Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Www.gencdiyetisyenler.com. SAĞLIKLI BESLENME Sağlıklı bir hayatın devamı için vücudun gereken besin öğesi ihtiyacını karşılamaktır. Hiçbir şey den mahrum.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Www.gencdiyetisyenler.com. SAĞLIKLI BESLENME Sağlıklı bir hayatın devamı için vücudun gereken besin öğesi ihtiyacını karşılamaktır. Hiçbir şey den mahrum."— Sunum transkripti:

1

2 SAĞLIKLI BESLENME Sağlıklı bir hayatın devamı için vücudun gereken besin öğesi ihtiyacını karşılamaktır. Hiçbir şey den mahrum kalmadan yeterli ve dengeli bir şekilde beslenmektir.

3 Vücudun büyümesi,yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan enerji ve besin öğelerinin her birinin Yeterli miktarda alınması durumuna denir. Vücudun büyümesi,yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan enerji ve besin öğelerinin her birinin Yeterli miktarda alınması durumuna denir. YETERLİ VE DENGELİ BESLENME

4 Besinler yaşam için Gereklidir.. Fiziksel ve zihinsel gelişimi etkiler. Çalışanların üretim hızını etkiler. Bebek ve çocuk sağlığını etkiler. Beslenme bozukluğuna bağlı gelişen hastalıkları engeller. Enfeksiyonlara ve hastalıklara yakalanmayı engeller. SAĞLIKLI BESLENMEK NİÇİN ÖNEMLİDİR ?

5

6 GÜNLÜK TÜKETİLEN BESİNLERİN ÇEŞİTLİLİĞİ HAYATINIZIN DA ÇEŞİTLİ OLMASINI SAĞLAR.

7 1)SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ (2-3 porsiyon) BESİN GRUPLARI 2)ET,YUMURTA KURUBAKLAGİL (2-3 porsiyon) 3)SEBZE VE MEYVELER (3-5 porsiyon) 4)TAHILLAR (5-8 porsiyon)

8 BESİN GRUPLARI 2.GRUP: ET, YUMURTA,BAKLAGİLLER ÖNEMİ  Büyüme ve gelişme  Hücrelerin yenilenmesi ve doku onarımı  Kan yapımı  Sinir ve sindirim sistemi ve deri sağlığı  Hastalıklara karşı direnç sağlar. 2.GRUP: ET, YUMURTA,BAKLAGİLLER ÖNEMİ  Büyüme ve gelişme  Hücrelerin yenilenmesi ve doku onarımı  Kan yapımı  Sinir ve sindirim sistemi ve deri sağlığı  Hastalıklara karşı direnç sağlar. 3. GRUP: TAZE SEBZE VE MEYVELER ÖNEMİ * Büyüme ve çalışma * Hücre yenilenmesi ve doku onarımı * Kan yapımı * Diş ve diş eti sağlığı * Deri ve göz sağlığı * Hastalıklara karşı direnç sağlar. 3. GRUP: TAZE SEBZE VE MEYVELER ÖNEMİ * Büyüme ve çalışma * Hücre yenilenmesi ve doku onarımı * Kan yapımı * Diş ve diş eti sağlığı * Deri ve göz sağlığı * Hastalıklara karşı direnç sağlar. 4.GRUP:TAHILLAR VE TAHIL ÜRÜNLERİ ÖNEMİ * Vücudun temel enerji kaynağıdır. * Sinir ve sindirim sistemi ve deri sağlığı için önemlidir. * Hastalıklara karşı direnç sağlar. 4.GRUP:TAHILLAR VE TAHIL ÜRÜNLERİ ÖNEMİ * Vücudun temel enerji kaynağıdır. * Sinir ve sindirim sistemi ve deri sağlığı için önemlidir. * Hastalıklara karşı direnç sağlar.

9 Yetişkin insan vücudunun %60 ı sudur. Vücudun günlük ihtiyacı litredir. Yetişkin insan vücudunun %60 ı sudur. Vücudun günlük ihtiyacı litredir. SU ; vücudun büyük bir kısmını oluşturur

10 Posa kan şekerini ve kolestrolü düzenler, kan basıncını dengeler. Posa kan şekerini ve kolestrolü düzenler, kan basıncını dengeler. Tokluk hissi verir ve kabızlığı önler.

11 Kurubaklagiller (% 11-26) Meyveler (%1-2) Sert kabuklu meyveler (%5-14) Sebzeler (%3-4) Meyveler (%1-2) Tahıl ürünleri (%4-7.5)

12 KAHVALTISIZ GÜNE BAŞLAMAYIN ÖĞÜN ATLAMAYIN

13

14 Günlük tükettiğiniz yağ miktarını kontrol ediniz. Yemeklerinizde hayvansal kaynaklı yağlar YERİNE Doymamış yağ asitlerinden zengin bitkisel sıvı yağları Zeytinyağı, ayçiçek,mısırözü gibi yağları kullanınız..

15 Yağ çeşitliliğini sağlar. Zeka gelişimini olumlu yönde etkiler. Yağ çeşitliliğini sağlar. Zeka gelişimini olumlu yönde etkiler.

16 Mümkün olduğunca tüketmeyin veya az şekerli besinleri tercih edin. Tatlılar ve şekerli içeceklerin tüketimini sınırlandırın.

17 Ortalama 1 çay kaşığı=5-6 gram Fazla tuzlu besinler tüketmeyiniz..

18 ALKOL TÜKETİMİNE DİKKAT EDİN Fazla alkol sindirim sistemini olumsuz etkiler. KC ve beyin üzerinde olumsuz etki yapar.

19 Depolama Hazırlama Pişirme Servis Satın alma SATIN ALMA: – Doğal ve taze besinleri tercih edin. – Ambalaj kontolü yapın ve etiket okuyun. – Açıkta satılan besinleri satın almayınız. SATIN ALMA: – Doğal ve taze besinleri tercih edin. – Ambalaj kontolü yapın ve etiket okuyun. – Açıkta satılan besinleri satın almayınız. DEPOLAMA: Besinleri uygun sıcaklıkta depolayın. DEPOLAMA: Besinleri uygun sıcaklıkta depolayın. HAZIRLAMA: – Hijyen kurallarına dikkat edin. HAZIRLAMA: – Hijyen kurallarına dikkat edin. PİŞİRME: Besinlerimizi pişirirken; – Kızartma ve kavurma işlemleri yerine – Haşlama, ızgara, fırında pişirme yöntemlerini kullanın. – Çiğ ve pişmiş besinleri birbirinden ayırın. PİŞİRME: Besinlerimizi pişirirken; – Kızartma ve kavurma işlemleri yerine – Haşlama, ızgara, fırında pişirme yöntemlerini kullanın. – Çiğ ve pişmiş besinleri birbirinden ayırın. SERVİS: – Servis için kullandığınız araç-gereçlerin(tabak,çatal vb) temizliğinden emin olun. – Uygun sıcaklıkta bekletin ve servis edin. SERVİS: – Servis için kullandığınız araç-gereçlerin(tabak,çatal vb) temizliğinden emin olun. – Uygun sıcaklıkta bekletin ve servis edin.

20 YEMEK PİŞİRMEDE HANGİ TÜR TENCERELER UYGUNDUR?.. Besin pişirmede en uygun kaplar çelik tencerelerdir ve yaşam boyu kullanılabilir.

21 BESİN SAKLAMADA HANGİ TÜR KAPLAR UYGUNDUR?.. En iyi saklama kabı besinle alışverişi olmayan kaplardır. Kaptan besine besinden kaba geçiş olması besin kalitesini olumsuz etkiler. Besin saklamada cam kapları kullanmak güvenlidir.

22

23 ENERJİ TÜKETİMİ

24 Hergün orta düzeyde fiziksel aktivite yaparak vücut ağırlığınızı önerilen aralıkta tutabilirsiniz.

25 DİYET EFSANELERİ

26 HIZLI KİLO VERDİREN DİYETLERLE SAĞLIKLI ŞEKİLDE ZAYIFLAYABİLİRİM

27 ÖĞÜN ATLARSAM DAHA KOLAY KİLO VERİRİM

28 LİMON,GREYFURT,KEREVİZ YA DA LAHANA ÇORBASI GİBİ BAZI BESİNLER YAĞLARI HIZLA YAKARAK ZAYIFLAMAYA YARDIMCI OLUR

29

30

31 SAĞLIKLI BESLENME Sağlıklı Çocukluk Sağlıklı Yetişkinlik Sağlıklı Yaşlılık

32


"Www.gencdiyetisyenler.com. SAĞLIKLI BESLENME Sağlıklı bir hayatın devamı için vücudun gereken besin öğesi ihtiyacını karşılamaktır. Hiçbir şey den mahrum." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları