Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO."— Sunum transkripti:

1

2 KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO

3 Toplam firma syaısı200 Çalışan sayısıYaklaşık 6,000 kişi ÜretimGünlük parça Kapasite Kullanım40-50% İhracat (2011)205 Milyon ABD Doları YerleşimÜlke çapında yayılım ÖlçekKOBİ Türk metal pişirme eşyaları sektörüne (Kahramanmaraşta üretilen ürünler bazında) genel bir bakış;

4 Toplam firma syaısı50 Çalışan sayısıYaklaşık 3,500 kişi ÜretimGünlük 60,000 parça Kapasite Kullanım%40-50 İhracat (2011)56,8 Milyon ABD Doları YerleşimEndüstriyel alanlar etrafında ÖlçekKOBİ Kahramanmaraş metal pişirme eşyaları sektörüne genel bir bakış;

5

6 SEKTÖREL VİZYON Geçmişten gelen zanaatkarlık kültürünü, girişimci ve yenilikçi yaklaşımlarla geliştiren, güçlü markalara sahip, Dünya’ nın önde gelen üretim – pazarlama üssü olmak.

7 ÖNE ÇIKAN STRATEJİK BAŞLIKLAR: 1.İmalatçı firmalar arasında güven tesisi ile ortaklaşa rekabetin önünün açılması, 2.Her kademede ihtiyaç duyulan nitelikli çalışan sayısının temin edilmesi, 3.Ürün özelinde müşteri taleplerinin proaktif algılanması, 4.Maliyetlerin yönetilmesi, 5.Pazarlama karması stratejilerinin (4P) yönetilmesi, 6.Liderlik, kurumsallaşma, vizyoner yönetimin yerleştirilmesi.

8 ÖNE ÇIKAN STRATEJİK BAŞLIKLAR: 7.Katılımcı, şeffaf ve işbirlikçi bir anlayışla, etkin temsil ve politika oluşturma yeteneğine sahip profesyonel bir ekip tarafından yönetilen, kendi gelişimini izleyen, sürdürülebilir bir kümenin tesis edilmesi, 8.Uluslararasılaştırma ve Bölgelerarasılaştırma konularında firmaların rekebet edebilirliğinin ve ihracat performanslarının geliştirilmesi, 9.Sektör firmalarına, küresel pazarın gerektirdiği nitelik ve nicelikte inovasyon yapabilecek kapasitenin kazandırılması olarak sıralanmaktadır.

9 UR-GE PROJESİ KAPSAMINDA PİLOT FAALİYETLER, UR-GE PROJESİ FAALİYETLERİ, EĞİTİM ve DANIŞMANLIK FAALİYETLERİNE YÖNELİK İHTİYAÇ ve ÖNCELİKLERİN TESPİTİ

10

11

12

13

14

15

16

17 % 50 si 4 ülkeye

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30 1. Öncelik •Pazar Ziyaretleri 2. Öncelik •Ortak Pazar Araştırmaları 3. Öncelik •Yurt Dışı Fuar Ziyaretleri 4. Öncelik •Ticari Alım Heyetleri 5. Öncelik •Küme / Tanıtım Faaliyetleri 6. Öncelik •İş Eşleştirme Organizasyonları

31 •Ülkeler: Cezayir, Tunus, Suudi Arabistan, Ürdün, Fransa, Rusya, ABD, Azerbaycan •Bölgeler: Afrika, Orta Doğu, Türki Cumhuriyetler, Avrupa, Arap Ülkeleri Pazar Ziyaretleri •Ülkeler: Brezilya, Mısır, Libya, Almanya, Rusya, ırak •Bölgeler: Güney Amerika, Orta Doğu, Avrupa, Afrika, Türki Cumhuriyetler Ortak Pazar Araştırmaları •Ülkeler: Almanya, Cezayir, Tunus, Fas, Çin, ABD, Suudi Arabistan, Mısır, Ürdün, Irak, İran •Bölgeler: Avrupa, Orta Doğu, Uzak Doğu Yurt Dışı Fuar Ziyaretleri •Ülkeler: Tayvan, Irak, Mısır •Bölgeler: Avrupa, orta Doğu Ticari Alım Heyetleri •Ülkeler: Mısır, Rusya •Bölgeler: Orta Doğu, Avrupa Küme / Tanıtım Faaliyetleri •Ülkeler: Mısır, Romanya, Rusya, Gürcistan •Bölgeler: Avrupa, Orta Doğu İş Eşleştirme Organizasyonlar ı

32

33 1. Öncelik •Ambiente Züccaciye, Mutfak Eşyaları ve Dekorasyon Fuarı – Frankfurt / Almanya (Şubat) 2. Öncelik •HKTDC Hong Kong Ev Eşyaları Fuarı / Çin (Nisan) 3. Öncelik •Macef Hediyelik Eşya ve Zücaciye Fuarı Milano / İtalya (Ocak) 4. Öncelik •Tendence Lifestyle Uluslar arası Tüketim Maddeleri ve Zücaciye Fuarı Frankfurt – Main / Almanya (Ağustos)

34 Pilot Faaliyetler: Kahramanmaraş Metal Mutfak Eşyaları Sektörü Tanıtım Grubunun Oluşturulması. -Web sitesi, broşür, katalog, vs oluşturulması -Deneyim paylaşım seminerleri -Fuar katılımına yönelik eğitim ve koçluk faaliyetleri -Ürün geliştirme ve tanıtım -Lab. akreditasyon, ürün standartlaştırma -Endüstri ürünleri tasarımı eğitim semineri

35 UR-GE Projesi Faaliyetler: -Yurt dışı Pazar analizi; Hangi ülkeler, hangi pazarlar? -Yurt dışından alım heyetleri; Hangi ülkeden heyetler? -Yurt dışı fuarına katılım; Hangi fuar? -Yurt dışı teknik geziler; Nereye? Kapsam? -Eğitim ve danışmanlık; Hangi konularda? Genel katılıma açık, firma içi, vs

36 TEŞEKKÜR EDERİZ…


"KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları