler Planlı, düzenli öğrenme-öğretme yaşantıları yoluyla bireylere kazandırılması düşünülen bilgiler, yetenekler, beceriler, tutumlar, ilgiler ve alışkanlıklar Öğrenme çıktılarını yazarken öncelikle kendi program çıktılarınızı inceleyiniz. Program çıktılarıyla uyumlu ancak aynı anlama gelmeyecek biçimde sorumlu olduğunuz dersin amacını belirleyiniz. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Dersin öğrenme çıktıları nasıl yazılmalıdır? Örnek: Matematik bölümü Diferansiyel Denklemler-I dersi genel amaç ifadesi Bu dersin amacı, Mühendislikte, Fiziki bilimlerde ve pek çok bilim dalındaki problemleri çözümleyebilmek için gerekli olan matematiksel modellemeler sonrasında ortaya çıkan diferansiyel denklemleri tanıtmak ve çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi etmektir. Program çıktıları ile dersin amacını ilişkilendirdikten sonra dersinizin amacıyla tutarlı öğrenme çıktılarını yazınız. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Dersin öğrenme çıktıları nasıl yazılmalıdır? Öğrenme çıktılarını yazarken -özellikle üniversitemizde birlikteliği sağlamak amacıyla- aşağıdaki kurallara uymanız beklenmektedir. “Öğrencim, dersin sonunda hangi bilgi, beceri ya da tutumlara sahip olmalıdır?” Öğrenme çıktılarının sonuna “bilgisi, becerisi, gücü, yeteneği, oluş, farkındalık, hoşgörürlük” gibi sözcüklerden biri getirilmeli ya da öğrenme çıktısı “…-ebilme” ifadesi ile sonlandırılmalıdır. Öğrenme çıktılarını yazarken açık-seçik olmasına, yanlış anlaşılmalara neden olmamak için dil ve anlatıma dikkat edilmelidir. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Dersin öğrenme çıktıları nasıl yazılmalıdır? Gözlenebilir ve ölçülebilir fiiller belirleyiniz - anlama yeteneği, bilebilme, öğrenebilme gibi belirsiz ifadelerden kaçınınız. - …çizebilme, …gösterebilme, …problem çözebilme, …açıklayabilme, …örnek verebilme, …hatırlayabilme, …tasarlayabilme, …uygulayabilme, …eleştirebilme, …karşılaştırabilme, …çalıştırabilme, listeleyebilme, …kullanabilme” gibi ifadeler kullanmaya çalışınız. Fiilleri öğrencilerin gereksinimleri ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak farklı düzeylerde, basitten karmaşığa, kolaydan zora şeklinde listeleyiniz. Seçtiğiniz bir fiil ile dersin bir konusunu ilişkilendirerek öğrencinin ders sonunda kazanması gereken niteliğini tanımlayınız. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Dersin öğrenme çıktıları nasıl yazılmalıdır? Örnek: Diferansiyel denklemlerin çözümünde kullanılan bazı nümerik metotları uygulama yeteneği Diferansiyel denklemlerin çözümünde kullanılan bazı nümerik metotları uygulayabilme Birinci mertebeden diferansiyel denklemleri çözebilme Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Ders içerikleri girilirken dikkat edilmesi gereken noktalar Ders içeriğindeki tüm alanlar Türkçe ve İngilizce olarak eksiksiz doldurulmalıdır. İngilizce çevirilerde Üniversitemiz İngilizce okutmanlarından destek alınabilir Dersin öğrenme çıktıları 5-8 arasında olmalı ve kurala uygun yazılmalıdır. Dersin İngilizce öğrenme çıktıları «Students will be able to…» ya da «Ability to…» ile başlayan cümlelerle yazılmalıdır. Ders konuları 15 hafta olarak yazılmalıdır (Vize dahil) Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Ders içerikleri girilirken dikkat edilmesi gereken noktalar Dersin AKTS değeri ile AKTS hesaplama içeriğinde görünen değer arasında farklılık bulunmamalı Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Kırklareli Üniversitesi Program-Öğrenme Çıktısı ve AKTS Hazırlama Kılavuzuna aşağıdaki linkten ulaşılabilir: http://bologna.klu.edu.tr/  Önemli Dökümanlar  Bologna Bilgi Paketi Hazırlama Kılavuzu Bologna Bilgi Paketi veri girişlerinin tamamlanması için son gün  30 Haziran 2016 Tüm bölümlerin veri girişleri tamamlandıktan sonra Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğüne üst yazı ile bildirilmesi gerekmektedir. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü BOLOGNA BİLGİ PAKETİ Bologna birim temsilcilerinin program bilgi girişleri için kullanacakları linkler: Lisansüstü  http://obs.kirklareli.edu.tr/soibs/ Lisans/Önlisans   http://obs.kirklareli.edu.tr/oibs/ Ders içerik bilgilerini dersi veren öğretim üyesinin girmesi gerekmektedir. Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü TEŞEKKÜRLER… Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü