Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAkkutlu Kocak Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ
2
Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir: Büyüme Karlılık Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir: Büyüme Karlılık Rekabetçi Avantaj için Koç Grubu: 9 ana iş kolu 20’den fazla farklı iş dalı Yaklaşık 100 şirket Koç Grubu: 9 ana iş kolu 20’den fazla farklı iş dalı Yaklaşık 100 şirket Yeni Stratejik Plan: Downscoping Vizyon Portföy Prensipleri Yeni Stratejik Plan: Downscoping Vizyon Portföy Prensipleri
3
2000-2002 Stratejik Plan Süreci GE Matris Analizi Değerli Kaynaklar Koç Holding Portföy Stratejisi Sektörel ve İş Birimi Analizleri Çevre Analizi ve Senaryoları Koç Topluluğu Vizyonu
4
İş Birimleri Değerlendirmesi – GE Matrisi 50372310 23 37 10 50 İş Biriminin Rekabetçi Gücü Pazarın Cazibesi Yüksek Orta Düşük YüksekOrtaDüşük Bazı işlerde rekabet gücümüz düşükBazı işlerde rekabet gücümüz düşük Çok fazla sayıda farklı işÇok fazla sayıda farklı iş Bazı işlerde rekabet gücümüz düşükBazı işlerde rekabet gücümüz düşük Çok fazla sayıda farklı işÇok fazla sayıda farklı iş
5
Koç Topluluğu Vizyonu ve Portföy Prensipleri Dünyanın en büyük 200 şirketi * arasında yer almak Yıllık ortalama %14 büyüme sermaye maliyetinden yüksek getiri Dünyanın en büyük 200 şirketi * arasında yer almak Yıllık ortalama %14 büyüme sermaye maliyetinden yüksek getiri * Fortune Global 500 listesindeki konsolide ciro sıralamasına göre Prensipler Rekabet gücümüz olan işlerde odaklanmak Ciromuzun önemli bölümünü yurtdışı faaliyetlerden ve ihracattan elde etmek Teknoloji ve marka gücümüz olan işlerde global faaliyetleri devam ettirmek Yaptığımız her işte iç piyasada liderlik ya da ikincilik Prensipler Rekabet gücümüz olan işlerde odaklanmak Ciromuzun önemli bölümünü yurtdışı faaliyetlerden ve ihracattan elde etmek Teknoloji ve marka gücümüz olan işlerde global faaliyetleri devam ettirmek Yaptığımız her işte iç piyasada liderlik ya da ikincilik
6
Koç Topluluğu’nun Değerli Kaynakları Kabiliyet / Yetkinlik Bayi Teşkilatı Yönetimi Satış Sonrası Hizmet Kabiliyeti CRM / Veri Yönetimi t Maddi Varlıklar Ekonomik Ölçekteki Modern Üretim Tesisleri t Gayri Maddi Varlıklar Markaların Gücü Kurum İmajı / Güvenilirlik Kurum Kültürü Müşteri Bilgisi / Portföyü Kabiliyet / Yetkinlik Bayi Teşkilatı Yönetimi Satış Sonrası Hizmet Kabiliyeti CRM / Veri Yönetimi t Maddi Varlıklar Ekonomik Ölçekteki Modern Üretim Tesisleri t Gayri Maddi Varlıklar Markaların Gücü Kurum İmajı / Güvenilirlik Kurum Kültürü Müşteri Bilgisi / Portföyü
7
OVERDIVERSIFICATION Birçok iş alanı, az sayıda ülke Kısa dönemli fırsatlar DOWNSCOPING FOCUSING Az sayıda iş alanı, birçok ülke Uzun dönemli vizyon
8
Şirketlerden Beklenenler Yatırımcılar Sermaye Piyasaları Çalışanlar/ Profesyoneller Toplum Bilgi & Şeffaflık Uzun dönemli başarı Hakların korunması Etkin & Bağımsız Yönetim Kurulu Kaliteli finansal raporlama Etkin uzun dönemli strateji Yetenekli çalışanların cezp edilmesi Performansa bağlı yönetim Meşruluk Hesap verebilirlik Adil ve etik davranış Sosyal sorumluluk Kanunlara ve iş ahlakına uyum Sürdürülebilir Kalkınma Bilgi & Şeffaflık Uzun dönemli başarı Hakların korunması Etkin & Bağımsız Yönetim Kurulu Kaliteli finansal raporlama Etkin uzun dönemli strateji Yetenekli çalışanların cezp edilmesi Performansa bağlı yönetim Meşruluk Hesap verebilirlik Adil ve etik davranış Sosyal sorumluluk Kanunlara ve iş ahlakına uyum Sürdürülebilir Kalkınma Kreditörler
9
Koç Topluluğu Stratejik Planı İş Grupları & Şirket Hedefleri İş Grupları & Şirketlerin Stratejik Planları Şirketlerin Yıllık Bütçeleri İş Grupları / Şirketlerin Yıllık Hedefleri Strateji ve Hedef Yayılımı
10
Koç Topluluğunda Yeniden Yapılanma Sürdürülebilir Rekabetçi Avantaj için Yeniden Yapılanma Yeni Performans Yönetimi Sistemi İnsan Kaynaklarında Yeniden Yapılanma Yönetişim Süreçlerinin Gözden Geçirilmesi Sürdürülebilir Rekabetçi Avantaj için Yeniden Yapılanma Yeni Performans Yönetimi Sistemi İnsan Kaynaklarında Yeniden Yapılanma Yönetişim Süreçlerinin Gözden Geçirilmesi Şirketin organizasyonu ve sistemleri binayı ayakta tutan sütunlardır
11
Yeni Performans Yönetimi Sistemi Amaç: Hissedar Değerini Artırmak Standart Bir Hedef Kartındaki Başlıklar 1.Ekonomik Kar ve Değişimi 2.Şirket Değeri Değişimi IMKB30 Endeksine göre Sektör Endeksine göre 3.Stratejik Hedefler Müşteri Memnuniyeti Teknolojik Kabiliyetler Şirkete yönelik diğer stratejik göstergeler (Pazar payı, ihracat, yeni ürün sayısı gibi) Amaç: Hissedar Değerini Artırmak Standart Bir Hedef Kartındaki Başlıklar 1.Ekonomik Kar ve Değişimi 2.Şirket Değeri Değişimi IMKB30 Endeksine göre Sektör Endeksine göre 3.Stratejik Hedefler Müşteri Memnuniyeti Teknolojik Kabiliyetler Şirkete yönelik diğer stratejik göstergeler (Pazar payı, ihracat, yeni ürün sayısı gibi)
12
Koç Topluluğu’nda İK Dönüşümü Dönüşüm Sonrası Standart uygulamalar Tüm Topluluk şirketlerini kapsayan uygulamalar Tüm beyaz ve mavi yaka Elektronik 9 Ana İş Grubu >20 Farklı İş Alanı Toplam 100 Şirket 20 Yurtdışı şirket 55.750 Çalışan 9 Ana İş Grubu >20 Farklı İş Alanı Toplam 100 Şirket 20 Yurtdışı şirket 55.750 Çalışan Dönüşüm Öncesi Birbirinden bağımsız kopuk sistem/altyapılar Münferit uygulamalar Şirketin tercihine bağlı uygulama Hardcopy Dönüşüm Öncesi Birbirinden bağımsız kopuk sistem/altyapılar Münferit uygulamalar Şirketin tercihine bağlı uygulama Hardcopy Entegre İK Sistemleri
13
Yetkinlik bazlı İşe Alma ve Yerleştirme Yetkinlik bazlı İşe Alma ve Yerleştirme Yönetici Potansiyel Tespiti Yönetici Potansiyel Tespiti Performans Yönetim Sistemi Performans Yönetim Sistemi Kariyer Planlama / Geliştirme Kariyer Planlama / Geliştirme Ortak Değerler ve Yönetici Yetkinlikleri Mesleki Beceri Alanları İş Değerlendirme İnsan Kaynakları Sistemleri
14
Koç Topluluğu’nda Etkin Yönetişim Karar alma mekanizmaları yeniden düzenleniyor
15
Koç Topluluğu’nda Etkin Yönetişim Yönetim Kurulunda bağımsız üyelere yer veren ilk Türk şirket Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO rolleri ayrılmış CEO dışındaki tüm üyeler icradan bağımsız Bağımsız üyeler ağırlıklı 7 bağımsız üye 4’ü yabancı profesyoneller, 5 Koç Ailesi ferdi Ayrı denetim komitesi Tüm faaliyetlerde ve raporlamalarda şeffaflık 1998’den beri gönüllü ve Türkiye’de ilk olarak konsolide, Uluslararası Muhasebe Standartlarına uyumlu finansal raporlama Kanunlara, düzenlemelere, iş ahlakına ve toplum kurallarına saygı ve uyum Yönetim Kurulunda bağımsız üyelere yer veren ilk Türk şirket Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO rolleri ayrılmış CEO dışındaki tüm üyeler icradan bağımsız Bağımsız üyeler ağırlıklı 7 bağımsız üye 4’ü yabancı profesyoneller, 5 Koç Ailesi ferdi Ayrı denetim komitesi Tüm faaliyetlerde ve raporlamalarda şeffaflık 1998’den beri gönüllü ve Türkiye’de ilk olarak konsolide, Uluslararası Muhasebe Standartlarına uyumlu finansal raporlama Kanunlara, düzenlemelere, iş ahlakına ve toplum kurallarına saygı ve uyum İyi Yönetişim Prensiplerine Gönüllü ve Proaktif Uyum
16
Yaygınlık ~40 Şirket +150 Proje Yaygınlık ~40 Şirket +150 Proje Başlangıç Pilot : Arçelik, Beko, Koç H. 17 şirket +100 Proje Başlangıç Pilot : Arçelik, Beko, Koç H. 17 şirket +100 Proje Koç Topluluğu’nda E-Dönüşüm 2001 2002 I. Aşama II. Aşama 2003 Tasarruf: 30 mn € 30 mn €Tasarruf: Tasarruf: 10 mn € gerçekleşen 10 mn € planlanan Sürdürülebilir Rekabetçi Avantaj için Bilişim Teknolojilerinin verdiği fırsatlardan yararlanarak verimlilik sağlamak
17
Koç Topluluğu’nda E-Dönüşüm Arçelik E-Satınalma Projesi Yetkili Bayi Projesi Migros B2B Projesi EPOS Projesi Koç Holding İK Projesi E-Forum E-Arşiv Portaller BT Denetim Turizm Grubu Gümrüksüz Mağazalar Projesi KoçSistem Bilgi Yönetimi Projesi Ford Otosan Tedarik Zinciri Projesi Tofaş Bayi ve Servis Ağı Projesi Aygaz E-Otogaz Projesi Promena E-İhale Platformu Proje Örnekleri
18
Çalışma Hayatı Değerlendirme ve İyileştirme Anketi İletişim
19
Yapılması Gerekenler Mikro Seviyede: Stratejik, uzun dönemli bakış açısı Vizyoner olma İş portföylerinin gözden geçirilmesi Yenilikçilik / Yaratıcılık ArGe’ye Yatırım Marka geliştirmeye yatırım Coğrafi büyüme Verimlilik Kurumsallık & Profesyonellik Organizasyonların yenilenmesi İyi Yönetişim Mikro Seviyede: Stratejik, uzun dönemli bakış açısı Vizyoner olma İş portföylerinin gözden geçirilmesi Yenilikçilik / Yaratıcılık ArGe’ye Yatırım Marka geliştirmeye yatırım Coğrafi büyüme Verimlilik Kurumsallık & Profesyonellik Organizasyonların yenilenmesi İyi Yönetişim İnsana Yatırım
20
Teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.