İMAM HATİP ORTAOKUL VE LİSELERİ MÜDÜRLERİ TOPLANTISI GÜNDEMİ 1- Açılış ve Tanışma 2- Memnuniyet Anketi Analizi 3-Değerlendirme (Sayın Kâmil AYDOĞAN) 4-İlimizdeki.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
ELİF EROĞLU PSİKOLOJİK DANIŞMAN M.T.O.K. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Mezunları.
OKULUMUZA HOŞGELDİNİZ. TOKİ OSMANGAZİ İMAM HATİP ORTAOKULU.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
İMAM HATİP LİSELERİ VE ORTAOKULLARI
İMAM-HATİP LİSELERİNİN TARİHÇESİ İmam-Hatip okulları 1924 yılında İmam-Hatip Mektepleri adı altında 29 merkezde açılmıştır. Bu okullar 4 yıllık Ortaöğretim.
FEN LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
Okulumuz Çalılıöz Mahallesi 423. Sokak No:35’de yer almaktadır. Okulumuz tam gün eğitim yapmakta olup toplam 6 şubemiz ve 65 öğrencimiz bulunmaktadır.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Haliliye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
OKULUMUZ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 26 Öğrenci Sayısı : 139 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 12 Fen Laboratuarı Sayısı : 3 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 37 Öğrenci Sayısı : 1051 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı Sayısı :
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
T.C. ALTINDAĞ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM - YÖNELTME Ankara, 2016.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI. GÜNCELLEME YAPILACAK EKRANLAR   Öğretim Yılı için Meis Modülü’ne veri giriş işlemleri 4 Ekim.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 6 Öğrenci Sayısı : 211 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 24 Fen Laboratuarı Sayısı :3 BT(Bilgisayar)
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal Atatürk’ün Öğrenim Hayatı
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
MİLLÎ EĞ İ T İ M S İ S T E M İMİZDE İmam Hatip Ortaokulları Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Mehmet zeki obdan ilkokulu
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ. ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ.
DEMETEVLER KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
HACILAR ALİ İHSAN KALMAZ ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
MİLLÎ EĞ İ T İ M S İ S T E M İMİZDE İ m a m H a t i p Liseleri İmam Hatip Ortaokulları Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖZEL ATACAN ORTAOKULU LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ (LGS) ( )
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Kadir KESKİN Kimdir ? 1944 Afyon Dazkırı- Çiftlik doğumlu. İlkokulu kendi köyünde, ortaokulu dışarıdan bitirdi. İzmir İmam- Hatip Lisesi’ni 1965’te, aynı.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

İMAM HATİP ORTAOKUL VE LİSELERİ MÜDÜRLERİ TOPLANTISI GÜNDEMİ 1- Açılış ve Tanışma 2- Memnuniyet Anketi Analizi 3-Değerlendirme (Sayın Kâmil AYDOĞAN) 4-İlimizdeki İmam Hatip Ortaokul ve Liseleri İle ilgili genel sunum. 5- Görüş ve Öneriler 6- Turizm ve Otelcilik Lisesinde Toplu Yemek. İMAM HATİP ORTAOKUL VE LİSELERİ MÜDÜRLERİ TOPLANTISI GÜNDEMİ 1- Açılış ve Tanışma 2- Memnuniyet Anketi Analizi 3-Değerlendirme (Sayın Kâmil AYDOĞAN) 4-İlimizdeki İmam Hatip Ortaokul ve Liseleri İle ilgili genel sunum. 5- Görüş ve Öneriler 6- Turizm ve Otelcilik Lisesinde Toplu Yemek.

İMAM-HATİP LİSELERİNİN TARİHÇESİ İmam-Hatip okulları 1924 yılında İmam-Hatip Mektepleri adı altında 29 merkezde açılmıştır. Bu okullar 4 yıllık Ortaöğretim seviyesinde olup, zaman içerisinde yılında- kapatıldı. Ülkemizde 1930’dan 1949’a kadar dini öğretim veren okul açılmamıştır yılında Ortaokul mezunu, askerliğini yapmış kişilere 10 ay süreli İmam-Hatip kursları açıldı. Bu kursların eğitim süresi bilahare 2 yıla çıkarıldı seçimlerinde bugün olduğu gibi, seçimlerin ana konularından biri ezanın Arapça okunması ve dini eğitim veren okulların tekrar açılması oldu. Demokrat Parti halka verdiği sözü tutarak öğretim yılında orta kısmı 4, lise kısmı 3 yıl olan 7 yıllık İmam-Hatip okullarını açtı. Bu okullar ilk önce 7 ilde açıldı. Bu iller; Adana, Ankara, Isparta, İstanbul, Kayseri, Konya ve Kahramanmaraş’tır yılına kadar bu sisteme göre, orta kısmında okuyanlara 1. Devre diploması, lise kısmında okuyanlara ise 2. Devre diploması düzenlenmiştir. -İmam-Hatip okulları ilk mezunlarını 1958 yılında verdi yılları arası İmam-Hatip okulları mezunlarından, lise diploması almak isteyenlere liselerin bütün derslerinden sorumlu tutularak lise diploması düzenlenmiştir. - Verilen mücadele sonucu; 1969 yılında çıkan bir yönetmelikle 6 dersten sorumlu tutularak diploma almaya hak kazanmışlardır yılında İmam-Hatip okullarının 1. Devreleri kapatılarak 2. Devreleri (lise kısmı) 4 yıla çıkarılmıştır yılında 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ile İmam-Hatip Okulu ismi İmam-Hatip Lisesi olarak değiştirilmiştir öğretim yılında İmam-Hatip Lisesi mezunlarına verilen diplomalar, 1999 yılına kadar, ÖSYM’ ce ÖSS’ye girişte genel lise diplomaları ile denk kabul edilmiştir /4374 sayılı Danıştay kararı ile bu okullara kız öğrenciler alınmaya başlanmıştır öğretim yılından itibaren İmam-Hatip Liselerinin Anadolu İmam-Hatip Liseleri açılmıştır. İlk örneği İstanbul Beykoz Anadolu İmam-Hatip Lisesi’dir yılından itibaren katsayı uygulamasına geçilmiş, Liselere verilen haklar kaldırılmıştır. Bu uygulama 2011 yılına kadar devam etmiştir sayılı kanunla katsayı uygulaması kaldırılmış, eğitim-öğretim yılı itibariyle yeniden genel liselere denk öğrenci alımına başlanmış, aynı kanunla İmam Hatip Ortaokulları da müstakil ve lise bünyelerinde açılarak eğitim tarihine geçmiştir. İMAM-HATİP LİSELERİNİN TARİHÇESİ İmam-Hatip okulları 1924 yılında İmam-Hatip Mektepleri adı altında 29 merkezde açılmıştır. Bu okullar 4 yıllık Ortaöğretim seviyesinde olup, zaman içerisinde yılında- kapatıldı. Ülkemizde 1930’dan 1949’a kadar dini öğretim veren okul açılmamıştır yılında Ortaokul mezunu, askerliğini yapmış kişilere 10 ay süreli İmam-Hatip kursları açıldı. Bu kursların eğitim süresi bilahare 2 yıla çıkarıldı seçimlerinde bugün olduğu gibi, seçimlerin ana konularından biri ezanın Arapça okunması ve dini eğitim veren okulların tekrar açılması oldu. Demokrat Parti halka verdiği sözü tutarak öğretim yılında orta kısmı 4, lise kısmı 3 yıl olan 7 yıllık İmam-Hatip okullarını açtı. Bu okullar ilk önce 7 ilde açıldı. Bu iller; Adana, Ankara, Isparta, İstanbul, Kayseri, Konya ve Kahramanmaraş’tır yılına kadar bu sisteme göre, orta kısmında okuyanlara 1. Devre diploması, lise kısmında okuyanlara ise 2. Devre diploması düzenlenmiştir. -İmam-Hatip okulları ilk mezunlarını 1958 yılında verdi yılları arası İmam-Hatip okulları mezunlarından, lise diploması almak isteyenlere liselerin bütün derslerinden sorumlu tutularak lise diploması düzenlenmiştir. - Verilen mücadele sonucu; 1969 yılında çıkan bir yönetmelikle 6 dersten sorumlu tutularak diploma almaya hak kazanmışlardır yılında İmam-Hatip okullarının 1. Devreleri kapatılarak 2. Devreleri (lise kısmı) 4 yıla çıkarılmıştır yılında 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ile İmam-Hatip Okulu ismi İmam-Hatip Lisesi olarak değiştirilmiştir öğretim yılında İmam-Hatip Lisesi mezunlarına verilen diplomalar, 1999 yılına kadar, ÖSYM’ ce ÖSS’ye girişte genel lise diplomaları ile denk kabul edilmiştir /4374 sayılı Danıştay kararı ile bu okullara kız öğrenciler alınmaya başlanmıştır öğretim yılından itibaren İmam-Hatip Liselerinin Anadolu İmam-Hatip Liseleri açılmıştır. İlk örneği İstanbul Beykoz Anadolu İmam-Hatip Lisesi’dir yılından itibaren katsayı uygulamasına geçilmiş, Liselere verilen haklar kaldırılmıştır. Bu uygulama 2011 yılına kadar devam etmiştir sayılı kanunla katsayı uygulaması kaldırılmış, eğitim-öğretim yılı itibariyle yeniden genel liselere denk öğrenci alımına başlanmış, aynı kanunla İmam Hatip Ortaokulları da müstakil ve lise bünyelerinde açılarak eğitim tarihine geçmiştir.

ÇAĞ NÜFUSUNA GÖRE 9.SINIF KARŞILAŞTIRMA İLİMİZDE 8.SINIFTAN 9.SINIFA GEÇEN (RESMİ VE ÖZEL) ÖĞRENCİ SAYISI İMAM HATİP 9.SINIF ÖĞRENCİ SAYISI % DİLİM % 15,4

OKUL TÜRLERİ ARASINDA KARŞILAŞTIRMA(ORTAOKULLAR) İLİMİZDE BULUNAN ORTAOKUL KURUM SAYISI (RESMİ) İMAM HATİP ORTAOKUL SAYISI (BÜNYE DAHİL) % DİLİM 65142% 6,45

OKUL TÜRLERİ ARASINDA KARŞILAŞTIRMA (LİSELER) İLİMİZDE BULUNAN GENEL VE TEKNİK LİSELER KURUM SAYISI (RESMİ) İMAM HATİP LİSELERİ SAYISI % DİLİM 51734% 6,57

İLİMİZDE BULUNAN ORTAOKUL VE LİSELERİN TOPLAMI İLİMİZDE BULUNAN GENEL VE TEKNİK LİSELER VE ORTAOKUL KURUM SAYISI (RESMİ) İMAM HATİP ORTAOKULLARI VE LİSELERİ SAYISI % DİLİM 88276% 8,61

İLİMİZDE BULUNAN ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİ SAYILARI TOPLAMI İLİMİZDE BULUNAN GENEL VE TEKNİK LİSELER VE ORTAOKUL ÖĞRENCİ SAYISI (RESMİ) İMAM HATİP ORTAOKULLARI VE LİSELERİ ÖĞRENCİ SAYISI % DİLİM % 5,77

SEÇMELİ KUR’AN-I KERİM DERSLERİ İLİMİZDE BULUNAN ORTAOKUL SAYISI TOPLAM: 651 SEÇEN OKUL SAYISI: 439 ÖĞRENCİ SAYISI: 33467

NEREDEN NEREYE ? 2003 YILINDA İLİMİZDE TOPLAM İMAM HATİP LİSESİ SAYISI 21 İKEN, 2013 YILINDA İLİMİZDE TOPLAM İMAM HATİP LİSESİ VE ORTAOKULU SAYISI 76’ YA ULAŞARAK, %261,9 ORANINDA BİR ARTIŞ SAĞLANMIŞTIR.

5.SINIF ARTIŞ ORANI %43,5 9.SINIF ARTIŞ ORANI %60,6

ÖĞRETİM YILI HEDEFLERİMİZ 1- İmam Hatip Lise ve Ortaokul Müdürleri yönetim ve etkili iletişim semineri 2- İmam Hatip Lise ve Ortaokul Müdür Baş Yardımcıları ve Müdür Yardımcıları halkla ilişkiler ve iletişim semineri 3- İmam Hatip Ortaokul ve Liseleri Arapça öğretim ve teknikleri semineri 4- İmam Hatip Ortaokul ve Liseleri Kuran-ı Kerim öğretmenleri Kuran-ı Kerim okuma yöntem ve teknikleri semineri 5- Ortaokul, Anadolu ve Teknik Lise Seçmeli Kuranı-Kerim dersi öğretmenlerine Kuran-ı Kerim okuma yöntem ve teknikleri semineri 6- İmam Hatip Ortaokul ve Liselerine ortaöğretim mevzuat semineri 7- İmam Hatip Ortaokul ve Liseleri, Anadolu Liseleri ve Teknik Lise öğretmenlerinden Müzik öğretmenlerine ve İlgi duyan diğer branş öğretmenlerine tasavvuf-dini müzik semineri. 8- İmam Hatip Ortaokul ve Liseleri Edebiyat ve Türkçe öğretmenlerine diksiyon ve hitabet semineri. 9- Öğretim sanatı – öğrenme ve öğretme teknikleri ve sınıf yönetimi semineri 10-Hz. Peygamberin öğretim yöntem ve metotları semineri 11- Türk ve İslam klasikleri yarışmaları

YAPIMI TAMAMLANAN YENİ İMAM HATİP LİSELERİ VE ORTAOKULLARI TEVFİK İLERİ İHL

KAZAN İHL PANSİYONU

SİNCAN KIZ İHL

MAHİR İZ İHL

ETLİK İHL

DEMETEVLER İHL

ŞEHİT SEBAHATTİN KOÇAK İHL

ÇANKAYA FAİK GÜNGÖR İHO

MAMAK HÜSEYİN GAZİ İHL

ERYAMAN ŞEHİT POLİS OKAN KOÇ İHL

BAĞLUM İHL