;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
“IT Manager” Ünvanına Sahip Olun örnekler, kısa tanıtımlar
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Yıldız Teknik Üniversitesi
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Mahmut Kantar Bahriye Gökçen Gülistan Sürek Nesrin Korkmaz
Uzaktan Eğitim Modeli Olarak Web Tabanlı Eğitime Genel Bakış
CMS ve LMS.
CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ)
Hazırlayanlar Seher Erdoğan Fatma Tapa E. Temuçin Örsdemir Ferdi Erdem
Yavuz Seyhan Adem Ertaş Mustafa Tanış Zekai Çalışkan.
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DAVUT DOĞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ SINIF.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Yağmur Kocakır & Merve Taşcı & Elif Akyol ©
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
KONGRE YÖNETİM SİSTEMİ MEHMET TURAN M. SERTAÇ KELEŞ.
İnternet-Tabanlı Ders Yönetim Sistemleri (Web-Based Course Management Systems)
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Eğİtİmde web 2.0 araçlarInIn kullanImI
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
YAZILIM 2.Hafta Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları.
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
Veritabanı Yönetim Sistemleri
EBA DERS EBA V SINIF.
Bilgisayar Yazılımları ? ? ? ?
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Bilgi Teknolojileri ve Eğitim Öğr. Mehme tAkif bARIŞ.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
Claroline açık kaynak kodlu bir e-Öğrenim ve eWorking platformudur. Eğitimcilere etkili çevrimiçi kurslar oluşturma ve web üzerinde ortak öğretim faaliyetlerini.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
PARDUS İŞLETİM SİSTEMİ. PARDUS  Pardus adı : Anadolu parsı adlı kediğillerden gelmektedir.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
MOODLE Fuat ÇATALKAYA Uzaktan Eğitim Sistemi.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İşletim Sistemleri Arasındaki Temel Farklılıklar
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Server Yönetim Programları
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Sunum transkripti:

;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü

ÖYS Öğrenme yönetim sistemi adından da anlaşılacağı üzere bir yönetim aracıdır ve eğitim içeriklerinin yönetimine, öğrenenler ve öğretenlerin izlenmesine, öğrenme öğretme süreçlerinin bireyselleştirilebilmesine olanak sağlayan bütünleşik bir sistemdir (Ozan, 2008).

ÖYS Öğrenim Yönetim Sistemleri, ÖYS (Learning Management System, LMS) öğrenme aktivitelerinin yönetimini sağlayan yazılımlardır.  Öğrenme materyali sunma, sunulan öğrenme materyalini paylaşma ve tartışma,  Kurs kataloglarını yönetme, ödevler alma,  Sınavlara girme, bu ödev ve sınavlara ilişkin geribildirim sağlama  Öğrenci, öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, raporlar alma gibi işlevleri sağlarlar.

ÖYS’nin amacı nedir? Öğrenim Yönetim Sistemlerinin amacı, e-Öğrenme faaliyetlerini kolaylaştırmak ve daha sistematik, planlı bir şekilde gerçekleştirmektir. Bu sistemler aracılığıyla öğrenim faaliyetleri değerlendirildiği için, öğrenim şekli sürekli olarak geliştirilir. Öğrencinin yaptığı işlemler de izlendiği için, gereken durumlarda, öğrenen kişilere yardım edilir.

E-öğrenmede ÖYS’nin önemi Bir ÖYS’nin e-öğrenmenin belkemiği olarak görülmesinin nedeni, web-tabanlı hizmet içi eğitimi, sınıf içi eğitimi, online dersleri ve insan kaynaklar sistemlerini bütünleştiren bir yazılım sistemi olmasıdır (Guest ve Juday, 2001).

LMS ne işe yarar?  Öğrenme yönetim sistemleri, öğrenme aktivitelerinin yönetimini sağlayan yazılımlardır.  Öğrenme materyali sunma  Sunulan öğrenme materyalini paylaşma ve tartışma,  Dersleri yönetme,  Ödev alma, sınavlara girme, bu ödev ve sınavlara ilişkin geribildirim sağlama, öğrenme materyallerini düzenleme,  Öğrenci, öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, raporlar alma gibi işlevleri sağlarlar (Paulsen, 2002).

ÖYS’lerde öğrencilerin içerik ve öğretmen ile etkileşimlerini yöneten, raporlayan, izleyen yazılım bileşenleri bulunur. Başka bir deyişle ÖYS’lerin öğrencilerin derse kayıt olmasını, kursların düzenlenmesini, içeriklerin dağıtılmasını, öğrenme işlevinin izlenmesini, değerlendirilmesini ve iletişimi sağlayan temel işlevleri bulunur.

Moodle Moodle, Açık kaynak kod bir uzaktan eğitim sistemidir. Açılımı, Modular-Object- Oriented-Dynamic-Learning-Environment yani Esnek Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı olarak çevrilebilir. Yazılım, MySQL ve PostgreSQL veri tabanı sistemleri altında ve PHP dilini destekleyen herhangi bir ortamda (Linux, Windows vs) çalışmaktadır.MySQLPHP Moodle, bir Uzaktan Eğitim sitesinde ihtiyaç duyulabilecek etkinliklerin çoğunu fazlasıyla yerine getirebilecek özelliklere sahip bir çevrimiçi kurs yönetim sistemidir. En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır.

Moodle’ın Genel Özellikleri Genel özellikleri, Moodle Tamamiyle ücretsizdir. Sistem hem Windows hem de Linux sistemleri altında çalışmaktadır.WindowsLinux Ölçeklenebilirlik: Sistem, 50,000 öğrencili ve binlerce kurslu örneklere sahiptir. Tek başına ticari paketlerle (WebCT ve BlackBoard) yarışmakta olup eğitim sektöründe büyük bir paya sahiptir.WebCTBlackBoard Çok büyük bir tematik topluluğa yani geliştirici ve son kullanıcı eğitmenlerden oluşan (yalnızca kendi sitesinde yarım milyondan fazlakayıtlı üye) kitleye sahiptir. 212 ülkede kullanılmaktadır ve 82 dilde desteği mevcuttur. İstediğiniz dilleri seçebilirsiniz. İsterseniz tüm dilleri aynı anda isterseniz tek dili seçebilirsiniz.

Moodle Geniş geliştirici kitlesi nedeniyle ürün yaşam çevrimi çok hızlıdır. Yani çok kısa sürede yeni sürümler geliştirilmektedir. Çoğu son kullanıcı hiçbir programlama ve veri tabanı deneyimine sahip olmadan kullanmaktadır. Sorun olduğunda sorunun giderilmesi ticari sistemlerden daha hızlı olmaktadır. Açık kaynak kodlu sistem olduğundan Güvenlik açıklarının kapatılması ticari sistemlere göre çok daha hızlıdır. Ücretsiz olduğundan test edici kitlesi çok geniştir. Sürekli olarak çok miktarda yeni özellik (blok veya modül) geliştirilmektedir ve ücretsiz olarak dağıtılmaktadır

Giriş Ekranı

Haftalık etkinlikler biçiminde gösterilen derslerde Çeşitli kaynak ve etkinlikleri öğrencilerle paylaşabilirsiniz. Wiki: web 2.0 bünyesinde yer almaktadır. Ortaklaşa bir içeriği düzenleyebilirsiniz. En bilinen wiki sözlük biçiminde olan vikipedi dir. Türkçe vikipedi de kullanıcı içeriği güncellemektedir.

Tartışma Forumu Forum belirli bir konuda içerik ve bilgi birikimi paylaşmak için kullanılır. Genellikle üyelik gerektirmektedir. Donanım haberlerinden makyaj malzemesine kadar geniş yelpazede bilgi ve deneyim sunulur.

Moodle görünümü temalarla değiştirilebilir. Bloglardaki şablon değişimi gibi tüm görüüm öğeleri değişir.

Öğrenci gelişimi ve ders süreci ile ilgili raporlara ulaşabiliriz.

Öğrencinin ödev gönderme tarihi, değerlendirme (not), dosya boyutu belirlenerek çevrimiçi (online) ödev toplamak daha kolay hale gelmiştir.

Gazi Açık Ders Malzemeleri Sitesinde de Moodle kullanılmaktadır.