Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN EN TEHLİKELİ ZAMAN TAM YAĞMURUN BAŞLADIĞI ZAMANDIR Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN EN TEHLİKELİ ZAMAN TAM YAĞMURUN BAŞLADIĞI ZAMANDIR Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk."— Sunum transkripti:

1 YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN EN TEHLİKELİ ZAMAN TAM YAĞMURUN BAŞLADIĞI ZAMANDIR Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk tozu ile karışır ve kaygan bir zemin oluşturur. YAVAŞLA!! Böylelikle lastiklerin yol tutuşu güçlenecek ve çekiş artacaktır. Yağmurda Kayganlık

2 Kentlerdeki cadde\yol yüzeyleri, banliyö bölgeleri, ve bunun gibi aşırı trafik veya trafik sıkışıklığı olan bölgeler düşük hızlarda bile kaymaya neden olabilecek yağ ve bunun gibi birçok maddelerle doludur. Su birikintilerinin üzerinden geçmemeye özen gösterin, zira su yoldaki delikleri veya diğer tuzakları gizler. Yağmurda Kayganlık

3 Sürücüler, önündeki araç acil olarak durduğu taktirde kuru yüzeye oranla durması daha zor olacağından takip mesafelerini arttırmalıdır. Yağmurda Kayganlık

4 Çevrenizi her zaman kontrol edin. Yolunuzu “yorumlayın” ve aniden fren yapmaya veya direksiyon kırmaya karşı hazırlıklı olun. Boyalı yüzeylerde (kaygan) araba kullanmaktan kaçının. Geçmek için en uygun anı bekleyin. Sürekli olarak arkanızda seyahat eden diğer araçları gözlemleyin ve kontrol edin. Şunu unutmayın ki bu sürücüler de sizinle aynı koşullarda seyahat etmektedir. Yağmurda Kayganlık

5 Düzensiz yüzey ve çukurlar yağmur suyu tarafından gizlenir. Eğer yol yüzeyinde tamir yamaları, yeni ve\veya cilalanmış yüzey veya yetersiz yağmur suyu akışı varsa süratinizi daha da azaltın. ÜZERİNDE SEYAHAT ETTİĞİNİZ YOL YÜZEYİNİN ÖZELLİKLERİNİN BİLİNCİNDE MİSİNİZ? Yağmurda Kayganlık

6 UYARI!! SOLLAMA, KAVŞAKLAR VE KÖPRÜLER Yağmurda Kayganlık

7 Sakin kalın. Görüş mesafesi ve boşluk için uygun koşullar oluşuncaya kadar bekleyin. Sollama sırasında yapılan hızlanma ve azalan çekiş yol tutuş kontrolünde kayıp yaratabilir. Viraja girerken daha da fazla YAVAŞLAYIN. Özellikle de yol yüzeyinin durumu uygun değilse. Yağmurda Kayganlık

8 Bir köprüye yaklaşırken yavaşlayın. Mevcut meyilin ani değişiminde kontrol kaybı yaşanabilir. AYRICA KÖPRÜLER DE HYDROPLANING (AQUAPLANING) İÇİN İDEAL YERLERDİR, YANİ DAHA DA DİKKATLİ OLUN Yağmurda Kayganlık

9 HYDROPLANING VEYA AQUAPLANING (Su yastığı üzerinde kayma-Kızaklama) Ne demektir? Hydroplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının aşırı derecede kaybıdır. (su derinliği > 0,5 mm). Bu duruma neden olan ana sebepler: Yetersiz yüzey drenajı sonucu yağmur suyu toplanması ve su derinliği. Lastik diş derinliği ve dizaynı Hız. Yağmurda Kayganlık

10 Hydroplaning (Kızaklama) nasıl oluşur? Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Su basıncı sürekli artmaya başlayarak bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin yüzeyle teması engellenir. Lastik yüzeyle temasını sürdürür, su zorlanmadan kanallardan geçer. Su basınç oluşturmaya başlar, ve lastiği yerden bir miktar kaldırabilir. Lastik ve yüzey arasında su sıkışması meydana gelir. Lastiğin zeminle teması kesilir. 30 km/s Veya daha az 30 km/s Veya daha az km/s arasında 70 km/s veya daha fazla 70 km/s veya daha fazla Yağmurda Kayganlık

11 Lastiğin araçla yol yüzeyi arasında sadece bir halka olduğunu unutmayınız. Lastiğin şişkinlik basıncını periyodik olarak kontrol edin ve diş derinliğinin 2mm’nin altında olmadığına emin olun. Yağmurda Kayganlık Lastiklerinize çok şey bağlıdır. En önemlisi de sizin güvenliğiniz!!!

12 Sonuçlar? Kısmi veya toplam yol tutuş ve fren kaybı. Hydroplaning olasılığı, Aracın hızı, lastik diş derinliği, lastik dizaynı ve mevcut suyun derinliğine bağlıdır. Sonuç olarak, lastik diş derinliği az veya su derinliği fazla ise, hydroplaning olasılığı düşük hızlarda bile mevcuttur. Yağmurda Kayganlık En iyisi: Yağmurda yavaşlamak

13 Hydroplaning’in üstesinden gelebilmek Tamamen dinamik hydroplannig olayında (bütün lastikler), sürücü tarafından yapılacak hiçbir hareket, yol yüzeyine yansımaz. Kısmi hydroplanning sırasında, yüzey ile temas halinde olan lastik veya lastikler emirleri (fren, hızlanma) uygulayarak aracın tehlikeli ve kontrolsüz reaksiyonunu başlatmış olur. Ayağınızı gazdan çekin Fren yapmayın veya hızlanmayın Direksiyonu ani kırmayın Lastikleriniz yüzey ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin. Yağmurda Kayganlık

14 SORU 1 1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir? A) Ayak gazdan çekilir, lastik kızaklamasını yok etmek için debriyaja basılır, ve direksiyon ani şekilde kırılır. B) Daha iyi çekiş sağlamak için, aracın agresif şekilde tepki vermesine mahal vermeden yavaşça gaz verilir. C) Gaz pedalından ayak çekilir ve yüzeyle tekrar temasın sağlanması beklenir Yağmurda Kayganlık

15 Doğru cevap: C) Gaz pedalından ayak çekilir ve yüzeyle tekrar temasın sağlanması beklenir SORU 1 Yağmurda Kayganlık 1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir?

16 Bir daha yağmurda araba kullanırken aracınızın altında, daha doğrusu, lastiklerle yol yüzeyinin arasında neler olduğunu düşünün. Unutmayın ki aynı olay etrafınızdaki bütün araçlarda olmaktadır. Yağmurda Kayganlık

17 Bu bilgileri paylaşın... Bu bilgileri aileniz ve arkadaşlarınızla paylaşın.


"YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN EN TEHLİKELİ ZAMAN TAM YAĞMURUN BAŞLADIĞI ZAMANDIR Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları