İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Çalışma Sermayesi Yönetimi Bir Önceki Haftadan (ProForma Tablolar ile) Devam...  Dynastatic Corporation bugüne kadar büyüme göstermemesine.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Fiyat ve Fiyatlandırma
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Çevresi.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ürün veya Hizmet Satışı
FİNANSAL PLANLAMA.
ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Planlama Fonksiyonu.
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları

Ürün/ Mamül Hizmet

Bir işletmenin ve ekonominin sağlıklı şekilde yaşaması ve gelişmesi yeterli düzeyde üretime bağlıdır. Üretim, fayda yaratmak şeklinde tanımlanabilir, yani gereksinimleri karşılayacak mal ve hizmetleri oluşturmaktır (ekonomist tanım) Üretim fiziksel bir malın, araç, gereç, insan gücü ve malzemeler ile montajı veya yapımı olarak da tanımlanabilir (mühendislik tanım)

Üretim Sisteminin Sınıflandırılması 1.Sürekli Üretim Sistemi 2.Kesikli Üretim Sistemi 3.Proje Tipi Üretim Sistemi

1.Sürekli Üretim Sistemleri A. Kütle Üretim (Montaj Hattı; Beyaz Eşya, Otomobil Üretimi) B. Akış Tipi Üretim (Plastik, Çimento, Petrol)

2.Kesikli Üretim Sistemi - Düzensiz talep „ - Genel amaçlı makinelerin kullanılması „ - Düşük miktarlarda çok çeşitli üretim „ - Aynı fonksiyonel özelliklere sahip üretim araçlarının aynı bölümlerde toplanması „

- Kalifiye iş gücü kullanılması „ - Yüksek ara stokları, düşük hammadde ve mamul stokları „ - Fabrika içi taşımaların, genellikle insan gücü ile çalışan veya motorla tahrik edilen istif arabaları ve sabit veya hareketli vinçlerle yapılması „ - Miktar yada çeşit itibari ile değişkenlik gösteren tüketici talebi karşılayacak esnekliğe sahip olması

Kesikli Üretim Sistemi A. Siparişe Göre Üretim (Mobilya Üretimi) B. Parti Üretimi (Belli büyüklükteki sipariş)

3.Proje Tipi Üretim Sistemi Büyük ölçekli tek seferlik işlerden oluşan bir üretim şeklidir, „ Özel talebe bağlı bir üretim şeklidir, „ Üretim faktörlerinin projenin yapılacağı bölgeye taşınması gerekir, „ Mamul sabit konumdadır,„ Makine ve iş görenler mamul içinde hareket ederler, „ İşgücü kullanım düzeyini zaman içinde değişkenlik gösterebilir.

Üretim yönetimi, işletmenin elinde bulunan malzeme, makine, işgücü gibi kaynakları,: 1. belirli miktarda 2. istenilen kalitede, 3. istenilen zamanda, 4. en düşük maliyet (en fazla karla) ile müşteri gereksinimlerini karşılayacak mal ve hizmetleri üretecek şekilde bir araya getirmesiyle ilgili işlemlerdir.

Üretimde Strateji

Üretim Stratejisi Kavramlar -Verim, Verimlik -Maliyet Yönetimi (Sabit, Değişken Giderler) -İtme, Çekme Sistemi (JIT) -Vizyon, Misyon -MRP, MRP II

Üretim Stratejisinin Unsurları - Ürün tasarımı „ - Üretim süreç tipinin belirlenmesi „ - Mamul stok politikasının belirlenmesi „ - Üretim tesislerinin odağının belirlenmesi „ - Yeni ürün geliştirilmesi ve tasarımı „

Üretim Stratejisinin Unsurları - Teknoloji seçimi ve süreç geliştirilmesi „ - Kaynakların stratejik alternatifler arasında dağılımı „ Tesis planlama :kapasite, yer seçimi, yerleştirme „ - İş tasarımı „ - İşleyişle ilgili taktik kararlar

PAZARLAMA

Pazarlama; işletmelerde yapılan Product / Ürün Customer Value / Müşteri Değeri Price / Fiyat Customer Cost / Müşteri Maliyeti Place / Yer Customer Convenience / Müşteriye Kolaylık Promotion/Tanıtım Customer Communication / Müşteri iletişimi faaliyetleri toplamıdır.

1.Customer Value (Müşteri Değeri) Müşteriler aldıkları ürün veya hizmetten bir değer elde etme ya da bir sorunlarının çözümünü bulmayı amaçlamaktadırlar. Müşterilerin bu amaçları doğrultusunda pazarlama işiyle uğraşanların bir ürün veya hizmet yaratacakları zaman bunun müşteriye sağlayacağı değeri öncelikle ortaya koymaları gerekmektedir.

2. Customer Cost (Müşteri Maliyeti) Müşterinin satın almak istediklerinin kendisine pahalıya mal olmaması isteği günümüzde dikkate alınması gereken önemli bir pazarlama unusuru haline gelmiştir. Bu çerçevede işletmelerin kaliteli ve ucuz ürün üretebilmeleri ve müşterinin ödemek durumunda kalacağı her eki ortadan kaldırmalı gerekmektedir.

3. Customer Convenience (Müşteriye Kolaylık) Müşteriler alacakları ürün ve hizmete kolayca ulaşmak isterler. Pazarlama planlaması yapılırken müşterilerin ürün / hizmete kolayca oluşmalarını sağlayacak dağıtım ağı ve iletişim sistemi kurulmalıdır.

4.Customer Communication (Müşteri İletişimi) Pazarlamayı konu alan her türlü eletişim özünde müşteriye dönük iletişimdir. Günümüzde de müşteri, tanıtımdan çok karşılıklı iletişim istemektedir. Aldatıcı ve yanıltıcı olmayan dürüst ve empatik bir iletişim sistemi kurularak müşterilerin olası sorunları giderilmelidir.

Fiyat Fiyatlandırmanın tek amaçtan ziyade birden fazla amacı olabilir. Yönetici bunlardan birini veya birkaçını birlikte seçebilir. Bununla beraber, belirlenecek fiyat, rekabet pazarında, ortalama pazar fiyatı seviyesinde, bunun üstünde veya altında olabilir.

- Satışı maksimize etmek, - Belirli bir pazar payını gerçekleştirmek, - Kârı maksimize etmek, - Yatırımın hedef getirisini veya maksimizasyonunu sağlamak, - Nakit akışını maksimize etmek, - Rekabeti önlemek, - Fiyat istikrarını veya geleneğini temin etmek (enflasyonist olmayan ortamda), - Mal-marka imajını desteklemek, - Eldeki maldan kurtulmak, - Pazar egemenliğini ele geçirmek, - Tutundurma programını desteklemek, - Grubu veya aile firmalarını desteklemek, - Mal-hizmet kalite seviyesinde uyum sağlamak

Temel fiyatlandırma yaklaşımları; - Maliyet odaklı fiyatlandırma, - Rekabet odaklı fiyatlandırma ve - Talep (değer) odaklı fiyatlandırma olarak üçe ayrılmaktadır.

Maliyet Odaklı Fiyatlandırma 1.Maliyet artı kar marjı usulü Birim maliyeti = Değişken maliyet + (Toplam sabit maliyet/ Birim bazında beklenen satış miktarı) 2. Hedef kar amaçlı fiyatlandırma

Rekabet Odaklı Fiyatlama 1. Cari usulde fiyatlandırma 2. Teklif usulü fiyatlandırma 3. Talep (Değer) Odaklı Fiyatlandırma

TEMEL FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ - Pazarın kaymağını alma - Pazarı ele geçirme ve pazar payını arttırmadır.