Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ OKUMA. Geleneksel olarak okuma yoluyla öğrenme, en yaygın öğrenme biçimidir. Gelişen teknoloji ile eğitimde kullanılan görsel ve işitsel eğitim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ OKUMA. Geleneksel olarak okuma yoluyla öğrenme, en yaygın öğrenme biçimidir. Gelişen teknoloji ile eğitimde kullanılan görsel ve işitsel eğitim."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ OKUMA

2 Geleneksel olarak okuma yoluyla öğrenme, en yaygın öğrenme biçimidir. Gelişen teknoloji ile eğitimde kullanılan görsel ve işitsel eğitim araçlarının rolü artmakla birlikte okuma halen okullarımızda karşımıza çıkan en yaygın öğrenme biçimidir. Okumayı söken öğrenciler uzun eğitim yıları boyunca etkili bir okuyucu mudur? Harf dediğimiz yazılı simgeleri seslendirmek acaba okumak mıdır?

3 ETKİLİ OKUMANIN TEMEL ŞARTLARI *. Yazılı simgeleri çözümlemek * Çözümlenen simgelerden anlam çıkarmak

4 Etkili okuma için gerekli becerilerin öğretilmesi, okuma işinin daha anlamlı ve etkili olmasını sağlayabilir. Etkili okuma yanında öğretmenlerin öğrencilere okumaya karşı olumlu tutum ve okuma becerileri ile birlikte ve eş zamanlı geliştiği takdirde, öğrenci okulda ve okul sonrası yaşamda başarılı olma konusunda önemli bir adım atmış olur.

5 Etkili Okumaya Ön hazırlık : Ön inceleme Okuma Öncesi Ön İnceleme Aşamaları 1.Başlık sayfasını okuyun 2.Kitabın basım tarihine bakın 3.Önsöz ya da giriş bölümünü okuyun 4.İçindekiler bölümünü inceleyin 5.Gerekirse indeks(dizin) bölümüne bakın

6 6. Yararlanılan kaynakları kısaca inceleyin. 7. Eğer varsa,arka sayfadaki yayınevi notunu okuyun. 8. Eğer varsa yazar hakkındaki notu okuyun

7 ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ Etkili okumada zihin sürekli ve aktif olarak sürece katılmaktadır. Pasif Okuyucu Metindeki kelimeleri gözleri ile okuma sonucu kendiliğinden bir anlama oluşacağını düşünene okuyuculara “Pasif Okuyucu” denir

8 Etkili Okuma Becerileri Nelerdir? 1.Kelimelerin Anlamını Bilmek a. Sözlüğe bakmak b. Kelimelerin yapısal analizini yapmak c. Okunan kelimeyi anlamak (geçmiş deneyimleri, dil kullanma yeteneği, bilinmeyen kelimeleri anlamlandırma yeteneği ve okuma amacından) etkilenir.

9 2. Okurken Zihinden Kontrol Etmek Okurken, okuduğumuzu zihinden kontrol etme becerisi için iki alt beceririnin oluşması gerekmektedir. Anlamanın oluşmadığının farkına varılması Anlamayı sağlayacak uygun tekniğin kullanılması

10 Okuma Sürecinde Karşılaşılan Anlama Güçlükleri nasıl Aşılabilir? 1.O konuda daha önce bildiklerimizle ilişki kurun. 2.O bölümü tekrar okuyun 3. Açıklamaları ileride olacağını düşünerek okumaya devam edin 4. Anlaşılamayan bölümü ana fikirle ilişkilendirin 5.Anlaşılmayan kelimeleri açıklığa kavuşturun 6. Aynı konuda yazılmış başka bir kaynağa bakın

11 3. Metin Hakkında Soru Sorma ve Cevaplama 4. Okunan Metnin Özetini Yapmak

12 Özet Yapmada Dört aşama 3. Temel Kavramların ve noktalarının belirlenmesi 1.Metin Seçimi 2. Metnin ana hatlarının çıkarılması 4. Okuyucu odaklı özetlemenin yapılması

13 5. Okurken Alt-Çizme Metin bir bütün olarak okunduktan sonra alt çizme işlemi yapılır Başlangıç ve sonuç paragrafları ile altı çizili, koyu ve italik yazılan yerlere işaretleme yapılır. Alt Çizme İşleminde Dikkat Edilecek Noktalar

14 İşaretleme ve alt çizmede değişik renkte kalemler kullanılmalıdır. Her öğrenci kendine ait bir işaretleme sistemi geliştirebilir. Ancak tutarlı olmalıdır. Aşrı alt çizmeden ve işaretlemeden kaçınılmalıdır. İşaretlemeye alt çizmede yerlerin uygunluk durumuna göre kısa notlar alınabilir. İşaretleme ve alt çizme öğrencinin tekrar için önemli yerleri belirleme işlemidir.

15 6. Okurken Not Alma Okuma sırasında iki türlü not alınabilir Okunan kitabın kenarlarına alınan notlardır. Başka bir kağıda not alma

16 7. İncele-Sorgula-Oku-Tekrar Et- Gözden Geçir Tekniğiyle Okuma (SQ3ER) 1.Metnin ana hatlarıyla incelemesi 2.Konu başlıklarından sorunların üretilmesi 3.Metnin okunması 4.Sorulan sorular çerçevesinde metinden cevapların çıkarılması 5.Metnin son bir defa gözden geçirilmesi


"ETKİLİ OKUMA. Geleneksel olarak okuma yoluyla öğrenme, en yaygın öğrenme biçimidir. Gelişen teknoloji ile eğitimde kullanılan görsel ve işitsel eğitim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları