Bir birikimi, belli bir süre boyunca, enflasyon oranı, vade uzunluğu ve gelecekteki nakit akışlarının belirsizliği faktörlerini bertaraf edebilecek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
Çalışma Sermayesi Yönetimi Bir Önceki Haftadan (ProForma Tablolar ile) Devam...  Dynastatic Corporation bugüne kadar büyüme göstermemesine.
BÖLÜM 4 Finansal Tablo Analizi Bu bölümü okuduğunuz zaman, şunları yapabiliyor olmanız gerekir: Oran analizinin ne olduğunu açıklamak Beş grup oranın.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
YEDEKLEME NEDIR? Gülşen Güler. YEDEKLEME NEDIR? Yedekleme, en genel anlamıyla, bir bilgisayar sistemini işlevsel kılan temel birimlerin, üzerinde çalışan.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
BÖLÜM 8 Risk ve Getiri Oranları Bu bölümü bitirdiğinizde şunları yapabilir duruma gelmelisiniz: Hisse senedinin tek başına riski ile bir portföy içindeki.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Fiyat ve Fiyatlandırma
Program Tasarım Modelleri
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
PARA VE BANKACILIK.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
FİNANSMAN ve MUHASEBE İşletmelerin faaliyetlerini başarılı bir şekilde yürütebilmeleri, ihtiyaç duydukları fonu sağlamalarına bağlıdır. İşletmelerin.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
FİNANSAL KARAR TÜRLERİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
PARANIN ZAMAN DEĞERİ.
GENEL MUHASEBE.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
FORFAITING Dr. ÇAĞATAY Orçun.
TOSHİBA FLASH DİSK.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
BANKALARDA FON KAYNAK VE KULLANIM YAPISI
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Blog: E-posta: BİLANÇO RİSKLERİ 2018 Web: Blog: E-posta:
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Projenin sonlandırılması
Uluslararası İşletme Yönetimi
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
İÇİNDEKİLER Kısa – Orta – Uzun Vadeli Borç Kaynakları
İÇİNDEKİLER FİNANSAL ANALİZ VE KONTROL, FİNANSAL YAPIYI GÜÇLENDİRİCİ ÖNLEMLER Finansal Tabloların Analizinin Önemi Oran (Rasyo) Analizi Finansal Oranların.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Bir birikimi, belli bir süre boyunca, enflasyon oranı, vade uzunluğu ve gelecekteki nakit akışlarının belirsizliği faktörlerini bertaraf edebilecek bir gelir sağlayabilmek için bugünden ayırmaktır. Bugünkü tüketiminizin ertelenmesini, gelirinizin sizin ve ailenizin emeklilik, okul masrafları gibi gelecekteki ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için büyümek üzere sermaye veya para piyasası araçlarına yönlendirilmesini içerir. Pazarlama hem müşteri ihtiyaçlarını tatmin etmek için hem de müşteri ihtiyacı yaratmak içindir. Pazarlama artık sadece mal ve hizmetlerin değil fikirlerin, kişilerin, kurumların, olayların ve mekanların pazarlanmasına kadar genişleyen önemli bir kavram haline gelmiştir. Bireysel ve kurumsal amaçları tatmin edecek değişimleri sağlamak üzere, ürün, hizmet ve fikirlerin üretilmesi, fiyatlandırılması, dağıtım ve tutundurulmasını planlama ve uygulama sürecidir.

Sizin ve ailenizin mutfak, okul, ısınma, kira gibi sabit giderleri, sağlık sigortası, ev sigortası gibi temel ihtiyaçlarını hesaplayın ve planlayın. Tüm kısa vadeli borçlarınızı ödeyin. Tüketici kredileri, yaptığınız büyük alımların taksitleri gibi geri ödemelerinizi hesaplayın ve planlayın. Acil durumlar için bir fon ayırın. Bu fonun tutarı, sizin ve ailenizin temel ihtiyaçlarını ve borç ödemelerini en az üç ay karşılayacak bir miktar olsun. Ani bir sağlık harcaması, arabanızın tamiri gibi beklenmedik harcamalar için bu fonu kullanmanız gerekirse en kısa zamanda harcanan kısmı yerine koyun. Bu fonu mevduat, repo gibi en risksiz ve en likit yatırım araçlarına yatırın. Pazarlama insanların sonsuz ihtiyaçlarına cevap veren malları da pazarlamalıdır. İnsan ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir çok mal ve hizmet üretildiğinde de pazarlamaya ihtiyaç duyulur. Çünkü bu ihtiyaç olan mal ve hizmeti üreten birçok firma vardır. Bu mal ve hizmeti insanlara rakiplerden daha ayrıcalıklı daha kaliteli daha uygun fiyata pazarlamaya çalışılmalıdır. İnsanlar ilk önce gerekli ihtiyaçlarını alırlar bunların pazarı hep canlı kalır.Yeme içme gibi gıda ürünlerinin pazarı her zaman vardır. Örneğin bir sütün, ekmeğin, etin,sebzenin,meyvenin ve bunun gibi temel gıdaların pazarı hep olur. Pazarlama bur da şu konuda devreye girer;

mesela sütü bir çok firma üretir,sütün içeriği de hep aynıdır fakat bu sütler arasında firmalar bir ayrıcalık yapmaya kalkarlar,bizim sütümüz daha uzun ömürlü daha lezzetli daha çok kalsiyum içerir gaz yapmaz gibi şeylerle ayrıcalıklı hale getirmeye çalışırlar. Pazarlama işte böyle çıkar burada ve etkili olmaya çalışır. Pazarlama, hedef tüketici, müşteri ve toplumun istek ve gereksinimlerini tatmin ederek kar sağlayacak pazarlama bileşenlerinin planlanması yönetimi ve dağıtımı kavramıdır. Kendinizi tanımanız, risk toleransınızı yani yaptığınız yatırımlarda oluşması muhtemel değer kayıplarından ne ölçüde etkileneceğinizi tahlil edebilmeniz gerekir. Risk toleransı, yatırımcıların kişilikleri, yaşları, gelir düzeyleri, gelirlerinin sürekliliği, para kaybetmenin hayatlarına olası etkileri gibi faktörlerle değişir. Bazı yatırım araçları daha yüksek getiri sağlama ihtimalleri yanında, anapara kaybı riski de taşırlar. Diğerleri ise düşük oranda ve sabit getiri getirirler.

Pazarlamada ihtiyaç yaratmak ta önemlidir. Değişik bir ürün ortaya çıkarmak ve beğendirmek pazarı tekel altına almak çok fazla karlı olabilir. İnsanların sadece ihtiyaçları için olsaydı piyasa da bu kadar fazla çeşit ürün olmazdı ve teknolojik şeyler bu kadar fazla gelişmezdi. İhtiyaç yaratmaya örnek vermek gerekirse ülkemizde avokado diye bir meyve ne yenir ne de aranırdı. Yurt dışından daha sonra bu meyve getirildi insanlar buna talep etmediler doğal olarak ve bunu ithal edenler uygun bir pazarlama çabası geliştirdiler bu meyvenin yanında bir kağıda tarifini nasıl yeneceğini ve ne kadar çok faydasının olduğunu yazıp beraber sattılar ve artık avokado ihtiyaç çok yenen bir meyve gibi bir çok markette meyve reyonlarında yerini aldı. Yatırım yapma amacınız ne olursa olsun, başarılı bir yatırım stratejisinin temel özelliği, hedeflediğiniz zamanda hedeflediğiniz birikim miktarına kavuşmuş olmaktır. Bunun için; Piyasanın hareketlerine göre yatırım portfoyünüzün nasıl etkilenebileceğini tahlil edebilmeniz, Kendinizi tanımanız, amaçlarınızı, hangi vade için yatırım yaptığınızı, risk toleransınızın ne seviyede olduğunu bilmeniz önemlidir. Portfoyünüz içindeki yatırım araçlarının dağılımını (Varlık Dağılımı) bu bilgiler ışığında belirlemek gereklidir.

Elektronik bir çok cihaz da ihtiyaç olarak yaratıldı. Sanki bu cihazlar çok ihtiyaçmış gibi gösterilerek pazarlandı. DVD’ler dev ekran televizyonlar fotoğraf çelen kameralı İnternet’e girebilen telefonlar ve bunlar gibi bir çok örnek hayatımıza ihtiyaçmış gibi giriyorlar. Çeşitli reklamlarla pazarlama çabalarıyla ihtiyaçmış gibi gözüküyorlar. Pazarlama yoluyla belki de hiç kullanamayacağımız ürünler bile hayatımız da gerekliymiş ihtiyaçmış gibi gösteriliyorlar. Örneğin ülkemizde yasal sınırlamalar olması dolayısıyla o süratte kullanmamızın imkansız olduğu, altı vitesli,üç yüzlerin üzerinde giden arabalar piyasaya sunuluyor ve bu özellikleriyle pazarlanmaya çalışılıyor. Bu özelliklerin gerisinde olanlardan daha çok ihtiyacımız varmış gibi gösteriliyor. Varlık dağılımı stratejisi portfoyünüz içinde, üç temel yatırım aracı olan hisse senedi, bono ve para piyasası yatırımlarının (mevduat, repo, DTH gibi) ne oranda bulunması gerektiğinin belirlenmesidir. Yatırım Fonları ise, bu üç aracın farklı oranlarda biraraya getirilmeleri ile oluşturulur. Piyasanın hareketlerine göre portfoyünüzün nasıl etkilenebileceğini bilmelisiniz. Bu üç yatırım aracı, aynı piyasa koşullarından farklı şekilde etkilenebilmektedir. Örneğin sermaye piyasalarındaki gelişmeler, hisse senetlerinin değeri ile bonoların değerini farklı yönlerde etkileyebilir.

Görüldüğü gibi pazarlama, insanların gereksinimlerini, değişimleri yakalayıp onlar doğrultusunda ürün ve hizmetler oluşturmaktan, hedef kitleye ulaştırılmasına kadar uzayan uygulamaları kapsayan süreçler bütünüdür. O halde pazarlama, üretimden sonra değil, üretimden önce başlayıp ve satış sonrasına kadar devam etmelidir. Gerçekte pazarlama yöneticileri, örgütün amacına ulaşmasını sağlayacak biçimde talebin düzeyini, zamanını ve içeriğini etkilemelidirler. Kısacası,pazarlama yönetimi talebin yönetimi demektir. Bir tüketici bir ihtiyacını gidererek bir malı satın almaya istekli ise ve satın alma gücü varsa, bu durumda, istek talebe dönüşür. Birden fazla yatırım aracı ile bir portfoy oluşturarak portfoyünüzün değerinin sermaye piyasalarındaki hareketlerden daha az etkilenmesini sağlamanız, ve bu çeşitlendirme sayesinde toplam riskinizi azaltmanız mümkün olabilir. Bu üç temel yatırım aracına direkt olarak, veya yatırım fonları aracılığı ile yatırım yapmanız mümkündür. Yatırım Danışmanının Önemi Pek çok yatırımcının her gün, sermaye piyasalarındaki her gelişmeyi takip etmesi mümkün olmamaktadır. Yatırım danışmanları sizin için piyasaları takip eder, fırsatları değerlendirmenizi mümkün kılarlar.