Global Çalışmalar ve Programlar Bölümü & Yoğunlaştırılmış İngilizce Dil Kursu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Gökben BAYRAMOĞLU. 1-Fotoğraflı Öğrenci Başvuru Formu(2 Adet-Bölüm Koordinatörünüz veya Bölüm Başkanınız tarafından imzalı) 2-Öğrenim Protokolü(3.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
6. ADIM İşçinin Ücretini Zamanında ve Eksiksiz Öde.
SİGORTACILIK EĞİTİM MERKEZİ
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
SIZMA TEST İ, E Ğİ T İ M VE DANIŞMANLIK H İ ZMET İ VEREN PERSONEL VE F İ RMALAR İ Ç İ N YETK İ LEND İ RME PROGRAMI KORAY ATSAN SIZMA TEST İ, E Ğİ T İ M.
Staj Bilgilendirme 2016 Lütfen Sitemizde Bulunan Staj Açıklamalarını Dikkatlice Okuyunuz!
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
T. C. TORONTO BAŞKONSOLOSLUĞU KONSOLOSLUK İŞLEMLERİ RANDEVU SISTEMI.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
ERASMUS+ Oryantasyon Programı Erasmus Kurum Koodinatörlüğü erasmus.erciyes.edu.tr
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
© 2011 Deloitte Türkiye TTKMETRE Yeni Türk Ticaret Kanunu’na ne kadar hazırım? M. Sait Gözüm Deloitte Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Ortak Şubat 2012.
Türk Standartları Enstitüsü ’ nün Belgelendir me Faaliyetler i Resmiye Kulu
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
HAZIRLANMASI GEREKEN BELGELER BİRİNCİ BÖLÜM.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
Farabi Kurum Koordinatörü: Prof. Dr. M. Banu DURUKAN
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
BAHADIR İSMAİL SÜMER MATEMATİK ÖĞRETMENİ. SINIFLARA GÖRE 2010 SBS TAKVİMİ.
BİR ZAMANLAR…. BUGÜN (beton çağı) 2022.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
#Geçici Koruma GEÇİCİ KORUMA SAĞLANAN YABANCILARIN ÇALIŞMA İZİNLERİNE DAİR YÖNETMELİK ve UYGULANMASI.
AKADEMİK YILI ERASMUS+ ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ
Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
SUMMER Work and Travel Program 2012.
STAJ ÖNCESİNDE VE SONRASINDA YAPILACAKLAR
Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Başvuruları   Değerli Koordinatörler, Sevgili Öğrenciler,   Üniversitemizin Erasmus+ Öğrenci.
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Üyenin Sisteme Girişi
130 Maddeden oluşmaktadır
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
Uçak Bileti Değiştirme
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
EBSCO Discovery Service (EDS) Daha İsabetli Sonuç Listeleri
Konu Başlıkları Staj başvurusunda izlenecek yol
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Defter Beyan Sistemi Başvurusu
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
YURT DIŞINDA HAZIRLIK PROGRAMI
“Kimlik Bilgileri” kısmında Kişisel Bilgiler girilir ve “Kaydet” butonuna basılarak,bilgiler kaydedilir. Tüm Bilgilerin girişi eksiksiz yapılmadır.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÜGD TEBLİĞLERİ ve TAREKS
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Bilgilendirme Toplantısı
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Paylaşım Semineri İş Akışı
Nitel Araştırmalar.
Akademik yılı MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
Sunum transkripti:

Global Çalışmalar ve Programlar Bölümü & Yoğunlaştırılmış İngilizce Dil Kursu

NOVA’da eğitimleriniz İngilizce dil seviyenize göre iki farklı yerleşkede gerçekleştirilecektir. Annandale Yerleşkesi Alexandria Yerleşkesi

YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER 1. Aşama NOVA dan gelecek olan DS 2019 formu. Bu form, J-1 Vize daveti oluyor. 2. Aşama DS 2019 belgesi ulaştıktan sonra, On-Line SEVIS sistemine kayıt yapılacaktır. Kayıt esnasında $180 ödenmesi gerekmektedir.

 YUDAM grubunda bugün itibariyle bir çok öğretim üyemiz vize görüşmesini tamamlamış bulunmaktadır. Bir kısım öğretim üyemiz vizesini almış, bir kısmı ise pasaportunun gelmesini beklemektedir.  Sadece 6 öğretim üyemizin vize görüşmesi tarihindedir. 3. Aşama Daha sonra ABD Türkiye konsolosluğuna J-1 VİZE başvurusu yapılacaktır. Öncesinde vize başvurusu için randevu alınması gerekmektedir. Vize ücreti ($160) ödenmelidir.

4. Aşama NOVA’da Sağlık Sigortası poliçesinin gösterilmesi gerekmektedir. Amerika’ya gitmeden önce ya da Amerika’ya ulaştıktan sonra ilk 3 gün içerisinde sağlık sigortanızı yaptırmanız gerekmektedir. Yapılan sağlık sigortasının NOVA’nın istediği minimum koşulları karşılaması gerekmektedir.  Medical benefits of at least $50,000 for an accident or illness  Repatriation benefits in the amount of $7,500  Coverage for medical evacuation of the Exchange Visitor and dependents to his/her home country to the tune of $10,000  A deductible which does not exceed $5OO per illness

 DS 2019 formunun, pasaport kimlik ve vize sayfasının, finansal destek formunun en az 3-4 adet fotokopisini yaptırınız. Orijinal belgelerin gümrük görevlisine gösterilmek üzere el çantanızda bulunması ZORUNLUDUR. Diğer kopyaları farklı bavullarda saklayarak önlem almanızı öneriyoruz.  Rutin kullandığınız ilaçları, kalacağınız süreyi göz önünde bulundurarak 4 ay için yazdırınız. Bol miktarda yanınıza ilaç alabilirsiniz (antibiyotik, soğuk algınlığı, alerji, damlalar, antibiyotikli krem vb.) 5. Aşama Uçuş için hazırlıklar Uçuş tarihleri 17 Ocak-16 Mayıs 2015

 Gıda götürebilirsiniz. Ancak tohum niteliğindeki gıdalar, et ve et ürünlerinin götürülmesi Amerika yasalarınca YASAKLANMIŞTIR. Bu tür ürünleri yanınıza almamanızı, aşağıya verdiğiniz bagajlara koymamanızı öneririz. Hava alanlarında yapılan kontrollerde bu tür ürünler için ceza ödemek zorunda kalabileceğinizi unutmayınız.  Uçakta size verilecek beyan formunda götürdüğünüz gıdaları dürüstçe beyan etmeniz önerilmektedir. Götürmeyi planladığınız yiyeceklerin İngilizcelerini önceden hazırlayıp el çantanıza koyarsanız beyan formunu daha kolay ve eksiksiz doldurabilirsiniz.  Bölgede pek çok Türk, Arap ve Global marketler bulunmaktadır. Bu marketlerden ihtiyacınız olan pek çok Türk ürününü temin edebileceğinizi unutmayınız.

Bagaj limitlerinize dikkat ediniz 23’er kilogramlık 2 bagaj (aşağıya verilmek üzere) 8 kg’ı geçmeyecek uygun boyutlarda ( 55x40x23 cm ebatlarında) kabin bagajı (uçakta yanınıza almak üzere) El çantanız Bilgisayar çantanız Bagaj ve kabin bagajı kuralları Mücevher, para, cep telefonu, bilgisayar, doküman vb. değerli eşyalarınızı kabin bagajınızda bulundurunuz. Rutin kullandığınız ilaçlarınızı (sıvı değil ise) kabin bagajına koyunuz. Olası bir bagaj aksaklığı durumunda önlem olması için birkaç günlük ihtiyacınız olan kıyafeti kabin bagajınızda bulundurunuz. Aşağıya verilen bagajların boyutları (Uzunluk+Genişlik+Derinlik) Maksimim 158 cm olabilir. Kabin bagajında sıvı taşınması ile ilgili sınırlılıklar (max 100ml) bulunmaktadır. Sıvı ürünleri aşağıya verilen bagajlara koymanız uygun olacaktır. Uçuş öncesinde Uçuş firmasının web sayfasından uçuş kurallarını okumanız havaalanında sorun yaşamamanız açısından önemlidir.

6. Aşama Uçakta doldurulması gereken formlar  US. Customs and Border protection Custom Declaration  Department of Homeland Security

Bu kısım görevli tarafından doldurulacaktır.

Pasaport DS 2019 formu (ORJİNAL) Finansal destek mektubunuz (ORJİNAL) Konaklayacağınız yerin adresi Uçakta size doldurmanız için verilen formlar 6. Aşama Gümrük işlemleri

8. Aşama NOVA’ya kayıtlarınız yaptırılmış bulunmaktadır. İlgili kampüse giderek sınıf bilgilerinizi öğrenebilir ve NOVA ID kartınızı çıkartmak üzere işlemlerinizi yapabilirsiniz. NOVA’da yapılacak olan Oryantasyon Programına katılmanız gerekmektedir. Oryantasyonun programının 20 Ocak 2015 te yapılması planlanmaktadır. Oryantasyon programına giderken: -DS 2019 Formunuz - Pasaportunuz ve - Sağlık sigorta poliçenizin orijinallerinin ve fotokopilerinin yanınızda olması gerekmektedir. Bu belgelerin kopyaları Kurum sorumlusu Stacy’ye verilecektir.

9. Aşama MyNOVA hesabının aktifleştirilmesi Hesabın aktifleştirilmesi aşamalı olarak ilgili dokümanda gösterilmiştir. NOVA ya ulaştığınızda bilgisayar laboratuvarlarındaki telefonlardan ilgili numarayı arayabilirsiniz. Laboratuvar personeli size bu konuda yardımcı olacaktır.

Amerika’da Yaşam Banka işlemleri: İhtiyaç duyan hocalarımız banka hesabı açarak paralarını bankaya yatırabilirler. İstediğiniz bölgede istediğiniz bankada hesap açtırabilirsiniz. Araba kiralama: Araba kiralama firmaları aracılığıyla araba kiralanabilir. DS formunuzun bir kopyası ve pasaportunuz Amerika’da her zaman yanınızda olmalı. Bu belgeleriniz kimlik olarak kullanılacaktır. Okula ulaşım otobüslerle gerçekleştirilecektir. Virginia toplu taşım araçları açısından zengin. Otobüs, metro kullanımı çok yaygın.

The Lux apartments Son yapılan görüşmelerle 9 aylık anlaşma yapılmıştır. Bu çerçevede verilen fiyatlar 1300 studios (sayıda limit yok şimdilik) bedroom (12 adet) bedroom (2 adet) Bahar ve güz döneminde kullanılacak olan bu apartmanların 8 ay kiralanması tekrar görüşülecek. Kabul edilmezse bize yansıyacak kısmı kişi başı 50 dolar olacaktır.

Mobilyalı Su, elektrik, gaz giderleri fiyat içerisinde. İnternet ile ilgili görüşmeler devam ediyor. The Lux apartment yetkililerinden haber bekleniyor.

Stüdyo tipi daire

Wallmarttan alınabilecek bazı ev eşyaları $99.00 Mainstays 6" Coil Mattress, Twin Size $99.00 Wooden Slat Bed Frame, Black $52.00

Mainstays 5-Piece Wood and Metal Dining Set, Multiple Colors $ Mainstays Quilt Collection, Elise $19.97

Gibson Home Basic Living 32-Piece Banded Combo Dinnerware Set $29.00 Mainstays 9-Piece Nonstick Cookware Set, Polished Aluminum $19.88

Mainstays Standard Microfiber Pillow, Set of 2 $8.00 Bissell 3-in-1 Vacuum $19.88

Kebo Futon Sofa Bed, Multiple Colors $132.50

Kiralık yer ararken 4 ay kalacağınız bilgisini paylaşmayı unutmayınız. Kira ücreti süreye bağlı olarak değişir. Apartmanın mobilyalı olduğundan emin olunuz (Furnished ibaresi aranmalıdır) Örneğin Arbor Park of Alexandria nın furnished olduğu bilgisi yok.

ÜCRETSİZ İMKANLAR NOVA kütüphaneleri ve çevredeki kütüphanelere erişim Danışmanlık hizmetleri Öğrenci kulüplerine katılım Akademik yazma merkezi Library of Congress

TEŞEKKÜRLER… SORULARINIZ…