Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI"— Sunum transkripti:

1 BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
Doç. Dr. Leyla ÖZDEMİR Fakülte Bologna Komisyonu Başkanı BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ

2 BOLOGNA SÜRECİ-BAŞLANGIÇ
Bologna Pilot Uygulama Birimi Kısa süreli bir eğitimle ile kazanılan bilgiler Ayrıntılı bilgi edinme (ilgili kılavuzlar, Üniversite Bologna Koordinatörlüğü)

3 Güçlükler-Genel Bologna sürecinin zorunlulukları
(Müfredatın %25’i seçmeli, %75’i zorunlu) BOLOGNA Zaman kısıtlılığı (30 Temmuz 2012) ZAMAN

4 Güçlükler-Hemşirelik Programına Özel
Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmelik ( , 26775) Avrupa Parlamentosu'nun 7 Eylül 2005 tarihli mesleklerin niteliklerine ilişkin direktifi (Hemşirelik eğitimi: 4600 saat) İnternlük uygulamasına geçiş

5 YOL HARİTASI BELİRLEME
1. Aşama: Fakülte Anabilim Dalı Bologna Temsilcileri Oluşturma, Paydaş Analizi 2. Aşama: Program çıktılarının oluşturulması 3. Aşama: Mevcut müfredatı gözden geçirerek müfredatın güncellenmesi 4. Aşama: Tablo ve formların doldurulması, dosyalama, Eğitim komisyonu ve Senato sunumları

6 1. AŞAMA Fakülte Anabilim Dalı Bologna Temsilcileri Oluşturma: AD’larına resmi yazı Paydaş Analizi

7 Paydaş Analizi Uygulama yönteminin belirlenmesi (Öğrencilerden: sınav sonrası, mezunlardan: , öğretim üyeleri: resmi yazı, iş veren: görüşme) Anketlerin oluşturulması Öğrencilerden, Mezunlardan, Öğretim Üyelerinden, İş verenlerden

8 Paydaş Analizi: Sonuçların Raporlanması

9 2. AŞAMA Program çıktılarının oluşturulması
Paydaşların beklentileri AD temsilcileri ile yapılan toplantılar

10 3. AŞAMA Mevcut müfredatı gözden geçirme
Anabilim Dalı temsilcileri ile yapılan toplantılar Paydaşlardan gelen görüşleri dikkate alarak, program çıktıları ve Bologna’nın gereklilikleri doğrultusunda yeni bir müfredat oluşturma

11 Müfredat Çalışmaları I
Mevcut müfredatta 2 tane seçmeli ders Seçmeli ders sayısının artırılması AD’larına açabilecekleri seçmeli derslere ilişkin görüş sorulması

12 Müfredat Çalışmaları II
Müfredatta zorunlu ders yüzdesinin azaltılması Paydaş görüşlerine, program çıktılarına, iş yüklerine göre zorunlu derslerin yerel ve AKTS kredilerinin azaltılması İnternlük uygulamasının müfredata yerleştirilmesi Zorunlu derslerin yerel ve AKTS kredilerinin daha fazla azaltılması

13 GÜÇLÜKLÜKLERDEN FIRSATLARA…
Programa 12 seçmeli dersin eklenmesi (%25) Yara ve Hemşirelik Bakımı Çevre Sağlığı Toplumsal Cinsiyet Sağlık Hizmetlerinde Kişilerarası İletişim Onkoloji Hemşireliği Geriatri Hemşireliği Cinsel Sağlık Literatür Tarama ve Değerlendirme Adli Hemşirelik Duygusal Zeka ve Gelişimi Stresle Başetme

14 Seçmeli Dersler Güz ve Bahar Dönemleri Seçmeli Dersleri kodlayan 930 öğrencinin %42.5’u fakülte dışından Fakülte dışından en çok kodlanan seçmeli dersler Cinsel Sağlık (%85.2) Sağlık Hizmetlerinde Kişilerarası İletişim (%84.5) Çevre Sağlığı (%84) Duygusal Zeka ve Gelişimi (%50.8) Stresle Başetme (%44.4)

15 Hemşirelik Fakültesi Dışı

16 Müfredatta 8. dönemin internlük uygulaması olarak belirlenmesi

17 Eğitim komisyonu ve Senato sunumları
4. AŞAMA Güncellenen müfredata göre Bologna sürecinde kullanılan tablo ve formların doldurulması Dosyalama Eğitim komisyonu ve Senato sunumları

18 Klasörleme aşamasından…

19 Teknik Kontrol-Revizyonlar
Birkaç servis dersinin iş yükü hesabı tablosundaki eksiklik dışında ciddi bir revizyon alınmamıştır.

20 Bu doğrultuda akademik kurul kararları alındı.
BOLOGNA-İNTİBAK I Mevcut müfredatta öğrencinin mezun olması için alması gereken toplam yerel ve AKTS kredisi belirlendi. 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrenciler için ayrı ayrı şablon müfredatlar hazırlanarak her düzeyde regüler öğrencinin alacağı dersler belirlendi. Bu doğrultuda akademik kurul kararları alındı.

21 II BOLOGNA-İNTİBAK II Dönem içinde yapılan kredi değişiklikleri toplu olarak Eğitim Komisyonu ve Senato tarafından onaylandı.

22 Dersliklerin sayısı ve fiziksel koşulları
BOLOGNA-İNTİBAK III Dersliklerin sayısı ve fiziksel koşulları Sayısı ve iş yükü fazla olan zorunlu ve seçmeli dersler X Öğretim üyesi sayısı Alt yapı sorunları

23 Devam Eden Çalışmalar Paydaşlardan alınan geri bildirim
Öğrencilerin internlük uygulamasına ilişkin olumsuz bildirimleri Müfredat güncelleme çalışmaları İnternlük ve öğrenci iş yüküne ilişkin revizyonlar

24 Teşekkürler


"BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları