Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI? NASIL ÇALIŞILMALI? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI? NASIL ÇALIŞILMALI? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?"— Sunum transkripti:

1 BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI? NASIL ÇALIŞILMALI? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?

2 VERİMLİ ÇALIŞMA: Düzenli bir çalışma ortamında, önceden hazırlanmış bir çalışma programına uygun ve dikkati çalışılacak konuda yoğunlaştırılarak yapılan çalışmadır.

3 Kaç saat Çalışmalısınız? Önemli olan dersin başında kaç saat geçirdiğinizden çok, bu saatleri nasıl geçirdiğinizdir.

4 Başarıya ulaşmak için sahip olduğunuz zamanı :  Rastlantılara teslim olmaksızın,  Amacınız doğrultusunda,  Programlı olarak kullanmalısınız.

5 ÇALIŞMANIN PLANLANMASI İyi bir çalışma planı için;  Ne zaman çalışmalıyım?  Neyi çalışmalıyım?  Ne kadar çalışmalıyım?  Nasıl çalışmalıyım? Sorularının cevabı verilmelidir.

6 Ders çalışma programı  Zamanın planlanması: Günlük ve önceden bilinen etkinliklerin ne kadar zaman alabileceğini ve ders çalışmaya ayıracağınız zamanı belirleyin.

7 Ders çalışma programı  Konuların planlanması: Günlük yada haftalık olarak her dersten çalışmanız gereken konuları belirleyin. Çalışmanız gereken dersleri ve konuları haftalık programınıza yerleştirin

8 Ders çalışma programı  Etkin çalışma: Ders çalışma süresini 1’er saatlik dilimlere ayırın. Her ders arasında 5-10 dk. mola verin

9  Bugün kim olduğumuz, dünkü tercihlerimizin bir sonucudur; yarın kim olacağımız, bugünkü kararlarımızın bir sonucu olacaktır.

10 Programlı Çalışmazsan  Kendine, ailene ve çevrene karşı sorumluluklarını yerine getirmediğini düşünür, vicdan azabı çekersin  Kendine güvenini kaybedersin.  Hep bir şeyler eksikmiş duygusunu yaşarsın  Ne çalışmaktan, ne de dinlenip eğlenmekten zevk alırsın  Çalışırken aklın başka yerlerde, dinlenip eğlenirken de derslerde olur.

11 ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALI  Her zaman aynı yerde çalışmalısınız. Bu alışkanlığınız sayesinde o yeri gördüğünüz zaman çalışma eylemine otomatik olarak geçersiniz.  Çalışma masanızda, sadece o zaman diliminde çalışacağınız dersin kaynakları dursun. Bütün kitapların masada olması “daha çalışacak çok dersim var” diye düşünmenize, dolayısıyla derslerin gözünüzde büyümesine neden olur.

12 Programlı çalışmanızı zorlaştıran sebepler  Hayal kurmak  Endişeler  Posterler  Yatarak çalışma  Müzik dinleyerek çalışma  Televizyon  Telefon

13 Başarılı Öğrenciler neler yapıyor?  Ders çalışmak için her gün mutlaka bir süre ayırıyorlar.  Tek başlarına çalışıyorlar.  Bir ödevi bitirdikten sonra zevk aldıkları bir şeyi yaparak kendilerini ödüllendiriyorlar.

14  Bir konuyu bitirmeden yeni bir konuya geçmiyorlar.  Verilen ödevleri teslim tarihinden çok önce hazırlamaya başlıyorlar.  Her hafta spora mutlaka zaman ayırıyorlar.  Ders çalışmaya başarısız öğrencilerden daha az zaman ayırıyorlar.

15 Çalışma Kuralları  Öğrenci kendine en uygun çalışma yeri ve saatini belirlemelidir. Çalışma yeri ders çalışmaya uygun olmalıdır.  Öncelikle en zor gelen dersten çalışmaya başlanmalı, bu ders için her gün belirli bir çalışma süresi ayrılmalıdır.  Öğrenci sıkıldığı zaman çalışma yerinden ayrılmalıdır.  Çalışma ortamı dikkat dağıtıcı öğelerden arındırılmalıdır.

16 OKU ANLAT YAZ TARTIŞ Okuduklarınızı bir tartışmacı gibi okuyun tartışın;onaylayın ya da onaylamayın;ama bir fikriniz olsun.Okuduğunuz ne olursa olsun kendinizle bir bağlantısını bulmalısınız. Dersi derste öğrenin Öğrenme biçiminizi tespit edin. (Görsel, İşitsel, Kinestetik) Çalışmalarınızı bu doğrultuda biçimlendirin. Çok iyi bildiğiniz konuları düşünün. Ne yaptınız da bu konuyu hiç unutmuyorsunuz?

17 NOT TUTMAK NEDEN ÖNEMLİ Göz, kulak, el birlikte çalışır Not tutmak derse aktif katılımı sağlar Bilgilerin zihne iyice yerleşmesini sağlar

18  Tekrar = Notların gözden geçirilmesi + konuyla ilgili soruların çözülmesi

19 Eğer…  Temel probleminiz, yeterli bilgi birikimine sahip olamamak ise ilk yapacağınız iş, sınava kadar mümkün olduğunca bilgi dağarcığınızı geliştirmektir. Bu da programlı çalışma ile olacaktır.

20 Eğer…  Temel probleminiz, bildiklerinizi sınavda hatırlayamamak ise; tekrar alışkanlığınızı gözden geçirmelisiniz. Düzenli tekrar yapmadığınız için kazanmış olduğunuz bilgileri kaybediyor olabilirsiniz.

21 Eğer…  Temel probleminiz, bilgileri hatılamanıza rağmen sorulara uygulayamamak ise; çalışma alışkanlığınızı gözden geçirmelisiniz. Bilgileri anında ezberliyor olabilirsiniz, belki teorik bilginiz yeterli olabilir ama bu bilgileri pratikte uygulayamıyor olabilirsiniz. Eksiğinizi ancak bol soru çözüm yoluyla, öğrendiklerinizi kullanabilme gücünüzü geliştirerek kapatabilirsiniz

22 Hazırlayan:  Ayşe Tekin Aslantaş Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen


"BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI? NASIL ÇALIŞILMALI? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları