Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Pilot Uygulamanın Amacı; a. İlköğretim Kurumu Standartlarının, öz değerlendirme aracı olarak;  Anlaşılırlığını,  Geçerliğini,  Uygulanabilirliğini,
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
TANIŞMA ETKİNLİĞİ 1-Adınız ve Soyadınız 2-Görev Yeriniz 3-En son okuduğunuz kitap 4-En sevdiğiniz dizi 5-Kendinizi ifade eden bir kelime.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Programa İlişkin Bilgiler ve Gazi Üniversitesi’nin Dış Değerlendirme Süreci Prof.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
KALİTE İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE OKUL MÜDÜRÜ KALİTE BİRİM SORUMLUSU MÜNFERİT BİRİMLERİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
TEOG SINAVI.
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÖZ GELİRLER.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı

GÜADEK FAALİYETLERİ GÜADEK, Üniversitemizin iç değerlendirme faaliyetlerini yürütmektedir. Bu amaçla her yıl Özdeğerlendirme Raporu hazırlanarak YÖK’e sunulmaktadır. Bu rapor, tüm akademik ve idari birimlerimizden gelen veriler kullanılarak hazırlanmaktadır.

RAPORUN BÖLÜMLERİ Özdeğerlendirme Planı Ağırlıklı Hizmet Alanları Performans Göstergeleri

ÖZDEĞERLENDİRME PLANI YÖDEK tarafından belirlenen on başlıktan oluşur 1. Girdiler (Kaynaklar ve İlişkiler) 2. Kurumsal Nitelikler ve Özellikler 3. Eğitim-Öğretim Süreçleri 4. Araştırma ve Geliştirme (Bilgi Üretme) Süreçleri 5. Uygulama ve Hizmet Süreçleri 6. İdari Süreçler ve Destek Süreçleri 7. Yönetsel Özellikler (Yapısal) 8. Yönetsel Özellikler (Davranışsal) 9. Çıktılar/Sonuçlar 10. Yükseköğretim Misyonunu Başarma Performansı

ÖZDEĞERLENDİRME PLANI DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ Bu başlıklar altındaki her sorunun, “Beklenen düzey” bakımından değerlendirmesi yapılır. Beklenen düzeyin çok altı: 1 puan Beklenen düzeyin altı: 2 puan Beklenen düzey: 3 puan Beklenen düzeyin üstü: 4 puan Beklenen düzeyin çok üstü: 5 puan

ÖZDEĞERLENDİRME PLANI Bu planın başlıklarına ilişkin bilgiler, tüm akademik birimlerimizce doldurulur. Akademik birimler, performans göstergelerini dikkate alarak bu puanlamayı yapmaktadır. Tüm birimlerden gelen sonuçların ağırlıklı ortalaması alınarak Üniversite Özdeğerlendirme tablosu hazırlanır.

2009 ÖZDEĞERLENDİRME PLANI

AĞIRLIKLI HİZMET ALANLARI Akademik alanlara göre personel ve öğrenci dağılımı Üniversitenin hizmet sunduğu ağırlıklı alanların değerlendirilmesi Gazi Üniversitesinin genel durum tablosu

2009 AĞIRLIKLI HİZMET ALANLARI

PERFORMANS GÖSTERGELERİ YÖDEK, 2007 yılında yayımladığı rehberde, 76 performans göstergesi belirlemiştir Üniversiteler kendi ihtiyaç ve öncelikleri doğrultusunda bu göstergeleri düzenlemiş veya yeni gösterge eklemişlerdir GÜADEK üyelerinin çalışmaları sonunda üniversitemizin PG sayısı 174’e çıkarılmıştır

PERFORMANS GÖSTERGELERİ VERİ TOPLAMA SÜRECİ Performans göstergelerinin belirlenmesi için Üniversitemizin tüm akademik ve idari birimleri ile koordineli çalışılmaktadır İdari birimlerden temin edilemeyen bilgiler, akademik birimlerimizden derlenmektedir

AKADEMİK BİRİMLERDE GÖSTERGELER, VERİ TOPLAMA SÜRECİ Toplanan bilgiler büyük oranda, eğitim-öğretim süreçleri ile bilimsel etkinliklere dair bilgilerdir Bir kısmı birim yöneticiliklerinde bulunmakla beraber, bir kısmı da öğretim elemanlarından temin edilmektedir

AKADEMİK BİRİMLERDE PERFORMANS GÖSTERGELERİ VERİ TOPLAMA SÜRECİ Akademik birimlerde veriler, bölüm komisyonlarınca toplanarak Akademik Birim Koordinatörlüğüne ulaştırılır Gereken diğer bilgiler birim sekreterlikleri ve yöneticiliklerinden temin edilir Koordinatörlük, bu bilgileri birim için toplar ve arşivlenmesini sağlar

PERFORMANS GÖSTERGELERİ VERİ TOPLAMA SÜRECİ Performans göstergeleri için veri toplama süreci, 2010 yılından itibaren GÜADEK Bilgi Sistemi aracılığıyla gerçekleştirilecektir Sistem, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulan bir ekip tarafından hazırlanarak ön uygulamaya açılmıştır

GÜADEK BİLGİ SİSTEMİ GÜADEK Bilgi Sisteminin amacı, veri tabanı oluşturup, bu verilerin raporlandırılmasını sağlamaktır Sistem, GÜADEK tarafından yürütülen çeşitli faaliyetleri kapsayacak biçimde yapılandırılmıştır: Bunlardan biri, GÜADEK Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi ile performans göstergeleri için veri toplanmasıdır Diğeri ise memnuniyet anketlerinin uygulanmasıdır

GÜADEK VERİ TOPLAMA VE DEĞERLENDİRME SİSTEMİ Performans göstergeleri için gereken verilerin büyük bölümü, Üniversitenin mevcut bilgi sistemlerinden aktarılacaktır Akademik birimlerden derlenecek veriler, GÜADEK tarafından belirlenen tarihlerde, birim koordinatörleri tarafından sisteme girilecektir Bu verilerin doğruluğu ve güvenilirliğini sağlamak, Akademik Birim Koordinatörleri ve Birim Yöneticiliklerinin sorumluluğundadır

GÜADEK VERİ TOPLAMA VE DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İdari birimlerden derlenen ve mevcut bilgi sistemlerinden aktarılamayan bilgiler, GÜADEK’in belirlediği tarihlerde, görevlendirilen personel tarafından sisteme girilecektir Manuel veya online, tüm verilerin doğruluğu ve güvenilirliği, akademik ve İdari Birim Yöneticilerince sağlanacaktır

GÜADEK VERİ TOPLAMA VE DEĞERLENDİRME SİSTEMİ DENEME SÜRECİ Tanıtımı yapılacak olan sistem, Haziran ayı içerisinde deneme kullanımına açılacaktır 2009 yılı raporunu hazırlamak üzere birimlerden GÜADEK’e gönderilen verilerin sisteme girilmesi gerekmektedir Sisteme giriş için Bilgi İşlem Dairesi tarafından kullanıcı adı ve şifreleri belirlenecek, GÜADEK tarafından ilgili yönetici ve koordinatörlere ulaştırılacaktır Bu deneme uygulaması ile gelecek yıl sistemin sağlıklı bir şekilde çalışması amaçlanmaktadır Uygulama süresince karşılaşılan sorunlar giderilecek ve sistem yeni döneme hazır hale getirilecektir

2010 ÖZDEĞERLENDİRME TAKVİMİ Ekim-Kasım 2010: Her birim, sorumluluğu kapsamındaki bilgileri tespit eder. Mevcut bilgi sistemlerindeki bilgilerin doğru biçimde oluşup oluşmadığını gözden geçirir Sisteme manuel girilmesi gereken bilgiler için bir sorumlu belirlenir. Bu sorumlu akademik birimlerde Koordinatördür. Bilgilerin nasıl ve ne zaman temin edileceği belirlenir Özdeğerlendirme süreci için gereken diğer ön hazırlıklar tamamlanır Akademik takvim esasına uygun toplanacak verilerin sisteme girilmesine başlanır. (Örn öğretim yılının ders yükleri, öğrenci/mezun sayıları vb.)

2010 ÖZDEĞERLENDİRME TAKVİMİ Aralık 2010: Özdeğerlendirme süreci resmen başlar Birimler, sorumlu oldukları verileri kontrol eder, eksik olanları sisteme aktarır Mali yıl esasına uygun derlenecek veriler 31 Aralık tarihi itibariyle toplanmalıdır. (Örn. bütçe rakamları, bilimsel etkinlikler, fiziksel altyapı vb.)

2010 ÖZDEĞERLENDİRME TAKVİMİ Ocak 2011: Tüm veriler sisteme aktarılmış, doğrulukları birim yöneticileri tarafından kontrol edilmiş olmalıdır Bu tarih itibarı ile idari birimlerin bilgi sağlama süreci tamamlanır Akademik birimler, özdeğerlendirmenin raporlama sürecine geçer

2010 ÖZDEĞERLENDİRME TAKVİMİ Ocak 2011 (devamı): Akademik Birim koordinatörlüğü, “Özdeğerlendirme Planı Tablosu” ve “Ağırlıklı Hizmet Alanları Tablosu”nu doldurur Performans göstergelerinden de yararlanarak “Birim Özdeğerlendirme Raporu”nu hazırlar ve GÜADEK’e ulaştırır

2010 ÖZDEĞERLENDİRME TAKVİMİ Ocak 2011 (devamı): Akademik ve idari tüm birimler tarafından sisteme eksiksiz aktarılan veriler, GÜADEK tarafından incelenir Mart 2011’de Üniversite özdeğerlendirme raporu tamamlanır

TEŞEKKÜRLER