Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ŞANLIURFA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
« Orman Ve Su İşleri Bakanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ERZURUM.
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ORDU.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 MERSİN.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ANKARA.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 MANİSA.
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
TTH Türkiye; EIF tarafından BST Bakanlığı, AB Türkiye Delegasyonu ve Avrupa Komisyonu Bölgesel Politika Genel Müdürlüğü işbirliğinde tasarlanmıştır.
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
“Büyükkent Yönetimi Örnekleri ve Karşılaştırmalı Analizler & Stratejisi” 13 Haziran 2010-Ankara sunum: Prof. Dr.Zerrin Toprak Dokuz Eylül Üniversitesi,
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 GAZİANTEP.
İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün.
İhracat Genel Müdürlüğü
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ŞANLIURFA

Proje Detayları

PROJE ÖZETİ BAŞLANGIÇ TARİHİ: PROJE SÜRESİ: 23 Ay FAYDALANICI: Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu SÖZLEŞME MAKAMI: T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Avrupa Birliği ve Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı GIZZDH SequaEDUSER UYGULAMA: GIZ International Services, Almanya, Konsorsiyum Ortakları: ZDH, Almanya, Sequa, Almanya, EDUSER,Türkiye ADAPTESK

Proje Detayları Projenin Genel Hedefi: Daha sürdürülebilir bir ekonomik büyümeyi sağlamak amacıyla insan sermayesine daha fazla yatırım yaparak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırılması Özel Hedefler: KOBİ çalışanlarına ve işverenlerine çalışma becerileri kazandırmak ve Eğitim ve Danışmanlık Merkezlerinin hizmet kapasitelerini artırmak yoluyla bu kişilerin yeterliliklerini artırarak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırıması

Projenin Coğrafi Kapsamı 8 İl: Ankara, Bursa, Manisa, Mersin, Gaziantep, Şanlıurfa, Erzurum, Ordu

Teknik Destek Ekibi  Basak Isbir-Karaman Proje Direktörü GIZ  Aise Akpinar Proje Direktörü Eduser Vekaleten Takım Lideri  Michael Dan, Takım Lideri  Liesl Münch, Kapasite Geliştirme & Uyumluluk Kilit Uzmanı  Jove Jankulovski, Eğitim Kilit Uzmanı  NN. İletişim Uzmanı  Çeşitli Kilit olmayan Uzmanlar TESK Ekibi  Elif Güliz Bayram, Kıdemli Operas. Faydalanıcı Tems.  Fuat Elvan, Proje Koordinatörü  Mehmet Güven, Proje Koordinatör Yardımcısı E.Çolpan Erdem Yazıcı, Eğitim Uzmanı  Zeynep Gazioğlu Kayacı, Kapasite Geliştirme Uzmanı  Zeynep Ercan, İletişim Farkındalık Uzmanı  Selin Eren, Kıdemli Olmayan Uzman AdapTESK Proje Ekibi

Eğitim İhtiyaçları Analizi

Başarılar 8 ilin hepsi ziyaret edilmiştir. Ankara dışındaki tüm illerde Başkan, Birlik Genel Sekterleri, Birlik Personeli, Birlik ve Oda Yön. Kur. Üyeleri, Oda Genel Sekreterleri, Esnaf & Sanatkar, Potansiyel Eğitmen ve Paydaşlarla toplantılar yapılmıştır. Mülakat ve 10 farklı anket (toplantılar & online) temel alınarak değerlendirme yapılmıştır. Eğitim İhtiyaçları Analizi

EİA Katılım

Esnaf & Sanatkâr Anket Cevap Oranı

Bölgelerin Mobilizasyonu [1] [1] 0, % mobilized craftsmen & tradesmen, respectively 0, % questionnaires Toplam ÜyeKatılan E&S% Toplam Anket. E&S % Gaziantep ,17%1360,43% Bursa ,02%110,02% Manisa ,18%1450,34% Erzurum ,28%500,35% Sanliurfa ,06%370,12% Ordu ,42%800,41% Mersin ,13%1520,33% Ankara ,00%850,00% TOPLAM ,18%6110,25%

EİA Bulguları Şanlıurfa

Şanlıurfa’daki Esnaf / Sanatkârlar … erkek … yaşlarında … şehirde yaşıyor … işe yönelik eğitimleri seviyor … 1-5 günlük eğitimler istiyor … tercihen Çarşamba ya da Haftasonu … en uygun zaman akşamları Esnaf / Sanatkârın Özellikleri

Şanlıurfa’daki E&S’ların Yaşı

Katılan Sektörler - Şanlıurfa

Eğitim ihtiyacının olmaması Eğitimin oldukça pahalı olması Para darlığı Eğitimin uzunluğu Eğitimlerin en yoğun dönemde verilmesi Eğitim saatinin uygun olmaması Eğitim yerinin uygun olmaması Eğitmeni beğenmemesi Esnaf&Sanatkarın Eğitime Katılmama Sebepleri

Şanlıurfa’da Esnaf Sanatkarların Eğitimlere Katılmama Sebebi

E&S için İhtiyaç Duyulan Eğitim Konuları

Tercih Edilen Eğitim Süresi (E&S)

Tercih Edilen Eğitim Zamanı & Günü (E&S)

Eğitim süresi: 3-5 gün Arka arkaya en fazla 5 gün Eğitim zamanı: Akşam En Uygun Eğitim Günleri: Çarşamba Cumartesi, Pazar Tercih edilen eğitim konuları: İşle ilgili eğitimler Teknik eğitimler E&S Eğitimi - Şanlıurfa

Şanlıurfa Birliği Şanlıurfa’daki birlik … iyi bir üye hacmine sahip … mesleki tesisleri mevcut … yeni mesleki tesis olarak mutfağı var

Birlik Personelinin Eğitim İhtiyacı - Şanlıurfa

Birlik için Tercih Edilen Eğitim Süresi Maximum Duration of Training Unions

Birlik için Tercih Edilen Eğitim Zamanı - Şanlıurfa Maximum Duration of Training Chambers

Eğitim Süresi: GS’ler için 3 gün, Personel için 3-5 gün Yön. Kur. Üyeleri için 1-2 gün Eğitim Zamanı: GS’ler içn sabahları Personel için sabahtan akşama Yön. Kur. Üyeleri için Akşamları En Uygun Eğitim Günleri: GS’ler için Pazartesi’den Perşembe’ye, Personel için Salı’dan Çarşamba’ya, Yön. Kur. Üyeleri için Haftasonları Şanlıurfa’daki Birliğin Eğitimi

Şanlıurfa’daki Odalar … pek çok farklı sektörde faal … ağırlıklı sektörler Gıda Sektörü (%25) Ahşap Sektörü (%8) Elektrik / Elektronik Sektörü (%8) Sağlık & Güzellik Sektörü (%8).

Odaların Aktif Olduğu Sektörler - Şanlıurfa

Odaların Eğitim İhtiyaçları - Şanlıurfa

Odalar için Tercih Edilen Eğitim Zamanı - Şanlıurfa

Odalar için Tercih Edilen Eğitim Zamanı / Günü - Şanlıurfa

Eğitim Süresi: GS’ler için 2-3 gün, Yön. Kur. Üyeleri için 1-3 gün Eğitim Zamanı: GS’ler için öğleden sonra Yön. Kur. Üyeleri için Akşam, Sabah ve Öğleden Sonraları En Uygun Eğitim Günleri: GS’ler ve Yön. Kur. Üyeleri için Cumartesileri Odaların Eğitimi - Şanlıurfa

Genel Bulgular Şanlıurfa Birliğinin görece büyük bir üye hacmi var Tüm birlikler E&S göstergesine ulaşabilmek için üye sayılarının yaklaşık %10’unu mobilize etmelidir Tüm Birlikler potansiyel esnaf ve sanatkarı proje faaliyetlerine dahil etmek istiyor Tüm Birlikler eğitimlerin ilçelerde de olmasını istiyor Tüm Birlikler 2 veya 4 öncelikli sektörle sınırlandırılmak istemiyor- tüm büyük ve aktif odalar / üyeler dahil edilmeli Eğitimler kısa ve talep odaklı olmalı Potansiyel eğitmenlerin tecrübesi E&S, Birlik ve Odaların eğitim ihtiyaçlarıyla uyuşuyor – projenin sürdürülebilirliği açısından iyi EİA Bulgularına İlişkin Özet Bilgiler

Birlik ve Odalar için önerilen eğitimler Eğiticilerin Eğitimi için tasarlanan dersler (1.8) Birlik /Oda Personeli için 15 günlük bir eğitim Mesleki Eğitim Personeli için 5 günlük bir eğitim Eğitim Süpervizörleri için 2 günlük bir eğitim Birlik & Oda Personeli için planlanan eğitimler (1.9) Birlik Personeli için 3 günlük 3 eğitim (7 il) Oda Personeli için 3 günlük 3 eğitim (Tüm iller) Birlik & Oda Yönetimi için planlanan eğitimler (1.10) Birlik GS için 3 günlük 1 eğitim (Ankara’da) Birlik Başkanları için 3 günlük 1 eğitim(Ankara’da) Oda GS için 3 günlük 2 eğitim (tüm iller) Oda Başkanları için 1 günlük 2 eğitim (tüm iller) Oda Yön. Kur. Üyeleri için 1 günlük 2 eğitim (tüm iller) EİA Bulgularına İlişkin Özet Bilgiler

Esnaf & Sanatkarlar için önerilen eğitimler Esnaf & Sanatkarlar için Genel Eğitimler (2.1A) Haftalık akşam/öğleden sonra dersler Bilgisayar odasında haftalık uzaktan eğitim İki haftada bir 2 günlük eğitimler Aylık olarak kurumlarla birlikte düzenlenen eğitimler İki ayda bir zorunlu eğitimler Esnaf &Sanatkarlar için Sektöre yönelik Eğitimler (2.1B) İki ayda bir düzenlenen 4 günlük eğitim (Tüm iller) Üç ayda iki kez düzenlenen 10 günlük yoğun eğitim (Tüm iller) EİA Bulgularına İlişkin Özet Bilgiler

TDE aşağıdaki sektörlerde çalışmayı önermektedir*: Metal / Makine Elektrik / Elektronik Ahşap Gıda Hizmetleri Küçük Perakendecilik Sağlık & Güzellik Ulaşım *Üyeler, görüşmeler ve EİA Araştırmasına olan katılıma dayanmaktadır Şanlurfa’daki Başlıca Sektörler

Uygulama Stratejisi

Eğitim Uygulama Konsepti (3 Aşamalı) Farkındalık Stratejisi E&S’ların mesleki mobilizasyonarının sağlanması Eğitim & Danışmanlık Hizmetlerinin Kurumsallaşması Eğitimlerin standart ve düzenli olarak gerçekleştirilmesinin sağlanması İllerde Ana Eğitim Uzmanlarının Yetiştirilmesi Birliklerin, Odaların ve E&S’ların eğitimi için gerekli eğitim kaynaklarının mevcut olmasını sağlamak

E&S Eğitimlerinin Uygulanışı Farkındalık oluşturma / İletişim E&S’ların Bilgi ve Uyum Yeteneğinin Artırılması Çeşitli formatlarda kurumsallaşmış eğitim Aylık eğitim programı

AEU’nun görevleri arasında şunlar yer alır: Yerel Proje Koordinatörüne / Birlik Yönetimine eğitim etkinliklerinin / toplantılarının örgütlenmesinde ve yürütülmesinde destek olmak Birliklere, Odalara ve Esnaf Sanatkarlara Eğitim vermek Esnaf sanatkarlara yönelik danışmanlık hizmetlerinde Birliğe desteğe vermek; Farkındalık oluşturma kampanyasının yürütülmesinde Birliğe destek olmak Eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilebilmesi için projenin paydaşlarıyla bağlantı kurmak; Pilot illerde proje hakkında irtibat kurulacak kişi olarak görev yapmak. İllerdeki Ana Eğitim Uzmanlarının (AEU) görevleri

İlginize teşekkürler