T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI 2007-2012 STRATEJİK PLANI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
1 T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMASI.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
AKADEMİK KURUL TOPLANTISI
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Bitlis Eren Üniversitesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik ve Tıp Bilişimi Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI

Misyonumuz Anabilim dalımızın misyonu çağdaş bilimsel bir yaklaşımla temel ve ileri fizyoloji eğitimi vererek doktor ve diğer sağlık personelini yetiştirmektir. Bunun yanında bilime ve eğitime katkıda bulunacak araştırmalar yapar bilim çevreleri ve topluma sunar.

Vizyonumuz Ulusal düzeyde kendisini kanıtlamış, çağdaş ve ileri teknoloji kullanan, eğitimde ön safhalarda yer alan saygın ve araştırmada öncü bir bilim dalı olmak.

Değerlerimiz - Cumhuriyete ve Atatürk ilkelerine bağlı - Çağdaş - Bilimsel ve akademik nitelikli - Bilimsel etiğe inanan, önyargısız - Yaratıcı ve işbirliğine inanan - Özeleştiri yapabilen - Çevreye saygılı

Paydaşlar Hizmet alanları Çalışanla r Temel Ortak Stratejik Ortak Akademik Personel√ İdari Personel√ Öğrenciler√ Dekanlık√ Rektörlük√ YÖK√ Anabilim Dalının İlişkide Olduğu Gerçek ve Tüzel Kişiler* Paydaşlar-1 √ Tümü; + Bazıları

ADÜ Fakülte ve Yüksek Okulları √√√ Sağlık Bilimleri Enstitüsü√√√ Milli Eğitim, Maliye ve Sağlık Bakanlıkları √ TUBİTAK, DPT ve TUBA√ Diğer Üniversiteler√ ADü araştırma fon ve birimleri √√ Firmalar√ Bilimsel Meslek Kuruluşları√√ Bilimsel Dergiler+ Anabilim Dalının İlişkide Olduğu Gerçek ve Tüzel Kişiler* √ Tümü; + Bazıları Paydaşlar-2

Mevcut Durumumuz Kuruluşun geçmişi Birimin verdiği hizmet yapısı (Ön Lisans, Lisans, Lisans Üstü Ders programı içerikleri, idari birimlerin hizmet yapısı vb.) Birimin ÖSS Puanına Göre Öğrenci Alma Durumu Akademik, İdari Personel Durumu (Sayı vb.) Laboratuar altyapısı Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayıları, ders saatleri sayısı Bilimsel yayın sayıları ve nitelikleri Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Yapılan İşbirliği vb.

Mevcut Durumumuz-1 Anabilim Dalımız 1992 yılında kurulan Adnan Menderes Üniversitesinin döneminde eğitime başlayan Tıp Fakültesinin bir Anabilim dalı olarak faaliyete geçmiştir. İlk Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Gül olup yurtdışında görevlendirilmesi ve 2002 yılında naklen başka bir üniversiteye gitmesi nedeniyle Anabilim Dalı Başkanlığı 1996 yılından beri Yrd.Doç. Dr. Sadun Temoçin tarafından yürütülmektedir. Anabilim Dalımız adına Amerika Birleşik Devletlerinde Doktora eğitimi alan Yrd. Doç. Dr. R. Onur Ek 1998 ve Yrd. Doç. Dr. Yüksel Yıldız 2002 yıllarında yurda dönerek görevlerine başlamıştır. Anabilim Dalımızda Tıpta Uzmanlık Öğrencileri Arş. Gör. Dr. Bilge Alaçam ve Arş. Gör. Dr. Serpil Çeçen”e Tıpta Uzmanlık Eğitimi verilmekte ve 2005 yılndan itibaren çalışma imkanına kavuştuğumuz Genel Fizyoloji Araştırma laboratuarı ile Biyofizik Anabilim Dalı ile birlikte çalışmalar yaptığımız Elektrofizyoloji araştırma laboratuarlarında bilimsel faaliyetlerimiz devam etmektedir.

Mevcut Durumumuz-2 Eğitim Öğretim Programı Anabilim Dalımız görevli 3 öğretim üyesinin katkılarıyla Tıpta Uzmanlık Eğitimi, Tıp Fakültesi öğrenci eğitimi, BESYO ve Sağlık Yüksek Okulunda Ebelik ve Hemşirelik bölümlerinde Lisans Eğitimi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunda Fizyoloji Önlisans Eğitimi vermektedir. Ayrıca Biyofizik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programında Yüksek Lisans dersleri verilmektedir. Bunların dışında Aydın Endüstri Meslek Lisesi Tıp Elektroniği bölümünde eğitime katkıda bulunmakta ve ilimizde düzenlenen antrenör vb. eğitim kurslarında seminerler vermekteyiz.

Mevcut Durumumuz-3 Ünvan Profesör Doçent Yardımcı Doçent Öğretim Görevlisi 1 Uzman1 Diğer1112 TOPLAM Akademik Personel sayıları ve Ders Veren Öğretim Elemanı Sayısı

Mevcut Durumumuz-4 Akademik Yıl ÖğrenciSayı(A) Ders Veren Öğretim Elemanı(B) Ders veren Öğretim Elemanına düşen Öğrenci Sayısı(A/B) Lisans Yüksek Lisans Doktora Tıpta Uzmanlık Yan Dal Uzmanlık Lisans Yüksek Lisans Doktora Tıpta Uzmanlık10,33 Yan Dal Uzmanlık Öğrenci Sayıları ve Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci sayısı*

Mevcut Durumumuz-5 Akademik Yıl ÖğrenciSayı(A) Ders Veren Öğretim Elemanı(B) Ders veren Öğretim Elemanına düşen Öğrenci Sayısı(A/B) Lisans Yüksek Lisans Doktora Tıpta Uzmanlık 10,33 Yan Dal Uzmanlık Lisans Yüksek Lisans Doktora Tıpta Uzmanlık Yan Dal Uzmanlık Öğrenci Sayıları ve Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci sayısı*

Mevcut Durumumuz-6 Dersin adıSınıf Ders / Staj kurulu Yıllık ders saati Kurams al Uygula ma Toplam Fizyoloji1310- Fizyoloji Fizyoloji Fizyoloji2228- Fizyoloji Fizyoloji2421- Fizyopatoloji5Toplum Hk Staj K 6-6 TOPLAM Tıp Fakültesi Öğrenci Dersleri

Mevcut Durumumuz-7 YıllarEn DüşükEn Yüksek , ,210 TUS Sonuçlarına Göre Uzmanlık Öğrencilerinin Anabilim Dalına Giriş Puanı

Uzmanlık eğitimi boyunca bir Uzm. Öğrencisi için ortalama değerler Uzmanlık öğrencisi Dersi24 Katıldığı Seminer3 Hazırladığı Seminer3 Katıldığı Dergi Saati /Olgu Sunumu3 Hazırladığı Dergi Saati /Olgu Sunumu3 Ortak Toplantı Saatleri (örn:Konsey)- Kurslar- Araştırma4 Kongre Katılım1 Diğer- Mevcut Durumumuz-8 Eğitim Süresi Boyunca Uzmanlık Öğrencisinin Aldığı Eğitimler ve Yaptığı Uygulamaların Sayısı

Mevcut Durumumuz-9 Uzmanlık Öğrencisi Eğitim-Öğretim Yılı Sonu İtibariyle Sayısı 1. sene uzmanlık öğrencisi1 2. sene uzmanlık öğrencisi 3. sene uzmanlık öğrencisi1 4. sene uzmanlık öğrencisi 5. sene uzmanlık öğrencisi 6. sene uzmanlık öğrencisi Uzatmalar Eğitimini tamamlamış olanlar TOPLAM2 Eğitim Süresine Göre Uzmanlık Öğrencilerinin Dağılımı

Mevcut Durumumuz Tamamlanmış Tezler---- Devam Eden Tezler---1 Anabilim/ Bilim Dalında Uzmanlık Eğitimi sırasında yapılan tezlerin sayısı

Mevcut Durumumuz-11 Dersin adı Verildiği Birim Yıllık ders saati KuramsalUygulamaToplam Fizyoloji (Hem.)ASYO Fizyoloji (Ebe)ASYO28 56 Fizyoloji (Tıbbi Lab)ASHMYO28- Spor FizyolojisiBESYO56- FizyolojiEnd Mslk Ls34- TOPLAM Tıp Fakültesi Dışındaki Eğitimler

Mevcut Durumumuz TOPLAM TOPLAM MAKALE Ulusal Uluslararası SCI/SSCI/AH CI Tezden türetilmiş makale sayısı* 1113 ATIF SAYISI232 KİTAP KİTAP BÖLÜMÜ 33 Eğitim-Öğretim Yıllarına Göre Yayınlar, Bilimsel Etkinlikler ve Ödüllerin Dağılımı

Mevcut Durumumuz TOPLAM BİLDİRİ Ulusal Sözlü3 3 Poster Uluslararası Sözlü7 1 8 Poster Eğitim-Öğretim Yıllarına Göre Yayınlar, Bilimsel Etkinlikler ve Ödüllerin Dağılımı

Mevcut Durumumuz TOPLAM BİLİMSEL ETKİNLİKLER Anabilim Dalınca Düzenlenen Anabilim Dalının konuşmacı olarak katıldığı BİLİMSEL ÖDÜLLER Eğitim-Öğretim Yıllarına Göre Yayınlar, Bilimsel Etkinlikler ve Ödüllerin Dağılımı

Mevcut Durumumuz-15 Yıl Öğretim Üyesi Sayısı (A) UlusalUluslararası SCI/SSCI/AH CI Sayı (B) Oran (B/A) Sayı (C) Oran (C/A) Sayı (D) Oran (D/A) ,52110, ,510, ,510, , ,33 Eğitim-Öğretim Yıllarına Göre Öğretim Üyesi Başına Düşen Makale Sayısı

Mevcut Durumumuz-16 Proje Türü* T#S#TSTSTS Araştırma Fonu 133 TOPLAM133 Anabilim/ Bilim Dalında Yapılan Projelerin Türü ve Durumunun Eğitim-Öğretim Yıllarına Göre Dağılımı

Mevcut Durumumuz-17 GZFT Analizi-1 Güçlü Yanlarımız Öğretim elemanlarının deneyimli, genç ve istekli olmaları Temel bilimlerde bulunan diğer anabilim dalları ile uyum içerisinde bulunma 2005 yılında araştırma laboratuarlarımızın faaliyete geçmesi Öğretim elemanlarımızın yurtdışında eğitim almış olmaları

Mevcut Durumumuz-18 GZFT Analizi-2 Zayıf yanlarımız Araştırma laboratuarlarımızın yeni kurulması Yazılı ders kitaplarımızın bulunmaması Anabilim dalımız yerleşim alanının çok yetersiz olması Ders yükümüzün fazla olması Komşu üniversitelerle ilişkilerimizin yeterli olmaması Ulusal ve Uluslararası yayınlarımızın az olması Teknik personel yetersizliği

Mevcut Durumumuz-20 GZFT Analizi-3 Fırsatlar Tıpta Uzmanlık öğrencilerinin temel bilimlere ilgisinin artması Tıptaki gelişmelerin Temel Tıp Bilimlerine olan ihtiyacı artırması Yurtdışında eğitim almış öğretim elemanlarımızın yurtdışı ile bağlantıları Bilgiye ulaşma olanaklarımızın yeterliliği

Mevcut Durumumuz-21 GZFT Analizi-4 Tehditler Temel bilimlerin öneminin diğer birimlerce tam anlaşılamaması Fırsatlardan yararlandırılmada arka sıralarda yer almamız Araştırma bütçelerine getirilebilecek kısıtlamalar Bölgemizde diğer üniversitelerin daha hızlı gelişecek teşvikler almaları Öğrenci sayısının giderek artması

Stratejik Amaçlar - Eğitimi çağdaş ve üst düzeyde tutmak - Araştırmaların kalitelerini yükseltmek - Sürekli gelişmeye açık olmak

Stratejik Hedefler-1 Amaç: Eğitimi çağdaş ve üst düzeyde sunmak Hedefler: 5 yıl içinde ders ve laboratuar notlarını içeren kitaplar hazırlamak 5 yıla kadar öğrenci laboratuarlarına dayanan fizyoloji eğitimini geliştirmek

Stratejik Hedefler-2 Amaç:Araştırmalarımızın kalitelerini yükseltmek Hedefler: 2 yıl içerisinde üniversitemiz ve ulusal kaynaklardan aldığımız mali desteği % 25 artırmak 3 yıl içerisinde hastanemizin taşınması durumunda laboratuar alanlarımızı en az iki katına çıkarmak

Stratejik Hedefler-3 Amaç: Sürekli gelişmeye açık olmak Hedefler: 5 yıl içerisinde tüm öğretim elemanlarımızın yurtdışında kısa süreli eğitimler almasını sağlamak

İnsan Kaynakları Planlaması ve Performans Ölçümü İzleme Amaç ve hedefler her eğitim öğretim yılı sonunda değerlendirilecektir. Değerlendirme ve Performans Ölçümü Durum analizi bölümünde yapılan tanımlamalara göre hesaplanacaktır. Performans Göstergeleri Eğitim: Mezuniyet memnuniyeti, öğrenci geri bildirimleri, öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı vb bildirilerle açıklanacaktır. Araştırma: Öğretim elemanı başına düşen araştırma sayısı, atıf sayısı, proje sayısı, proje kapsamında alınan makine ve teçhizat durumuna bakılacaktır.