Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ SUALTI HEKİMLİĞİ VE HİPERBARİK TIP ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 02.09.2014 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ SUALTI HEKİMLİĞİ VE HİPERBARİK TIP ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 02.09.2014 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ SUALTI HEKİMLİĞİ VE HİPERBARİK TIP ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2(21) - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tedavi Ünitesi 1 (12 kişilik) - Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 2 (2 oda) - 2 Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim Servis Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi Poliklinik ---- TOPLAM * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb

5 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim Servis Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi TOPLAM ---2

6 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 1 14,29 ÖNLİSANS 114,29 LİSANS 571,45 TOPLAM Tablo 4: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 12, ⇨ % 28,57 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % ⇨ % 0,35 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5: Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Bu kurumda ilerleme imkanım olduğunu düşünüyorum152,271,16 Bana verilen görevler bazen çok zor ve karmaşık oluyor152,400,99 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder152,470,92 Bu kurumda çalışmaktan gurur duyuyorum152,671,18 Bu kurumda çalışanlar, iyi işler yaptıkları zaman takdir edilir152,671,35 Yöneticim benimle ilgili konularda bana bilgi vermeden karar verir 153,870,74 İş arkadaşlarımla olan ilişkilerimden memnunum143,931,14 Bu kurum bana sürekli yeni şeyler öğrenme fırsatı sunuyor153,930,96 Bu kurumda hoşlanmadığım kişilerle birlikte çalışmak zorunda kalıyorum 144,070,92 Yöneticimle iş arkadaşımın istekleri arasında bocalıyorum154,131,06 TOPLAM ÖLÇEK153,290,54

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok YeterliYeterliÇok YeterliYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 6100,0 6 Profesyonel Davranış 6100,0 583,3116,7 İletişim ve İşbirliği 6100,0 6 Hasta Bakımı 583,3116,7583,3116,7 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 6100,0 583,3116,7 Eğitim ve Danışmanlık 583,3116,7350,03 Araştırma 583,3116,76100,0 Yönetime Katılma 466,7233,3466,7233,3 GENEL 6100,0 6

10 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıÇok BaşarılıBaşarılı Kendisi Yönetici n%n%n%n% İletişim 1100,0 1 Profesyonel davranış 1100,0 1 Kuruma/işe bağlılık 1100,0 1 Uygulama 1100,0 1 Kalite bilinci 1100,0 1 Vizyonerlik 1100,0 1 Memnuniyeti Sağlama 1100,0 1 Koçluk yapma 1100,0 1 Problem çözme 1100,0 1 Ekip Liderliği 1100,0 1 Yönetsel değişim 1100,0 1 GENEL 1100,0 1

11 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7: Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:37) Tanıtım ve Bilgilendirme 2259,51232,425,412,7 İletişim ve İlişkiler 2362,21129,725,412,7 Bakım ve Tedavi 2464,91129,712,71 GENEL MEMNUNİYET 2259,51335,112, (N:28) Tanıtım ve Bilgilendirme 1242,91346,427,113,6 İletişim ve İlişkiler 1760,71035,713,6 Bakım ve Tedavi 1657,11139,313,6 GENEL MEMNUNİYET 1553,61242,913,6

12 Tablo 8: 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER- YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:0) ,0 Oral Mukozit (n:0) ,0 Düşme (n:0) ,600,0 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) 63400,0

13 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı … yok ….….. İTF Hastanesine Bağlı … yok ………. 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

14 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ 3 eğitim- 3 kişi Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 6 eğitim- 43 kişi CPR Eğitimleri ⇨ 0 Sempozyum ⇨ 0 Kurslar ⇨ 0 Öğrenci Eğitimleri ⇨ 1 Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 7 kişi 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

15 Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar yok 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

16 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar Yılbaşı kutlaması: Tüm servis çalışanları ve 5 Hemşire Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: yok

17 FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Su a ltı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 21 Yatan Hasta Sayısı: 17 Hemşire Sayısı: 5

18 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi15 (9 SUT) (6 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı1610 (1165 SUT) (445 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 1; Max: 389 (Gluko Test Hastabaşı Glukometrik) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (901 İşlem) TL (264 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL

19 FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1610 : 7 gün = 230 (Bir günlük işlem; 24 saat) 230 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 3 saat 48 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

20 FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): 5.689TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (0.6 kat artış)

21 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 68/16 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR : TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 65 SUALTI HEKİMLİĞİ VE HİPERBARİK TIP ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

22 Hemşire ve personel yetersizliği Finansal destek olmaması Hemşirelik işlemlerinin SUT karşılığı olmaması ;ek ödeneklerde eşit dağılım olmaması 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

23 TEŞEKKÜRLER…


"İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ SUALTI HEKİMLİĞİ VE HİPERBARİK TIP ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 02.09.2014 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları