Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Okumada Anlama hazırlayan: Jocelyne GIASSON De Boeck Université, 1996. 2008 de yeni baskı. Bu kitap okumada anlama konusunda belirgin bir öğretim modeli.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Okumada Anlama hazırlayan: Jocelyne GIASSON De Boeck Université, 1996. 2008 de yeni baskı. Bu kitap okumada anlama konusunda belirgin bir öğretim modeli."— Sunum transkripti:

1 Okumada Anlama hazırlayan: Jocelyne GIASSON De Boeck Université, de yeni baskı. Bu kitap okumada anlama konusunda belirgin bir öğretim modeli öneriyor. Bu konudaki araştırmaların sentezini yapıyor. Kitabın tümünü Power point formatında özetledik ! Tekrar tekrar okumanız için !

2 Kuramdan Uygulamaya Okuma, De Boeck Université, 3 e éd Not : Bu kitabı etkili biçimde tamamlamak için beraberinde aynı yazardan şu kitabı öneriyoruz : Okumada anlama konusunda belirgin öğretim modelinin bir dizi somut uygulamasını önerdiğinden, bu kitap kuram ile uygulama arasında bağ kurmaktadır. Okuma öğretiminin düzenlenmesi konusunda çok pratik yollar önermekte ve bu konuda okuyucuya anaokulundan itibaren okumada becerikli bir stratejist olana kadar uygulamalar sunmaktadır. Burada bu kitabın özeti yoktur..

3 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve Önsöz : Bu doküman J. Giasson'un kitabından bir özet sunmaktadır. Herşeyi söylemek mümkün olmadığından sık sık belirli sayfalara atıfta bulunmaktadır ! Pour accéder directement à la table des matières

4 Doğal olarak, bu doküman kitabın içeriğine hakim olmak için yeterli olmayacaktır ! Dolayısıyla bu dokümanı kitabı da yanında bulundurarak okumak şarttır. Power point formatındaki bu özetten başlayabilir, sonrada kitabı okuyabilir, ya da kitaptan başlayıp özete göz atabilir, veya her ikisini paralel olarak okuyup birinden diğerine geçişler yapabilir, bölüm bölüm okuyabilirsiniz... Seçmesi size ! Herkes kendine en uygun geleni aramalı !! Okuma önerisi : Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve Pour accéder directement à la table des matières

5 Pratik yollar önerir, « somut olarak ne yapıyorum ? » sorusunu yanıtlar. Açıklama getirir – Bir Neden sorusunu yanıtlar. Bir not ekler. Bu işaret Bu dokümanda sıkça kullanılan işaretler / resimler ve anlamları: Bu imgelerin renkleri değişebilir !! Tanımlama gösterir. Bu işaret

6 Diapositiflere sözcükler kadar « konuşan » imgeler eşlik etmektedir ! Bölümler 1'den 12'ye kadar birbirini izler. Bir bölümü okumak için, seçtiğiniz bölümün no.suna tıklamak yeterlidir. Power point içerisinde ilerlemek için, diapozitifte kımıldayan birşey kalmadığında hemen bir sol tıklama yapılmalıdır ! Bir Power point dokümanı bitiminden önce durdurmak için, Esc(ape)‏ tuşuna basınız. Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve 2008.

7 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve Bundan sonraki diapozitifler kitabın İçindekiler tablosunu sunmaktadır ; herkes kendi okumak istediği bölümün no.sunu tıklayacaktır. 2'incisi deuxième daha özet ve şema şeklindedir.deuxième 1'incisi première table des matières daha ayrıntılıdırpremière table des matières

8 İyi Okumalar. Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve Pour revenir à la table des matières J. Giasson'un kitabının tüm özetleri ve Microsoft power point 2003 formatına konması, IF BELÇİKA'dan Hélène Delvaux çalışmasıdır. Images : clipart sur

9 Okuyucu tarafından uygulanacak süreçler J. GIASSON, Okumada Anlama, De Boeck 1996 ve Başlangıç olarak iki genel bölüm : 3 oluşturucu unsura dayalı modelin genel tanıtımı : okuyucu – metin – bağlam. Okumada belirgin öğretimin tanıtımı : özellikleri, aşamaları, vb. Ch. 2 Ch. 1 Bu giriş bölümlerinden sonra 7 bölüm vardır, konuları

10 Metnin ötesine geçmek (önceden tahmin etme, okumaya duygularını katma, bir metin üzerinde düşünmeyi öğrenme, yargıda bulunma, olaylarla fikirler arasındaki farkı görme, vb., kendi bildikleriyle olabildiğince özgür bağlar kurma, vb..)‏ Daha önceki bilgilerin rolü Bilme ötesi süreçler Okuyucunun bildikleri Becerileri, stratejiler, iyi bir okuma ödevini başarmak için gerekli kaynaklar hakkında, Okuyucunun bildikleri Okuyucunun becerisi, Okuyucunun anlamadığı zamanları, anlamadığı konular, vb. saptama becerisi, Her tümcenin anlanması Tümceler ve yantümceler arasında tutarlılık arayışı Metnin tümünde tutarlılık arayışı Ch.3Ch.4Ch. 5 Ch. 8 Ch. 9 Ch. 10 Ch. 6Ch 7 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve Bilgilendirici metinler Anlatıcı metinler

11 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve Sözcük dağarcığı ve okumada anlama Okumada anlama öğretiminde soruların yeri. Sözcük dağarcığı kazanımında öğrencileri bağımsız kılmanın yolu nedir ? Sistematik olarak sözcük mü öğretilmelidir ? vb. Ve son olarak : Ch. 11 Daima soru sorulmalı mıdır ? Ne tür sorular ? Ne zaman ? Nasıl ? vb. Ch. 12

12 Modelin genel tanıtımı : ch. 1ch. 1 Okara belirgin öğretimin tanıtımı : ch 2 Mikro-süreçler : ch. 3 Bütünleşme süreçleri : ch. 4 Makro-süreçler : ch. 5 Makro-süreçler, anlatıcı metinler: ch. 6 Makro-süreçler, bilgilendirici metinler : ch. 7 J. GIASSON, Okumada Anlama Hazırlık süreçleri : ch. 8 Bilme ötesi süreçler : ch. 9 Okluyucunun bilgilerinin rolü : ch. 10 Sözcük dağarcığı : ch. 11 Soruların yeri : ch. 12 Okuyucu tarafından uygulanacak süreçler : Genel Bölümler : Ve ayrıca :


"Okumada Anlama hazırlayan: Jocelyne GIASSON De Boeck Université, 1996. 2008 de yeni baskı. Bu kitap okumada anlama konusunda belirgin bir öğretim modeli." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları