Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel."— Sunum transkripti:

1 Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları
Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel Gürsel, Sema Özan, Neşe Atabey, Elif Akalın, Hakan Abacıoğlu

2 Sunum Planı DEÜTF müfredatı yeniden yapılandırılma sürecinin ve müfredatın genel özelliklerinin özeti

3 Altı Basamaklı Program Geliştirme Yaklaşımı - Kern

4 DEÜTF Müfredat Özellikleri
Öğrenci merkezli Yeterliğe dayalı Probleme ve olguya dayalı Topluma yönelik Blok, evre, alanlar Genel yetkinlikler

5 DEÜTF Eğitim Programı Blok Dizilimi
Evre I Dönem 1 - Tıp bilimlerine giriş (I) - Üreme, ürogenital, endokrin - Bilgi yönetimi araştırma - GİS, metabolizma, beslenme - Solunum Dolaşım Dönem 2 - Sinir bilimleri - Lokomotor sistem ve deri Evre II - Tıp bilimlerine giriş (II) - Kan, infeksiyon, immunoloji Dönem 3 - Multisistem (şok, sepsis, metastatik kanser, otoimmun hastalık, politravma) - Yaşam döngüsü Evre III Dönem 4 - Klinik bilimlere giriş: Tanısal tıp, akılcı ilaç kullanımı, infeksiyon kontrolu, kanıta dayalı tıp Dönem 5

6 Eğitim Programı Planlamada Çıktılara Dayalı Yaklaşım
Mezundan ne beklendiği net bir şekilde tanımlanır. Eğitim programı, öğrencinin eğitimin sonunda göstereceği performans-yetkinlikler göz önüne alınarak planlanır. Yalnızca biyolojik öğeler değil; iletişim becerileri, koruyucu hekimlik, sağlığın geliştirilmesi, etik uygulamalar, ekip çalışması gibi öğelerin dikkate alınmasını kolaylaştırır. Öncelikle genel yetkinlikler tanımlanır.

7 Çıktılara Dayalı Yaklaşımın Avantajları
Eğitim programı ile pratik uygulamalar arasında bağlantı sağlanır. İhmal edilen alanlar kapsanır. Nasıl bir hekim yetiştirilmek istendiği sorgulanır, tartışılır. Eğitim programını planlama için sağlam bir çerçeve oluşturur. Yetkinliklerin tanımlanması spesifik hedeflerin tanımlanmasını kolaylaştırır. Hedefe uygun eğitim ve değerlendirme yöntemi seçimini kolaylaştırır. Kişilerin ve grupların planlama sürecine katılımını kolaylaştırır. Öğrenciler eğitimin sonunda hangi yetkinliklere ulaşabileceklerini bilirler.

8 Müfredat Organizasyonu Basamakları
DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları 23 Mayıs 2008 Yeni müfredatın LİDEK’te tartışılması 11 Kasım 2008 Akademik kurulda bilgilendirme Aralık Haziran 2009 Evre, blok yapı ve sürelerinin tanımlanması 30 Temmuz 2009 Anabilim Dalı Başkanları toplantısında müfredat sürecine yönelik bilgilendirme 10 Eylül 2009 Fakülte kurulu kararı

9 Müfredat Organizasyonu Basamakları
DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları Blok çalışma grupları oluşturuldu. 16 Çalışma Grubu 41 Anabilim Dalı 193 Öğretim Üyesi 46 Kişi/saat Çalışma Süresi saat Toplam Çalışma Süresi

10 Müfredat Organizasyonu Basamakları
DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları Blok çalışma gruplarının, mezunların sık karşılaşacakları / önemli / yaşamı tehdit eden hastalık, durum / problem ve semptomları tanımlaması - 8 Ekim 2009 ÇEP, uluslararası örneklerle karşılaştırılması Listeler ve yetkinlik düzeyleri ile ilgili Anabilim Dalları ve pratisyen hekimlerin görüşünün alınması Listeler ve yetkinlik düzeylerinin son şekline getirilmesi Listelerin paylaşıma açılması (FC, web) Listeler ve yetkinlik düzeylerinin en son şekline getirilerek sunulması

11 Müfredat Organizasyonu Basamakları
DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları TEAD tarafından hedef tanımlama ve düzey belirleme konulu bilgilendirme Blok hedeflerinin belirlenmesi Önceki müfredat hedefleriyle karşılaştırılması Hedef düzeylerinin tanımlanması ve evrelere dağıtılması

12 Müfredat Organizasyonu Basamakları
DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları Blokların hedef düzeyleri ve evrelere dağılımı ile ilgili Anabilim Dalı görüşlerinin alınması Hedefler ve evrelere dağılımın son şekle getirilmesi ve sunulması Blok çalışma gruplarının hedefleri temalara dağıtması ve eğitim yöntemlerini belirlemesi Toplum Sağlığı, İnsan Davranışları, Bilgi Yönetimi-Araştırma, HBD, Etik hukuk çalışma gruplarının, oluşturdukları hedefleri bloklara entegre etmesi 23-25 Aralık 2009 Müfredat entegrasyon kurulu Blok ve dönem kurulları TEŞEKKÜRLER


"Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları