DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 29.12.2015 / 191.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Mentor Mentee İlişkisi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
ERK İSG&İK – –
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Sağlıkla ilgili önlemler alma
ÖNCE HUZUR Gelecek Elimizde.... VİZYON İÇİN SLOGANIMIZ: GELECEK ELİMİZDE... HAYAT İÇİN SLOGANIMIZ: MANAS ÜNİVERSİTESİ. HUZUR İKLİMİ. Önce Huzur.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
Alkol ve Diğer Uyuşturucuların Kullanımını Önleme Biz Ne Yapabiliriz! Alkol ve Diğer Uyuşturucuların Kullanımını Önleme Biz Ne Yapabiliriz!
Mentör Öğretmenlik.
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kariyer Yönetimi Araçları
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Örgütsel Kariyer Planlaması
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Prof. Dr. Hamit Okur İstanbul Medeniyet Üniversitesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ÇOCUK MAHKEMELERİNDE PSİKOLOJİK DANIŞMAN OLMAK
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BAHAR DÖNEMİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞMELERİ ANALİZİ
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
REHBERLİK DERSİ III.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191

2 Webster

/ 193 TDK

GİRİŞ Bilge ve güvenilir danışman, Rehber, Akıl hocası Bilimsel kanıtlar danışmanlığın akademik başarı ve tatmin için faydalı olduğunu göstermektedir. Tıp öğrencilerinin %50’den azı ve çalışanların %20’den azının danışmanı var. Danışmanlık verilen kuruluşlarda çoğu kez danışmanlara bir eğitim verilmemektedir. Klinik iş yükü de danışmanlığı zorlaştırmaktadır. / 194

[Standartlar] / 195

/ 196

Danışmanlığın Faydaları Her iki tarafın da gelişimine katkı sağlar. Danışmanda tatmin/işe yarama duygusu oluşturur. Danışan; – sorun oluşmadan tedbir alabilir. – sorunlarını çözmede destek bulur. – başarılı bir kariyer planlaması yapar. – kuruma daha kolay alışır. – kendine güveni artar. / 197

Danışmanlıktaki Zorluklar Öğrencilere danışmanlıktan beklentiler açıklanmalıdır. Öğrencide danışmanın çözemeyeceği beklentiler oluşabilir. Hiyerarşik bir ilişki oluşabilir. Kişilik çatışmaları oluşabilir. Danışman kendi branşının propagandasını yapabilir. Danışmanın öğrenciyi araştırmalarında kullanma riski. Karşılıklı uygunsuz duygusal bağlanma oluşabilir. / 198

Danışmanlık Yaklaşımı Destekleme – zorlama – vizyon dengesi sağlanmalıdır. – Destek: saygı duyma, fırsat verme, kaynak sağlama, olumlu geribildirim verme... – Zorlama: çalışmaya teşvik etme, hedefler koyma, zaman sınırı koyma, iş listesi oluşturma, yapıcı veya negatif geribildirim verme. – Vizyon: uzun vadeli hedefler konusunda tartışmalar yürütme... / 199

Danışmanın Rolleri Öğretmen Sponsor Danışman Ajans Rol model Koç Sırdaş /

Etkili Bir Danışmanın Özellikleri Kariyerini kendisinin planlamasına izin veren Ulaşılabilir ve iyi bir dinleyici Bencil olmayan Öğrencisinin kendini geçmesiyle gurur duyan Yargılamaksızın pozitif ve negatif geribildirim verebilen Öğrencisinin gelişimi için fedakarlık yapabilen Öğrencisini kariyerini engelleyecek / 1911 angaryalardan uzak tutan Kurum politikaları içerisinde yol bulmaya yardımcı olan Sır tutabilen Ayırımcılığa karşı hassas Kişisel, profesyonel ve sıkı (ama cinsel olmayan) bir ilişki kuran Sınırlarını bilen (ör. Depresyonu veya bağımlılığı olan hastasını uygun yerlere yönlendiren)

Danışmanlık Tipleri İkili: Tıptaki klasik hoca-asistan danışmanlığı. Çoklu: öğrencinin birden fazla danışmanı vardır. Resmi: Kurum politikası gereği zorunlu danışmanlık. Gayrı resmi: Rastlantı sonucu olur. Akran: Arkadaşlar birbirine danışman olabilirler. Uzaktan: Özellikle araştırma desteği sağlamak için. / 1912

Danışmanlığın Aşamaları Başlangıç – Olabildiğince sık görüşülme; beklentiler netleşir. Üretim – Güven oluşmuş; kurallar ve hedefler belirlenir. Ayrılık – Planlı ve plansız olabilir Yeniden tanımlama – Danışmanlık ilişkisi ayrılıktan sonra da devam edebilir. / 1913

Danışmanlık Programı Oluşturma Kurumun danışmanlık konusunda bir politikası olmalıdır [danışmanlık yönergesi]. Kurum tarafından her öğrenciye bir danışman belirlenebilir. Bu “ayarlanmış evlilikler” zamanla gözden geçirilip güncellenebilir. Danışmanlığı doğal seyrine bırakmamalı; kurum tarafından takibi yapılmalıdır. Danışmanlığa zamanı olan öğretim elemanlarının görev alması sağlanmalıdır. / 1914

Danışmanlık nasıl daha iyi olabilir? Öğrenciye tercih imkanı sunulabilir. Beklentiler iyi tanımlanmalı ve netleştirilmelidir. Danışman değiştirmeye izin verilmelidir. Danışman ve öğrenciye düzenli olarak sorulmalı ve danışmanlığın takibi yapılmalıdır. Sosyal etkinlikler ve hatırlatmalar ile danışmanlık desteklenmelidir. Danışmanların hizmeti bilinmeli ve ödüllendirilmelidir. Danışmanlara eğitim verilmelidir. / 1915

[Şifa Üniversitesi] /

/

ÖZET Tecrübeler, danışmanı olan öğrenci ve ekip üyelerinin bu durumdan memnun olduklarını göstermektedir. Danışmanlıkta destekleme – zorlama – vizyon dengesini sağlamak önemlidir. Kurumların bir danışmanlık politikaları olmalı ve bunu olabildiğince esnek tasarlamalıdır. Kişi danışman olarak doğmaz. Eğiticilere eğitim verilmeli, desteklenmeli ve ödüllendirilmelidir. Danışmanlık programları değerlendirilme ve iyileştirme çalışmaları da ihmal edilmemelidir. / 1918

DEĞERLENDİRME rldMXLn7NIysiYAF5gV1RWRQcI/viewform rldMXLn7NIysiYAF5gV1RWRQcI/viewform adresindeki online formu kullanarak seminerlerimizi değerlendiriniz ve görüşlerinizi paylaşınız. / 1919