© mexxon Consulting 2008 1 1 1 5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU ve STRATEJİK PLANLAMA Dr. Çağdaş GÜMÜŞSUYU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

28 Nisan 2014 EDİRNE Prof. Dr. Naim SAĞLAM Fırat Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Yetiştiriciliği Bölümü 23119, Elazığ.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Proje Entegrasyon Yönetimi
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
“Büyükkent Yönetimi Örnekleri ve Karşılaştırmalı Analizler & Stratejisi” 13 Haziran 2010-Ankara sunum: Prof. Dr.Zerrin Toprak Dokuz Eylül Üniversitesi,
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
AŞAMALI PLAN MODELİ Tek Aşamalı Planlama Modeli
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Olgu Yönetimi Standartları
Ürün veya Hizmet Satışı
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
STRATEJİK PLAN ( ) HAZIRLAMA TOPLANTISI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Uluslararası İşletme Yönetimi
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

© mexxon Consulting SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU ve STRATEJİK PLANLAMA Dr. Çağdaş GÜMÜŞSUYU

© mexxon Consulting SEMİNERİN KAPSAMI 1. Kamu Yönetimi Reformu 2. Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu 3. Kurum Kültürü ve Stratejik Yönetim Arasındaki İlişki 4. Bir Süreç Olarak Stratejik Planlama

© mexxon Consulting Kamu Yönetimi Reformu Kamu hizmetlerinde reform ihtiyacını doğuran temel etkenler: Sosyal Değişimler Ekonomik Değişimler Teknolojik Değişimler

© mexxon Consulting Kamu Yönetimi Reformu (Mevcut Durum) Kamu kuruluşlarının çoğunluğu doğrudan hizmet arzı gerçekleştirmekte ve sık sık gerçekleşen yönetim değişiklikleri normal karşılanmaktadır. Üst düzey bürokratlar, hizmet arzı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmamalarına rağmen, zamanlarının büyük bölümünde hizmetlerin arzıyla ilgilenmekte, bu nedenle de politika oluşturmaya zaman ayıramamaktadırlar. Politikacılardan gelen baskılar üst düzey kamu görevlilerinin üzerinde etkili olmaktadır.

© mexxon Consulting Kamu Yönetimi Reformu (Mevcut Durum) Genel olarak politikacıların (bakanların) yönetim konusunda deneyimleri olmayıp üzerlerinde aşırı iş yükü bulunmaktadır. Hizmetlerin sonuçları herhangi bir biçimde değerlendirilmemekte, performansa yönelik bir endişe duyulmamakta, bu nedenle de kalitesiz hizmet sunulmaktadır. Bürokrasi gereğinden fazla büyüktür; tek bir hizmet alanı ile ilgili olarak çok çeşitli hizmetleri yürütmekte, bu nedenle de verimsiz çalışmaktadır.

© mexxon Consulting Kamu Yönetimi Reformu (Temel İlkeler) 1 Politikalar kısa vadeli günlük baskılara tepki olarak değil, orta ve uzun vadeyi kapsayacak şekilde oluşturulacaktır 2 Girdilerden daha çok sonuçlara odaklanıla- caktır. 3 Kamu hizmetlerinin arzında hizmetten yararlananların memnuniyeti esas alınacak ve vatandaşın ihtiyaçlarına duyarlı olunacaktır.

© mexxon Consulting Kamu Yönetimi Reformu (Temel İlkeler) 4 Kamu hizmetleri verimli ve kaliteli sunulacaktır. 5 Bilgi ve iletişim teknolojilerin- den en iyi şekilde yararlanılaca- ktır. 6 Kamu yönetiminde yenilik, geliştirme ve yardımlaşma değerlerinin hakim olduğu bir kültür oluşturulacaktır.

© mexxon Consulting Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (5018)- Değişim Nedenleri I

© mexxon Consulting Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (5018)- Değişim Nedenleri II DIŞ NEDENLER AVRUPA BİRLİĞİNE UYUM SÜRECİ IMF VE DÜNYA BANKASI İLE İLİŞKİLER

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (5018)- Sorunlar Mali yönetim sisteminin ve bütçenin kapsamının dar olması Kalkınma planı ile bütçeler arasındaki bağın kopması Bütçe dışı harcamaların varlığı ve artış göstermesi Kamu kaynaklarının etkin kullanılamaması ve harcama sonuçlarının alınamaması Bütçe kod yapısının yetersiz olması Genel bir ülke bütçesinin ortaya koyulamaması Harcama sürecinde yetki-sorumluluk dengesinin iyi kurulamaması Bütçe hazırlama, uygulama ve kontrol sürecinde idarelere yeterli inisiyatif tanınmaması Muhasebe sisteminin yetersiz olması

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (5018)-Temel Değişiklikler KAMU MALİ YÖNETİMİNİN TEMEL UNSURLARI DEĞİŞTİRİLDİ KAMU MALİ YÖNETİMİNİN KAPSAMI GENİŞLETİLDİ MALİ KONTROL SİSTEMİNDEKİ GÖREV TANIMLARI VE GÖREVLİLER DEĞİŞTİRİLDİ KURUMLARA İNİSİYATİF VERİLDİ ÇOK YILLI VE PERFORMANS ESASINA DAYALI BÜTÇELEME ANLAYIŞINA GEÇİLDİ

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Kurum Kültürü ve Stratejik Yönetim Arasındaki İlişki

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Kurum Kültürü ve Stratejik Yönetim Arasındaki İlişki

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Kurum Kültürü ve Stratejik Yönetim Arasındaki İlişki

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Bir Süreç Olarak Stratejik Planlama Gelecekte ulaşmak istediğiniz yerle ilgili olarak öncelikleri belireme sürecidir. Organizasyonun tek bir plan çevresinde birleşmesini sağlar Kaynakların verimli kullanımını sağlar Hangi seçimleri yapıp yapmayacağınızı belirler

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Bir Süreç Olarak Stratejik Planlama

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Bir Süreç Olarak Stratejik Planlama Başarılı Bir Stratejik Planlama... Kritik performans faktörlerini belirlemeli Kurumun yapmak istedikleri ile yapabilecekleri arasında doğru bir denge kurmuş olmalı Çalışanların karar alma sürecine katılmalarını sağlamalı Arzu edilen geleceği ifade edilmeli Performans hedeflerine ulaşabilecek yeterli bir zaman sürecini kapsamalı

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Bir Süreç Olarak Stratejik Planlama Çevresel Değişimler NEREDEYİZ? KURUMSAL GEÇMİŞ DURUM ANALİZİ GZFT– GÜÇLÜ ve ZAYIF YANLAR, FIRSATLAR ve TEHDİTLER MİSYON ve VİZYON DEĞERLER STRATEJİK AMAÇLAR HEDEFLER PERFORMANS GÖSTERGELERİ PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ FAALİYET/ALT HEDEF/PROJE NEREDE OLMAK İSTİYORUZ? PERFORMANS YÖNETİMİ BSC İZLEME OLMAK İSTEDİĞİMİZ YERE NASIL ULAŞACAĞIZ? NASIL DEĞERLENDİRECEĞİZ? FAALİYET PLANLARI GERİBİLDİRİM- REVİZE PLANLAR

© mexxon Consulting © mexxon Consulting NEREDEYİZ?

© mexxon Consulting © mexxon Consulting NEREDEYİZ? KURUM DIŞI ANALİZ: Politik Ortam, Paydaşlar, Sosyal Eğilimler, Teknoloji, Ekonomik Koşullar... KURUM İÇİ ANALİZ: Organizasyon Yapısı, İKY, Kültür, Mali, Teknolojik ve Fiziksel Alt Yapı,... GÜÇLÜ YANLAR ZAYIF YANLAR FIRSATLAR TEHDİTLER

© mexxon Consulting © mexxon Consulting SWOT KOORDİNATLARI Fırsatlar Güçlü Yanlar Zayıf Yanlar Tehditler (+,+) (-,+) (-,-) (+,-) 1. Bölge2. Bölge 3. Bölge4. Bölge

© mexxon Consulting © mexxon Consulting NEREDE OLMAK İSTİYORUZ?

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Bir Misyon İfadesi... Nerede Olmak İstiyoruz? Kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı, Kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı, Başarılı olmak için gereken temel ihtiyaçlarınızı, Başarılı olmak için gereken temel ihtiyaçlarınızı, Kurumunuzun temel değerlerini kapsamalı ve Kurumunuzun temel değerlerini kapsamalı ve Kolay anlaşılır olmalıdır. Kolay anlaşılır olmalıdır.

© mexxon Consulting © mexxon Consulting İyi ve Kötü Misyon İfadeleri Nerede Olmak İstiyoruz? İnsanları eğlendirmek için varız. Misyonumuz, evreni keşfetmek, yaşamı araştırmak ve yeni nesil kaşiflere ilham olmaktır. NASA Walt Disney

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Bir Vizyon İfadesi... Nerede Olmak İstiyoruz? Kurumun gelecekte neyi başarmak istediğini ya da ne olmak istediğini, ortak amaç duygusunu ve motivasyonu vurgulamalıdır.

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Bir Vizyon Tanımı İçin Anahtar Kelimeler Tek Disiplin Etkin Etkili Uzman Hızlı Odaklanmış Sağlıklı Büyüyen Stratejik Bilgi Yenilikçi Öncü Mantıklı Önemli Koruyucu Sorumlu Güçlü Sürdürülebilir Katma Değer Dünya Çapında Nerede Olmak İstiyoruz?

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Değerler Nerede Olmak İstiyoruz? Alınan kararların arkasındaki itici güçtür. Alınan kararların arkasındaki itici güçtür. Değerler, bütün kurum tarafından benimsenmiş olmalıdır. Değerler, bütün kurum tarafından benimsenmiş olmalıdır.

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Stratejik Amaçlar Nerede Olmak İstiyoruz? Misyon ve Vizyonu destekler ve arzulanan sonuçlara ulaşmayı ifade eder. Misyon ve Vizyonu destekler ve arzulanan sonuçlara ulaşmayı ifade eder. Gidilecek yönü belirler. Gidilecek yönü belirler.

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Stratejik Amaç Örnekleri Nerede Olmak İstiyoruz? Müşterilerimizi daha fazla memnun etmek için kurumu yeniden yapılandırmak Paydaşlarımızın ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak amacıyla hükümet, özel sektör ve kamu kuruluşları ile daha güçlü işbirliği yapmak Maliyetlerimizi azaltmak amacıyla kaynaklarımızı etkili ve etkin yönetmek İç müşterilerimizle bilgiyi daha hızlı ve kaliteli paylaşmak Paydaş odaklı bir karar alma sistemi kurmak Fiziksel alt yapımızı geliştirmek

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Hedefler  Amaçlarla doğrudan bağlantılı olmalı,  Basit ve kolay anlaşılır olmalı,  Gerçekçi ve ulaşılabilir olmalı  Sorumluluk ve sahiplik taşımalı Nerede Olmak İstiyoruz?

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Amaç-Hedef Nerede Olmak İstiyoruz?

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Hedef Örnekleri Müşteri odaklı bir veri tabanı sistemi oluşturmak Üç ay içerisinde yeni bir personel işe alım sistemi oluşturmak İki yıl içerisinde süreç yönetimi sistemine geçmek İki yıl içerisinde personelin %80’ine eğitim ihtiyaç analizi ile belirlenen eğitimleri vermek Bütün birimlerde yıllık çalışan memnuniyeti araştırmasını yapmak Nerede Olmak İstiyoruz?

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Alt Hedefler Göstergeler

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Faaliyet Planları Faaliyet Planı özel adımları ifade eder. Her projenin ilgili olduğu bir hedef olmalı Neyin yapılacağını, ne zaman tamamlanacağını hangi kurum birimleri tarafından yapılacağını ortaya koyar Alt Hedefler

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Göstergelere İlişkin Örnekler Yeni çalışanları işe alıştırma süresi 65 gün gün gün 2011 Talep yazılarını sonuçlandırma süresi 15 dakika dakika dakika 2011 Eğitimi tamamlanan personel sayısı 65% % % 2011 Alt Hedefler

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Değerlendirme

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Değerlendirme Süreci Performans Yönetimi BSC Revize Planlar

© mexxon Consulting © mexxon Consulting Teşekkür ederim...