Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü."— Sunum transkripti:

1 HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ
Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü

2 HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI
- JCI ISO 9001 KALİTE YÖNETİM STANDARDI ISO İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ ST. ISO GIDA GÜVENLİĞİ ST. ISO ÇEVRE YÖNETİMİ ST. ISO BİLGİ GÜVENLİĞİ ST.

3 JCI AKREDİTASYONU I)Bakıma Ulaşım ve Bakımın Sürekliliği
II)Hasta Hakları III)Hastaların Değerlendirilmesi IV)Hasta Bakımı V)Hasta ve Yakınlarının Eğitimi VI)Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği VII)Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü VIII)Yönetim, Liderlik ve Yönlendirme IX)Tesis Yönetimi ve Güvenliği X)Çalışanların Niteliği ve Eğitimi XI)Bilgi Yönetimi XII)Hasta Güvenliği

4 Kalite Yönetim Sisteminin Genel/Dokümantasyon Şartları
1)Doküman Yönetimi (JCI, ISO 9001, 18001, 22001, 14001, 27001) 2)Kayıtların kontrolü (JCI, ISO 9001, 18001, 22001, 14001) 3)Bilgi yönetim planı (JCI, ISO 27001) 4)Hasta kayıtları (TÜM STANDARTLAR) 5) El kitabı (ISO 9001)

5

6 Yönetim Sorumluluğu 1)Organizasyon şeması (TÜM STANDARTLAR)
2)Misyon, vizyon (JCI) 3)Kanun ve mevzuatlara uyulduğunun belgelenmesi (TÜM STANDARTLAR) 4)Yönetim gözden geçirme (TÜM STANDARTLAR) 5)Üst yönetimin kalite yönetim sistemine kaynak ayırması (TÜM STANDARTLAR) 6)Kurum içi iletişim (TÜM STANDARTLAR)

7 Kaynak Yönetimi 1)Personel görev, yetki ve sorumluluklarının tanımlanması (ISO+JCI, ..) 2)Standart personel dosyası (ISO+JCI) 3)Kadro planlama (JCI) 4)Eğitim kayıtları (TÜM STANDARTLAR) 5)CPR eğitimi (JCI) 6)Tıbbi kadrolarda yetkilendirme (JCI) 7)Performans değerlendirme (JCI)

8 Kaynak Yönetimi 8)Tesis yönetimi (TÜM STANDARTLAR)
9)Yangın ve diğer acil durumlar için plan, tatbikatların kayıtları (ISO JCI) 10)Doğal afet, salgın ve toplumsal olaylara karşı plan (ISO JCI) 11)Tehlikeli madde yönetimi (ISO , JCI, 14001) 12)Atık yönetimi (JCI ) 12)Medikal cihaz ve destek sistemlerin denetimi, testi ve bakımı (ISO 9001+JCI)

9 Ürün Gerçekleştirme 1)Hasta kabul süreci ve kriterleri (Acil servis, yoğun bakım/özelleşmiş servisler) (JCI, ISO 9001) 2)Bakımın sürekliliğinin sağlanması (Tıbbi kayıtlara ulaşabilme,tanısal/tedavi birimlerinde koordinasyon vs.) (JCI, ISO 9001) 3)Kurum içi hasta transfer süreci (JCI) 4)Taburculuk özeti (Epikriz) (JCI) 5)Kurum dışı hasta transfer süreci (JCI)

10 Ürün Gerçekleştirme 6)Hasta hakları (ISO 9001, ISO 18001+JCI)
7)Hasta ve yakınlarının bilgilendirilmesi (ISO 9001, JCI) 8)Hasta ve yakınlarının onayının alınması (ISO ISO JCI) 9)Hasta mahremiyeti ve mülkiyeti (ISO 27001, JCI, ISO 9001)

11

12 Ürün Gerçekleştirme 10)Hasta değerlendirme kriterleri (süre, içerik vs.) (JCI, ISO 9001) 11)Hasta değerlendirme bulguları ve bunların kayıt altına alınması (JCI, ISO 9001) 12) Laboratuar güvenlik programı (ISO 18001, JCI, ISO 9001) 13)Laboratuar kalite kontrol programı (ISO 9001+JCI)

13 Ürün Gerçekleştirme 14)Radyasyon güvenlik programı (ISO 18001, 9001, JCI) 15)Radyoloji kalite kontrol programı ISO 18001, 9001, JCI) 16)Tanısal cihazlar yönetim programı (Cihaz seçimi, alımı, envanteri, bakımı, kalibrasyonu vs.) (ISO 18001, 9001, JCI)

14 Ürün Gerçekleştirme 17)Hasta bakım planları ve kayıt altına alınması (ISO 18001, 9001, JCI) 18)Klinik uygulama kılavuzları (JCI) 19)Yüksek riskli hasta bakımı (JCI) 20)Anestezi öncesi / anestezi sırasında / anestezi sonrasında değerlendirme (JCI) 21)Cerrahi bakım planı ve kayıt altına alınması (JCI)

15 Ürün Gerçekleştirme 22)İlaç yönetimi (JCI)
23)İlaçların depolanması (ISO 14001, 9001, JCI) 24)Besinlerin hazırlanması, saklanması, taşınması ve dağıtımı (ISO 22001, 9001, 18001, JCI) 25)Ağrı yönetimi (JCI) 26)Hasta ve yakınlarının eğitimi (ISO 9001, 18001, JCI)

16 Ürün Gerçekleştirme 27)Tasarım ve geliştirme (planlama, girdiler, çıktılar, gözden geçirme, doğrulama, geçerli kılma) (ISO) 28)Satın alma süreci, tedarikçi seçme ve değerlendirme (ISO)

17 Ölçme, Analiz ve İyileştirme
1)Kalite iyileştirme ve hasta güvenlik programı (ISO 9001, 18001, 22001,JCI) 2)Süreçlerin analizleri, süreç/bölüm endikatörleri (ISO 9001+JCI) 3)Uygun olmayan hizmetin kontrolü (ISO 9001) 4)Düzeltici ve önleyici faaliyetler (TÜM STANDARTLAR) 5)İyileştirme faaliyetleri (TÜM STANDARTLAR) 6)İç denetimler (TÜM STANDARTLAR) 7)Enfeksiyon önleme ve kontrolü programı (ISO 9001, 18001, 22001,JCI)

18 STANDARTLAR VE HKS HKS FMEA: BELLİ ORANDA BİR KARIŞIM
JCI VE STANDARTLAR ZORUNLU (ISO 9001 VE HKS HARİÇ) HKS BELLİ ORANDA BİR KARIŞIM TÜM STANDARTLARLA İLİŞKİLİ UYGULAMADA YER YER EKSİKLER VE YANLIŞ YORUMLAR

19 GELECEK? - STANDARTLARIN KAPSAMI - İSTEKLERİ ARTACAK - ENTEGRASYON?
- BU STANDARTLARI BİR AN ÖNCE KULLANMAYA BAŞLAMAK EN DOĞRU İŞ

20 Kaynaklar - İLGİLİ STANDARTLAR
- Dr. Aylin Yaman Ankara Güven Hastanesi Kalite Yönetim Bölümü

21

22 TEŞEKKÜRLER


"HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları