Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğr.Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğr.Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO"— Sunum transkripti:

1 Öğr.Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO
AMBULANS KULLANIMI Öğr.Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO

2 Ambulans kullanan Paramedik büyük sorumluluklar yüklenmiştir.
Alıştırmalar sırasında öğrendikleri bilgileri hastayı hastaneye güvenli ve en kısa zaman sürecinde taşımaları esnasında uygularlar. En kısa zaman oranı hız anlamına gelmez. Sadece ölüm ile yaşam arasındaki acil durumlarda hız gerekli faktör olabilir. Eğer hasta uygun bir biçimde tespit edilmiş ve stabil hale getirilmişse hız gereksiz, sakıncalı ve tehlikelidir.

3 Aşırı Sürat Problemleri
Merkezdeki sevk memurunun becerisindeki eksiklik Ambulans içindeki yetersiz araç-gereç Paramediğin yetersiz eğitimi Paramediğin yetersiz direksiyon kabiliyeti

4 Ambulansın Kontrolü Yönünü Değiştirmek Hızını Değiştirmek
Sürtünme Katsayısı Ayak İzi (20cm)

5 Sevk İdare Etme Teknikleri
Direksiyonu tutma şekli (saat 10:10) Direksiyon döndürülürken bir el direksiyonu çekerken diğer el kayma hareketi yapar Asla saat 12:30 pozisyonuna gelmeyin Direksiyon hareketinin zamanlaması aracın hızı ile orantılı olmalıdır

6

7 Dengeli Şasi Dangeli şasi aracın ağırlık merkezini değişik noktalara yayma anlamına gelir. Temelde aracın ağırlık merkezi şasi üzerindeki bir veya üç nokta üzerinde yoğunlaşmıştır. Önde ön tekerler üzerinde, arkada arka tekerler üzerinde ve ortada da ön ve arka tekerler arasındadır. Aracın hızlanma veya yavaşlaması ağırlık merkezinin bir noktadan diğer noktaya kaymasına sebep olur Araç süratlenirken ağırlık merkezi arkaya, yavaşlarken de öne doğru kayar.

8 Karoser Kapasite Yargısı
Karoser kapasite yargısı, belli bir aracın, saptanan hızda giderken, fiziksel hareket kabiliyetinin ne kadar olduğunu bilmektir. Bir aracın park alanına sığabilmesi veya iki obje arasından geçebilme yeteneği onun çamurluktan çamurluğa uzunluğuna bağlıdır. Paramediğin unutmaması gereken bir diğer durumda hız arttıkça araç için gerekli hareket alanının da arttığıdır

9 Yol Durumu ve Dönemeçler
Etkin dönüş demek, optimum hızda giderken yolun durumuna göre dönülmek istenilen virajın dışına çıkmamak demektir

10

11 Kontrollü Hızlanma Kontrollü hızlanma, hızlanırken kontrollü davranmak
Hızın aracın kontrolünde kullanılması demektir. Araç düz bir çizgide giderken hızlanma en etkilidir. Dönüş esnasında veya virajda süratlenme, arzu edilen doğrultuda lineer hızlanmanın kaybına ve viraj dışına doğru artan bir hızlanmaya yol açar. Bu viraj dışına doğru olan hızlanma aşırı olursa araç kontrolden çıkar ve kayar yada döner.

12 Kontrollü Frenleme Kontrollü frenleme
aracın hızının kontrol edilmesi fren pedalı üzerine kontrollü basma anlamına gelir Düz çizgide giderken frenleme en etkin olandır Fren pedalına ne aniden basılmalı ne de sabit ve tam basınç uygulanmalıdır

13 Özel Durumlarda Ambulans Kullanmak
Su içinde havalanma Yol üzerinde su birikintisi Görüş alanının azalması Buz ve kaygan yüzeyler

14 Ambulansın Kullanımı Yaralı veya hastanın ilk tıbbi bakımının en önemli fazlarından birini de hastanın taşınması esnasındaki dikkatli araç kullanımı oluşturur “pratik mükemmele ulaştırır’’ Emniyet kemeri

15 Ambulansın Kullanımı Genelde sol şerit kullanılmalı
Dikkatli araç kullanılmalı Alternatif rotalar belirlenmeli ve kullanılmalı Kullanılan ambulansın özelikleri

16 Geçiş Üstünlüğü Ambulansın geçiş üstünlüğü diğer sürücülere gerekli uyarıları yaptıktan sonra vardır Bu kötüye kullanılmamalı Kaza yapan ambulans kanunlara göre normal araçtan farksızdır

17 Siren Kullanımı Farklı tonlarda değişen kesik-kesik, artıp azalarak ses çıkartacak şekilde planlanan araçlardır En yaygın kullanılan “Da-Li” Görsel uyarılara göre oldukça sınırlıdır Ambulansın hızının artmasında etkisi vardır Hastanın tıbbi durumu hayatı tehdit etmediği durumlarda siren kullanılmamalıdır

18 Uyarı Işıkları Görsel uyarı %90 daha etkilidir
Temel amaç diğer sürücülerin dikkatini çekmektir Işık kehribar (amber) ve mavi renkli olması önerilmektedir Dörtlü sinyalleri yakmak önerilmez

19

20 Not: Sesli yada görsel uyarı araçlarını kullanıyor olmak ambulans sürücüsüne geçiş üstünlüğü vermemekte, diğer sürücülerden geçiş için “izin” istemesini sağlamaktır

21 Kavşaklardaki Tehlikeler
Kavşaklardaki kazalar en sık ve ciddi kazalardır Kırmızı ışık Sarı ışığa dikkat Kamyon sürücülerine dikkat İki ambulans aynı anda kavşağa girmemeli Polis nezaretinde gidilmemeli Belediye otobusü arkasından çıkan yayalara dikkat

22 Emniyetli Araç Kullanma Prensipleri
1-Göreve çağrıldığınızda, olay yerine giden en kısa ve normalde en az trafiği olan yolu seçin 2-Ağır trafik yükü bulunan yollardan kaçının. Her hastane için alternatif yolları biliyor olun. 3-Tek yönlü sokaklardan kaçının. Bunlar siren sesiyle gelişen karmaşayla tıkanabilir. Tek yönlü yol üzerine trafik akışının aksi yönüne doğru ilerlemeye çalışmayın.

23 Emniyetli Araç Kullanma Prensipleri
4-Olay yerine yaklaşırken yayalar konusunda çok dikkatli olun. Çevredeki meraklılar nadiren yolun kenarına çıkar. 5-Olay yerinde, emniyetli bir yere park edin. Trafik içerisinde park ederseniz projektörünüzü kapatın, çünkü akan trafiği engelleyebilir. Gelen araçları uyarmak için uyarı ışıklarınızı açın. 6-Hastayı hastaneye götürürken, ender olan çok acil durumlar dışında, bulunduğunuz bölgenin hız limitlerine uyun

24 Emniyetli Araç Kullanma Prensipleri
7-Trafik akımıyla birlikte gidin. 8-Hastaneye giderken, sireni olabildiğince az kullanın. Hastanın bakımına başlanmıştır, artık sürücünün görevi hastaneye güvenli bir şekilde ulaşmaktır. Eğer sireni kullanacaksanız, çalıştırmadan önce hastanın uyarıldığından emin olun. 9-Siren kullanmak gerekiyorsa, her zaman diğer sürücülerin yol vermemesi halinde ambulansı güvenle durdurabileceğiniz süratte seyredin

25 Emniyetli Araç Kullanma Prensipleri
10-Uyarı ışıkları ve sirenlerin, kalabalık bir alanda ambulansın geçebileceğine izin vereceğini düşünmeyin. 11-Her zaman diğer sürücülerin camlarının kapalı olduğunu, radyolarının açık, araç içindekilerin sohbet ettiklerini ve kaloriferlerin veya havalandırmalarının tam kapasite çalıştığını düşünün. Ambulans çok yaklaşmadıkça onu görmeyecek ve sireni duymayacaklardır.

26 Emniyetli Araç Kullanma Prensipleri
12-Devamlı dikkatli olun. 13-Daima takip ettiğiniz araçla aranızda emniyetli mesafe bırakın ‘’iki saniye kuralını’’ uygulayın, aynı çizgideki bir aracın arkasından iki saniye mesafelik uzaklıkta olun. 14-Bitişik şeritlerde, öndeki aracın ani durmasına karşın, kaçabileceğiniz boş bir alan bulundurmaya çalışın.

27 Ambulans Sürücüleri Her otomobil kullanan ambulans sürücüsü olamaz.
Paramedik olabilmek için gerekenler ambulans sürücüsü olmak içinde gereklidir Fiziksel olarak uygun olmak Uykuya yol açabilecek ilaçlar kullanmamak Asla alkollü araç kullanılmamalı Ruhsal açıdan sağlıklı olmak Ambulans kullanım sorumluluğunun farkında olmak

28 Emniyetli Park Etme Trafiğin akışını ve kontrolünü en etkin sağlayacak şekilde uygun biçim de park edilmelidir Hiç bir zaman kaza alanının yanına park etmemelidir Ambulans kazanın önünde veya arkasında ve yolun aynı tarafında park etmelidir. Park etmenin en iyi şekli, eğer duman veya tehlikeli bazı maddeler söz konusuysa, kazanın yukarısına ve/veya rüzgarın tersi yönüne park edilmelidir

29 Emniyetli Park Etme Eğer bir yamacın yada virajın gerisine park etmek gerekiyorsa uyarı araçlarını dışarıya yerleştirmelidir Tüm ilkyardım araçları çöken yapılardan, alevlerden, patlayıcı maddelerden veya yere düşmüş tellerden yeterince uzağa park edilmelidirler.

30

31

32 Trafiğin Kontrolü En son yapılmalı Seyirciler kullanılabilir
Amaç yeni kazaları önlemek Polisten yardım almak

33

34

35


"Öğr.Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları