GÖLYAKA İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü. “DEĞER”LİYİZ “DEĞER”LENİYORUZ 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
TÜRK Eğitim Sistemi.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK DERS II.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Ali MARAŞLIGİL KAYSERİ İL MÜFTÜSÜ
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
Sınav Rehberliği Konusunda
DEĞERLER EĞİTİMİ.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG BRİFİNG DOSYASI
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TANILAMA.
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK Eğitim Sistemi.
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

GÖLYAKA İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü

“DEĞER”LİYİZ “DEĞER”LENİYORUZ 2

Son dönemlerde özellikle teknolojinin çok hızlı gelişmesi, gerek ebeveynlerin gerekse öğretmenlerin çocuklarda sadece akademik başarıya yoğunlaşması uzun vadede olumsuz sonuçlar doğuracaktır. Son dönemlerde özellikle teknolojinin çok hızlı gelişmesi, gerek ebeveynlerin gerekse öğretmenlerin çocuklarda sadece akademik başarıya yoğunlaşması uzun vadede olumsuz sonuçlar doğuracaktır. Anadolu coğrafyasının mirasçıları olan Türkiye Cumhuriyeti Devleti Gençliği’nin bu topraklardaki büyük zaferlerin sadece teknolojik ya da akademik başarı üstünlüğünden kaynaklanmadığının farkında olması gerekmektedir. Ancak bu gençliğin sosyal hayattan kopuk yetişmesi, şerefli ecdadımızdan kalan mirasın kültürel ve ahlaki değerlerden de teşekkül ettiğinin bilincinde olmaması geleceğimiz için endişe verici bir durumdur. Anadolu coğrafyasının mirasçıları olan Türkiye Cumhuriyeti Devleti Gençliği’nin bu topraklardaki büyük zaferlerin sadece teknolojik ya da akademik başarı üstünlüğünden kaynaklanmadığının farkında olması gerekmektedir. Ancak bu gençliğin sosyal hayattan kopuk yetişmesi, şerefli ecdadımızdan kalan mirasın kültürel ve ahlaki değerlerden de teşekkül ettiğinin bilincinde olmaması geleceğimiz için endişe verici bir durumdur. Bu endişeyi taşıyan bireyler olarak, şanlı ecdadımızın, şerefli mirasına sahip çıkmanın, onların vatan ve milletin bekası uğruna yaptığı fedakarlıkların vefa borcunu ödemenin en iyi yolunun başta kendimiz olmak üzere tüm gençliği üstün ahlaki vasıflarla donatmaktan geçtiğinin bilincindeyiz. Bu endişeyi taşıyan bireyler olarak, şanlı ecdadımızın, şerefli mirasına sahip çıkmanın, onların vatan ve milletin bekası uğruna yaptığı fedakarlıkların vefa borcunu ödemenin en iyi yolunun başta kendimiz olmak üzere tüm gençliği üstün ahlaki vasıflarla donatmaktan geçtiğinin bilincindeyiz. Bu projemizde sayılamayacak kadar olan değerlerimizden en azından bir kısmını gençliğimize vermeyi aynı zamanda toplumuzda yaşanan bu “değer” kaybının farkındalığını oluşturmayı hedeflemekteyiz. Bu projemizde sayılamayacak kadar olan değerlerimizden en azından bir kısmını gençliğimize vermeyi aynı zamanda toplumuzda yaşanan bu “değer” kaybının farkındalığını oluşturmayı hedeflemekteyiz. Süreç dâhilinde desteklerini ve fikirlerini bizden esirgemeyen amirlerimize, arkadaşlarımıza teşekkürü bir borç bilir, projemizin amacına ulaşmasını can-ı gönülden temenni ederiz. Süreç dâhilinde desteklerini ve fikirlerini bizden esirgemeyen amirlerimize, arkadaşlarımıza teşekkürü bir borç bilir, projemizin amacına ulaşmasını can-ı gönülden temenni ederiz. Saygılarımızla. Saygılarımızla.KOMİSYON 3

“ DEĞER”LİYİZ “DEĞER”LENİYORUZ 4

“Gölyaka ilçesinde eğitim gören her kademedeki öğrencilerde milli ve ahlaki değerlerimiz hakkında farkındalık oluşturma 5

1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu MEB Stratejik Planı MEB Stratejik Planı Gölyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı Gölyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı Okul Öncesi Eğitim,İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Okul Öncesi Eğitim,İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Mili Eğitim Bakanlığı Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği Mili Eğitim Bakanlığı Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği 6

Gölyaka ilçesinde eğitim gören okul öncesi, ilk, orta ve lise öğrencilerinin iyi bir yurttaş olarak yetiştirilmesi için gerekli olan milli ve ahlaki değerler konusunda edinimlerini ve farkındalık düzeylerini artırmak Gölyaka ilçesinde eğitim gören okul öncesi, ilk, orta ve lise öğrencilerinin iyi bir yurttaş olarak yetiştirilmesi için gerekli olan milli ve ahlaki değerler konusunda edinimlerini ve farkındalık düzeylerini artırmak Akademik başarıların yanında kendisiyle ve içinde yaşadığı toplumla barışık olabilme becerisini kazanan bireyler yetiştirmek Akademik başarıların yanında kendisiyle ve içinde yaşadığı toplumla barışık olabilme becerisini kazanan bireyler yetiştirmek Üst düzey düşünme becerilerini kullanabilen, kendisini tanıyan ve öz değerlendirme yapabilen bireylerin toplumun olumsuz yönlerini ortadan kaldırabilecekleri konusunda farkındalığı oluşturmak Üst düzey düşünme becerilerini kullanabilen, kendisini tanıyan ve öz değerlendirme yapabilen bireylerin toplumun olumsuz yönlerini ortadan kaldırabilecekleri konusunda farkındalığı oluşturmak Toplumsal değerlere sahip çıkan, koruyan, geliştiren ve bu değerleri gelecek nesillere aktarabilen bireylerin sayısını artırmak Toplumsal değerlere sahip çıkan, koruyan, geliştiren ve bu değerleri gelecek nesillere aktarabilen bireylerin sayısını artırmak 7

Gölyaka ilçesinde eğitim gören okul öncesi, ilk, orta ve lise öğrencilerinin iyi bir yurttaş olarak yetiştirilmesi için gerekli olan milli ve ahlaki değerler konusunda edinimlerini ve farkındalık düzeylerini artırmak Gölyaka ilçesinde eğitim gören okul öncesi, ilk, orta ve lise öğrencilerinin iyi bir yurttaş olarak yetiştirilmesi için gerekli olan milli ve ahlaki değerler konusunda edinimlerini ve farkındalık düzeylerini artırmak Akademik başarıların yanında kendisiyle ve içinde yaşadığı toplumla barışık olabilme becerisini kazanan bireyler yetiştirmek Akademik başarıların yanında kendisiyle ve içinde yaşadığı toplumla barışık olabilme becerisini kazanan bireyler yetiştirmek Üst düzey düşünme becerilerini kullanabilen, kendisini tanıyan ve öz değerlendirme yapabilen bireylerin toplumun olumsuz yönlerini ortadan kaldırabilecekleri konusunda farkındalığı oluşturmak Üst düzey düşünme becerilerini kullanabilen, kendisini tanıyan ve öz değerlendirme yapabilen bireylerin toplumun olumsuz yönlerini ortadan kaldırabilecekleri konusunda farkındalığı oluşturmak Toplumsal değerlere sahip çıkan, koruyan, geliştiren ve bu değerleri gelecek nesillere aktarabilen bireylerin sayısını artırmak Toplumsal değerlere sahip çıkan, koruyan, geliştiren ve bu değerleri gelecek nesillere aktarabilen bireylerin sayısını artırmak 8

Gölyaka ilçesinde eğitim gören okul öncesi, ilk, orta ve lise öğrencilerini kapsar. Gölyaka ilçesinde eğitim gören okul öncesi, ilk, orta ve lise öğrencilerini kapsar. 9

Projeyi Düzenleyen KurumGölyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Projeyi Düzenleyen Kurum Yetkilisi: Ergin TAŞTEPE İlçe Milli Eğitim Müdürü Proje Kaynak Birimi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Aile Birlikleri Proje Destek Birimi Gölyaka Kaymakamlığı Proje Uygulama Birimi Her kademe ve derecedeki okul müdürlükleri Kapsam Gölyaka ilçesinde eğitim gören okul öncesi, ilk, orta ve lise öğrencilerini kapsar. Proje Danışmanı Hidayet TOPÇU Tel 0 (380) Web/Mail Proje Yürütme Kurulu Abdulgazi KAYMAZ( İçmeler İlkokulu Müdür V.) Sinan ŞENTÜRK (Yunus Emre İlkokulu Müdür V.) Doğan YILMAZ (Yunusefndi Ş.T.D Orta Okulu Müdürü) Hilal KARDÜZ (Gölyaka Anadolu Lisesi Müdiresi) Muhammed Emin DEMİRER( Saçmalı Ortaokulu Müdür V.) Ali TUNÇ (Yunus Emre İlkokulu Rehber Öğretmeni) Çisel YEKBAŞLI (Gölyaka ÇPAL Rehber Öğretmeni) Şefika KÜÇÜKASLAN (Atatürk Ortaokulu Rehber Öğretmeni) Rukiye POLAT (Atatürk Ortaokulu Din Kül. Ahk Bil. Öğretmeni) Proje Uygulama Tarihi Eğitim Öğretim Yılı II. Döneminden başlanarak 2018/2019 Eğitim Öğretim Yılı sonuna kadar 10

BİRİNCİ BÖLÜM 1. Giriş 2. Projenin Gerekçesi 3. Performans Kriterleri 4. Projenin Konusu 5. Amaçlar 6. Hedefler 7. Kapsam 8. İlkeler 9. Dayanak 11

1. GİRİŞ Değerler; doğru ile yanlışın, iyi ile kötünün ayırt edilmesine yarayan, geçmişten günümüze taşınan temel inançlardandır. Her toplumun zamanın süzgecinden geçirerek kendinden sonraki nesle aktardığı kültürel mirasın ana öğeleridir değerler. Klasik eğitim anlayışı günümüzde çokça eleştirilmesine rağmen; eğitimi kasıtlı kültürlenme olarak tanımlaması milletlerin devamlılığı esas alındığında hala güncelliğini korumaktadır. Çünkü kültürün tüm öğelerini, insanlık medeniyetinin birikiminden süzülerek yeni nesle aktarılmasını sağlamak ancak eğitimle ve bu bilinçle mesleğinin gereklerini yerine getiren eğitimcilerle mümkün olabilir. Birlik ve beraberliğimizi, huzur ve mutluluğumuzu devam ettirebilmek için milli, ahlaki, manevi ve kültürel değerlerimize sahip çıkmalı ve bu değerleri tahrif etmeden genç kuşaklara aktarmalıyız. Değerler; doğru ile yanlışın, iyi ile kötünün ayırt edilmesine yarayan, geçmişten günümüze taşınan temel inançlardandır. Her toplumun zamanın süzgecinden geçirerek kendinden sonraki nesle aktardığı kültürel mirasın ana öğeleridir değerler. Klasik eğitim anlayışı günümüzde çokça eleştirilmesine rağmen; eğitimi kasıtlı kültürlenme olarak tanımlaması milletlerin devamlılığı esas alındığında hala güncelliğini korumaktadır. Çünkü kültürün tüm öğelerini, insanlık medeniyetinin birikiminden süzülerek yeni nesle aktarılmasını sağlamak ancak eğitimle ve bu bilinçle mesleğinin gereklerini yerine getiren eğitimcilerle mümkün olabilir. Birlik ve beraberliğimizi, huzur ve mutluluğumuzu devam ettirebilmek için milli, ahlaki, manevi ve kültürel değerlerimize sahip çıkmalı ve bu değerleri tahrif etmeden genç kuşaklara aktarmalıyız. Milli Eğitim temel kanununda ifadesi bulunan, “yetişen neslin milli, ahlaki,,insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini daima seven ve yüceltmeye çalışan” bireyler olarak yetiştirilmesi ve geleceğe hazırlanması eğitimcilerin en temel görevi olarak karşımıza çıkmaktadır. Milli Eğitim temel kanununda ifadesi bulunan, “yetişen neslin milli, ahlaki,,insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini daima seven ve yüceltmeye çalışan” bireyler olarak yetiştirilmesi ve geleceğe hazırlanması eğitimcilerin en temel görevi olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde her alanda ve özellikle teknolojik anlamada artan gelişmeler; yeni neslin gerek kendisi ile gerekse içinde yaşadığı toplumla çatışmalar yaşamasına ve böylece önce asosyal bir birey daha sonrada asosyal bireyler tarafından oluşturulan toplum diyemeyeceğimiz insan kalabalıklarının oluşmasına nende olmaktadır. Bireyin yaşadığı her içsel ve toplumsal çatışma, toplumda şiddet, cinsel istismar, madde ve teknoloji bağımlığı gibi birçok sorun oluşturmaktadır. Dolayısıyla bireysel ve toplumsal huzurun bozulmuş olmasının en önemli nedeni olarak; milli, ahlaki ve insani değerlerin zedelenmiş olmasıdır, diyebiliriz. Günümüzde her alanda ve özellikle teknolojik anlamada artan gelişmeler; yeni neslin gerek kendisi ile gerekse içinde yaşadığı toplumla çatışmalar yaşamasına ve böylece önce asosyal bir birey daha sonrada asosyal bireyler tarafından oluşturulan toplum diyemeyeceğimiz insan kalabalıklarının oluşmasına nende olmaktadır. Bireyin yaşadığı her içsel ve toplumsal çatışma, toplumda şiddet, cinsel istismar, madde ve teknoloji bağımlığı gibi birçok sorun oluşturmaktadır. Dolayısıyla bireysel ve toplumsal huzurun bozulmuş olmasının en önemli nedeni olarak; milli, ahlaki ve insani değerlerin zedelenmiş olmasıdır, diyebiliriz. Tüm eğitim müfredatlarımız incelendiğinde başta sevgi, saygı, hoşgörü, adalet…gibi olmak üzere birçok değerin, ders etkinliklerinde var olduğunu görebiliriz. Ancak toplumumuzun içinde bulunduğu döneme baktığımızda artan suç olayları bizlere değerlerin müfredat içerisine serpiştirilmesinin yeterli olmadığını, müstakil çalışmalarının zorunluluğunu ortaya koymaktadır. Bu itibarla dünyada 2000’li yıllarda Peace Education (Barış Eğitimi) olarak ortaya çıkan, bireyin kendisi ve içinde yaşadığı toplumla çatışmalarını gidermeye yönelik çalışmalar; ülkemizde 2011 yılından itibaren Değerler Eğitimi olarak uygulamaya konulmuştur. Tüm eğitim müfredatlarımız incelendiğinde başta sevgi, saygı, hoşgörü, adalet…gibi olmak üzere birçok değerin, ders etkinliklerinde var olduğunu görebiliriz. Ancak toplumumuzun içinde bulunduğu döneme baktığımızda artan suç olayları bizlere değerlerin müfredat içerisine serpiştirilmesinin yeterli olmadığını, müstakil çalışmalarının zorunluluğunu ortaya koymaktadır. Bu itibarla dünyada 2000’li yıllarda Peace Education (Barış Eğitimi) olarak ortaya çıkan, bireyin kendisi ve içinde yaşadığı toplumla çatışmalarını gidermeye yönelik çalışmalar; ülkemizde 2011 yılından itibaren Değerler Eğitimi olarak uygulamaya konulmuştur. Bireyin içsel barışını sağladığımızda, bireyin toplumla yaşadığı problemleri de çözebileceğimiz düşüncesindeyiz. Dolayısıyla başlattığımız DEĞERLİYİZ,DEĞERLENİYORUZ PROJESİ ile Gölyaka İlçesinde eğitim gören tüm öğrencilerimizin; milli, ahlaki ve insani değerler konusunda farkındalık düzeylerinin artmasını ve akademik başarı yanında bireysel ve sosyal anlamda sağlıklı kişilik özellikleri gösterebilen bireyler olarak topluma kazandırılmasını hedeflemekteyiz. Bireyin içsel barışını sağladığımızda, bireyin toplumla yaşadığı problemleri de çözebileceğimiz düşüncesindeyiz. Dolayısıyla başlattığımız DEĞERLİYİZ,DEĞERLENİYORUZ PROJESİ ile Gölyaka İlçesinde eğitim gören tüm öğrencilerimizin; milli, ahlaki ve insani değerler konusunda farkındalık düzeylerinin artmasını ve akademik başarı yanında bireysel ve sosyal anlamda sağlıklı kişilik özellikleri gösterebilen bireyler olarak topluma kazandırılmasını hedeflemekteyiz. 12

2. PROJENİN GEREKÇESİ Gölyaka ilçesinde eğitim gren tüm okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinde kültürümüzün temel taşları olan milli, ahlaki, insani ve evrensel değerler konusunda farkındalık düzeylerinin artırılmasını sağlayarak kendisi ve içinde yaşadığı toplumla barışık, sağlıklı kişilik özellikleri gösteren bireyler olarak yetiştirilmesi zorunluluğu. Gölyaka ilçesinde eğitim gren tüm okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinde kültürümüzün temel taşları olan milli, ahlaki, insani ve evrensel değerler konusunda farkındalık düzeylerinin artırılmasını sağlayarak kendisi ve içinde yaşadığı toplumla barışık, sağlıklı kişilik özellikleri gösteren bireyler olarak yetiştirilmesi zorunluluğu. 13

3. PROJENİN İŞLEYİŞİ Her okul kendi bünyesinde bir proje komisyonu oluşturacaktır.Proje kapsamında yapılan planlama doğrultusunda seçilen 8 değerin her biri bir okula verilerek bu okul sorumlu olduğu değer ile ilgili ayda tüm ilçeye yönelik bir faaliyet düzenleyecektir. Sorumlu okul görevinin olduğu ayda proje komisyonun uygun gördüğü etkinlikleri yapmakta serbesttir. Her okul kendi bünyesinde bir proje komisyonu oluşturacaktır.Proje kapsamında yapılan planlama doğrultusunda seçilen 8 değerin her biri bir okula verilerek bu okul sorumlu olduğu değer ile ilgili ayda tüm ilçeye yönelik bir faaliyet düzenleyecektir. Sorumlu okul görevinin olduğu ayda proje komisyonun uygun gördüğü etkinlikleri yapmakta serbesttir. Her ayın değeri ile ilgili öğrencilerden öğretmenlere, velilere, okul idaresine ve mülki amirlere ayın değeriyle ilgili mektup yazmaları teşvik edilecek. Her ayın değeri ile ilgili öğrencilerden öğretmenlere, velilere, okul idaresine ve mülki amirlere ayın değeriyle ilgili mektup yazmaları teşvik edilecek. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, imkanlar doğrultusunda “Her sınıfa Bir değerler kitap seti “ temin edecek ve öğretmeler de bu kitapları öğrenciler tarafından okunmasını takip edecek. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, imkanlar doğrultusunda “Her sınıfa Bir değerler kitap seti “ temin edecek ve öğretmeler de bu kitapları öğrenciler tarafından okunmasını takip edecek. Her okul ayın değeri ile ilgili bir gazete çıkaracak ve panosunda sergileyecek Her okul ayın değeri ile ilgili bir gazete çıkaracak ve panosunda sergileyecek Sınıflara şube isimleri verilirken komisyonun uygun gördüğü değerlerden biri verilecek, o sınıfta ayın değeri ile birlikte tüm yıl boyunca verilen değerle ilgili etkinliklere yer verilecek. Sınıflara şube isimleri verilirken komisyonun uygun gördüğü değerlerden biri verilecek, o sınıfta ayın değeri ile birlikte tüm yıl boyunca verilen değerle ilgili etkinliklere yer verilecek. İlçe milli eğitim müdürlüğünün sonradan bildireceği bir tarihte her yıl “Değerlerim Kağıtta Uçuşuyor” adında bir yarışma düzenlenecek İlçe milli eğitim müdürlüğünün sonradan bildireceği bir tarihte her yıl “Değerlerim Kağıtta Uçuşuyor” adında bir yarışma düzenlenecek Proje kapsamında ilçe de görev yapan amirler sınıflarımızı ziyaret ederek ayın değeri hakkında öğrencilerle söyleşiler yapacak Proje kapsamında ilçe de görev yapan amirler sınıflarımızı ziyaret ederek ayın değeri hakkında öğrencilerle söyleşiler yapacak Okullarda ayın değer sınıfı seçilecek, seçilen sınıf sembolik bir bayrakla ilan edilecek Okullarda ayın değer sınıfı seçilecek, seçilen sınıf sembolik bir bayrakla ilan edilecek Proje kapsamında okullarda yapılan etkinlikler fotoğraflanarak yılsonunda ilçe de bir fotoğraf sergisi açılacak Proje kapsamında okullarda yapılan etkinlikler fotoğraflanarak yılsonunda ilçe de bir fotoğraf sergisi açılacak 14

4. PROJENİN KONUSU Öğrencilerimizde milli, ahlaki, insani ve evrensel değerler konusunda farkındalık düzeylerini artırmak Öğrencilerimizde milli, ahlaki, insani ve evrensel değerler konusunda farkındalık düzeylerini artırmak 15

5. PROJENİN AMAÇLARI Çocuklarımızın, sağlıklı kişiliğin temel taşlarını oluşturan toplumsal ve evrensel değerleri kazanmalarını ve kişiliklerinin her yönüyle gelişmesini sağlamak, toplumsal ve evrensel değerlerle donanmış ve bu değerlerle yaşamayı yaşam biçimi haline getirmiş bireyler olarak yetiştirmek, daha fazla temel insani özellikler kazanmasına katkıda bulunmak, değerlere karşı duyarlılık oluşturmak ve değerleri davranışa dönüştürme konusunda onlara yardımcı olmaktır. Çocuklarımızın, sağlıklı kişiliğin temel taşlarını oluşturan toplumsal ve evrensel değerleri kazanmalarını ve kişiliklerinin her yönüyle gelişmesini sağlamak, toplumsal ve evrensel değerlerle donanmış ve bu değerlerle yaşamayı yaşam biçimi haline getirmiş bireyler olarak yetiştirmek, daha fazla temel insani özellikler kazanmasına katkıda bulunmak, değerlere karşı duyarlılık oluşturmak ve değerleri davranışa dönüştürme konusunda onlara yardımcı olmaktır. Ayrıca Gölyaka ilçesinde okulöncesi,ilkokul,ortaokul ve liselerde, değerler eğitimi kapsamında uygulanmakta olan etkinlikleri ön plana çıkararak, toplumsal değerler ve değerler eğitimi konusunda farkındalık oluşturma yoluyla, öğrencilerin değerler eğitimi çalışmalarındaki kazanımlarını davranışa dönüştürerek önce kendisiyle sonra da içinde yaşadığı toplumla barışık bireyler olarak yetiştirilmesi sağlamaktır. Ayrıca Gölyaka ilçesinde okulöncesi,ilkokul,ortaokul ve liselerde, değerler eğitimi kapsamında uygulanmakta olan etkinlikleri ön plana çıkararak, toplumsal değerler ve değerler eğitimi konusunda farkındalık oluşturma yoluyla, öğrencilerin değerler eğitimi çalışmalarındaki kazanımlarını davranışa dönüştürerek önce kendisiyle sonra da içinde yaşadığı toplumla barışık bireyler olarak yetiştirilmesi sağlamaktır. 16

6. PROJENİN HEDEFLERİ Bu proje ile birlikte; 1. Öğrencilerimizin milli, ahlaki, insani ve evrensel değerlerin kazandırılması ve bu değerlerin davranışa dönüşümünü sağlamak, 2. Öğrencilerimizin sağlıklı kişilik özellikleri göstermesini sağlamak, 3. Öğrencilerde sorumluluk bilincini geliştirmek, 4. Öğrencilerde Akademik bilgi ve becerilerin yanında ahlaki değerlerin de önemli olduğu hususunda farkındalık oluşturmak, 5. Kendisiyle ve içinde yaşadığı toplumla barışık bireylerin yetiştirilmesini sağlamak, 6. Proje süreci sonunda düzenlenecek olan sergi yoluyla değerler eğitimi projesi kapsamında uygulanan yöntem ve teknikler hakkında eğitimcilerin etkileşim içinde olması 7. Değerler eğitimi konusunda iyi örneklerin yaygınlaştırılması ve ilçe de eğitimcilere değerler eğitiminde farklı etkinlik kullanma konusunda alt yapı sağlama, 8. Öğrencilere kişilik ve benlik kazandırması 9. Üst düzey düşünme becerileri kazanmış öğrenciler yetiştirilmesi 10. Öğrencilerimizin okulda çeşitli faaliyetler içerisinde yer almasını sağlamak. 11. Proje kapsamında yapılacak yarışmalar neticesinde başarılı olan öğrenci ve okulların ödüllendirilmesi neticesinde motivasyonun sağlanması hedeflenmektedir. 17

7. KAPSAM Gölyaka ilçesinde eğitim gören okul öncesi, ilk, orta ve lise öğrencilerini kapsar. Gölyaka ilçesinde eğitim gören okul öncesi, ilk, orta ve lise öğrencilerini kapsar. 18

8. İLKELER Proje, Gölyaka Kaymakamlığı onayı doğrultusunda, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün denetiminde, Okul idareleri tarafından yürütülecektir. Proje, Gölyaka Kaymakamlığı onayı doğrultusunda, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün denetiminde, Okul idareleri tarafından yürütülecektir. Proje bir plan ve program çerçevesinde yürütülecek ve uygulanacaktır. Proje bir plan ve program çerçevesinde yürütülecek ve uygulanacaktır. Projenin uygulanmasından; Proje Yürütme Kurulu birinci derecede sorumlu olacaktır, Projenin uygulanmasından; Proje Yürütme Kurulu birinci derecede sorumlu olacaktır, Gerçekleştirilen faaliyetlerin tanıtımı ve paylaşımı Proje Yürütme Kurulu Gerçekleştirilen faaliyetlerin tanıtımı ve paylaşımı Proje Yürütme Kurulu tarafından yapılacaktır. tarafından yapılacaktır. Proje faaliyetleri, okulların internet sitelerinde ilgililere duyurulacaktır. Proje faaliyetleri, okulların internet sitelerinde ilgililere duyurulacaktır. Proje Denetleme Kurulu, proje sonunda nihai rapor hazırlayacaktır. Proje Denetleme Kurulu, proje sonunda nihai rapor hazırlayacaktır. 19

9. DAYANAK 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu MEB Stratejik Planı MEB Stratejik Planı Gölyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı Gölyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı Okul Öncesi Eğitim,İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Okul Öncesi Eğitim,İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Mili Eğitim Bakanlığı Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği Mili Eğitim Bakanlığı Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği 20

2. BÖLÜM Uygulama, Uygulama Süreci ve Aşamaları, Eylem Planı, Değerlendirme, Uygulama Takvimi, Maliyet, Yürürlük, Yürütme Uygulama, Uygulama Süreci ve Aşamaları, Eylem Planı, Değerlendirme, Uygulama Takvimi, Maliyet, Yürürlük, Yürütme 21

1. UYGULAMA Proje Yürütme Kurulu (PYK): Abdulgazi KAYMAZ( İçmeler İlkokulu Müdür V.) Abdulgazi KAYMAZ( İçmeler İlkokulu Müdür V.) Sinan ŞENTÜRK (Yunus Emre İlkokulu Müdür V.) Sinan ŞENTÜRK (Yunus Emre İlkokulu Müdür V.) Doğan YILMAZ (Yunusefndi Ş.T.D Orta Okulu Müdürü) Doğan YILMAZ (Yunusefndi Ş.T.D Orta Okulu Müdürü) Hilal KARDÜZ (Gölyaka Anadolu Lisesi Müdiresi) Hilal KARDÜZ (Gölyaka Anadolu Lisesi Müdiresi) Muhammed Emin DEMİRER( Saçmalı Ortaokulu Müdür V.) Muhammed Emin DEMİRER( Saçmalı Ortaokulu Müdür V.) Ali TUNÇ (Yunus Emre İlkokulu Rehber Öğretmeni) Ali TUNÇ (Yunus Emre İlkokulu Rehber Öğretmeni) Çisel YEKBAŞLI (Gölyaka ÇPAL Rehber Öğretmeni) Çisel YEKBAŞLI (Gölyaka ÇPAL Rehber Öğretmeni) Şefika KÜÇÜKASLAN (Atatürk Ortaokulu Rehber Öğretmeni) Şefika KÜÇÜKASLAN (Atatürk Ortaokulu Rehber Öğretmeni) Rukiye POLAT (Atatürk Ortaokulu Din Kül. Ahk Bil. Öğretmeni Rukiye POLAT (Atatürk Ortaokulu Din Kül. Ahk Bil. Öğretmeni 22

Proje Yürütme Kurulunun görevleri: Proje taslağını hazırlar. Proje taslağını hazırlar. Projenin uygulama tarihlerinin belirlenmesini ve planlanmasını yapar. Projenin uygulama tarihlerinin belirlenmesini ve planlanmasını yapar. Proje taslağını İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne sunar. Proje taslağını İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne sunar. Proje ile ilgili getirilen önerilerin incelenmesi, uygulama kararlarının alınması, bölümler arasında faaliyetlerin koordine edilmesi ve projenin gelişiminin takip edilmesinden sorumludur. Proje ile ilgili getirilen önerilerin incelenmesi, uygulama kararlarının alınması, bölümler arasında faaliyetlerin koordine edilmesi ve projenin gelişiminin takip edilmesinden sorumludur. Proje raporunu hazırlar Proje raporunu hazırlar 23

Proje Denetleme Kurulu’nun Görevleri: Projenin uygulanma aşamasında proje ile ilgili önerileri değerlendirir. Projenin uygulanma aşamasında proje ile ilgili önerileri değerlendirir. Proje sonunda Yürütme Kurulunun hazırlamış olduğu raporu değerlendirir. Proje sonunda Yürütme Kurulunun hazırlamış olduğu raporu değerlendirir. 24

2. UYGULAMA SÜRECİ VE AŞAMALARI Proje Yürütme Kurulu ile İzleme ve Değerlendirme Kurulunun oluşturulması, Proje Yürütme Kurulu ile İzleme ve Değerlendirme Kurulunun oluşturulması, Yürütme Kurulu tarafından Proje taslağının hazırlanması, Yürütme Kurulu tarafından Proje taslağının hazırlanması, Proje onayının alınarak uygulamaya konulması, Proje onayının alınarak uygulamaya konulması, Projenin uygulanması aşamasında karşılaşılan sorunların giderilmeye çalışılması, Projenin uygulanması aşamasında karşılaşılan sorunların giderilmeye çalışılması, Projeye destek verecek velilerin yazı ile bilgilendirilerek teşvik edilmesi Projeye destek verecek velilerin yazı ile bilgilendirilerek teşvik edilmesi Projenin raporlanması. Projenin raporlanması. 25

3. DEĞERLENDİRME Projenin değerlendirmesini İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılacaktır. Projenin değerlendirmesini İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılacaktır. 26

4. UYGULAMA TAKVİMİ Eğitim Öğretim Yılı II. Döneminden başlanarak 2018/2019 Eğitim Öğretim Yılı sonuna kadar sürdürülmesi planlanmaktadır Eğitim Öğretim Yılı II. Döneminden başlanarak 2018/2019 Eğitim Öğretim Yılı sonuna kadar sürdürülmesi planlanmaktadır. 27

5. MALİYET Projenin maliyeti Okul aile Birlikleri ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından karşılanacaktır. Projenin maliyeti Okul aile Birlikleri ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından karşılanacaktır. 28