Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 30.06.2014 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 30.06.2014 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ Bu slayta ekleme yapılmayacaktır

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis(Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 3 (50)44650 PACU202 Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünit.000 Ayaktan Ted. Ünit.808 Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane325 Derlenme202 Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik718 Tetkik Birimi(EKG+Kan alma)101 Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 110 Servis 3 (50) PACU 110 Ayaktan Ted. Ünit. 000 Ameliyathane 981 Derlenme 110 Poliklinik 220 Tetkik Birimi (EKG+Kan alma) 110 TOPLAM37316 * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 616,2 ÖNLİSANS 00 LİSANS 2978,4 YÜKSEKLİSANS 25,4 DOKTORA 00 TOPLAM Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 0 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

6 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi •2012 ⇨ 10,25 •2013 ⇨ 0 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI •2012 ⇨ 5,16 •2013 ⇨ 3,08 DEVİR HIZI ORANI

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı N=(30) UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % İletişim 88,290,011,810,0-- Çalışma Ortamı 26,540,0 44,156,7 29,4 3,3 Yönetim 79,496,717,63,32,9- HHM Kurum Politikaları 58,850,026,543,314,76,7 İşin Kendisi 20,630,0 76,563,32,9 6,7 Başarı Duygusu 41,246,750,0 8,8 3,3 Saygı ve Kabul Görme 79,486,717,613,32,9- GENEL MEMNUNİYET 52,946,7 44,1 53,3 2,9 -

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı (N=29) KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisi Genel görünüm 86,293,113,86, İletişim 82,879,317,220, Profesyonel davranış 79,386,220,713, Kuruma/işe bağlılık 79,382,813,817,26, Uygulama 79,386,220,713, Ekip anlayışı 89,693,110,46, Hasta ve yakınını bilgilendirme 86,296,613,83, Enfeksiyon kontrolü 93,196,63, Kalite bilinci 86,275,96,924,16, Vizyonerlik 82,872,417,227, Koçluk yapma 79,386,220,713, Problem çözme 86,279,313,820, GENEL 86,2 13,

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % Tanıtım ve Bilgilendirme 98,0 98,1 2,01,900 İletişim ve İlişkiler 97,9 2,1 00 Bakım ve Tedavi 99,099,5 1,0 0,500 GENEL MEMNUNİYET 98,998,8 1,1 1,200

10 İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn%n% Basınç Ülseri ,6866,8 Oral Mukozit ,1493,8 Düşme ,810,07 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı nn% İnfiltrasyon399540,1 Flebit399540,1 Giriş Yeri Enfeksiyonu Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri

11 • Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı • 9 Kişi Görevli • CTF Hastanesine Bağlı= Yok 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri KOMİTELER2013 Acil Bakım Koordinasyon Kurulu 3* Araştırma Geliştirme Eğitim Komitesi 2 Hasta Çalışan Güvenliği Komitesi 2* Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi 0 Bakım Hizmet Geliştirme Komitesi 0 CPR Komitesi 0 Sosyal Komite 2 Konsültasyon – Liyezon Komitesi 0 Toplam 7

12 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Oryantasyon Eğitimi ⇨ Yapılmadı.  Hizmet İçi Eğitimler ⇨ ’de HİE 37 Kişi katıldı.  CPR Eğitimi ⇨ 0  Sempozyum ⇨ Dış katılım - Avrupa Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri 4 kişi katıldı. - 6.Ortopedi ve Travmatoloji Hemşirelik Kongresinde 3’ü konuşmacı 4 kişi katıldı.  Öğrenci Eğitimleri ⇨ 4kişi 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

13 • 2013 yılında araştırma yapılamadı. • 2013 Yılında dışardan 18 ve hastane içinden 2 araştırmanın anket çalışmalarına destek olduk. 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

14 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ   Sosyal Organizasyonlar: Kahvaltı, Yılbaşı Kutlaması, iftar yemeği, doğum günü kutlamaları…. vb organizasyonlar yapılmıştır.  Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -Mavi Kapak Toplama

15 FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Yatak Sayısı: 44 (3 servis) Yatan Hasta Sayısı: 41 hasta Hemşire Sayısı: 16 hemşire Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Ortopedi ve Travmatoloji AD. Üst kat Servis

16 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 51 (16 SUT ) (35 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 7685 (1963 SUT ) (5722 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞISUT :3 min;(monitörizasyon)* 434 max; (glukotest, IV İnfüzyon) SUT DIŞI: 2 min: * 681 max: (ateş takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN TL ,1 TL ( 1667 İŞLEM) 1.439,9 TL ( 296 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TL (5722 İŞLEM) TL (7685 İŞLEM)

17 FİNANSAL PERFORMANS 7685: 7 gün = ( 1098 ;24 saat) 1098 : 3 vardiya = 366 ( 8 saatlik işlem) 366 x 3 dk = 1098 dk 1098 / 60 = 18,3 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 18,3 (3) / 3 servis = 6,1 saat (bir serviste bir vardiya da işlemlere ayrılan ortalama süre) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ

18 FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir : TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): TL Ortalama Yıllık Gelir = x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): ,1 TL Ortalama Yıllık Gelir = ,1 x 52 hafta = ,2 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir= = TL FARK ( ) = TL Artış Oranı :% 37,1 3,7 Kat

19 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma • İŞLEM ÇEŞİDİ: 21 • SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI : işlem • FATURA EDİLEN TUTAR : ,9 TL • AD TOPLAM GELİR: ,95 TL • HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: ,9x100/ ,95= % 14, Çalışma • İŞLEM ÇEŞİDİ : 51 • ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : 39132,1 x 52 hafta = ,2 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : ,5 TL • 2014 TAHMİNİ FATURA EDİLEN HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: ,2x100 / ,95 = % 159 (ameliyathane ve günübirlik hasta yatışı hariç) • 2014 TAHMİNİ TÜMÜ GEÇERLİ OLSA HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: ,5x100 / ,95 = % 218,4 ameliyathane ve günübirlik hasta yatışı hariç) ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ AD. SUT GİRİŞİMİ

20 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

21 İnsan Kaynakları Yönetimi BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUNLAR ÖNERİLER İş Gücü Kaybı (Şua İzinleri, Doğum Nedeniyle Alınan Ücretsiz İzinler. Ve Yaz Döneminde Senelik İzin Kullanma Durumları ) Denetimli alanda çalışan personellerin durumları öngörülerek işleyişin aksamaması için yeterli elemanın sağlanması Senelik izin dönemlerinde yatan hasta yatak sayısının azaltılması Hemşire sayısının hasta bakımı için uygun olan standart sayıya ulaştırılması Performans Ücretlerinin Yetersizliği Adil performans ücretlerinin dağıtılması 7/24 servis ulaşım hizmeti olmaması 7/24 servis imkanının sağlanması 7/24 Kreş Hizmeti olmaması7/24 kreş hizmetinin sağlanması Güvenlik eleman sayısının azlığı ve kamera sisteminin olmaması Güvenlik eleman sayısının ve kamera kayıt sisteminin getirilmesi

22 İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUNLAR ÖNERİLER Çalışma Ortamı Fiziksel Koşullarının Yetersizliği Çalışma ortamlarının düzenlenmesi Tükenmişlik Motivasyonu artırıcı sosyal aktivitelerin artırılması Görev tanımı dışı yapılan işler Teknik hizmetlerin, biomedikalin, bilgi işlemle ilgili işlerin takibi ve tamirleri ile ilgilenecek personel istihdamı sağlanması SORUNLAR ÖNERİLER Tedavi Ve Bakım İçin Kullanılan Malzemenin Yetersizliği Ve Kalitesizliği Satın Alma Komisyonlarında Tedavi Ve Bakım İçin Kullanılan Malzemelerin Temininde Bilirkişi Olarak Hemşirenin De Yetkin Rol Alması Yazılı kayıtlarda aynı verilerin birden çok yere kayıt edilmesi Otomasyon Sisteminin Geliştirilerek, Kayıtların Bilgisayar Ortamında Tutulması

23 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUNLAR ÖNERİLER Mesleki gelişim inde yetersizlik Hemşire Mesleki Gelişimi Ve Eğitimi İçin Katılması Gerektiği Kongre, Sempozyum, Panel…vs Gibi Yerlere katılmak çin Maddi Kaygılar Duymamalı Kurum Bunun için finansal destek sağlamalı. 5. FİNANSAL PERFORMANS SORUNLAR ÖNERİLER Ayaktan gelen hastalara yapılan tetkik ve tedavilerinin ücretlendirilememesi Ayaktan gelen hastalar için kurum içinde bir birim oluşturulması ve yapılan işlemlerin ücretlendirilmesi paket hastalara yapılan girişimlerin ücretlendirilememesi SGK ile paket hastaları ile ilgili şartlar gözönüne alınarak yeniden anlaşma yapılması SUT’ta yer alan hemşirelik işlemlerinin yetersizliği SUT’ta yer alan hemşirelik işlem çeşidinin artırılması

24 TEŞEKKÜRLER…


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 30.06.2014 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları