Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OBEZİTE VE SAĞLIKLI BESLENME HÜLYA ÖZEL Beslenme ve Diyet Uzmanı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OBEZİTE VE SAĞLIKLI BESLENME HÜLYA ÖZEL Beslenme ve Diyet Uzmanı."— Sunum transkripti:

1 OBEZİTE VE SAĞLIKLI BESLENME HÜLYA ÖZEL Beslenme ve Diyet Uzmanı

2 Yeterli ve Dengeli Beslenme Vücudun büyümesi,yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan enerji ve besin öğelerinin her birinin yeterli miktarlarda alınması ve vücutta uygun şekilde kullanılması durumu ‘’ YETERLİ VE DENGELİ BESLENME‘’ deyimi ile açıklanır. Vücudun büyümesi,yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan enerji ve besin öğelerinin her birinin yeterli miktarlarda alınması ve vücutta uygun şekilde kullanılması durumu ‘’ YETERLİ VE DENGELİ BESLENME‘’ deyimi ile açıklanır.

3 SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN Bilimsel araştırmalarla, insanın yaşamı için 50’ye yakın besin öğesine gereksinimi olduğu belirlenmiştir. Sağlıklı büyüme, gelişme ve uzun üretken bir yaşam için bu öğeler günlük beslenmede asgari miktarlar- da alınmalıdır. Bilimsel araştırmalarla, insanın yaşamı için 50’ye yakın besin öğesine gereksinimi olduğu belirlenmiştir. Sağlıklı büyüme, gelişme ve uzun üretken bir yaşam için bu öğeler günlük beslenmede asgari miktarlar- da alınmalıdır.

4 BESİN ÖĞELERİ ALTI GRUPTUR PROTEİNLER PROTEİNLER YAĞLAR YAĞLAR KARBONHİDRATLAR KARBONHİDRATLAR MİNERALLER (Mg,Na,K,Cl,P,Zn,Sn) MİNERALLER (Mg,Na,K,Cl,P,Zn,Sn) VİTAMİNLER (A,B,C,D,E,K) VİTAMİNLER (A,B,C,D,E,K) SU SU

5 ENERJİ VEREN BESİN ÖĞELERİ VE KALORİLERİ 1 GR KARBONHİDRAT……….4 KALORİ 1 GR KARBONHİDRAT……….4 KALORİ 1 GR PROTEİN…………………4 KALORİ 1 GR PROTEİN…………………4 KALORİ 1 GR YAĞ………………………9 KALORİ 1 GR YAĞ………………………9 KALORİ 1 GR ALKOL…………………...7 KALORİ 1 GR ALKOL…………………...7 KALORİ

6 BAŞLICA KARBONHİDRAT KAYNAKLARI EKMEK EKMEK PİLAVLAR PİLAVLAR MAKARNALAR MAKARNALAR BÖREK,HAMUR İŞLERİ BÖREK,HAMUR İŞLERİ PASTALAR PASTALAR KEKLER KEKLER PATATES PATATES BUĞDAY BUĞDAY NİŞASTA NİŞASTA MEYVELER MEYVELER KURUBAKLAGİLLER KURUBAKLAGİLLER BİSKÜVİ BİSKÜVİ BAL BAL ŞEKER ŞEKER

7 BAŞLICA PROTEİN KAYNAKLARI KIRMIZI ET KIRMIZI ET TAVUK TAVUK BALIK BALIK YUMURTA YUMURTA SAKATATLAR SAKATATLAR SÜT SÜT PEYNİR PEYNİR YOĞURT YOĞURT KURUBAKLAGİLLER KURUBAKLAGİLLER KURUYEMİŞLER KURUYEMİŞLER

8 BAŞLICA YAĞ KAYNAKLARI SIVI YAĞLAR Zeytinyağı, omega3’ler SIVI YAĞLAR Zeytinyağı, omega3’ler KATI YAĞLAR KATI YAĞLAR KAYMAK KAYMAK KREMA KREMA KIZARTMALAR KIZARTMALAR KURUYEMİŞLER KURUYEMİŞLER ÇİKOLATA ÇİKOLATA TAHİN HELVASI TAHİN HELVASI

9 BAŞLICA VİTAMİN VE MİNERAL KAYNAKLARI TÜM SEBZELER TÜM SEBZELER SÜT SÜT ETLER ETLER KURUYEMİŞLER KURUYEMİŞLER TÜM MEYVELER TÜM MEYVELER YOĞURT YOĞURT PEYNİR PEYNİR

10 BESLENME PİRAMİDİNİN KULLANIMI ve BESLENME ÖNERİLERİ

11 NORMAL BİR DİYETİN ENERJİ (KALORİ) ORANLARI % KARBONHİDRAT % KARBONHİDRAT % PROTEİN % PROTEİN % YAĞ % YAĞ

12 ŞU ANDA ŞİŞMAN MIYIM ?

13 BEDEN KİTLE ENDEKSİ KİLOGRAM CİNSİNDEN VÜCUT AĞIRLIĞININ, BOY UZUNLUĞUNUN METRE CİNSİNDEN KARESİNE BÖLÜNMESİ İLE ELDE EDİLİR. KİLOGRAM CİNSİNDEN VÜCUT AĞIRLIĞININ, BOY UZUNLUĞUNUN METRE CİNSİNDEN KARESİNE BÖLÜNMESİ İLE ELDE EDİLİR.

14 ÖRNEK HESAPLAMA 70 Kg. ağırlığında 160 cm. boyunda bir kişi 70 Kg. ağırlığında 160 cm. boyunda bir kişi BKİ = KG / M2 BKİ = KG / M2 BKİ = 70 / (1,60)2 BKİ = 70 / (1,60)2 BKİ = 27,3 BKİ = 27,3

15 B K İ B K İ ZAYIF < 18,5 ZAYIF < 18,5 NORMAL ,5 – 24,9 NORMAL ,5 – 24,9 FAZLA KİLOLU.. 25 – 29,9 FAZLA KİLOLU.. 25 – 29,9 ŞİŞMAN – 34,9 ŞİŞMAN – 34,9 OBEZ – 39,9 OBEZ – 39,9 MORBİD OBEZ.. > 40 MORBİD OBEZ.. > 40

16 BEL ÇEVRESİ ÖNEMLİDİR!!

17 BEL ÇEVRESİ ERKEKLERDE 102 cm KADINLARDA 88 cm ÜZERİNDE İSE KALP VE DAMAR HASTALIKLARI, DİYABET VE HİPERTANSİYON GÖRÜLME RİSKİ ARTAR.

18 NASIL BESLENMELİYİM? Metabolizmanın düzenli çalışması için günlük yaşam koşulları da dikkate alınarak,yiyeceklerin günde en az üç öğünde tüketilmesi ve öğünler arasında geçen sürenin 4-5 saat olması önerilmektedir.Ara öğün yapılacaksa ana öğünden saat sonra yapılması uygundur. Metabolizmanın düzenli çalışması için günlük yaşam koşulları da dikkate alınarak,yiyeceklerin günde en az üç öğünde tüketilmesi ve öğünler arasında geçen sürenin 4-5 saat olması önerilmektedir.Ara öğün yapılacaksa ana öğünden saat sonra yapılması uygundur.

19 GENEL BESLENME ÖNERİLERİ Tüm besin gruplarındaki yiyeceklerden dengeli tüketin. Tüm besin gruplarındaki yiyeceklerden dengeli tüketin. Öğünler içinde en önemlisi sabah kahvaltısı- dır.Kahvaltınızı atlamayın. Öğünler içinde en önemlisi sabah kahvaltısı- dır.Kahvaltınızı atlamayın. Kepekli tahıllar ve kurubaklagil tüketimini arttırın. Kepekli tahıllar ve kurubaklagil tüketimini arttırın. Günde 3-5 veya daha fazla porsiyon sebze ve meyve tüketin. Günde 3-5 veya daha fazla porsiyon sebze ve meyve tüketin. Öğün atlamayın,uzun süre aç kalmayın. Öğün atlamayın,uzun süre aç kalmayın.

20 GENEL BESLENME ÖNERİLERİ Doymuş yağ tüketimini (katı yağlar) azaltın. Doymuş yağ tüketimini (katı yağlar) azaltın. Günde 8-10 bardak su tüketin. Günde 8-10 bardak su tüketin. Fazla tuz ve şeker, şekerli gıda alımından kaçının. Fazla tuz ve şeker, şekerli gıda alımından kaçının. Kısa süreli diyetler yerine uzun süre uygula- yabileceğiniz sağlıklı beslenme kuralları içeren diyetler uygulayın. Kısa süreli diyetler yerine uzun süre uygula- yabileceğiniz sağlıklı beslenme kuralları içeren diyetler uygulayın.

21 NE KADAR KALORİ YAKARIM ? BİR SAAT YÜRÜYÜŞ……… 325 KALORİ BİR SAAT KOŞMA………….720 KALORİ BİR SAAT OTURMA…………80 KALORİ BİR SAAT YÜZME………….790 KALORİ BİR SAAT DANS ETME…….395 KALORİ

22 HİPOKRATIN SÖZÜ; GIDANIZ İLACINIZ, İLACINIZ GIDANIZ OLSUN. HÜLYA ÖZEL


"OBEZİTE VE SAĞLIKLI BESLENME HÜLYA ÖZEL Beslenme ve Diyet Uzmanı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları