Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 25.04.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 25.04.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 1(25)2(21+10)3(56) Yoğun Bakım 1(6)1(1)1(7) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam EEG Ünitesi 1(2)0 Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane 1(3)0 Derlenme Ünitesi 1(3)0 Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 2(7)0 Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim110 Servis Yoğun Bakım14131 EKG+FTR220 Ameliyathane1192 Poliklinik220 Derlenme Ünitesi110 TOPLAM * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 35,88 ÖNLİSANS 35,88 LİSANS 4180,3 YÜKSEKLİSANS 47,8 DOKTORA -- TOPLAM Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 11 Yoğun Bakım Hemşireliği : 9 İlk Yardım Eğitici Eğitimi : 1 Aile Danışmanlığı : 1 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

6 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ ⇨ 7,6 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ 2, ⇨ 2,4 DEVİR HIZI ORANI 2013 : 28 kişi (%53) ortalama 7 gün rapor

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % İletişim 85,797,5 14,32,5-- Çalışma Ortamı 45,275,047,620,035,0 Yönetim 73,885,023,815,01- HHM Kurum Politikaları 57,180,031,015,055,0 İşin Kendisi 28,650,066,750,02- Başarı Duygusu 66,782,533,315,0-2,5 Saygı ve Kabul Görme 76,295,021,45,01- GENEL MEMNUNİYET 64,387,533,312,51-

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Değerlendirmesi KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisi Genel görünüm 80,5 86,1 13,8 5,6-- İletişim 66,6 50,0 27,747,2 5,62,7-- Profesyonel davranış 66,6 61,1 25,036,1 8,32,7-- Kuruma/işe bağlılık 55,5 30,536,1 13,88,3-- Uygulama 72,2 66,6 19,433,3 8,3-- Ekip anlayışı 75,0 72,2 19,422,2 5,6 -- Hasta ve yakınını bilgilendirme 75,0 47,2 13,852,7 8,3--2,7-- Enfeksiyon kontrolü 72,2 61,1 22,238,8 5,6--- Kalite bilinci 50,0 94,4 33,35,5 11,15,62,7-- Vizyonerlik 58,3 38,8 27,736,1 8,325,05,6-- Koçluk yapma 61,6 52,7 16,647,2 8,3--2,7-- Problem çözme 69,4 50,0 30,550,0 8,3-- GENEL 66,6 50,0 25,050,0 8,3--

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % Tanıtım ve Bilgilendirme 97,9 2,1 1-- İletişim ve İlişkiler 98,598,81,51,2-- Bakım ve Tedavi 99,299,70,80,3-- GENEL MEMNUNİYET 98,599,6 1,50,4--

10 İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn%n% Basınç Ülseri ,4121,8 Oral Mukozit ,6131,3 Düşme ,020,1 PVK Komplikasyonu Yatan Hasta Sayısı Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nnn% İnfiltrasyon ,2 Flebit ,1 Giriş Yeri Enfeksiyonu Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri

11 YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri  Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı: Acil Bakım Koordinasyon Kurulu 2 Araştrma Geliştirme Eğitim Komitesi 2 Hasta Çalışan Güvenliğin Komitesi 1 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi 3 Bakım Hizmet Geliştirme Komitesi 1 CPR Komitesi 1 Sosyal Komite 2 Toplam 12  Hemşirelik Hizmetleri M ü d ü rl ü ğ ü Projelerinde Yer Alan Hemşirelerin Dağılımı Ameliyathanelerin Yeniden Yapılandırılması Projesi 1 Yoğun Bakımların Yeniden Yapılandırılması Projesi 1

12 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Oryantasyon Eğitimi ⇨ Yapılmadı  Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 sempozyum diğerleri seminer şeklinde olmak üzere 10 eğitim yapıldı.  CPR Eğitimleri ⇨ 6 hemşire  Kongre/Sempozyum ⇨ 1 kongre / 7 hemşire  Kurslar ⇨ 2 kişi kursiyer (SB Yoğun Bakım Kursu, Enfeksiyon Kontrol hemşireliği Kursu)  Öğrenci Eğitimleri ⇨ 3 okul ( 48 öğrenci) ⇨ Tıbbi beceri eğitiminde 3 hemşire görev almıştır.  Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

13  07 Haziran 1999 tarihinde Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Nöroşirurji AD’dan 7 hemşirenin katılımı ile kurulmuştur.  Dernek yönetiminde anabilim dalından 3 hemşire görevlidir.  2005 yılından itibaren yılda 1 kez kongre düzenlemeye başlamış olan dernek Nisan 2014’de 10. kongresini başarıyla gerçekleştirmiştir. NÖROŞİRÜRJİ HEMŞİRELERİ DERNEĞİ

14 Kritik Yoğun Bakım Hastalarında Ağız Bakımında Kullanılan Glutamin İle Klinikte Rutin Uygulanan (Benzidamin Hidroklorür)Solüsyonunun Etkilerinin Karşılaştırılması CDC (Centers for Disease Control and Prevention )Göre Kateter İlişkili Enfeksiyon Gelişme Riskini Önlemede Hemşirelik Bakımının Değerlendirilmesi 3.Yoğun Bakım Hastalarında Glutamin İle Uygulanan Ağız Bakımının Ventilatör İlişkili Pnömoninin Önlenmesi Üzerine Etkisi 4.Beden pozisyonlarının intrakraniyal basınç ve serebral perfüzyon basıncı üzerine etkisi isimli araştırmalar veri toplama aşamasında devam etmektedir. 5.Nöroşirurji Yoğun Bakım Ünitesinde Ateş ve Ateş Kontrolünde Uygulanan Hemşirelik Girişimleri 6.Nöroşirürji Yoğun Bakım Ünitelerinde Glisemik Kontrol ve Hasta Sonuçlarına Etkisi isimli araştırmalar tamamlanmış 10.Nöroşirurji Hemşireliği kongresinde sunulmuştur.  16 araştırmaya ise anket doldurarak destek olunmuştur. 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

15 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ  Sosyal Organizasyonlar:  Emekli olan hemşireler için kutlama, klinik yemeği ve pikniği, tıp bayramı, hemşirelik haftası ve doğum günü kutlamaları yapılmıştır.

16 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ  Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri:  Mavi kapak kampanyası,  Hayvan barınağına yiyecek desteği,  Servislerde yatan çocukların doğum günü kutlamaları yapılmaktadır.

17 FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 25 Yatan Hasta Sayısı: 42 Hemşire Sayısı: 10 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: 5.Kat Servis

18 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 79 ( 27 SUT ) ( 52 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 9743 ( 1582 SUT) ( 8161 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞISUT : min; 1* (TPN takibi) max; 427 (Günlük yatan hasta ağrı takibi ) SUT DIŞI: min: 1* (TAK eğitimi) max: 638 (rutin hayati bulgular takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN ,4 TL 6512,6 TL (1127 işlem) 4010,8 TL (455 işlem) (Epikrizde belirtilmediği için) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TL ,4 TL

19 FİNANSAL PERFORMANS 9743 : 7 gün = 1391 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 1391: 3 vardiya = 463 ( 8 saatlik işlem) 463 x 3 dk = 1389 dk 1389/ 60 = 23 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ

20 FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir : ,4 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = ,4 TL x 52 hafta = ,8 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 6512,6 TL Ortalama Yıllık Gelir = 6512,6 TL x 52 hafta = ,2 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir ,8 TL TL = ,8 TL FARK ( Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir - Fatura edilebilen SUT Toplam): ,8 TL – ,2 = ,6 TL Artış Oranı (Fark/ Fatura edilebilen SUT geliri) : % 358 ve Kat 3.58

21 FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM ÇEŞİDİ: 24 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI : FATURA EDİLEN TUTAR : ,2 TL AD TOPLAM GELİR: ,56 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 4.2 İŞLEM ÇEŞİDİ : 79 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: ,2 TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : ,2 TL x 3 servis = ,6 TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : ,8 TL x 3= , YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 16 ( SUT) % 72 ( TÜMÜ) BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ 2013 Çalışma 2014 Çalışma

22 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi  Doğum öncesi/ sonrası ve ücretsiz izin kullanan hemşire sayısının artması ( 9, %18)  YBÜ ve ameliyathane gibi özellikli birim sorumlu hemşirelerinin emeklilik süresini doldurmuş olması  Mesleki ve meslek dışı lisans üstü eğitim alan hemşire sayısının artması (8/7), istihdam konusunda yeterli koşulların sağlanamaması,  Sağlık sorunu olan hemşire sayısının artması  Gündüz vardiyasında çalışmak isteyen hemşire sayısının artması, 10 yıl ve üzeri vardiyalı çalışan hemşire sayısı= 12 % 23 )  Performans sistemindeki dengesiz dağlım  Hastanenin fiziki koşullarının dağınıklığı, iş gücü kaybı 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

23 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri  Tek servisin açık olması, hasta sirkülasyonun artması serviste gürültü ve karmaşanın hakim olması,  Tedavi hizmetlerine ağırlık verilmesi, bakım hizmetlerine yeterince zaman ayrılamaması  Malzeme yetersizliği ve kalitesinin kötü olması,  Eczane hizmetlerinde aksaklıklar yaşanması, birimin eczaneye uzak olması, insan gücü kaybı  Hasta sirkülasyonun artmasına bağlı iş akışında bozulma ve iletişim sorunları yaşanması  Destek hizmetlerin yetersizliği ( ambulans hizmeti, sıcak su akmaması, ısınmada problem yaşanması vs.)  Hasta bakıcı, temizlik personeli sayısının yetersiz olmasına bağlı olarak hasta ve çalışan memnuniyetsizliği, hasta yakınlarının iş yükünün artması

24 Komite ve Komisyon Faaliyetleri  Vardiya sisteminde çalışmaya, iş yükünün artmasına bağlı olarak komisyon ve komite faaliyetlerine katılımda isteksizlik 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Araştırma faaliyetlerinde etik kurul onayı alma aşamasında prosedürlerin uzun sürmesi  Kongre, kurs, sertifikalı eğitim programlarına katılımda maddi koşulların yetersizliği, sponsor desteği bulanamaması

25 FİNANSAL PERFORMANS  Hemşirelik işlevlerinin epikrizlere yansıtılmaması  Performans sistemi uygulaması ile bazı hemşirelik uygulamalarının birimlerde hekimlere yansıtılması,  Birçok hemşirelik girişimlerinin SUT’ta karşılığının olmaması, ücretlendirilmemesi  SUT’ ta karşılığı olan girişimlerin sınırlandırılmış olması  Ameliyathane ve poliklinik işlevlerinin SUT’ ta karşılığının olmaması

26 İyileştirme Önerileri  Hemşire sayısının yeterli olması durumunda lisans üstü eğitim alan hemşireler için terfi olanaklarının yeniden gözden geçirilmesi,  Ekip üyeleri arasında iletişimi güçlendirecek programların hazırlanması,  Mali olanakların iyileştirilmesi ( özellikle YBÜ ve ameliyathane gibi özellikli birimler)  Tüm çalışanların sosyal olanaklardan faydalanması ( Kreş ve servis)  Gece vardiyasını cazip hale getirmek için maddi koşulların iyileştirilmesi  Hemşirelerin bilimsel faaliyetlere katılımını desteklemek için birimlerde bütçe ayrılması  Hastaneye malzeme alımının daha sistematik ve akılcı olması, kalitesiz ve ucuz malzeme alımından kaçınılması

27 İyileştirme Önerileri  Eczane işlemlerinde hasta ve çalışan güvenliği açısından önlemlerin alınması ( hasta adına özel paketleme sistemi vb)  Hasta ve çalışan memnuniyeti açısından yemek kalitesinin arttırılması  Hasta bakıcı, temizlik vs. personel sayısının arttırılması  Hemşirelik işlevlerinin sistematik girişini sağlamak açısından kontrollerin sıklaştırılması, konuyla ilgili farkındalık yaratılması  Destek hizmetlerin etkin çalışması, kalitenin arttılrılması ile iş akışını hızlandırmak, hasta güvenliğini arttırmak

28 TEŞEKKÜRLER


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 25.04.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları