Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI"— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 Anabilim Dalı ismi eklenecektir İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir.

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Bu slayta ekleme yapılmayacaktır Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.

3 1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri
Yönetim: Hemşirelik hizmetleri sorumlusu, varsa yardımcısı belirtilecek. Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3 tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 1(10) - 10 Yoğun Bakım 1(2) 2 Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Masa Sayısı Ameliyathane Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 1 Tetkik Birimi Not:Yönetim: Hemşirelik hizmetleri sorumlusu, varsa yardımcısı belirtilecek. Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek

4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 - Servis 6 5 Doğum öncesi izni Yoğun Bakım Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Ameliyathane Poliklinik Tetkik Birimi TOPLAM 8 7 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ - ÖNLİSANS 1 12,5 LİSANS 5 62,5 YÜKSEKLİSANS 2 25 DOKTORA TOPLAM 8 100 SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 2 YBH, İlkyardım Eğitici eğitimi

6 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 22,2 2013 ⇨ 0 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨1,54 (4-12,5g) 2013 ⇨3,58 (2-17,5g) DEVİR HIZI ORANI Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2 gün rapor (n:10)ort: 4,9 gün rapor (n:8) ort: 4,6

7 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 55,6 100,0 44,4 - Çalışma Ortamı 33,3 62,5 37,5 11,1 Yönetim 66,7 22,2 HHM Kurum Politikaları 50,0 İşin Kendisi Başarı Duygusu Saygı ve Kabul Görme GENEL MEMNUNİYET Yönetim problemlerin çözüm odağı olarak algılanmakta ve her ne kadar sorunlar sadece HHM ye ait olmasada memnuniyet anketinde yönetsel en tepe nokta burası olduğu için yönetime ait tüm tepkiler de buradan ifade edilmektedir.

8 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER N:7 Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 51,1 100 42,9 - İletişim 14,3 28,6 57,1 71,4 Profesyonel davranış Kuruma/işe bağlılık 85,7 Uygulama Ekip anlayışı Hasta ve yakınını bilgilendirme Enfeksiyon kontrolü Kalite bilinci Vizyonerlik Koçluk yapma Problem çözme GENEL Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek.

9 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 (N=441) 2013 (N=368) Tanıtım ve Bilgilendirme 98,9 99,7 1,1 0,3 - İletişim ve İlişkiler 98,4 99,2 1,6 0,8 Bakım ve Tedavi 99,8 100,0 0,2 GENEL MEMNUNİYET 99,5 0,5 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak

10 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 695 32 4,6 1 3,1 Oral Mukozit 352 50,6 8 2,3 Düşme 390 56,1 0,3 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 1283 2 0,156 Flebit Giriş Yeri Enf. Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir.

11 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müd’ne Bağlı: 4 hemşire Acil Bakım Koordinasyon Komitesi 1 kişi Araştırma Geliştirme Komitesi 1 kişi Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi 1 kişi CPR Komitesi 1 kişi Sosyal Komite 1 kişi CTF Hastanesine Bağlı: Sürekli Tıp Eğitimi TYD 1 kişi Anabilim dalından katılan hemşire sayısı ve hangi komisyon ve komite olduğu yazılacaktır.

12 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
EĞİTİMLERİN SAYISI Oryantasyon Eğitimi ⇨ Yeni hemşire yok. Hizmet İçi Eğitimler ⇨ Aylık HİE(6) +1 HİE Sempozyum CPR Eğitimleri ⇨ 2013 yılında yok Sempozyum ⇨ GöğüsCerrahisi ,Göğüs Hastalıkları İE Sempozyumu Göğüs Cerrahisi Kongresi içinde Hemşirelikte Temel Araştırma Kursu 2013 II.Ulusal Göğüs Cerrahisi Hemşireliği Sempozyumu 2013 Kurslar ⇨ Kurum içinde yapılmadı. Öğrenci Eğitimleri ⇨ 2 (tıbbi beceri) 2 öğrenci yönetim stajı Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ yok Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir.

13 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
Yapılan araştırmalar: 2 Adet «Hemşirelerin Nebulizatör ile ilaç uygulamaları konusunda bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi». Tamamlandı. Çalışma sonuçları AD larının HİE programlarında sunuluyor. Göğüs Cerrahisi uygulanan hastalarda post-operatif periyodik ağrı kontrolü ile lüzumu halinde ağrı kontrolü yöntemlerinin karşılaştırılması ve uyku kalitesine etkisinin değerlendirilmesi. (Randomize kontrollü) Destek olunan araştırmalar: 15 Adet 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

14 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar: 2 Brunch 1 Sinema Cuma kahvaltısı Doğum günü Yılın hemşiresi Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Afet Eylem Projesi Kermese katkı Mavi Kapak Kampanyası

15 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Göğüs Cerrahisi Servisi
5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 12 Yatan Hasta Sayısı: 18 Hemşire Sayısı: 5 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Göğüs Cerrahisi Servisi

16 5. FİNANSAL PERFORMANS : 46Adet (20 SUT ) (26 KİTAPÇIK)
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ : 46Adet (20 SUT ) (26 KİTAPÇIK) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI : 3674 Adet (1224 SUT) (2450 KİTAPÇIK) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT min;1* max;133 (IV enj. ,IV ilaç infüz) SUT DIŞI min;1* max; 311 (ANT tk,Ağrı değ) TOPLAM SUT KARŞILIĞI FATURA EDİLEN FATURA EDİLEMEYEN : 3573,9 TL : 3537,1 TL (635 İŞLEM) : 36,8 TL ( 589 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA : TL : TL

17 İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 3674 : 7 gün = 525 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 525 : 3 vardiya = 175 ( 8 saatlik işlem) 175 x 3 dk = 525 dk 525 / 60 = 8,75 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

18 5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) (Fatura edilemeyen) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL ( TL) 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( SUT dışı Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL TL= TL FARK (Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir - Fatura edilebilen SUT Toplam): ( TL TL) = TL Artış Oranı (Fark / Fatura edilebilen SUT geliri): ( TL / TL ) %120 ve ya Kat 1,2

19 5. FİNANSAL PERFORMANS

20 GÖĞÜS CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS GÖĞÜS CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ 2013 İŞLEM ÇEŞİDİ 19 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYIS 13870 FATURA EDİLEN TUTAR 72324,4 AD TOPLAM GELİR ,21 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI % 3,1 2014 İŞLEM ÇEŞİDİ 46 BİR SERVİSİN ORT. FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ 3537 TL x 52 hafta = TL %7,9 Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Tahmini Gelir TL AD TOPLAM GELİR ,21 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞ. GİRİŞİMLERİNİN ORANI %17,38

21 GC. AD. TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI

22 BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER YÖNETSEL PERFORMANS İnsan Kaynakları Yönetimi: Çalışma Yılı : (%75’i 30 gün izin) Yaşı: %50’sinin 20 yıl ve üzeri. Vardiyada çalışma konusunda zorlanmaları. Çalışanın kuruma bağlılığını etkileyen faktörler: Ek ödeme dağıtımının Kariyer/terfi imkanlarının Servis ve kreş imkanının yetersizliği ayrılmak isteyen hemşire ve personel sayısını artırtması. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Fizyoterapist olmaması (solunum fizy.uyguluyor ancak giriş yapamıyoruz) Asistan yetersizliği nedeniyle Sınırlandırılmış hemşirelik uygulamalarının Epikrize yansımaması. Order ve ilaç isteği gibi asistan işlerindeki aksama nedeniyle hasta tedavi ve bakım işlerinde gecikme ve zorlanma yaşanması. BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ

23 BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER KOMİTE VE KOMİSYON FAALİYETLERİ: Satın alma komisyonunda görev alan hekimlere ek ödenek yapılırken ihale sürecinin eziyetli kısımlarını yöneten, gerekirse ihaleye bilirkişi olarak katılan ve aynı zamanda depo ve stok sorumluluğununda verildiği hemşireye benzer ödeneğin verilmemesi. BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ

24 BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ; Araştırmaların istatistik boyutunda sıkıntı yaşanması . Fakültenin ilgili bölümlerinden planlama ve istatistik konusunda destek ihtiyacı. Sürekli Tıp Eğitimi, YB hemşireliği kursu vb gelir değeri olan etkinliklerde hemşireden destek alınmasına rağmen geri dönüş olmaması ÖNERİ Cerrahpaşayı çalışanlar açısından cazibeli hale getirecek adımlar atılmalı. Çalışanlar açısından enerji ekonomik çalışma fiziki şartları gözden geçirilmeli Hemşire Bakım Formları Hastane Otomasyon programında Diğer disiplinler: Etkin çalışmayan idari ve uygulama görev noktalarının denetlenmesi. BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ

25 ÇABALARIMIZ GÜÇLÜ VE ADiL BİR CERRAHPAŞA İÇİN
BİTİŞ SLAYTI TEŞEKKÜR VS MESLEKLE İLGİLİ ÇARPICI GÜNDEM MESAJ VS İÇEREBİLİR


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları