Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD..  Yapılandırmacılık,öğretimle ilgili bir kuram değil, bilgi ve öğrenme ile ilgili bir kuramdır.  Bu kuram.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD..  Yapılandırmacılık,öğretimle ilgili bir kuram değil, bilgi ve öğrenme ile ilgili bir kuramdır.  Bu kuram."— Sunum transkripti:

1 Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.

2  Yapılandırmacılık,öğretimle ilgili bir kuram değil, bilgi ve öğrenme ile ilgili bir kuramdır.  Bu kuram bilgiyi temelden kurmaya dayanır. Özünde, öğrenin bilgiyi yapılandırması ve uygulamaya koyması vardır  Öğrenenlerin bilgiyi nasıl öğrendiklerine ilişkin bir kuram olarak gelişmeye başlayan yapılandırmacılık zamanla öğrenenlerin bilgiyi nasıl yapılandırdıklarına ilişkin bir yaklaşım halini almıştır.  Yapılandırmacılıkta bilginin tekrarı değil, bilginin transferi ve yeniden yapılandırılması söz konusudur

3  Yapılandırmacı eğitimin en önemli özelliği, öğrenenin bilgiyi yapılandırmasına, oluşturmasına, yorumlamasına ve geliştirmesine fırsat vermesidir.  Alışılmış yöntemde öğretmen bilgiyi verebilir ya da öğrenenler bilgiyi kitaplardan veya başka kaynaklardan edinebilirler.  Ama bilgiyi algılamak, bilgiyi yapılandırmak ile eş anlamlı değildir.  Öğrenen, yeni bir bilgi ile karşılaştığında, dünyayı tanımlama ve açık ama için önceden oluşturduğu kurallarını kullanır veya algıladığı bilgiyi açıklamak için yeni kurallar oluşturur  Bir başka deyişle yapılandırmacılık cevre ile insan beyni arasında güçlü bir bağ kurmadır

4

5  Girme ( E ngage)  Keşfetme ( E xplore)  Açıklama ( E xplain)  Derinleştirme ( E laborate)  Değerlendirme ( E valuate)

6  Bu aşama öğrencilerin ön bilgilerinin açığa çıkarılarak ve yeni öğrenilecek konuya merak uyandırıcı bir girişin yapıldığı bölümdür.

7  Bu aşama öğrencilerin aktif olarak sorunu çözmek için düşünceler ürettiği ve çözüm yolları bulabildiği bölümdür

8  Bu aşama öğretmenin öğrencilerin yetersiz olan düşüncelerini doğru olanları ile değiştirmesine yardımcı olduğu, öğretmenin gerekli açıklamaları yaptığı aşamadır.

9  Bu aşamada öğrenciler kazandıkları bilgileri yeni olaylara ve problemlere uygulayarak zihinlerinde daha önce var olmayan yeni kavramları öğrenmiş olurlar.

10  Bu aşamada öğretmen problem çözerken öğrencileri izleyerek ve onlara sorular sorarak, aynı zamanda yeni kavram ve becerileri öğrenmede, öğrencilerin kendi gelişimini değerlendirmelerine yardımcı olur

11

12  Bölüm 1 Ders adı, sınıf, Ünite adı, Konu, Önerilen süre  Bölüm 2 Öğrenci kazanımları, Ders içi ilişkilendirme, Ölçme ve değerlendirme, kullanılan araç ve gereçler  Bölüm 3 5 E aşamaları  Bölüm 4 Dersin diğer dersler ile ilişkisi, planın uygulamasına ilişkin açıklamalar

13  Öğrenci motivasyonunu artırıcı bir giriş - İlginç bir olay - Sosyo-bilimsel bir olay - Sizin değil onların ilgi duyacakları bir olay! - Eski bilgilerini yeni bilgilere uygulayabilecekleri bir giriş yapın!

14  İlgili kazanımı/ları ortaya çıkarabilecek ve BSB’leri kullanabilecekleri etkinlikler tasarlayın ve bunları çalışma yaprakları şeklinde ders planına ekleyin

15  Konuyu öğrencilere nasıl açıklayabileceğinizi tasarlayın  Öğrencilerin yanlış yönlenmelerini nasıl engelleyebileceğinizi keşfedin

16  Öyle etkinlikler tasarlayın ki, öğrenciler öğrendikleri bilgileri yeni durum ve olaylara uygulayabilsinler

17  Alternatif ölçme ve değerlendirme araçları kullanarak onları değerlendirin


"Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD..  Yapılandırmacılık,öğretimle ilgili bir kuram değil, bilgi ve öğrenme ile ilgili bir kuramdır.  Bu kuram." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları