Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Www.bulentsenver.com 1 Bankacılık Etik İlkeleri Bülent Şenver www.bulentsenver.com.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Www.bulentsenver.com 1 Bankacılık Etik İlkeleri Bülent Şenver www.bulentsenver.com."— Sunum transkripti:

1 1 Bankacılık Etik İlkeleri Bülent Şenver

2 2 Sorumlu İyi Yönetişim, 11 Özellik •1. Etik Değerler, İş Ahlakı •2. Şeffaflık •3. Hesap Verilebilirlik •4. Hesap Sorulabilirlik •5.Sorumluluk •6.Etkinlik

3 3 Sorumlu İyi Yönetişim, 11 Özellik •7.Uzlaşma Arayışı •8.Eşitlik •9. Katılımcı Demokrasi •10.Hukukun Üstünlüğü •11. Stratejik Vizyon

4 4 Etik Pusulası •PUSULA • Kuzey • I •Batı ***** Doğu • I • Güney •ETİK • İyi • I •Doğru **** Yanlış • I • Kötü

5 5 Etik Değerlere Sahip Çıkmazsak •1. Toplum Kirlenir •2. Yolsuzluklar Artar •3. Haksız Rekabet Çoğalır •4. Kaynaklar Verimsiz Kullanılır •5. Yatırımlar Daha Pahalı Olur •6. Giderler Gereksiz Artar

6 6 Etik Değerlere Sahip Çıkmazsak •7. Maliyetler Artar •8. Yabancı Sermaye Kaçar •9. Büyüme Yavaşlar •10. İşsizlik Artar •11. Gelir Dağılımı Bozulur •12. Genel Ulusal Ekonomik Performans Düşer

7 7 Şirket Kültüründe Etik Değerler •1) Kurumsal sosyal sorumluluk •2) Adil soruşturma •3) Çevreyi koruma sorumluluğu •4) Finansal raporların yanıltıcı olmaması •5) Üst yönetimin sorumluluğu •6) Ayıplı veya yanıltıcı ürün, hizmet veya davranışlar •7) Adil olmayan ticari yaklaşımlar •8) İspiyonu engellemek •9) Yönetim Kurulu'nun sorumluluğu

8 8 Bankacılık Etik İlkeleri (BETİL)

9 9 Kapsam

10 10 Amaç

11 11 Bankacılık Etik İlkeleri •1. Genel İlkeler •2. Bankalararası İlişkiler •3. Müşteri İlişkileri •4. Çalışanlarla İlişkiler •5. Kamu Kurumlarıyla İlişkiler

12 12 Genel İlkeler •Dürüstlük •Tarafsızlık •Güvenilirlik •Saydamlık •Toplumsal Yararın Gözetilmesi •Çevreye Saygı •Karapara ile Mücadele

13 13 Dürüstlük Müşteriler Çalışşanlar Hissedarlar Grup Şirketleri Diğer Bankalar Kurum Kuruluşlar Dürüstlük İlkesine Bağlı Kalmak

14 14 Tarafsızlık Çalışanları ve Müşterileri arasında 1. Ayırım Gözetmez 2. Önyargılı davranışlardan kaçınır

15 15 Güvenilirlik Tüm Hizmet ve İşlemlerde: Açık Anlaşılır ve Doğru Bilgi Verirler Müşteri Hizmetlerini Yerine getirir

16 16 Saydamlık Müşterilerini Ürün ve Hizmetlerine ilişkin Açık ve Net Biçimde Bilgilendirirler

17 17 Karapara Aklanması, Yolsuzluk İlgili Kurumlarla İşbirliği Yapmak İç Bünyede 1.Gerekli Önlemleri Alır 2. Personel Eğitimi Yapar

18 18 Bankalararası İlişkiler •1.Bilgi Alışverişi •2. Personel Hareketi •3. Rekabet •4. İlan ve Reklamlar

19 19 Müşteri İlişkileri •1. Müşterilerin Bilgilendirilmesi •2. Müşteri Sırrı •3. Hizmet Kalitesi •4. Müşteri Yakınmaları •5. Güvenlik

20 20 Müşterilerin Bilgilendirilmesi Hizmet İlişkisinin Her Aşamasında Her Konuda Doğru Eksiksiz Zamanında Bilgi Aktarımı Müşterilere Yanlış Eksik Bilgi Vermekten Kaçınmak

21 21 Hizmet Kalitesi Müşteri İhtiyaç ve Beklentileri için Nitelikli Hizmet Ön Koşuldur Tüm Müşterilere Aynı Kalitede Aynı Düzeyde Hizmet Sunmak Farklılık Gözetmeden

22 22 Müşteri Yakınmaları Müşteri Yakınmalarını İncelemek Değerlendirmek Sonuca Bağlamak için Mekanizma Oluşturmak Tekrarlanmaması İçin Önlem Almak

23 23 Güvenlik Fiziksel Müşterilerin Hizmet Ortamının Her Türlü Olumsuzluğa Karşı Korunması Zarar Doğurabilecek her türlü İhalin Engellenmesi Müşteri Maduriyetinin Önlenmesi

24 24 Çalışanlarla İlişkiler •1. Genel Nitelikler •2. İşe Alma •3. Karier Gelişimi •4. Temsil İlkeleri •5. Çalışma Ortamı

25 25 Çalışma Ortamı Temiz ve Bakımlı Giyinmek Motivasyonun Arttırılması İyi Koşullarda Hizmet Sunuması Önlem Alır Sağlıklı, Güvenli Çalışma Ortamı Sağlar Uygun Sayıda İsdihdam Maksimum Verim Mesaiye Kalınmaması Düzenli İzin

26 26 Temsil İlkeleri Müşterilerle Borç-Alacak Kefalet Müşterek Hesap Hediye Almak Kişisel Çıkar Yasak Çalışan Haklarının Zamanında Eksiksiz Verilmesi

27 27 Kamu İle İlişkiler Dürüstlük Saydamlık İlkeleri Doğrultusunda Hareket Mevzuat Denetim Kontrol Bilgileri Doğru Eksiksiz Zamanında İletilmesi Bildirilmesi

28 28 Bankacılık Etik İlkeleri (BETİL)


"Www.bulentsenver.com 1 Bankacılık Etik İlkeleri Bülent Şenver www.bulentsenver.com." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları