Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENCİLERİMİZ OKUL KADROMUZ OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuzun kurumsal anlamda temeli Ayvalık Endüstri Meslek Lisesi’nin bünyesinde 2009 yılında Tekne.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENCİLERİMİZ OKUL KADROMUZ OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuzun kurumsal anlamda temeli Ayvalık Endüstri Meslek Lisesi’nin bünyesinde 2009 yılında Tekne."— Sunum transkripti:

1

2 ÖĞRENCİLERİMİZ

3 OKUL KADROMUZ

4 OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuzun kurumsal anlamda temeli Ayvalık Endüstri Meslek Lisesi’nin bünyesinde 2009 yılında Tekne ve Yat Yapımı Dalı’nın açılması ile atılmıştır. Okulumuzun ismini taşıdığı Kenan KAPTAN ( ) Ayvalık kökenli bir aileye mensuptur. Pakmaya Holding O’nun anısını yaşatmak amacıyla memleketine bir okul yaptırmak istemiştir. Okul inşaatına Pak Gıda Üretim ve Pazarlama A.Ş tarafından 04/01/2010 tarihinde başlanmış, ,00 (KDV dahil) TL harcanarak 19/04/2011 tarihinde bitirilmiştir. 01/07/2011 tarihinde hizmete girmiştir.

5 TÜRKİYE’DE 44 ADET DENİZCİLİK ANADOLU MESLEK LİSESİNDEN BİRİ OLAN OKULUMUZDA DENİZCİLİK ALANI GEMİ YAPIMI ALANI açılmıştır.

6 Denizcilik Alanında GEMİ YÖNETİMİ DALI GEMİ MAKİNE ZABİTLİĞİ DALI vardır.

7 GEMİ YÖNETİM DALI MEZUNLARININ ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Denizcilik lisesi mezunları başlangıçta ehliyetlerinin elverdiği küçük tonajlı gemilerde çalışır. Gemi Adamları Yönetmeliği, gemide çalışma süresine, eğitim ve yeterlik sınavlarında sağlanacak başarıya bağlı olarak büyük tonajlı gemilerde de çalışma imkânı tanımaktadır.

8 GEMİ MAKİNELERİ DALI MEZUNLARININ ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Gemi makineleri zabitleri gemilerde, tersanelerde ve motor atölyelerinde çalışırlar. Ayrıca, devlete ait motor üretim ve bakım atölyelerinde usta olarak çalışabilirler. Gemi makineleri zabitleri gemi haricinde, gemilere önderlik eden gemi şirketlerinde ve özel oto servislerine başvuruda bulunarak kendilerine iş bulabilirler.

9 EĞİTİM VE KARİYER İMKẬNLARI Gemi yönetimi dalını başaranlar; meslek eğitimi, meslek liselerinin Gemi Adamlığı alanında diploma ve Gemi Yönetimi (Güverte Zabitliği) dalında sertifika verilir. Meslek yüksekokullarının güverte bölümüne sınavsız geçiş yapabilirler. Ön lisans programlarını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, güverte, deniz ulaştırma, işletme gibi lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

10 Gemi makineleri dalını başaranlar; endüstriyel kalıpçılık, hasat sonrası teknolojisi, makine, makine yağları ve yağlama teknolojisi, mekatronik, sondajcılık, tarım alet ve makineleri, metalürji malzeme, otomotiv, oto boya karoseri doğrultma teknikerliği, metalografi ve malzeme muayenesi ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler. Mezun olanların meslek yüksekokullarının gemi makineleri bölümüne sınavsız geçiş hakları bulunmaktadır. Meslek yüksekokulunu başarıyla tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavıyla, gemi makine mühendisliği bölümünün öngördüğü kontenjan sayısı kadar dikey geçiş yapabilirler.

11 Anadolu meslek liselerinin gemi makineleri bölümünden mezun olanlar makine resmi ve konstrüksiyonu öğretmenliği, mekatronik öğretmenliği ile otomotiv öğretmenliği programlarına başvurdukları takdirde ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedir.

12 EĞİTİM VE ÖĞRETİM

13

14

15

16

17

18

19

20

21 DENİZCİLİK ALANI KAYIT KABUL ŞARTLARI TEOG Sınavında yeterli puan alarak Denizcilik Alanını kazanan öğrenciler mülakat ve beden yeterliliği sınavına alınmaktadır. Ayrıca kayıt yaptırmadan önce Gemi Adamı Olur Raporu ve Gemi Adamı Sağlık Yoklama Belgesi istenmektedir. Mülakata katılmaya hak kazanan öğrencilere şınav, barfiks, mekik, uzun atlama hareketlerinden aldığı puanlar değerlendirmeye katılmaktadır.

22 Mülakat ve beden yeterliliği sınavlarında aşağıdaki kriterler değerlendirilir. Sınava Hazırlık Öğrenciler şort ya da mayo giymiş olarak sınava alınır. Öğrencilerin boy ve kiloları ölçülür.

23 YAŞ BOY (cm) KIZERKEK Yaş, Boy, Kilo Oranları Öğrencinin, yaş ve boy (ayakkabısız) oranı en az aşağıdaki tabloda belirtildiği şekilde olmalıdır:

24 2-Beden Yeterliliği Öğrencilerden ağırlığı, boy ölçüsünün santimetre olarak son iki rakamından 10 kg fazlası ile 25 kg eksiği arasında olanlar denizcilik eğitimine kabul edilebilirler. Boy kilo oranı uygun olmayanlar elenirler.

25 2.1. Mekik (SitUps) Eller ensede, sırtüstü yatış vaziyetinde, bacaklar bitişik ve gergin vaziyette, gövde yerden kaldırılarak öne eğilip göğüs bacaklara değdirilir (baş karşıya bakar), tekrar başlama durumuna geçilir.Toplam puan 10 olup, erkek öğrencilerin en az 6 mekik hareketi yapması gerekir. MEKİK SAYISIPUAN DEĞERİ KIZERKEK 5 ve fazlası10 ve fazlası

26 2.2. Şınav (PushUps) Kollar omuz genişliğinde açık ve gergin olarak cephe vaziyeti duruştan göğüs zemine yaklaştırılır ve yeniden başlama vaziyetine dönülür. Toplam puan 5 olup, her hareket 1 puandır. öğrencilerin en az bir hareket yapması gerekir. Kız öğrencilere şınav hareketi yaptırılmaz. Bu uygulamalar yerine fiziki görünüm değerlendirme puanı 30 olarak dikkate alınır

27 2.3. Barfiks Alttan sıçranarak, bar serçe tutuşuyla tutulur, kollar ve vücut gergin bacaklar bitişik durumda, vücut omuzlar bar hizasına gelinceye kadar çekilir ve tekrar başlama durumuna geçilir. Toplam puan 5 olup, her hareket 1 puandır. öğrencilerin en az bir hareket yapması gerekir. Kız öğrencilere barfiks hareketi yaptırılmaz. Bu uygulamalar yerine fiziki görünüm değerlendirme puanı 30 olarak dikkate alınır.

28 2.4. Durarak Uzun Atlama Ayaklar bitişik, hareketsiz duruş pozisyonunda, ellerden hız alınarak sıçranır. Toplam puan 10 olup, erkek öğrencilerin en an 130 cm, kız öğrencilerin en az 110 cm atlaması gerekir. ATLAMA MESAFESİ (cm)PUAN DEĞERİ KIZERKEK

29 3. Fiziksel Görünüş Yürüyüş; belirli bir düztabanlık bulunup bulunmadığına bakılır. Düztaban olanlar okula alınmazlar. Doğru duruş; öğrencilerde bel kemiğinin bedensel hareket ve çalışmaları ile çok ileri derecede görünüşü bozacak kadar şekil bozukluğu yapan eğrilik ya da şekil bozuklukları(Asimetri, Geniş Kavisli Akalyozlar) sabit ve aşırı Lardos, çok keskin açı gösteren Kifos gibi olanlar okula alınmazlar. Görme; gözün biri sağlam olmak şartıyla zayıf gören, görme gücünün 5/10’dan az olmamasına bakılır. Renk körlüğü bulunanlar okula alınmazlar. Baş ve yüz bölgesinde geçirilmiş yara, yaralanma ve cerrahi müdahaleye bağlı şekil bozukluğu bulunanlar ile yüzün her iki tarafı simetrik olmayanlar okula alınmazlar.

30 Giriş Sınavı Başarı Puanı MBY sınavına çağrılan öğrencilerin YEP’ leri en yüksekten en düşüğe doğru sıralanır. Bu sıralama sonunda, en yüksek puandan başlanarak puan tam sayısı esas alınmak suretiyle geriye doğru 10 puan grubu oluşturulur. Her grubun puan değeri 2 olup en yüksek puan grubuna 20, en düşük puan grubuna da 2 puan takdir edilerek sınav değerlendirme puanı bulunur.

31 SIRA NOYEPPUAN DEĞERİ ve aşağısı 2 Aşağıdaki tabloda örnek bir değerlendirme görülmektedir. YEP Puanlama Tablosu

32 SIRA NOPUAN DEĞERİ 85 ve yukarısı20 75,00-84,99 arası15 65,00-74,99 arası10 55,00-64,99 arası7 50,00-54,99arası3 45,00 ve aşağısı1 YBP Puanlama Tablosu Ortaokul Sınıflarının Yılsonu Başarı Puanlarının Aritmetik Ortalamasının Puan Değerleri

33 DEĞERLENDİRME KISTASLARIKIZERKEK Boy Kilo-Yaş Oranı10 Beden Yeterliliği 2030 Fiziki Görünüm 3020 Giriş Sınavı Başarısı 20 Ortaokul Sınıflarının Yılsonu Başarı Puan Değeri20 TOPLAM PUAN100 MBY Sınavı Değerlendirme Tablosu MBY Değerlendirme Tablosu

34 ALAN TERCİHİ İLE İLGİLİ KISA BİLGİLER; Denizcilik Alanını tercih edecek öğrenciler, Beden Yeterlilik ve Mülakat Sınavı için 27 Nisan/3 Mayıs 2015 tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden başvuracaklardır. Beden Yeterlilik ve Mülakat Sınavı 04/10 Mayıs 2015 tarihleri arasında yapılacaktır. “Gemi Adamı Olur” sağlık raporları 04/16 Mayıs 2015 tarihleri arsında okul yönetimine teslim edilecektir.

35 ALAN TERCİHİ İLE İLGİLİ KISA BİLGİLER; Alan Tercih işlemeleri 18/29 Mayıs 2015 tarihleri arasında yapılacaktır. Öğrenciler sadece kendi okullarında bulunan alanları öncelik sırasına göre tercih edeceklerdir. Alana yerleştirme puanı, öğrencinin 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanının %60 ı ile ortaokul sınıflarının yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %40 ı toplanarak belirlenecektir.

36 GEMİ YAPIM ALANI Tekne ve Yat Yapımı Dalı vardır. Gemi yapımı alanı önemli bir istihdam potansiyeli yaratan ağır sanayi dallarından biridir. Bunun nedeni emek yoğunluklu bir alan olmasıdır. Bu alandaki teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin insan unsuru her zaman ön planda olacaktır.

37 GEMİ YAPIM ALANI Ülkemizde gemi yapımı alanına önemli yatırımlar yapılmıştır ve yeni faaliyetler de devam etmektedir. Bu gelişmeler sayesinde üretim, bakım ve onarım işlerindeki performans daha da artacaktır. Dolayısıyla alandaki istihdam kapasitesi de genişleyecektir. Doğrudan gemi yapımında çalışan kişilerin yanı sıra yan sanayi iş kollarında da istihdam olanakları ortaya çıkacaktır.

38 ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Bu alandan mezun olmuş elemanlar; gemi inşa sektörü içinde dizayn bürolarında, devlete veya özel sektöre ait tersanelerde üretim, tasarım, montaj, bakım ve onarım alanlarında çalışabileceği gibi montaj işletmeleri, güç ve hareket iletimi, çelik yapı, tekne ve yat endüstrisi gibi geniş bir çalışma alanı bulurlar. Ülkemizde son yıllarda denizcilik faaliyetleri hızla artmıştır. İş bulma olanağı oldukça fazladır.

39 EĞİTİM VE KARİYER İMKẬNLARI Gemi Yapımı alanından mezun olanlar, istedikleri takdirde ön lisans programına sınavsız geçiş yapabilirler. Ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, gemi inşa mühendisliği lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Ayrıca tersanelerde usta, ustabaşı, formen, şef vb. pozisyonlara yükselebilirler.

40 TEKNE VE YAT ALANI KAYIT KABUL ŞARTLARI TEOG Sınavında Gemi Yapım Alanını tercih edecek öğrenciler yeterli puan aldıklarında aile hekimliğinden alınacak sağlık raporu ile doğrudan kayıt yaptırabilmektedir.


"ÖĞRENCİLERİMİZ OKUL KADROMUZ OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuzun kurumsal anlamda temeli Ayvalık Endüstri Meslek Lisesi’nin bünyesinde 2009 yılında Tekne." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları