Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DYT. ÇA Ğ LA YÜKSEK www.diyetisyenara.com www.gencdiyetisyenler.com.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DYT. ÇA Ğ LA YÜKSEK www.diyetisyenara.com www.gencdiyetisyenler.com."— Sunum transkripti:

1 DYT. ÇA Ğ LA YÜKSEK

2

3 Yüksek Tansiyon Yüksek Kolesterol Aşırı Yağlı Besin Tüketimi Şeker Hastalığı Hareketsiz Yaşam Şişmanlık Yaşılılık Cinsiyet ( erkeklerde ve menapoza girmiş kadınlarda )

4 Aşırı çay şekeri tüketimi ; Yükselmiş kan yağ oranı Yüksek kolesterol Kalp ve Damar Hastalıklarına Sebep Olur

5 Protein kaynağı olarak hayvansal gıdaların sürekli tercihi, doymuş yağ alınacağı için kolesterol düzeyini yükseltir. Kalp ve Damar Hastalıklarına Sebep Olur

6 Günlük enerji gereksinmesinin % 30 ’ undan fazlası yağdan gelirse ; Damar sertliği etkisi göstererek kalp ve damar hastalıklarına sebep olur.

7 Doymuş yağ ( hayvasal yağ ) : Yüksek tüketimi Kolesterol düzeyini artırarak kalp ve damar hastalıklarına sebep olur.

8 Olumlu Etkisi Gözlenen Besinler : Balık Yağı : Kan basıncısını, kolesterolu düşürür.

9 Olumlu Etkisi Gözlenen Besinler : E vitamini : Kolesterolü düşürür, kan basıncını düşürür.

10 Olumlu Etkisi Gözlenen Besinler : Diyet Posası ( Sebze Meyve Tahıl ) : Kolesterolü düşürür, kan basıncını düşürür.

11 Olumsuz Etkisi Gözlenen Besinler : Demir : Kan demir düzeyinin yüksek olması Kalp ve Damar hastalıkları riskini artırır.

12 Olumsuz Etkisi Gözlenen Besinler : Kahve : Kalp kasını yorar, kan basıncını artırır, kalp ve damar hastalıklarına sebep olur.

13 Olumsuz Etkisi Gözlenen Besinler : Alkol : Aşırı tüketimi, kan yağ düzeyini artırır, aritmiye sebep olur, kan basıncını artırır.

14 Vücut Ağırlığı Normal Düzeylerde Olmalı; Bunun için; Enerji gereksinmesine göre, uygun karbonhidrat, yağ, protein oranında beslenme tedavisi ayarlanır.

15 Bir günde 2-4 porisyon pişmiş sebze, çiğ sebze ve meyve serbest olarak yiyiniz. Kabuklu yenebilecek meyveleri soymayınız.

16 Yemeklerde kepekli ekmek tercih ediniz. Haftada 2-3 kez kuru baklagil ( kuru fasülye, nohut, mercimek, barbunya ) yemeye çalışınız

17 Günlük kolesterol alımını normal düzeylerde tutmak için belirli besinleri kısıtlamak gerekir.

18 Tüketilen Tuz Miktarı ; Tuz tüketimi tansiyonu artıracağı için kısıtlanmalı. Günlük 4-6 gramı geçmemeli.

19 -Sigara bırakmak, -Normal vücut ağırlığını korumak, -Alkol tüketimini makul ölçülere indirme, -Düzenli fiziksel aktivite, -Tuz tüketimi azaltmak, -Sebze ve meyve tüketimini arttırmak, kolesterol ve magnezyum alımını arttırmak, -Kalsiyum ve magnezyum alımını arttırmak, -Stresi azaltmak,


"DYT. ÇA Ğ LA YÜKSEK www.diyetisyenara.com www.gencdiyetisyenler.com." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları