SANAT TARİHİ II Görsel İletişim Tasarımı Öğr.Gör. Elif Dastarlı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUS ÇANKAYA’YA BARİKAT KURDU!... Prof. Dr. Tülay Özüerman
Advertisements

GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Siyaset Sosyolojisi.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Lizbon Antlaşması Sonrası Avrupa Birliği Spor Politikası ve Hukuku
HAZIRLAYAN Adı: Muhammed Soyadı: AYDIN No: 546 Okul: Darende İlköğretim Okulu KAYNAK: KAYNAK:
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Resim Performans Ödevi
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
 Düzenli ordunun kurulması sırasında Çerkez Ethem’in TBMM’ye karşı isyan etmesini fırsat bile Yunanlılar, İngilizlerin de desteğini alarak Bursa’dan.
FOVİZM - KÜBİZM PINAR-ALMİNA-ALEYNA. FOVİZM NEDİR ? Fovizm, yılları arasında Henri Matisse tarafından Fransa'da geliştirilen bir sanat akımıdır.
Pazarlama İlkeleri.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Makro İktisat.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Metinlerin Sınıflandırması
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
JANR RESİM.
 Peyzaj Resmi .
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Parametrik Olmayan İstatistik
Torrey Canyon ton petrol taşıma kapasitesine sahip olan bir süper tankerdi. 1967'de İngiltere sahilinde batması sonucu büyük deniz kirliliğine.
MOZAİK HAZIRLAYAN SELVA KENAVLI DANIŞMAN PROF. DR. ÜMRAN BULUT T.C.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
Küresel ısınma.
Dar Anlamda Sosyal Politika Dar anlamda sosyal politika çalışma hayatı merkezlidir. 19. yüzyılın ikinci yarısında Batı Avrupa ülkelerinde, emek ve sermaye.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
RESİMLER VE SOSYOLOJİ.
18. YÜZYIL AVRUPA SANATI Temelinde Hıristiyan düşüncesi, antik hümanizm, Rönesans ile ortaya çıkan bireycilik, yeni bilimsel düşüncenin yattığı bir dönem.
SANAT VE ÖZGÜRLÜK Sevgi PİRENÇEK ‘2017.
Cube Organization Presents.
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
DÜNYA ENGELLER GÜNÜ.
ROYAL ONTARIO YAPININ TARİHÇESİ: MİMARİ YAKLAŞIMI: DANIEL LIBESKIND
MÜZE EĞİTİMİ: İLKELER VE POLİTİKALAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAROK VE KLASİK DÖNEM.
Roma Yazını: Başlangıç Dönemi 2. Hafta
Küreselleşme tartışmaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazı Sistemleri.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK ARAŞTIRMALAR MERKEZİ (HÜSAM)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
KAPİTALİZM VE MODERNLİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MINIMALIZM.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

SANAT TARİHİ II Görsel İletişim Tasarımı Öğr.Gör. Elif Dastarlı

Modernite ve Kavramları  Latince ‘modernus’ şeklinde ilk defa 5. yüzyılda, resmi olarak Hıristiyan olan o dönemi, Romalı ve Pagan geçmişten ayırmak için kullanılmıştır.  İçeriği sürekli değişse de, ‘modern’ terimi hep, eski’den yeni’ye bir geçişin sonucu olarak çeşitli dönemlerde kullanılmıştır. Genellikle antik çağla kurulan ilişki böylece vurgulanır.  “Modern” zamanla sınırlanamayacak bir olgudur. Bitmeyecek bir gelişim sürecine işaret eder.  “Modernlik” tarihsel bir durumdur.  Batı modernliği Batı’nın son üç, dört yüzyılda geçirdiği dönüşümler: Aydınlanma, Rönesans, Reform, ulus devlet, cumhuriyet, kentleşme… SAÜ GSF

Modernizm  Klasizime tepki olarak doğar.  19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyılın ilk yarısı aralığına giren, kendine özgü öğretileri olan, ideolojik perspektifli ve kendi içinde “modern” sayılan bir dönemin adıdır.  Nietzsche, “sanat, doğanın içinden çıkan ama doğanın gözünü oyan bir şeydir” der. Modernizm mekânsal ve zamansal olarak modernliğin içinden çıkmış bir şeydir. Değerler anlamında onu beğenmez ve aşmak ister. Modernist  “Modern”den farklı olarak, Modernizm’den etkilenen, modernleşmeyi olumlayan, Modernizm’i ileri götüren anlamında kullanılır. SAÜ GSF

ROMANTİZM  Aydınlanma’nın rasyonalizmi ve klasizme karşı bir tavırdır.  Daha çok akla, aklın egemenliğine, hükümranlığına, tiranlığına karşı yani modernliğe karşı ilk ciddi direniş hareketi kabul edilebilir.  Adını ortaçağ romanslarından alır.  İnsan aklın da ancak diğer yetileri kadar olması, eşitlenmesi anlayışı, ulusçuluk, ütopyacılık, bireyselcilik, yaratıcı deha, geçmişe ya da geleceğe kaçış…  Resim sanatında Almanya’da başka, İngiltere’de ve Fransa’da başka biçimlerde karşımıza çıkar.  En tipik haliyle Almanya’da karşılaşırız. SAÜ GSF

Caspar David Friedrich, Meşe Ormanında Manastır, , tuval üzeri yağlıboya, 110,4 x 171 cm, Nationalgalerie, Staatliche Museen zu Berlin. SAÜ GSF

Caspar David Friedrich, Deniz Kıyısında Fransisken Keşişi, 1809, tuval üzeri yağlıboya, 110 x 171,5 cm, Nationalgalerie, Staatliche Museen zu Berlin. SAÜ GSF

Caspar David Friedrich, Sis Denizinde Gezgin, 1818, tuval üzeri yağlıboya, 74,8 x 94,8 cm. SAÜ GSF

Caspar David Friedrich, Buz Denizi, , tuval üzeri yağlıboya, 96,7 x 126,9 cm, Hamburger Kunsthalle. SAÜ GSF

William Turner, Calais Limanı’na Giren Balıkçı Teknesi, y. 1803, tuval üzeri yağlıboya, 73,7 x 98,4 cm, özel koleksiyon, New York. SAÜ GSF

William Turner, Yük Gemisinin Kazası, y. 1810, tuval üzeri yağlıboya, 172,7 x 241,2 cm, Fundação Calouste Gulbenkian, Lizbon. SAÜ GSF

William Turner, Parlamento Binası Yangını/16 Ekim 1834, 1835, tuval üzeri yağlıboya, 92,7 x 123,2 cm. SAÜ GSF

William Turner, Bir Kar Fırtınasındaki Buharlı Gemi, 1842, tuval üzeri yağlıboya, 91,5 x 122 cm, Tate Gallery, Londra. SAÜ GSF

John Constable, Saman Arabası, 1821, tuval üzeri yağlıboya, 130,5 x 185,4 cm, National Gallery, Londra. SAÜ GSF

John Constable, Salisbury Katedrali, 1826, tuval üzeri yağlıboya, 87,6 x 111,8 cm, Victoria and Albert Museum, Londra. SAÜ GSF

John Constable, Bulutlu Gökyüzü Çalışması, y. 1825, kağıt üzeri yağlıboya, 26,4 x 33 cm, Yale Center for British Art. SAÜ GSF

Johan Christian Dahl, Ayışığında Bulut ve Manzara Çalışması, 1822, kâğıt üzeri yağlıboya, 15,8 x 18,6 cm, Fine Arts Museums of San Francisco. SAÜ GSF

Johan Christian Dahl, Vezüvün Patlaması, 1826, tuval üzerine yağlıboya, 128 × 172 cm. SAÜ GSF

Eugene Delacroix, Halka Önderlik Eden Özgürlük (28 Temmuz 1830), 1830, tuval üzeri yağlıboya, 260 x 325 cm, Louvre Müzesi, Paris. SAÜ GSF

Theodore Gericault, Medusa’nın Salı, 1819, tuval üzeri yağlıboya, 491 x 716 cm, Musée du Louvre, Paris. SAÜ GSF

Theodore Gericault, Medusa’nın Salı için eskiz çalışmaları, kağıt üzeri mürekkep. SAÜ GSF

Theodore Gericault, Kumar Düşkünü Kadın, y. 1820, tuval üzeri yağlıboya, 77 x 65 cm, Musée du Louvre, Paris. Theodore Gericault, Obsesif Kadın, y , tuval üzeri yağlıboya, 72 x 58 cm, Musée du Louvre, Paris. SAÜ GSF

Auguste Rodin, Burnu Kırık Adam, , bronz, 26 x 17,5 x 24,8 cm, Rodin Museum, Paris. SAÜ GSF

Auguste Rodin, Cehennem Kapısı, 1880, alçı, Musée d'Orsay, Paris. SAÜ GSF

Auguste Rodin, Düşünen Adam, 1880, bronz, 71,5 x 36,4 x 59,5 cm, The National Gallery, Washington. SAÜ GSF

Auguste Rodin, Calais Burjuvaları, , bronz, Musee Rodin, Paris. SAÜ GSF

Auguste Rodin, Öpücük, 1886, mermer, Musee Rodin, Paris. SAÜ GSF

Theodore Gericault, Jüpiter ve Antiope, 1820, taş. SAÜ GSF

Antoine Louis Barye, Yılanı Ezen Aslan, 1831, bronz. SAÜ GSF

Francisco Goya, Giyinik Maja, y , tuval üzeri yağlıboya, 95 x 190 cm, Prado Müzesi, Madrid. SAÜ GSF

Francisco Goya, Aklın Uykusu Canavarlar Yaratıyor, 1799, 21,5 x 15 cm, The Metropolitan Museum of Art, New York. SAÜ GSF

Francisco Goya, Balkonda, , tuval üzeri yağlıboya, 194,9 x 125,7 cm, The Metropolitan Museum of Art, New York. SAÜ GSF

Francisco Goya, 3 Mayıs 1808, 1814, tuval üzeri yağlıboya, 266 x 345 cm, Prado Müzesi. SAÜ GSF

Savaşın Felaketleri dizisinden. SAÜ GSF

Francisco Goya, İspanya Kralı IV Carlos ve Ailesi, , tuval üzeri yağlıboya, 280 x 336 cm, Museo del Prado, Madrid. SAÜ GSF