Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kobi Tanımı •150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar •Türkiyedeki firmaların yaklaşık %99.5 •İstihdamın %61.1 •Katma değerin %27.7’si.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kobi Tanımı •150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar •Türkiyedeki firmaların yaklaşık %99.5 •İstihdamın %61.1 •Katma değerin %27.7’si."— Sunum transkripti:

1 Kobi Tanımı •150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar •Türkiyedeki firmaların yaklaşık %99.5 •İstihdamın %61.1 •Katma değerin %27.7’si

2 Yeni etmenler •Globalizasyon •R&D faaliyetlerinin artması •Bilgi Teknolojilerinin önemi •Kalitenin ve standartlarının önemi •Rekabetin artması •İş yaşam ve yerindeki değişiklikler (SOHO) •Yönetim ve etkilerdeki değişiklikler

3 Anket içeriği •Kobi’lerde Internet kullanımı •Kobilerin Internet’ten beklentileri •Kobi’lerin e-ticaret beklentileri •Kobi’lerin Internet ve teknolojilerinde adaptasyon sorunları •Internet ve e-ticaret’in Kobi’lere etkisi

4 Anket bilgileri •Gönderilen firma sayısı yaklaşık •Analiz edilen anket sayısı 340 •Web, , fax, elden anket gönderimi •Toplam 39 soru (18’i analiz edildi) •Mükerrer anketler analiz edilmedi •Katılım Marmara, Ege ve Akdeniz

5 Anket Analizi •Katılımcı Profili: –%36.6 iş sahibi –%28.9 yönetici •Ankete katılan firma büyüklükleri: –1- 9 çalışanı %32.2 –1- 49 çalışanı %67.5 –1-149 çalışanı %85.9

6 •Textil ve makina %12.7, Gıda %10.6 –Sanayi odaları ve ticaret odaları kat. •Bilgisayar sek. katılım yüksek değil. –Ürün ve servis Internet’e en uygun –Internet’e açılımı çok kolay –Personel ve iş süreci açısından uygun •Turizm ve ulaşım çok düşük –Hizmet sektörü olarak en avantajlıları Sektörel dağılım:

7 Firma yaşı •Yeni firmalarda daha az e-posta adresi bulunuyor. –Yeni pazarlar aramak –Rekabet üstünlüğünü kaybetmemek –Teknolojik alt yapıları daha iyi –Kurumsallaşma daha yüksek

8 Firma Pazarı –Uluslararası firmaların e-posta İthalat-ihracat amacı yüksek –Uluslarası firmalarda web ve e-posta sahipliği yüksek –Özellikle web sitesi sahipliği 1/2

9 Cirolar: •En yüksek katılım $ (%16,6) •En düşük katılım 50 milyon$ üstü (%1,4) •1.5 milyon$ cirolu firmalarda e-posta trafiği yüksek •1.5 milyon$ cirolu firmaların %53’ünde web site. –Ciro azalıdıkça web site oranı düşüyor –Az cirolu firmalarda maliyet web sitesi açmama nedeni

10 E-posta sahipliği •Firmalarda genel e-posta sahipliği %65.8 •Sektörlere göre dağilımda en yüksekler •Bilgisayar %92.9 •Diğer sanayi kolları %85.4 •Turizm %83 •Elekrik-Elektronik % 83 –En düşük oranlar: •İnşaat %30.8 •Tarım %37.5

11 Web sitesi sahipliği •Firmalar arasında web sitesi sahipliği %38 •Sektörel web sitesi sahipliği •Bilgisayar %52 •Sanayi %51.3 •Turizm %50 •Tekstil’de %19 •Web sitesi/ e-posta oranı •Bilgisayar 1/2 •Elektrik 1/2 •Tekstil 1/3 •İnşaat 1/8

12 Bilgi İşlem Sahipliği •Firmaların %59.2 oranında B.I.B •B.I.B. ile e-posta arasında %79 •B.I.B. ile web sitesi %47.7 •Sektörel dağılım •Bilgisayar %89 •Makina %73.2 •İnşaat %23.2

13 E-Posta trafiği •Ortalama günlük e-posta sayısı 1-10 •Firmaların %60’ının trafiği 1-10 arasında •Firmaların %40’ının tarfiği 10 adetten fazla •E-posta trafiği en yüksek bilgisayar •E-Posta trafiği en düşük elektronik

14 E-posta kullanımı

15 –Firmaların %75’ine göre Internet yeterli, –E-posta sahibi olanların %25’I Internet’in yetersiz, –E-posta sahibi olanların%7’si Internet’in çok yetersiz, bir kitleye seslendiği Internet Kitlesi

16 •Firmaların %95.5’i e-ticaret konusunda destek beklemektedir. E-ticaret Teşvikleri

17 •Internet’in reklam amacıyla kullanımı %37 •Sergi, brosür, dergi ve gazete en yüksek oranlarda Reklam faaliyetleri

18 •Web sitesi sahipliği %36.4 •Firmaların %80’i web sayfası açmayı düşünüyor. •Firmaların %40’i 1 sene içinde web sayfası açmayı düşünüyor. Web sitesi sahipliği

19 Sonuçlar •Kosgeb ve benzeri kuruluşları daha aktif olmalı •Büyük şirketler ve kuruluşlar Kobi’lere Internet kullanımında destek vermesi •Devletin Internet kullanımında destek vermesi •Internet ve teknolojilerinin Medyada öneminin geniş olarak yer verilmesi •Türkiye’de Kobi’lerle ilgili daha geniş kapsamlı araştırmaların yapılması

20 Internet’in Yeterince kitleye erişememe ilişkileri

21 E-posta sahipliği ilişkileri •Firmaların E-posta sahipliği ile –Uluslarası olmaları, –B.I.B. olması, –web sayfası açma zamanları, –Internet’in seslendiği kitle görüşleri ve ciroları • arasında anlamlı bir ilişki vardır.

22 Web Sayfası sahipliği ilişkileri •Firma büyüklüğü ve cirosu ile web sayfası sahipliği arasında bir ilişki vardır •Uluslararası firmalarda, web sayfası sahipliği yüksektir •Bilgi İşlem Birimi olan firmalarda, web sayfası sahipliği yüksektir.

23 E-posta kullanım önem farklılıkları


"Kobi Tanımı •150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar •Türkiyedeki firmaların yaklaşık %99.5 •İstihdamın %61.1 •Katma değerin %27.7’si." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları