Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar."— Sunum transkripti:

1 BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar

2 Housekeeping  Housekeeping  Bu hafta  Argümantasyon ortamları nasıl tasarlanır? Devam  Literatür taraması  Gruplar

3 1. ADIM 1.ÜNİTE İÇİN PEŞİNDE OLDUĞUNUZ BİLİMSEL ALAN BİLGİSİNİ BELİRLEYİN 1.Hangi fen konusunu hedefliyorum? 2.Öğrenciler bu fen bilgisini nasıl kullanmalı? 3.DİKKAT EDİN  Öğrencilerin öğrenmesini ve uygulamasını istediğiniz kavramı belirleyin  ALAN BİLGİSİ AMAÇLARINIZ neler açık şekilde anlatın Öğrenciler bitkileri üzerinde karbondioksitin etkisi hakkında bilgilerini geliştirecekler. Öğrenciler Elodea bitkisi ve bromothymol kullanarak bitkilerin karbondioksit üzerindeki etkisini inceleyeceklerdir. Öğrenciler bitkilerin ortamdan karbondioksiti uzaklaştırdığını anlayacaklardır

4 2. ADIM  KANIT OLAB İ LECEK KAYNAKLARI BEL İ RLEY İ N  UNUTMA: E ğ er herşey gözlemlenebilir olsaydı bilim insanlarının bilim yapmalarına gerek olmayacaktı Ve ayrıca alternatif açıklamalara yer olmayacaktı.  Bu nedenle bilinmezli ğ e yer ayırın!!!  Ö Ğ RENC İ LER İ N BU B İ L İ NMEZL İ KTEN YOLAÇIKARAK SORULAN SORUYU YORUMLAMASINA FIRSAT VER İ N

5 3. ADIM  Ö Ğ RENC İ N İ N YANITLAMASINI İ STED İĞİ N İ Z SORUYU VE Ö Ğ RENC İ DEN GELECEK OLAN İ DD İ AYI TANIMLAYIN  Hangi sorular ö ğ rencilerde iddia ortaya koymalarını gerektirecek do ğ adadır?  Alternatif iddialar ortaya çıkabilir mi? Örne ğ in Bitkiler ortamdan karbondioksidi uzaklaştırır Bu iddiayı desteklemek için ö ğ rencilerin inference yapmaları lazım. Çünkü CO2 direkt gözlenebilir de ğ il Gözlemlenebilir de ğ işikli ğ in üzerinde bitkinin etkisi ne ö ğ rencilerin onu düşünmesini istiyoruz Bitki sayısı ile ortamdaki CO2 miktarı arasında ne gibi bir ilişki vardır Bitkiler ortama daha çok CO2 salar Bitkiler ortamda CO2 miktarını etkilemez.

6 4. ADIM  Ö Ğ RENC İ LER İ N HANG İ ARGÜMANI ORTAYA KOYMASINI İ STED İĞİ N İ Z İ BEL İ RLEY İ N VE BU ARGÜMANI OLUŞTURMASI İ Ç İ N ONU NASIL DESTEKLEYECE Ğİ N İ Z İ DÜŞÜNÜN  Aktiviteye katıldı ğ ında ö ğ renci hangi gözlemleri yapacak  Ö ğ rencilerin gözlemlerini nasıl sunaca ğ ı açıkça belirl mi  Ek herhangi bir bilgiye ihtiyaçları var mı  Ö ğ rencilerin gözlemlerini tamamlaması için nasıl bir deste ğ e ihtiyacı var ?

7 AKT İ V İ TE

8

9 Bir kaç öneri daha!!!  Hands-on aktivelerle pattern (Düzen) ile ilgili soru sorarak başlayın  NASIL?  NEDEN?  Ö ğ rencilere aktive başında ve sonunda tartışmaları için zaman verin  Buldu ğ u verilere ba ğ lı olarak yeni sorular sorabilir ya da tamamen zıt bir argumanın neden geçerli olmadı ğ ını tartıştırabilirsiniz.


"BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları