Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI"— Sunum transkripti:

1 2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI
26 EYLÜL 2012 ARTVİN/BORÇKA

2 TOPLANTI PROGRAMI 1-Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı 2-Açılış
3-İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa YANMAZ’ın eğitim-öğretim ile ilgili genel değerlendirme konuşmaları 4-Dilek ve Temenniler 5-Kapanış

3

4 İL EĞİTİM BAŞARISININ ARTTIRILMASI AMACIYLA, MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE OLUŞTURULAN, EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İKİNCİ DÖNEMİNDE , KISA ADI ARTBAP OLAN “ARTVİN BAŞARI ARTTIRMA PROJESİ”, İL GENELİNDE SINIFLAR DÜZEYİNDEKİ TÜM RESMİ-ÖZEL OKUL VE KURUMLARIMIZDA UYGULANMAYA BAŞLADI EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA DA UYGULANMAYA DEVAM EDİLECEKTİR.

5 ARTBAP İLÇE YÜRÜTME KURULU
İlçe Milli Eğitim Müdürü Başkanlığında; İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü, varsa Anadolu Lisesi Müdürü, Genel Lise Müdürü, Meslek Lisesi Müdürü, İlköğretim Okulu Müdürü, Halk Eğitim Merkezi Müdürü, Okul ve Dershanelerden seçilecek birer rehber öğretmen, okul aile birliği başkanı varsa özel okul müdürü ve en az iki dershane müdüründen oluşur.

6 PROJENİN ANA TEMALARI 1- İL GENELİNDE ORTAK YILLIK PLAN UYGULAMASI
2-KİTAP OKUMA SEANSLARI 3- ÜNİTE SONU KAZANIM İZLEME SINAVLARI 4- OKUL LABORATUVAR,KÜTÜPHANE ,SINIF KİTAPLIKLARI VE TEKNOLOJİ SINIFLARININ ETKİN VE VERİMLİ KULLANIMI 5- ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMİ 6-“EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ” BİLGİLENDİRME TOPLANTILARI 7- SATRANÇ , MEKTUP YAZMA,KOMPOZİSYON ,ŞİİR,ÖYKÜ MASAL YAZMA VE GÜNLÜK TUTMA GİBİ ETKİNLİKLER SINIFLARDA HIZLI OKUMA TEKNİĞİ SEMİNERİ 9-İLKÖĞRETİMDE VELİ BİLGİLENİRME VE EV ZİYARETLERİ 10-DEĞERLER EĞİTİMİ

7 1-ORTAK YILLIK PLAN UYGULAMASI
ORTAK YILLIK PLAN ÇALIŞMASININ TEMEL AMACI; İL GENELİNDE BULUNAN TÜM RESMİ-ÖZEL İLK VE ORTA DERECELİ OKULLARIMIZ İLE ÖZEL DERSHANELERDE YÜRÜTÜLMEKTE OLAN EĞİTİM ÇALIŞMALARI ÇERÇEVESİNDE, PROGRAM BİRLİKTELİĞİNİN SAĞLANMASIDIR. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE OLUŞTURULAN İL ZÜMRE KOMİSYONLARINCA;

8 ORTAOKUL 5, 6, 7, 8. SINIFLAR DÜZEYİNDE “TÜRKÇE, MATEMATİK, FEN VE TEKNOLOJİ, SOSYAL BİLGİLER, DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ, İNGİLİZCE”, LİSE 9, 10, 11, 12. SINIFLAR DÜZEYİNDE “EDEBİYAT, MATEMATİK, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ, TARİH, COĞRAFYA, FELSEFE, DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ , İNGİLİZCE, ALMANCA” BRANŞLARINDA MÜFREDATA GÖRE HAZIRLANAN YILLIK PLANLAR ORTAK TAKİP EDİLECEKTİR.

9 AÇIKLAMA: BU ÇERÇEVEDE EYLÜL 2012 TARİHLERİ ARASINDA GAZİ ORTAOKULUNDA ORTAK PLAN ÇALIŞTAYI YAPILMIŞ OLUP HAZIRLANAN ORTAK PLANLAR ADRESİNDE YAYINLANMIŞTIR.

10 YILLIK PLANLARDA TEMEL AMAÇ; İL GENELİNDE ”UYGULAMADA BİRLİK BERABERLİĞİ SAĞLAMAK, ÖĞRENCİLERİMİZİN SINAV HAZIRLIKLARINA YARDIMCI OLMAK, İL EĞİTİM DENETMENLERİNCE YÜRÜTÜLEN REHBERLİK VE DENETİMLER ESNASINDA OLUŞABİLECEK OLASI KARGAŞAYI ORTADAN KALDIRMAKTIR.” BU BAKIMDAN, İL ZÜMRELERİNCE HAZIRLANAN YILLIK PLAN ÖRNEKLERİNDEKİ KONU DİZİNİNE KESİNLİKLE UYULACAKTIR.

11 OKUL MÜDÜRLERİMİZ, “ZÜMRE TOPLANTILARININ TAKİPÇİSİ OLMALIDIRLAR
OKUL MÜDÜRLERİMİZ, “ZÜMRE TOPLANTILARININ TAKİPÇİSİ OLMALIDIRLAR. BRANŞLARDA GÖRÜLEN BAŞARISIZLIKLAR, ÖĞRENCİ BAŞARISIZLIKLARI İLE İLGİLİ HUSUSLAR ZÜMRELERCE DEĞERLENDİRİLDİĞİ VE TAKİP EDİLDİĞİ TAKDİRDE BAŞARIYA DÖNÜŞECEKTİR. BİREYSEL BAŞARILARIN ARTTIRILMASI, OKUL BAŞARISINI, DOLAYISIYLA İLÇE VE İL EĞİTİM BAŞARISINI OLUMLU YÖNDE ETKİLEYECEKTİR.

12 PERFORMANS TAKİP SINAV SONUÇLARI İLE ÜNİTE SONLARINDA YAPILMASI GEREKEN KAZANIM İZLEME SINAVLARININ SONUÇLARI ÇOK İYİ DEĞERLENDİRİLMELİDİR. ANLAŞILMAYAN VE BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULAR MUTLAKA TEKRAR EDİLMELİDİR. YAPILAN ÇALIŞMALAR MUTLAK SURETTE SINIF DEFTERİNE İLGİLİ ÖĞRETMEN TARAFINDAN İŞLENİLMELİDİR. OKUL YÖNETİMLERİ, BU KONULARIN DA TAKİPÇİSİ OLMALIDIR.

13 2- KİTAP OKUMA SEANSLARI
ÖĞRENCİLERİMİZİN; “ARAŞTIRAN, SORGULAYAN, SAĞLIKLI ANALİZ YAPABİLEN, ENGİN DÜNYA GÖRÜŞÜNE SAHİP, AKLIN VE BİLİMİN AYDINLIĞINDA HAREKET EDEBİLEN BİREYLER” OLARAK YETİŞTİRİLMELERİ İÇİN MUTLAKA OKUMA ALIŞKANLIĞINA SAHİP BİREYLER OLMALARI TEMEL HEDEFLERİMİZDENDİR.

14 ARTBAP KAPSAMINDA TÜM OKULLARIMIZDA UYGULANACAK OLAN SABAH 20 DAKİKALIK KİTAP OKUMA SAATLERİNİN PLANLAMASI, MÜFREDATI AKSATMAYACAK ŞEKİLDE, OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAKTIR.

15 YAPILACAK OLAN BU PROGRAM AYLIK YA DA DAHA FAZLA SÜREYİ KAPSAYACAK ŞEKİLDE OKUL MÜDÜRLÜKLERİNİN İNSİYATİFİNDE OLACAKTIR. HER NE ŞEKİLDE OLURSA OLSUN, GÜNLÜK EN AZ 20 DK. ŞARTINA UYULACAKTIR. PLANLANAN SAATLERDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİMİZİN HAZIRLIKLI OLMALARI SAĞLANACAKTIR.

16 OKUNAN KİTAPLAR, PLANLI BİR ŞEKİLDE VE DÖNÜŞÜMLÜ OLARAK, AYNI SINIF İÇERİSİNDE OLDUĞU GİBİ, DİĞER SINIFLARDAKİ ÖĞRENCİLERİN DE OKUMALARI SAĞLANACAKTIR. KİTAP OKUMA SAATLERİNDE, ÖĞRENCİLERİMİZE ROL MODEL TEŞKİL ETMESİ BAKIMINDAN TÜM ÖĞRETMENLERİMİZ DE ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE KİTAP OKUYACAKLARDIR. OKUNAN KİTAPLAR, GECİKMEKSİZİN (AYLIK OLARAK) MUTLAKA E-OKUL ORTAMINA İŞLENECEKTİR.

17 HER SINIFTA SINIF KİTAPLIKLARI MUTLAKA OLUŞTURULACAK, VE BU KİTAPLIKLARIN ZENGİNLEŞTİRİLMESİ SAĞLANACAKTIR.SINIF KİTAPLIKLARINDA 100 TEMEL ESERİN YANINDA ÖĞRENCİLERİMİZİN İLGİSİNİ ÇEKECEK GÜNCEL KONU VE YAZARLARIN KİTAPLARINADA YER VERİLEBİLECEKTİR.AYPOP PROJESİNDE KRİTERLERDEN BİR TANESİDE SINIF KİTAPLIĞININ OLUP OLMADIĞI OLACAKTIR.

18 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDAN BAŞLAYARAK OKULDA SABAH 20 DAKİKA KİTAP OKUMA ÇALIŞMASINA EK OLARAK EVDE VE YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİMİZ AKŞAM 19:00-20:00 SAATLERİ ARASINDA 1 SAAT KİTAP OKUYACAKLARDIR. BU KONUDA ÖĞRENCİ VE VELİLERİMİZE SEMİNER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTILARI OKUL REHBERLİK SERVİSLERİ VE SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİ ARACILIĞI İLE YAPILACAKTIR. KOÇLUK SİSTEMİYLE YAPILAN EV ZİYARETLERİNDE KİTAP OKUMANIN ÖNEMİ VURGULANIP GEREKLİ ÖZENDİRMELER VE KONUNUN TAKİBİ YAPILACAKTIR.

19 3-ÜNİTE SONU KAZANIM İZLEME SINAVLARI
İLGİLİ ZÜMRELER ÜNİTE BİTİMİNDEN ÖNCE TOPLANARAK, HAZIRLAYACAKLARI MİNİ TESTLERLE, KONULARIN ANLAŞILIP ANLAŞILMADIĞINI TESPİT EDECEKLERDİR. KAZANIM İZLEME SINAVI OLARAK ADLANDIRILAN BU SINAVLAR ZÜMRELERİN PLANLAMASI DAHİLİNDE AYNI SEVİYEDEKİ ŞUBELERDE UYGULANACAK VE SONUÇLARI BİRLİKTE DEĞERLENDİRİLECEKTİR. EKSİKLİK YA DA BAŞARISIZLIK OLDUĞU TESPİT EDİLEN KONULAR MAKUL BİR SÜRE İÇERİSİNDE, YİNE ZÜMRELERİN ALACAĞI KARARLAR DOĞRULTUSUNDA TELAFİ ÇALIŞMALARI YAPILACAKTIR. YAPILAN BU ÇALIŞMALAR ZÜMRELERCE KARAR ALTINA ALINDIKTAN SONRA İMZA EDİLEREK TUTANAKLARI MUHAFAZA ALTINA ALINACAK, YAPILAN KAZANIM İZLEME SINAVLARI SINIF DERS DEFTERİNE İLGİLİ ÖĞRETMEN TARAFINDAN İŞLENECEKTİR.

20 3/a-BİREY TANIMA ENVANTERLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ, KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ, MESLEKİ YATKINLIK VE BUNA BENZER KONULARDA BİLGİ ALMAK VE ÖĞRENCİLERİMİZİ DAHA YAKINDAN TANIYABİLMEK AMACIYLA BÜTÜN SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİMİZİN OKUL REHBER ÖĞRETMENLERİNDEN DESTEK ALARAK BİREYİ TANIMA ENVANTERLERİNİ UYGULAMASINI VE ELDE EDİLEN BİLGİLERİN O SINIFTA DERSE GİREN ÖĞRETMENLERLE PAYLAŞILMASINI İSTİYORUZ. KONUYLA İLGİLİ AYRINTILI BİLGİYİ MÜDÜRLÜĞÜMÜZ PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİNDEN ALABİLİRSİNİZ.

21 4-OKUL LABORATUVAR, KÜTÜPHANE, SINIF KİTAPLIKLARI
VE TEKNOLOJİ SINIFLARININ ETKİN VE VERİMLİ KULLANIMI ÖĞRENCİLERİMİZİN; “BİLGİ VE BECERİLERİNİN ARTTIRILMASI, KOLAY ANLAMA KABİLİYETLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ, GÖRSEL MATERYALLERİN EĞİTİM FAALİYETLERİNE DAHİL EDİLMESİ, UYGULAMALI EĞİTİM VASITASIYLA BİLGİLERİNİN ARTTIRILMASI” AMACIYLA;

22 OKUL VE ÇEVRE ŞARTLARI ARAŞTIRILARAK VE ZORLANARAK MÜMKÜN OLDUĞU ÖLÇÜLERDE, OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK BİR PLANLAMA ÇERÇEVESİNDE; BRANŞ ÖZELLİĞİNE GÖRE, OKULDA GÖREV YAPAN TÜM ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN LABORATUVAR, KÜTÜPHANE, SINIF KİTAPLIKLARI VE TEKNOLOJİ SINIFLARI VE DİĞER BİRİMLERİN ETKİN VE VERİMLİ KULLANIMI SAĞLANMALIDIR. MUTLAKA HER BİRİMİN (ATÖLYE, LABORATUVAR, KÜTÜPHANE VB.) KULLANIM PLANI VE TALİMATI KAPILARINA ASILMALIDIR.

23 5-ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İKİNCİ ÖĞRETİM YILI ŞUBAT BAŞINDA OLUŞTURULAN , ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMİNİN TEMEL AMACI; “ÖĞRENCİLERİMİZİN SINAV KAYGILARININ GİDERİLMESİ, EKSİKLİK YA DA BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULARIN TELAFİSİ, GEREK SBS, GEREKSE YGS-LYS BAZINDA, BİREYSEL BAŞARILARLA, OKUL, İLÇE, İL EĞİTİM BAŞARISININ DAHA ÜST SEVİYELERE TAŞINMASIDIR.“ ORTAOKULLARIMIZIN 5, 6, 7, 8, LİSELERİMİZİN 9, 10, 11, 12. SINIFLARI DÜZEYİNDE HER KANAAT DÖNEMİNDE SBS, YGS-LYS SEVİYESİNDE PERFORMANS TAKİP SINAVLARI ADI ALTINDA YAPILAN SINAVLARIN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE SONUÇLARININ AYRINTILI OLARAK TÜM İLÇELERİMİZE GÖNDERİLMESİNDEN SORUMLUDUR.

24 OKUL MÜDÜRLERİMİZ, ARTBAP SINAV SİSTEMİNDEN ALINAN “OKUL SONUÇ ANALİZ RAPORLARINI” ÖNCELİKLE GENEL ÖĞRETMENLER KURULUNDA GÖRÜŞEREK, OKULUN GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİNİ YAPACAKLARDIR. OKUL BAŞARISININ ARTTIRILMASINA YÖNELİK ALINACAK TEDBİRLERİ KARAR ALTINA ALACAKLARDIR. DAHA SONRA, ALINAN BU KARARLAR ÇERÇEVESİNDE; ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANARAK, BRANŞLARINDA BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULARI, SINIFLARI VE ÖĞRENCİLERİ AYRI AYRI TESPİT EDECEKLERDİR. ZÜMRE KARARLARINI ALDIKTAN SONRA, BRANŞ ÖĞRETMENLERİ SINIFLARINDA BAŞARISIZLIĞIN GİDERİLMESİNE YÖNELİK OLARAK, KENDİLERİNE DÜŞEN GÖREVLERİ YERİNE GETİRECEKLERDİR.

25 * PERFORMANS TAKİP SINAVLARINDA ÇIKAN SORULAR, BRANŞ ÖĞRETMENLERİNCE, MUTLAKA SINIF ORTAMINDA ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE ÇÖZÜMLENECEKTİR. * BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULAR MUTLAK SURETLE TELAFİ EDİLECEK, BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ ÖZEL BİR ÇALIŞMA YAPILACAKTIR. BU ÇALIŞMAYA, GEREKİRSE OKUL REHBERLİK SERVİSİ, OKUL YÖNETİMİ, ÖĞRENCİNİN AİLESİ İLE MÜŞTEREK ÇALIŞMA İÇERİSİNDE OLUNACAKTIR. * ÖLÇME DEĞERLENDİRME SONUÇLARI MUTLAKA OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE TAKİP EDİLECEK, BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULARIN TELAFİSİ İÇİN OKUL GENELİNDE HER TÜRLÜ TEDBİR ALINACAKTIR.

26 *PERFORMANS TAKİP SINAVLARININ ÖNCESİ, ESNASI VE SONRASINDA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE GÖNDERİLEN TALİMATLAR, SINAV UYGULAMA TALİMATI, SINAV YÖNERGESİNDE BELİRTİLEN HUSUSLARA MUTLAK SURETTE UYULACAKTIR. *GEREK PERFORMANS TAKİP SINAVLARI, GEREKSE SBS VE YGS-LYS BAZINDA MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE HAZIRLANAN SONUÇ ANALİZ RAPORLARINDA YER ALAN OKUL SIRALAMALARININ AMACI, OKULLARIMIZDA YÜRÜTÜLECEK OLAN ÇALIŞMALARA IŞIK TUTMAKTIR.

27 OKULLARIMIZIN İÇİNDE BULUNDUĞU ŞARTLARA GÖRE, DEĞERLENDİRME YAPILACAKTIR.
HERHANGİ BİR OKULUMUZUN, İL SIRALAMASINDAKİ YERİNDEN ZİYADE, OKUL PUANLARINDAKİ ARTIŞLAR VE AZALMALAR DİKKATE ALINACAKTIR. BİR SONRAKİ SINAVDA ALINACAK PUAN, BİR ÖNCEKİ SINAVDA ALINAN PUANDAN DAHA YÜKSEK İSE, İSTENİLEN HEDEFE ULAŞILMIŞTIR. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE, OKULLAR ARASI BİR KIYASLAMA KESİNLİKLE SÖZ KONUSU DEĞİLDİR. TEMEL AMAÇ, OKUL BAŞARISINA BAĞLI OLARAK, İL EĞİTİM BAŞARISININ ARTTIRILMASIDIR.

28 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA İL GENELİNDE İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ OLARAK 2 TANE 1.DÖNEM 2TANE DE 2.DÖNEM OLMAK ÜZERE TOPLAM 4 BAŞARI DEĞERLENDİRME SINAVI YAPILACAKTIR.BU SINAVLAR; 1.SINAV KASIM AYININ 2.HAFTASI 2.SINAV OCAK AYININ 2.HAFTASI 3.SINAV MART AYININ 3.HAFTASI 4.SINAV MAYIS AYININ 3.HAFTASI OLACAK ŞEKİLDE PLANLANMIŞTIR.YAPILACAK OLAN BU SINAVLAR AYNI GÜN VE AYNI DERSE DENK GELMEYECEK ŞEKİLDE PLANLANACAKTIR.OKULLARIMIZDA ÇOK SINAV YAPMAKTAN ZİYADE ANALİZİNİ YAPABİLECEĞİMİZ SAYIDA SINAVLARIN YAPILMASI TARAFTARIYIZ.

29 6-EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ
ÇORUH ÜNİVERSİTESİNİN, KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZLERİNİN, UZMANLARIN VE DENEYİMLİ ÖĞRETMENLERİMİZİN KATILIMI İLE EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ KONUSUNDA İŞ BİRLİĞİ YAPILACAKTIR. YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİMİZİN “VİZYONLARINI GELİŞTİRMELERİ, YENİ ÖĞRETİM PROGRAM VE TEKNİKLERİNİ TANITMAK, FORMASYON YÖNÜNDEN YENİLİKLERİ AKTARMAK, YENİ SINAV SİSTEMLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEK V.B” AMAÇLARA YÖNELİK SEMİNERLER DÜZENLİ OLARAK DEVAM EDECEKTİR.

30 7- SATRANÇ, MEKTUP ŞİİR,ÖYKÜ,MASAL KOMPOZİSYON YAZMA
VE GÜNLÜK TUTMA ETKİNLİKLERİ *ÖĞRENCİLERİMİZİN MUHAKEME VE ANALİZ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ, SOSYAL, KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILIMLARI İLE SOSYAL YÖNDEN GELİŞMELERİNİN SAĞLANMASI AMACIYLA, TÜM OKULLARIMIZDA SATRANÇ KULÜPLERİ OLUŞTURULMALIDIR. OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK PLANLAMA ÇERÇEVESİNDE, OKULDA ÖĞRENİM GÖREN TÜM ÖĞRENCİLERİN, MÜMKÜN OLDUĞU ÖLÇÜDE SATRANÇ ÖĞRENMELERİ VE BU YÖNDEKİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRMELERİ AÇISINDAN HER TÜRLÜ ÇABA SARF EDİLMELİDİR. *YAPILAN PLANLAMALAR, ÇALIŞMALAR VE SONUÇLARI DOKÜMAN HALİNDE MUHAFAZA EDİLMELİDİR.

31 *ÖĞRENCİLERİMİZİN SOSYAL VE BEŞERİ İLİŞKİLERİNİ GELİŞTİRMEK, ÖZGÜVEN KAZANMALARINI SAĞLAMAK KİŞİLİK GELİŞİMLERİNE YARDIMCI OLMAK AMACIYLA; *OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK PLANLAMA ÇERÇEVESİNDE; MÜMKÜN OLDUĞUNCA OKUL SINIRLARI İÇERİSİNDE KALMAK KAYDIYLA TÜM ÖĞRENCİLERİMİZİN “MEKTUP YAZMA, GÜNLÜK TUTMA, KOMPOZİSYON,ÖYKÜ, MAKALE, ŞİİR YAZMA, RESİM YAPMA GİBİ ETKİNLİKLERE KATILIMLARI SAĞLANACAKTIR.

32 *BU FAALİYETLERİN TAKİBİ İLGİLİ BRANŞ ÖĞRETMENLERİ BAŞTA OLMAK ÜZERE SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİ VE GÖREVLENDİRİLECEK KOMİSYONLARCA YAPILACAKTIR. ŞİİR, ÖYKÜ VE MASAL YARIŞMASINDA DERECEYE GİREN ESERLERDEN KİTAP BASILARAK İMZA GÜNLERİ DÜZENLENECEKTİR. *AYRICA İL GENELİNDE VE ÜLKE GELİNDE YAPILAN YARIŞMALARA KATILIM AZAMİ DERECEDE SAĞLANACAKTIR.

33 ÖĞRENCİLERİMİZİN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ İFADE EDEBİLECEKLERİ SANATSAL VE KÜLTÜREL UĞRAŞILARI ÖNEMSİYOR VE DESTEKLİYORUZ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 2.DÖNEMİNDE OKULLARIMIZA GÖNDERDİĞİMİZ YAZILARDA TÜM ÖĞRENCİLERİMİZİN 15 EKİME KADAR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE OLACAK ŞEKİLDE HİKAYE YAZMA YARIŞMASI DÜZENLEDİĞİMİZİ BİLDİRDİK.ÖĞRENCİLERİMİZDEN GELEN BU ESERLER KİTAPLAŞTIRILACAK VE 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜNDE İMZA GÜNÜ DÜZENLENECEKTİR.

34 8-HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
sınıf öğrencilerine Sınav Kaygılarını Yenme ve Zamanı Verimli Kullanma amacıyla Hızlı Okuma Teknikleri konusunda seminerler verilecektir. Geçtiğimiz eğitim öğretim yılında 127 öğretmenimiz semineri almış ve 60 öğretmenimiz de konuyla ilgili okullarında açtıkları kurslarda 3200 öğrencimize eğitim vermişlerdir.

35 Bu eğitim-öğretim yılında öncelikli olarak sınava girecek olan 8
Bu eğitim-öğretim yılında öncelikli olarak sınava girecek olan 8.sınıf ve 12.sınıf öğrencilerimizin tamamının Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri Kursunu almaları sağlanacaktır.Daha sonra alt sınıflara doğru bütün öğrencilerimizin bu kursları almaları sağlanacaktır.Planlayacağınız ders dışı egzersiz faaliyetlerinde Hızlı Okuma Teknikleri Kursunu birinci planda tutmanızı istiyoruz.

36 9-VELİ BİLİNÇLENDİRME VE EV ZİYARETLERİ
İlköğretim öğrencilerinin daha iyi tanınabilmesi amacıyla öğretmenler tarafından koçluk sistemiyle her türlü ihtiyaçlarının eğitim-öğretim durumlarının yerinde gözlemlenmesi ve velilerinin tanınması, bilgilendirilmesi için ev ziyaretlerinin yılda en az bir kez yapılması sağlanacaktır.

37 9-VELİ BİLİNÇLENDİRME VE EV ZİYARETLERİ
Ortaöğretim kurumlarında ise merkezde kalan öğrenci ve velilerimizin daha iyi tanınabilmesi için veli ev ziyaretleri yapılması son derece önemlidir.Yakın ilçelerimize yapılacak planlama ile ilçe ziyaretleri düzenlememiz velilerimize verdiğimiz değeri gösterme açısından önemli olduğunu düşünüyorum.

38 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Değerleri eğitimi ile ilgili olarak okul müdürlüklerince aşağıda belirtilen Değerler ve Alt Değerler ile ilgili olarak bir plan dâhilinde eğitimler gerçekleştirilecektir. Saygı Kendine saygı, Büyüklere saygı, Öğretmenlere saygı, Hoşgörü, Farklılıklara saygı

39 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Sorumluluk Kendine karşı sorumluluk,
Başkalarına karşı sorumluluk, Doğaya ve çevreye karşı sorumluluk, Özgürlük, Çalışkanlık

40 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Kitle İletişim Araçları
Kitle iletişim araçlarının değerlerimize etkileri, Yanlış mesaj ve modellerin değerlere uygunluğunu analiz etme, Kültürel faaliyetlere değer verme Kişiler Arası İlişkiler İletişim, Empati, Görgü kuralları, Olumlu düşünme

41 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Dürüstlük Kendine karşı dürüst olmak,
Başkalarına karşı dürüst olmak, Sevgi Kendini sevmek, Başkalarını sevmek, Arkadaşlık, Barış, Vefa

42 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Adalet Haklarını bilmek, Hakkını savunmak,
Başkalarına karşı adil olmak, Haksızlıklara karşı durabilmek Vatanseverlik Milli ve manevi değerleri benimseme, Vatandaşlık sorumluluklarını bilmesi, Atatürkçülük, Evrensel Değerleri Bilmesi

43 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Yardımlaşma Dayanışma, İşbirliği,
Misafirperverlik, İyilik, Merhamet

44 10-DEĞERLER EĞİTİMİ DEĞERLER EĞİTİMİ KONULARI MÜDÜRLÜĞÜMÜZ TARAFINDAN TAKVİMLENDİRİLMİŞ ORTAK PLAN ÇALIŞTAYINDA İLGİLİ ZÜMRELERE VERİLEREK ORTAK YILLIK PLANLARA DAĞITILMASI SAĞLANMIŞTIR.BÜTÜN ÖĞRETMENLERİMİZİN AYNI ZAMAN DİLİMİNDE AYNI DEĞERLERİ İŞLİYOR OLMALARI ÖĞRENCİLERİMİZDE ÖNEMLİ FARKINDALIKLAR OLUŞTURACAKTIR. DEĞERLER EĞİTİMİ İÇİN AYRI BİR ZAMAN DİLİMİ AYRILMAYACAK DERS BAŞLANGICINDA MOTİVE ETME, DERS ORTASINDA DİNLENDİRME VEYA BAHÇEDE SOHBET ETME GİBİ FARKLI ZAMAN DİLİMLERİNDE DOĞRUDAN ANLATMA YERİNE HİKAYELENDİRME, CANLANDIRMA, DRAMATİZE ETME GİBİ ÖĞRENCİLERİMİZİN İLGİSİNİ ÇEKECEK ŞEKİLDE İŞLENECEKTİR.OKULUN GİRİŞİNE BİR DEĞERLER AĞACI YAPILIP HER AY İŞLENEN DEĞER BİR YAPRAK OLARAK O AĞACA İŞLENİP ÖĞRENCİLERİN İLGİ VE DİKKATLERİ ÇEKİLEBİLİR.

45 ARTBAP PROJESİNİN VELİ VE ÖĞRENCİLERİMİZE TANITILIP BENİMSETİLMESİ PROJENİN BAŞARILI OLMASI AÇISINDAN SON DERECE ÖNEMLİDİR.BU ÇERÇEVEDE ARTBAP PROJESİ HAZIRLANAN ÖZGÜN TASARIMLI AFİŞLERLE TANITILACAK, VELİ VE ÖĞRENCİLERİN PROJEYİ BENİMSEMELERİ VE KATILIMLARI HEDEFLENECEKTİR.

46 PROJE WEB SAYFASI “www. artbap. gov
PROJE WEB SAYFASI “ ADRESİ, TÜM ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ VE VELİLERİN YARARLANABİLECEĞİ HALE GETİRİLMİŞTİR.

47

48 PROJENİN GEREKÇESİ Okullarımızda eğitim-öğretim başarılarının artırılmasının yanında Güvenlik Durumu, Bahçe Düzeni,Bina-Koridorların Durumu, Dersliklerin ,Yurdun Düzeni/Temizliği, Tuvaletlerin Temizliği Hijyen, Sosyal Etkinlikler, Başarı Durumu , Kütüphane Durumu , Teknoloji açısından da iyileştirilmesi gerekliliği gözlemlenmiştir.

49 PROJENİN ÖZETİ Her ay düzenli olarak İl ve İlçe Okullarının Alt ve Üst Değerlendirme kurulları tarafından ziyaret edilerek, belirlenmiş kriterler (Ek:1 (Yatılı Öğrencisi bulunan liseler), Ek:2 (İlköğretim okulları) doğrultusunda değerlendirilmesi planlanmıştır. Değerlendirme sonunda en yüksek puanı alan okul İl Merkezinde İl Valiliği tarafından İlçede ise İlçe Kaymakamlığı tarafından “Ayın Okulu” seçilerek ödüllendirilecektir.

50 PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ
Okulların eğitim ve öğretime vermiş oldukları önem kadar, okulların fiziki yapısının, iç ve dış temizliğinin, sağlıklı ve güvenli ortamın, sosyal kültürel etkinliklerin, teknoloji kullanımı ve proje üretiminin de önemli olduğunun kavranması. Bu doğrultuda okulların iyileştirilmesi ve çağdaş eğitim kurumlarına dönüştürülmesi planlanmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin de okullarının “en iyiler” arasında yer almasının gururunu taşıyarak, kişisel gelişimlerine yardımcı olmak.

51 PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI
Okullar “Alt Değerlendirme Kurulu” tarafından her ay ziyaret edilecek ve kriterler doğrultusunda hazırlanan formu dolduracaktır. Her ayın son haftası bu formlar “Üst Değerlendirme Kurulu” tarafından değerlendirilecek. Takip eden ayın ilk haftası “Ayın Okulu” seçilen okula ödülü (Akıllı Tahta,Tüm çalışanlara Başarı Belgesi,Plaket ve AYPOP logolu bayrak) İl Merkezinde Artvin Valisi Sayın Necmettin KALKAN tarafından verilecektir. İlçelerde ise İlçe Kaymakamları tarafından verilecektir. Her ay okullar hakkında tutulan “değerlendirme raporu” nun kopyası okul müdürlüğüne iletilecek ve okulunu değerlendirmesine katkıda bulunulacaktır.

52 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA YAPILAN KONTROLLER SONUCUNDA MERKEZ İLÇEDE İLKÖĞRETİMLERDE VAKIFBANK VE ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULLARI, LİSELERDE İSE FEN LİSESİ VE ARTVİN İMAM-HATİP LİSESİ BİRİNCİ OLMUŞ SAYIN VALİMİZ NECMETTİN KALKAN TARAFINDAN HİÇ BİR AYRIM YAPILMADAN TÜM ÇALIŞANLARINA BAŞARI BELGESİ VE AKILLI TAHTA İLE ÖDÜLLENDİRİLMELERİ SAĞLANMIŞTIR.

53 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA HER AY YAPILACAK KONTROLLER NETİCESİNDE 2 AYLIK PUANLAR TOPLANIP 2 AYIN ORTALAMASI BAZ ALINARAK BİRİNCİLER BELİRLENECEKTİR.YANİ DÖNEMDE 2 OKULUMUZ (en az 85 puanı almak şartıyla) BİRİNCİ SEÇİLECEKTİR.BU OKULLARIMIZDA TÜM ÇALIŞANLARINA BAŞARI BELGESİ VE AKILLI TAHTA İLE ÖDÜLLENDİRİLECEKTİR. OKUL DEĞERLENDİRME FORMLARI

54 TEŞEKKÜRLER…


"EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları